علیرغم تمامی قولهای داده شده، تولید تسلا مدل ۳ مطابق برنامهریزیهای این خودروساز افزایش نیافته است. بنا به گفته اتونیوز، حداقل یک مشکل بزرگ موجب این تأخیر شده است.
این خودروساز آمریکایی گفته که یک سیستم اتوماتیک جدید برای ماژول تولید در تأسیسات ساخت باتری نوادا طراحی کرده است. تنها مشکل این است که سیستم یاد شده در حال حاضر در آلمان و توسط شرکت Grohmann ساخته میشود.
ایلان ماسک در کنفرانسی ویدئویی گفته است:
این سیستم باید از هم جدا شده، به گیگافاکتوری آورده شده و دوباره سرهم شود و پس از آن عملیاتی خواهد شد. سؤال اصلی کارکرد این سیستم نیست بلکه مشکل ما جدا شدن، حمل و سرهم کردن دوباره است.
زمانی که این سیستم در آمریکا عملیاتی شود تسلا به منظور رسیدن به هدف تولید ۵ هزار دستگاهی در هفته تا پایان ژوئن باید تأسیسات مونتاژ خود در فرمونت را کاملاً آماده نماید.
در حال حاضر تسلا تولید ۲۵۰۰ دستگاه مدل ۳ در هفته تا پایان ماه مارس را هدفگذاری کرده است. بنا به گفته یکی از تحلیلگران صنعت خودرو، عدم دستیابی به این هدف میتواند به تسلا آسیب برساند.
این تحلیلگر گفته است:
اگر تسلا نتواند به هدف تولید ۲۵۰۰ دستگاهی در هفته برسد سرمایهگذاران ناامید خواهند شد و نگرانیها افزایش خواهد یافت.
F۲۲RAPTOR
۲۶ بهمن ۱۳۹۶مشکلات خط تولید تسلا مدل ۳ تمومی داره مگه
Hamid.Hellcat
۲۶ بهمن ۱۳۹۶مثل بقیه بخشهای اقتصاد، یک کمپانی امریکایی به عنوان اولین شرکت تولید انبوه خودروهای الکتریکی داره راه رو برای بقیه کشورها در آینده باز میکنه.
فرامرز
۲۶ بهمن ۱۳۹۶دقیقاْ و مشکل این نیست که بقیه نمیتونن. مشکل اصلی اینه که خودروهای برقی هنوز به سوددهی قابل مقایسه با خودروهای احتراق داخلی نرسیدن و شرکت هایی مثل فولکس واگن بیشتر از اینکه به فکر تحول صنعت خودرو باشن به فکر منافع اقتصادی و ضرر نکردن هستن. البته این ملاحظه کاری تو فرهنگ کشورهای اروپایی مثل آلمان رخنه کرده. به عنوان مثال اگه شهرهای پر زرق و برق آسیای جنوب شرقی رو دیده باشید حس میکنید اروپایی ها هنوز تو قرون وسطی زندگی میکنن در حالیکه با مقایسه زیرساخت ها و میزان جامعیت پیشرفت ها میبینید که اروپا در واقع خیلی پیشرفته تر از خاوردور هست.
pool
۲۶ بهمن ۱۳۹۶کدوم شرکت ملاحظه کار نیست این حرفتون رو قبول ندارن کیفیت زندگی ارو پا حتی از ژاپن هم بیشتره بقیه کشورها بماند کلا اروپا سریعتر مدرن شده پس کمتر برج و اینجور چیزا داره ولی تو همون خونه های قدیمی رفاه بیشتره تا شرق اسیا و اگر زندگی مدرن بخوان امریکا و یا کانادا و استرالیا هست و چینی ها برخلاف پیشرفت عالی دارن سطح رفاه اصلا توش خوب نیست ژاپن هم خیلی گرونه و زندگی روباتیک
امریکا هم همون انگلیسی های بلند پرواز هستن و زیاد تفاوت ندارن جنگ جهانی باعث این تفاوت شده
Saeed Boroomand
۲۷ بهمن ۱۳۹۶…
اگه توی هنگ کنگ ساختمون ها بلندتر هستن به خاطر کمبود جا هست، اگه توی اروپا برج سازی رو باهاش بعضا مخالفن به خاطر اینه که سیستم شهر سازی رو به هم میزنه مگه بخشی از اطراحی بوده باشه از اول.
این زندگی رباتی همه جا هست جز ایران، سرمایه داری لطفش شامل حال همه میشه…
Hamid.Hellcat
۲۷ بهمن ۱۳۹۶درسته اروپایی ها یه مقدار محافظه کار تر هستند. اما این که کمتر دنبال زرق و برق هستن برمیگرده به تفکرات سوسیالیستی شون که بجای زرق و برق بیشتر سعی میکنن برای اقشار کم درامد جامعه هزینه کنند چون خوشبختی و رفاه هر فرد رو در گرو رفاه عمومی می دونند درست برعکس نظامهای سرمایه داری.
me84
۲۶ بهمن ۱۳۹۶.
خیلی شخصیت جالبی داره این ایلا ماسک.
Saied
۲۶ بهمن ۱۳۹۶مشکل خیلی از خودرو ساز ها فروش خودرو هایه تولید شده هستش.
مشکل تسلا دقیقا بر عکس این قضیه هستش.