ظاهراً گیگافاکتوری آلمان تسلا با تأخیر قابلتوجهی روبرو شده و شاید تا تابستان سال جاری میلادی تکمیل نشود.
یکی از نشریههای آلمانی میگوید برخی ساختمانهای اصلی در سایت نزدیک برلین هنوز تأسیس نشدهاند و اگرچه توضیحی ارائه نشده اما این منبع خبری افزوده تسلا هنوز کاربری این ساختمانها را به مقامات اعلام نکرده است.
اتونیوز میگوید در اسناد ثبت شده نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، تسلا از عدم توانایی در رعایت چارچوبهای زمانی تأسیس ساختمانها اطلاع داشته و دلیل آن نیز مشکلات مربوط به هماهنگی با رگلاتوری، استخدام کارکنان، زنجیره تأمین و… بوده است. همچنین احتمال دارد تسلا با مشکلاتی در تهیه تجهیزات تولید و فرایندهای مرتبط با توانایی تولید محصولات باکیفیت بالا روبرو شود.
گیگافاکتوری آلمان تسلا اقدام به تولید مدل Y برای عرضه در بازارهای اروپایی خواهد کرد و همچنین سلولهای باتری جدید ۴۶۸۰ را نیز تولید خواهد نمود. این خودروساز آمریکایی هدف خود را شروع تولید در اواسط سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود.
علاوه بر وجود برخی تأخیرها تسلا شاید به اندازهای که قبلاً تصور میشد کمکهای دولتی دریافت نکند. در خبرها آمده که پس از تائید ارائه کمکها و مشوقها به تسلا توسط اتحادیه اروپا، ب ام و به همراه دیگر خودروسازان درخواست دریافت مشوقهایی به منظور تولید بیشتر خودروهای الکتریکی را ارائه کردهاند. گفته میشد تسلا ۱ میلیارد یورو کمک دولتی را برای تأسیس گیگافاکتوری آلمان دریافت خواهد کرد.
سخنگوی وزیر اقتصاد آلمان گفته که این رقم هنوز نهایی نشده است:
ما در حال حاضر نمیتوانیم مبلغ کمک به تسلا را تائید کنیم. در حال حاضر فعلاً سرمایه نهایی برای پروژههای شخصی تعیین نشده است.
Khosrow
۲۲ بهمن ۱۳۹۹گیگا فکتوری / یکی به تسلا و ایلان حالی کنه با کلفت صحبت کردن کلفت نمیشی / بگذریم از غولهای دنیا که اندازه ۷ پشت تسلا سابقه دارن / چین همتون رو به زودی زمین میزنه ..
امیرحسین
۲۲ بهمن ۱۳۹۹حرفتو قبول دارم به جز یه جاشو که میگی چین همتونو زمین میزنه،
خب:
ببین اگه چین میخواست کسی رو زمین بزنه،میزد،چرا؟چون چین خیلی شرکت مثل تسلا داره هم ازنظر سابقه و هم از نظر برقی بودن،تسلا اینقدر پیشرفت کرد ولی اونا نه،چین تا اخر چین خواهد ماند
به حای اینکه بیاد یه عالمه خودروساز آشغال داشته باشه بهتر بود حداقل یه خودروساز خوب داشته باشه
شما میگین پیشرفت،چرا؟چون پیشرفت رو تو تعداد وتعدد شرکت های خودروسازی،تو امکانات وآپشن ها،تو طراحی ظاهری میبینید
ازنظر من پیشرفت یعنی پرفورمنس(منظورم مسائل فنی هست)پیشرفت یعنی کیفیت
(JONATHAN (TESLA
۲۲ بهمن ۱۳۹۹خودرو ساز های سنتی اگه توانایی ایجاد تغیرات در صنعت خودرو رو داشتن
قبل از تسلا این کار میکردن
تسلا تابو و رویای خودرو ساز هایی رو شکست که فکر میکردن هر چی به مشتری نشون بدن مجبوره بخره چون راه دیگه ای مشتری نداره
سال ها و سال ها خودرو با تکنولوژی ماشین بخار ساختن و فروختن ولی حالا بازی به زمینی کشیده شده که قوانین منسوخ شده خودشون کار ساز نیست
بزرگ ترین خودرو ساز اروپا با گردش سرمایه چند برابری تسلا حالا جوری مقابل تکنولوژی سر خم کرده کسی فکرش رو هم نمیکرد این چنین بشه
ولی این بازی قرار به زمینی پر پیچ خم تر کشیده بشه
جایی که خود خودرو ملاک اصلی نخواهد بود
جایی که کد ها و سیستم ها تعیین میکنن
جایی که پشتیبانی نرم افزاری برنده بازی رو تعیین خواهد کرد .
