تسلا شب پیش پیکاپ خبرساز خود یعنی سایبرتراک را معرفی کرد و ظاهر بسیار متفاوت آن با بازخوردهای بسیار جنجالیای همراه شد. واکنشها به این خودرو تاحدی غیرعادی و شدید بوده که موجی از خبرها را به همراه داشته و بسیاری از تسلا میپرسند که چگونه توانسته این پیکاپ زشت را تولید کند. ظاهراً والاستریت هم خیلی از این خودرو استقبال نکرده است!
پس از رونمایی سایبرتراک، سهام تسلا حدود ۷ درصد افت کرد. این یک تغییر قابلتوجه بوده و به نظر میرسد که دلیل آنهم معرفی این پیکاپ الکتریکی میباشد. البته همهچیز درباره تسلا بد نیست زیرا سهام این خودروساز آمریکا هنوز هم بالاتر از ماه پیش میباشد.
اگرچه زمان زیادی برای جبران این افت سهام وجود دارد اما شاید شرایط تسلا نگرانکننده باشد. فعلاً به نظر میرسد سرمایهگذاران علاقه زیادی به سایبرتراک نشان ندادهاند. دلیل این موضوع مشخص نیست اما ممکن است که آنها باور داشته باشند خودرویی با این طراحی بسیار رادیکال در بین مشتریان و مصرفکنندگان محبوبیت بالایی را کسب نکند.
اگر اینگونه باشد تعجب زیادی نخواهیم کرد. حتی برخی از طرفداران ایلان ماسک نیز علاقهای به سایبرتراک ندارند و در فروم های متفاوت فضای مجازی تعجب خود از دیدن این خودرو را ابراز کرده و حتی برخی گفتهاند سایبرتراک زشتترین خودرویی است که دیدهاند! برخی افراد هم درباره این خودرو جوک ساخته و گفتهاند سایبرتراک آنها را به یاد پونتیاک آزتک میاندازد. البته اکثر افراد واکنش متعادلی داشته و حتی برخی ادعا کردهاند این خودرو را پیشخرید میکنند.
واکنشها در فروم مالکان تسلا منفیتر بوده و نظرسنجی انجام شده درباره سایبرتراک میزان عدم محبوبیت این خودرو را نشان میدهد. اگرچه برخی افراد به خرید این خودرو اشاره کردهاند اما برخی هم گفتهاند سایبرتراک به اندازه سایر محصولات تسلا زیبا و دوستداشتنی نیست.
البته طرفداران زمان زیادی برای ملاقات با این خودرو دارند چراکه اولین نمونهها تا سال ۲۰۲۱ تولید نخواهند شد. در آن زمان است که جنرال موتورز هم پیکاپ الکتریکی خود را معرفی خواهد نمود.
NAVID۰۰۹۸
۳ آذر ۱۳۹۸چیزی که مشخصه اینه که تسلا یک شرکت پیشرو در ساخت خودروهای برقی و خودران هست و نه یک شرکتی همچون تویوتا یا هیوندای یا مزدا و……..که بسیار موشکافانه و محافظ کارانه در بازار عمل بکنند .
تسلا برای این تسلا شده که یکدفعه در رونماییها سوپرایزتان کنه و این دلیل اُفت و خیز در بازار سهام این شرکت پیشرو در زمینه تکنولوژیک هست .
ولی چیزی که مهمه اینه که تسلا جلوتر از بقیه عمل کرده و بقیه پیرو خط این خودروساز شده اند ، مثل رونماییهای اخیر آلمانها و آسیاییها ، اما این مهمه که بنز همیشه اولِ و باز هم با رونماییهای اخیر اول بودن خودش در طراحی و تکنولوژی را نشان داده ، چیزی که در طراحیهای تسلا نمیبینیم و یه حس عجیبی به انسان منتقل میکنه که انگاری فقط متمایز بودنش در طراحی برای تسلا شرط اوله ، چیزی که در این پیکاپ هم میبینیم
Alireza
۳ آذر ۱۳۹۸کشیدن نیم رخش از کشیدن در خونه هم اسون تره
ولی اره بِ قول شما انگار که فقط میخواد متفاوت بمونه به هر قیمتی ،امیدوارم تو خیابون و دنیای واقعی جذابتر از عکساش باشه
morteza
۳ آذر ۱۳۹۸برای متفاوت بودن خب هزینه ی زیادی پرداخته.بابا این لایک و دیس لایک کی راه میوفته خسته شدم از بس نظرمو نوشتم با ی لایک به نوید نظرمو میگفتم والسلام
hamid
۳ آذر ۱۳۹۸انگار دادی یه درب و پنجره ساز آلمینیوم کار درستش کرده !!!!
