تسلا به شدت در حال رشد است و زمانی که مدل ۳ این شرکت سال آینده عرضه شود قطعاً رشد آن بیشتر نیز خواهد شد. هرچند زیرساختهای این شرکت به همان میزان رشد نکرده و این مسئله هماکنون به یک معضل تبدیل شده است.
آنگونه که توسط اتونیوز گزارش شده مالکان کنونی تسلا باید زمان بیشتری را برای سرویس و تعمیرات صرف کنند؛ و البته جای تعجبی ندارد که مالکان از این وضعیت راضی نیستند.
Ethan Shapiro که مدیر پروژهی یک کمپانی تکنولوژی اطلاعات در میامی است سال پیش خودروی مدل اس ۲۰۱۳ خود را با مدل X جدید جایگزین کرد. زمانی که در ماه سپتامبر او با مرکز سرویس محلی دربارهی عدم بسته شدن پنجره تماس گرفت اینگونه پاسخ گرفت که اولین فرصت برای رفع مشکل ۱۰ روز دیگر خواهد بود.
او میگوید:
این زمانی زیاد برای خودرویی ۱۳۰ هزار دلاری است. زمانی که مدل S را داشتم آنها کار خود را به خوبی انجام میدادند و هر مسئلهای را فوراً حل میکردند؛ اما حالا که کمپانی رشد کرده سرویسدهی به یک مشکل تبدیل شده است.
دیگر افراد حتی زمان انتظار طولانیتری در حد ۵ هفته داشتهاند. تا این لحظه ۶۱ مرکز سرویس در ۲۴ ایالت آمریکا وجود دارند و تسلا اعلام کرده به زودی ۱۰ مرکز دیگر را افتتاح خواهد کرد.
البته مشکل تنها به کمبود مراکز سرویسدهی محدود نمیشود. Karl Brauer که یک ناشر است میگوید:
موقعیت تسلا به عنوان سازندهی خودروهایی که بسیار پیشرفته هستند مطرح میباشد و آنها میخواهند کنترل سختگیرانهای روی کارهایشان داشته باشند. همانقدر که تسلا به رشد خود ادامه دهد با چالشهای بزرگتری برای برآورده کردن نیازهای مصرفکنندگان و ایجاد شبکهی مناسب روبرو خواهد شد.
البته آنگونه که Brauer میگوید اخبار خوب این است که مالکان مدلهای تسلا به خاطر ماهیت خودروهای پیشگام خود سخاوتمندانهتر عمل میکنند. به علاوه فقط به تسلا به عنوان تنها راه جابجایی خود تکیه نمیکنند.
هرچند با عرضهی مدل ۳ با بهای ۳۵ هزار دلار این موضوع تغییر میکند و مردمی که مدت نسبتاً زیادی در صف انتظار باقی ماندهاند احتمالاً اطلاع کمتری راجع به موضوعات یاد شده دارند و خودروهای زیادی در گاراژ آنها به چشم نمیخورد.
منبع: autonews
امپراتور لامبورگینی
۱ آذر ۱۳۹۵.
تسلا چالش های بزرگتری خواهد داشت.
با ورود بیشتر بنز و ب ام و و آئودی به قلمروی خودروهای الکتریکی شاهد مبارزات سنگین و نفس گیری خواهیم بود.
به نظرم این 3 غول آلمانی مشکلات کیفیت و خدمات رسانی تسلا رو نخواهند داشت و میتونن برای خریداران بسیار جذاب تر باشند.
ارش
۱ آذر ۱۳۹۵مالکان تسلا چقد بچه سوسول هستند.خدمات پس از فروش خودروسازهای ایران رو ندیده اند انکار
Tesla
۱ آذر ۱۳۹۵کامنت چند دقیقه بعد علی:
ایلان ماسک زندانی خواهد شد و آلمان ها کیف خواهند کرد.