جایی که علم و نوآوری حرف اول میزنه
ADAK
۲۵ بهمن ۱۳۹۹حرفاتون متین
اما زیاد هم فیلم های علمی تخیلی نبینید دوست عزیز !!
امیرحسین
۲۲ بهمن ۱۳۹۹وووو،تسلا هم داره کم کم غول میشه،منظورم از نظر فروش،تعداد کارخونه واز این جور چیزاست
امیرحسین
۲۲ بهمن ۱۳۹۹پیشرفت یعنی کم اصطحلاک بودن،پیشرفت یعنی کم خرج بودن(حالا آلمانی ها عالین ولی خب خرجشون زیاده،مثلا لکسوس هم مثل اوناست ولی اصطحلاک تویوتا رو داره)،پیشرفت یعنی یه ناشینی که میخری اگه بخوای تا اخر عمرت اونو نگه داری بتونی نه اینکه از ترس هزینه گذاشتن رو دستت ماشینو بفروشی،نهایت عمر مفید یک ماشین چینی ۳.۵ ساله،تسلا هم همین طور،خوبه ها ولی کیفیت واصطحلاک یه ماشینی مثل خودشو ولی در یه شرکت دیگه رو نداره منظورم مثلا یه ماشین برقی از تویوتا مثلا.
اینجا بود که گفتم شاید تسلا در مسائل مربوط به خودروهای برقی خوب باشه ولی در مسائلی مثل پرفورمنس یا کیفیت یا اسپرت بودن یا لوکس بودن فک نکنم بتونه با رده های بالای این کلاسا رقابت کنه،چرا چون اون تبحر رو نداره فقط باید تجربه کنه،که تسلا هنوز بی تجربه هست و در اون مسائل تجربه انچنانی نداره ولی بقیه شرکتا اون مهندسی رو دارند هرچند که در خودروهای برقی به تسلا نمیرسند،از اون ور هم تسلا در خودروهای دزون سوز و مسائل فنی ای مثل سیستم تعلیق یا شتاب جانبی یا خیلی چیزهای دیگه به اونا نمیرسه،اون شرکت ها یه عمره تو این جور کاراهستند
حسین دهمرد
۲۳ بهمن ۱۳۹۹دوست عزیز استهلاک رو از قصد اونجوری مینویسی؟
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹????
اخ اخ اخ اخ ببخشید
استهلاک
??♂️??♂️??♂️??♂️??♂️??♂️
Ramin
۲۲ بهمن ۱۳۹۹جاده تهران شمال 40 ساله هنوز نصفش تموم شده با هیچی نمیگیم
بعد دولت برای 4 ماه دیر کرد که مثلا تابستون تموم میشه داره غر غر میکنه ( 6 ماه دیگه قراره تموم شه )
یه کم از مردم ایران یاد بگیرید…. ???
پدال کامتمو حذف نکن با سپاس ..
SS
۲۲ بهمن ۱۳۹۹هنر جلب توجه و بازاریابی نزد تسلا (مشابه اپل) است و بس…
بجای کارخونه میگیم گیگافکتوری بعد 10هزار نفر پیگیر این میشن که کارگاهمون رو ساختیم یا نه ?
Elmiraj
۲۲ بهمن ۱۳۹۹گیگافاکتوری برلین آنقدر گرز سنگینی هست که سال گذشته هم بخاطر جنگل زدایی ، یه سری….مانع کار تسلا شدن و این مجموعه تا اینجای کار به علاوه تعطیلی ناشی از کرونا سرجمع در طول این یک سالی که روند تاسیسش شروع شده دو ماه تاخیر داشته .
الان هم که تسلا قصد داره احداث بخش باتری را شروع کنه باز یه سری….پشت پرده میخوان مانع کار بشن و میگویند که یک گونه مار در اون محوطه به خواب زمستانی رفته و تسلا نباید کار احداث را شروع کنه…!!!
.
جالبتر اینکه اگر model Y به سلول های ۴۶۸۰ مجهز بشه بُرد آن از ۶۵۰ کیلومتر هم فراتر خواهد رفت…!!! چیزی که کارشناسان آلمانی قبلاً هشدار شو به خودروسازان خودشون دادن…..