Ferrari Fxx K Evo
۳ آذر ۱۳۹۸بی نهایت زیباست
fr
۳ آذر ۱۳۹۸شاید زشت باشه ولی از لحاظ فنی و قابلیت یدک کشی و همچنین قیمت خیلی رقابتی حد اقل روی کاغذ خیلی حرفا برای گفتن داره و دیروز تونست تو اولین روز 146000 دستگاه پیش فروش کنه که وا قعا رقم بالایی هست
اگه واقعا به همین خوبی که میگن باشه حتی با این ظاهر قطعا موفق میشه
Elmiraj
۴ آذر ۱۳۹۸۷۲ ساعت از رونمایی گذشت و تعداد سفارشات مرز ۱۸۷۰۰۰ دستگاه را رد کرده…!!!!
احمدرضا
۳ آذر ۱۳۹۸تسلا بارها طرز فکرهارو عوض کرده و مرز هارو جابه جا کرده با مدلs تفکر مردم نسبت به ماشینهای الکتریکی تغیر داد و بامدل x و اون درهای عجیبش پاشو به دنیای کراس اوور ها هم گذاشت .اما حالا بعد چند سال به نظرم عرضه همچین ماشینی اونم تو بازار آمریکا (که خیلی از آمریکایی های ایالت های جنوبی که یه مقدار سنتی هم هستن) ریسک خیلی بزرگ و عجیبیه به نظرم برخلاف تسلا های قدیم زشته .
علیx76
۳ آذر ۱۳۹۸من عمیقا معتقدم این طرح نهایی خودرو نیست
دلیل اونم شکست بسیار تیز وسط سقفش و خطوط بسیار تیز جلو و عقب بدنه ست
شکل هایی با این طرح ، جریانات حلقوی و گردابی بسیار زیادی ایجاد میکنن که نهایتا باعث افزایش شدید مقاومت آیرودینامیکی میشه
به عنوان مثال طراحی تسلا ۳ رو نگاه بکنید ، تشکیل شده از خطوط و انحنا های بسیار نرم
ایلان ماسک همیشه فردی بوده که باعث جلب توجه بسیار زیاد میشه
با نشون دادن این کانسپت هم به همین روند ادامه داد
مطمئنا نمونه نهایی هم بشدت میخکوب کننده ست
اما با نرمی و لطافت و درنتیجه عامه پسندی بیشتر
ارادت
پویان
۳ آذر ۱۳۹۸کاهش ارزش سهام تازه شروع شده .تا دو ماه دیگه این ریزش خیلی بیشتر میشه .
نمیدونم اونایی که این ماشینو سفارش میدن چه مغز درخشانی دارن!!!!!
محمد
۳ آذر ۱۳۹۸من این کار تسلا رو که می خواسته ساختار شکنی کنه و یه ماشین متفاوت ازفرم فعلی پیکاپ های بازار بسازه رو تحسین می کنم ولی به نظرم این کار رو به بدترین شکل ممکن انجام دادن درسته مشخصات خیلی خوب و فوق العاده ای داره ،طراحی داخل کابینش هم تا یه حدودی قابل قبوله ولی طراحی ظاهری از دیروز هرچی دارم نگاهش می کنم نمی تونم بگم نه خیلی هم بد نیست،من حتی نسبت به طراحی مدل 3 و مدلY هم گارد دارم چه برسه به این، البته این رو هم میدانم که تو کلاس پیکاپ ها بیشتر کاربردی بودن وسیله مهمه تا ظاهرش ولی نه دیگه در این حد!
Joker
۳ آذر ۱۳۹۸ایلان ماسک تو مراسم رونمایی گفت که شیشه ها در برابر پرتاب گوی مقاومند بعد از رئیس بخش توسعه محصولش خواست جلو چشم بیننده ها امتحان کنن شیشه ها رو،بعداز تست گوی هم شیشه جلو و هم شیشه عقب شکسته شدن ??قیافه ماسک دیدن داشت اون لحظه،مثه لبو سرخ شده بود بیچاره،? تسلا فقط ادعا تو خالیه،با همین تست مقاومت شیشه مشخص شد بین گفته های ماسک و واقعیت محصولاتش فرسنگ ها فاصله ست…توقع داره ورشکست هم نشه…
JDM
۳ آذر ۱۳۹۸شما هنوز منتظره روزی هستید که تسلا ورشکسته بشه.