علي
۱ آذر ۱۳۹۵تسلای عزیز میدونم عاشق شرکت نوپای تسلا شدی و تبلیغات قوی تسلا نمک گیرت کرده. ولی من هنوزم روی حرفم هستم و چیزایی که گفتم داره اتفاق میوفته. اگر ی روز وسعت کارخانه های فولکس و تعداد کارمندان شرکت تویوتا رو و همینطور سابقه تولید و فروش و خدمات پس از فروش برندهای بزرگ که نقش محوریت در دنیای تولید اتومبیل رو قیاس کنی به تمام حرفای من خواهی رسید . البته به شرط اینکه تعصبات بذاری کنار و چشم و دل باز دنیارو ببینی . و اینم فراموش نکن رقبا بیکار نشستن و اگر زودتر این تکنولوژیرو وارد بازار نکردن بخاطر احترامیه که به کشور آمریکا میذارند و میدونن یکی از بهترین بازارها برای فروش خودروهاشونه . زیاد بخوان جلو جلو حرکت کنن ، دولت آمریکا با وضع قوانین خاص نسخشونو میپیچه . و اینجا همونجاییه که منو نگران میکنه به عنوان ی آدمی که از زورگویی خوشم نمیاد.
با تچکر
Tesla
۱ آذر ۱۳۹۵علی جان لطفا دست از سر کامنتای بی معنی بکش.
اومدی میگه آمریکا نزاشت آلمان اینتل رو بخره و آمریکا بچه ی بدیه!
آخه کجای این حرفت منطقیه؟!
برا همین من با کامنتای تو مشکل دارم
(new great britain(king mclaren
۱ آذر ۱۳۹۵من نمیدونم چرا تسلا اینقدر دشمن داره تو سایت؟
مگه چه گناهی کرده که ما خبر نداریم؟
به نظره بعضی ها باشه فقط آلمان خوبه. تسلا و در آینده جگوار هیچ حرفی برای گفتن ندارن جلویه رقبایه آلمانی.??
و کیفیت خدمات پایین و همینطور در قواره ی یک خودروساز خوب هم نیستن.?
Tesla
۱ آذر ۱۳۹۵بابا یه عده تو پدال جوگیر شدن
نشستن پشت کامپیوتری که سیستم عامل و سی پی یو و غیرش ماله آمریکاست دارن از حسادت … میگن
بابا شما که این قد آلمان پرستین خود آلمانیا هم همون قد آمریکا پرستن.البته تقصیری هم ندارن این جماعت چششون فقط ماشین میبینه چون موضوع سایت ماشینه همه چی رو با معیار ماشین میسنجن.
الان بری سایت زومیت مثلا همه هم آمریکا پرستن و اسم آلمان به گوششون نخورده.
کلا همه با معیار خودشون همه چی رو میسنجن.
نوید جهرمی
۲ آذر ۱۳۹۵از آواتار بنده معلومه ک طرفدار کی هستم. اما همچین نظری ندارم.
قبل ترها دشمن ماشینای فرانسوی بودم اما الان همه ماشین ها و شرکت های خودروسازی رو دوست دارم. همشون. برای همشون هم آرزوی سربلندی و پیشرفت دارم.
آدم با تعصب بی جا به هیچ جایی نمیرسه. تسلا هم با نظرات دوستان بالا یا پایین نمیشه داره راه خودشو میره.
ایقدر هم به دوستان آلمانی دوست گیر ندید. :)
Bavaria
۱ آذر ۱۳۹۵شاید فکر کنید تسلا کار بزرگی کرده و دید جهان رو نسبت به خودروهای برقی عوض کرده.فکر شما کاملا درسته و از تسلا ممنونیم
اما کار بزرگتر رو اون کمپانی هایی دارن انجام میدن که نزدیک به صد سال خودروی احتراق داخلی تولید میکردن و حالا با یک خانه تکانی اساسی به سوی برقی شدن میرند و تجربیات و تکنولوژی های ارزشمند و هزینه ها بسیارشون در زمینه تولید پیشرانه احتراق داخلی رو باید به موزه هاشون ببرند
Saied
۱ آذر ۱۳۹۵اگه اونجا زندگی میکردم. قطعا یکی از مالکاش بودم.