بشینید تا بیاد?
Elmiraj
۳ آذر ۱۳۹۸استاد اون حرکت فقط یه تبلیغ برای جنجال بپا کردن و سر زبون موندن بود .
شیشه ای که روی سایبرتراک بود از شیشه های موجود در model 3 هم شکننده تر بوده…
اگر کل فیلم مراسم را نگاه کنی می بینی که نسخه اصلی شیشه Armor تسلا همون جا در یک آزمایش چندین برابر سخت تر حتی خراش هم برنداشت..!!!
پویان
۴ آذر ۱۳۹۸تسلا باید به پایان خودش سلام کنه
علیرضا
۳ آذر ۱۳۹۸کاملا مشخص بود . خوشحالم سلایق اکثر مردم در کل دنیا شبیه همه …
Elmiraj
۳ آذر ۱۳۹۸بسیار هم زیبا و آینده نگر هست منتها برای هضم بیست سال آینده هنوز زوده…..
اگر کمی به عقب برگردیم داشبورد بدون دکمه و نمایشگر محور model S هم هفت سال پیش جنجال برانگیز و زشت بود… درب های فالکون model X هم چهار سال پیش بسیار جنجال بپا کردن ، ولی چی شد امروز مشخصا می بینیم که داشبورد model S و درب های فالکون model X در مدل های آینده شرکت ها تقلید میشن….!!!!!
اینم دقیقا همین حالتو داره ، پیکاپ ها صد ساله که به همین شیوه دارن تولید میشن و یکی باید این رویه را تغییر می داد ، در این راه هم کسی جسور تر از ایلان ماسک و تسلا وجود نداره .
این پیکاب با وجود منتقدان زیاد طرافداران بسیار زیادی هم داره طوری که در ۴۸ ساعت اول ۱۴۶ هزار نفر برای خریدش ثبت نام کردن و این که اکثر مشتریان نسخه های دو و سه موتوره را سفارش دادن…..
این افت سهام ۶.۱۴ درصد بوده و ۲۱ دلار به ازای هر سهم هست که هنوز با ۳۳۳ دلار ارزش به ازای هر سهم ۹۳ دلار بیشتر از اول ماه نوامبر ( سه هفته پیش ) هست که ارزش کلی تسلا را کماکان در ۵۶.۶۴ میلیارد دلار نگه داشته و هنوز بعد تویوتا و فولکس سومین خودروساز ارزشمند دنیاست و جنرالموتورز ، دایملر و بی ام و در پس تسلا قرار دارن…!!!!!!!
JDM
۳ آذر ۱۳۹۸نمیدونم تسلا چه بلایی سره یسریا اورده که همه میخوان نابودیشو ببینن!!
داداش برادره من عزیزه من این وسط فقط به خودت فشار میاریااا.حالا از ما گفتن بود!
Elmiraj
۳ آذر ۱۳۹۸چون خیلی زور داره با ۱۵ سال سابقه و ۶.۱۴ درصد افت ارزش سهام هنوز ۵۶.۶۴ میلیارد دلار ارزش داشته باشی و از دایملر و BMW با کلی سابقه و برند زیر مجموعه ارزشمند تر باشی…!!!
Khosrow
۳ آذر ۱۳۹۸امریکایی جماعت تو خودشون عددو ارقام دهن به دهن میکنن بقیه هم کیفور میشن / کی به کیه یه سهم هم شما / مبارکه ..
Elmiraj
۳ آذر ۱۳۹۸هم اکنون طبق آمار لحظهای Market summary
دایملر ۵۵.۶۷ میلیارد
جنرالموتورز ۵۴.۲۵ میلیارد
بی ام و ۴۷.۷۵ میلیارد
و فورد ۳۳.۸۶ میلیارد دلار ارزش داره
.
شما اگر منبع معتبر تری میشناسین لطف بفرمایین لینک بدین…
پورشه
۳ آذر ۱۳۹۸طراحیش به نظرم فاجعست واقعا روی تسلا داره زیادی مانور میشه قطعا در زمینه خودروهای الکتریکی پیشگام در مدلهای مختلفه ولی بولد رسانه ای رو دوستان فراموش نکنن
Mohammad
۳ آذر ۱۳۹۸اونهایی که میگن زیباست اگه ایران خودرو هم طراحش بود همین عقیده رو داشتن؟
۱۰۰ درصد براش جک میساختن.
آقا، زشت زشته چه تسلا بسازه چه بنز بسازه چه هر خودرو ساز دیگه ای.
Mohammad
۳ آذر ۱۳۹۸یاد داستان (لباس جدید پادشاه ) میفتم.
ساسان
۳ آذر ۱۳۹۸تسلا خواسته ساختارشکنی کنه. قطعا یک چیز متفاوتیه در بازار ولی به مزاج خیلیا خوش نمیاد.منم با این طراحی ارتباط نگرفتم.ولی برای تکنلوژی و زحمتی که شرکت کشیده احترام زیادی قائلم…تسلا اینده خیلی خوبی داره از نظرمن. شاید این قضیه20سال دیگه خودشو خیلی خوب نشون بده.
M3csl
۳ آذر ۱۳۹۸گاری لبو فروشی مستر ماسک
" Swedish Arrogant Tiger"
۴ آذر ۱۳۹۸خودشه لعنتی. ??
حسین دهمرد
۳ آذر ۱۳۹۸دوست دارم تو خیابونا ببینم همچین چیزی رو ولی واسه خودم نمیپسندم.
یانکی
۳ آذر ۱۳۹۸اونا که میگن چرا شیشه شکست یادتون باشه به جز شیشه جلو بقیه شیشها پودر میشن ولی تسلا شیشه بغلهاش مثل شیشه جلو در مقابل از هم پاشیدگی مقاومت کرد که اولین باره میبینیم.قرار نیست که زد گلوله باشه.در ضمن طراحیش افتضاحه.نکته مهم وضع اسفناکیه تو این نقطه از جهان باهاش درگیریم اینجا جون انسان واقعا بی ارزشه چه برسه به حقوق اولیه.فقط یک کلام حیف شد سوختیم حیف شد حیف شد حیف…
Elmiraj
۴ آذر ۱۳۹۸این فقط یه حقه تبلیغاتی بود….شکستن شیشه هنگام اجرای مراسم رونمایی ابتدا سوژه همه مجلات شد ، یک روز بعد ایلان ماسک یک فیلم جدید از همون شیشه در پیج توئیترش گذاشته که با یک ضربه بد تر آخ هم نمی گه!!! همون فیلم هم دوباره سوژه تمامی مجلات عادی و EV شده….!!
.
(( باید بلد باشی سر زبون ها بیوفتی ))
سعید
۴ آذر ۱۳۹۸خیلی هوشمندانه عمل کرده
هزینه طراحی و ساخت قالب ها وقیدهارو و هزینه زمان تایم تولیدو صرف استفاده از بدنه ی جنس بالستیک کرده تا قیمت تموم شده ماشین پایین بمونه.
تورج
۴ آذر ۱۳۹۸البته صرف نظر از زشت یا زیبا بودن این خودرو سایبرتراک یه جسارت تمام عیار در این صنعت محسوب میشه. جسارتی که انتظار نمیرفت تا این حد بالا باشه اما خوب شما اگر یک نگاه به آمار فروش بقیه محصولاتش تو سگمنت لوکس ها و موفقیت به شدت چشمگیر این خودروساز طی مدت زمان محدودی که از ورودش به بازار گذشته بندازید متوجه میشید که این جسارت غیر عادی برای تولید انبوه یک فروند مریخ نورد!! از کجا نشات میگیره. گویا این ماشین تا سال 2021 وارد خیابونها نمیشه و تا اون موقع نمیشه قضاوت نهایی رو انجام داد. اما چیزی که مشخصه اینه این برند همواره با وجود سیل عظیم انتقاد ها یک تغییر دهنده بازی در این صنعت بوده و سایبر تراک هم خط مشی آینده بسیاری از تراک ساز های پر سابقه فعلی رو رقم خواهد زد. نه مشخصا در طراحی بلکه در سگمنت و کلاس تراک برقی. همون کاری که سه تا مدل فعلی تا به امروز انجام دادن.
ارشیا
۴ آذر ۱۳۹۸اگه سقف و گلگیر هاشو در نظر نگیریم اون قدر هم بد نیست ??