به امید روزی که واقعا به هدفش برسه و ماشین های واقعا خودکار تولید بشه. و مشکل تصادف رو ریشه کن بکنه. و هیچ کس عزیزش رو تو تصادفات از دست نده.
SQ12
۱ آذر ۱۳۹۵آقا سعید مگه تکنولوژی خودران تو کاهش تصادفات تاثیر داره؟آدم باید خودش مراقب باشه.تکنولوژی خودران نباید معیار باشه.بعدشم که رانندگی همش نباید فدای تکنولوژی بشه.به هر حال اون حس و حال رانندگی از بین میره.تو خوشت میاد که رانندگی فدای فناوری های افراطی و پر هزینه بشه؟
SQ12
۱ آذر ۱۳۹۵آقا سعید من قبول دارم که دیگه دور و زمونه عوض شده.همه چی تغییر کرده و تکنولوژی های زیادی هم اختراع شده.اما اگه بخوایم هر چیزی رو فدای تکنولوژی بکنیم این بی انصافی محض هست.مثلا تو خوشت میاد که آفرود خودران بشه؟من که خوشم نمیاد.چون مسلما آدم باید خودش دستش روی فرمون ماشین باشه که بخواد ماشینو به این طرف و اون طرف جنگل یا کوه هدایت کنه.البته این نظر شخصیمه.هر کسی سلیقه های خودشو داره.ولی آقا سعید جدا از این بحث من می خوام بدونم حال جنابعالی خوبه؟رانندگی خودران کجاش تو کاهش تصادفات موثره؟رانندگی خودران فقط برای راحتی راننده هست.فرهنگ رانندگی موثره نه خودران شدن ماشین.
SQ12
۳ آذر ۱۳۹۵به نظر من خودران شدن ماشین هیچ تأثیری تو کاهش تصادفات نداشته،نداره و نخواهد داشت.بعدشم منبع معتبرت رو بیار ببینم اگه راست میگی.بیا تأثیرشو نشون بده تا ما هم حرفتو باور کنیم.تو مثل این که مطالعه نکردی مطالب پدال رو درباره تکنولوژی خودران.الان مثلا بنز یا بی ام و دارن ماشین های خودران میسازن تا حالا اعلام کردن که تو کاهش تصادفات تأثیر داره.مسلما نه.چون تکنولوژی خودران فقط برای راحتی راننده هست نه برای ایمنی سرنشینان.تازه تو اون کامنت بالایی گفتم که فرهنگ تو کاهش تصادفات تأثیر داره.خودران شدن ماشین کمک چندانی نمی کنه.اگه ما فرهنگ داشته باشیم همه چی هم حله.تازه بیشتر مردم آمریکا طالب تکنولوژی خودران نیستن.اونا میخوان که خودشون ماشینو برونن.جدا از این بحث این که میخوای یکی از مالکاش باشی باش.اما بدون تأثیری نداره خودران شدن ماشین تو کاهش تصادفات جاده ای،خیابونی و …..امیدوارم خدا شفات بده دوست عزیز.
MPH
۱ آذر ۱۳۹۵بهرحال تسلا یک شرکت نوپاست و اینجور مشکلات طبیعیه.امیدوارم بزودی این موارد هم حل بشه و قطعا دارن روش فکر میکنن
شاهینus cars
۱ آذر ۱۳۹۵تسلا خیلی خوب بوده تازه جون گرفته طبیعتا یه سری مشکلات هست که امیدوارم بتونن حلش کنن… Mclarene عزیزم از المانی بازا ناراحتیا??
احمد باقری
۲ آذر ۱۳۹۵به مشکلات بیشتری برخورد خواهد کرد.