بهتازگی رئیس بخش خودروهای تسلا آقای «Jerome Guillen» تصویری از کِشندهٔ تسلا با تریلری که روی آن چهار دستگاه تسلا مدل سه قرار گرفته است را منتشر نموده و آنرا با عبارت «روزی عالی برای تحویل» توصیف کرده است؛ بنابراین با توجه به این تصویر، تسلا محصولات خود را با کِشندهٔ تمام الکتریکی ساخت خودش به خریداران یا نمایندگیهای فروش تحویل میدهد. این روش بسیار هوشمندانهای است زیرا تسلا علاوه بر تحویل محصولات تمام الکتریکی خود با شیوهای پاک و بدون آلایندگی، کارایی و قابلیت استفادهٔ کِشندهٔ خود را هم نشان میدهد. از سوی دیگر، تحویل خودروهای الکتریکی با کامیون الکتریکی اتفاق کاملاً جدیدی است و این هم یکی دیگر از اولینهای دنیا محسوب میشود که توسط تسلا انجام شده است. بهاحتمالزیاد در آیندهای نهچندان دور تسلا خودروی بیشتری را با استفاده از کامیونهای الکتریکی تحویل خواهد داد.
کِشندهٔ تمام الکتریکی تسلا برای اولین بار در نوامبر سال ۲۰۱۷ در قالب یک پروتوتایپ (نمونهٔ اولیهٔ)، رسماً در لسآنجلس رونمایی شد. این کشنده به چهار موتور الکتریکی مستقل مجهز است که در هریک از چرخهای دو محور عقب نصب شدهاند و بنابراین کشندهای ۶×۴ محسوب میشود. کِشندهٔ تسلا ظرفیت حمل حداکثر ۳۶ تن بار را دارد و با بار کامل با هر بار شارژ باطریهایش میتواند مسافت فوقالعادهٔ ۸۰۰ کیلومتر را طی کند. با استفاده از مگاشارژرهای تسلا نیز میتوان تا ۸۰ درصد از باطریها را ظرف تنها ۳۰ دقیقه شارژ کرد که با این میزان شارژ نیز بُرد کِشنده به ۶۴۰ کیلومتر میرسد. کِشندهٔ تسلا شتاب فوقالعادهای هم دارد بهگونهای که در حالت خالی و بدون تریلر میتواند ظرف تنها ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد که حتی از بسیاری از خودروهای اسپرت هم سریعتر است.
به گفتهٔ ایلان ماسک، این کِشنده بهصورت استاندارد به سیستم اتوپایلوت تسلا هم مجهز خواهد بود که این یعنی میتواند بهصورت نیمه خودران در بزرگراهها رانندگی کنند. بدین منظور، در این کِشنده از همان رادارهای خودروهای تسلا استفاده شده که موجب میشوند در بزرگراهها، کامیون در مسیر خود باقی مانده و فاصلهٔ ایمن را با سایر خودروها حفظ کند. علاوه بر این، سیستم اتوپایلوت تسلا وجود هرگونه خطر احتمالی در اطراف کامیون را به راننده هشدار میدهد و وجود ترمز اضطراری نیز ویژگیهای ایمنی آنرا تکمیل میکند. پکیج باطریهای این کشنده در زیر کف کابین، بین چرخهای جلو و عقب نصب شدهاند. تسلا برای کِشندهٔ خود گارانتی ۱.۶ میلیون کیلومتری را در نظر گرفته که قابلیت اطمینان آنرا تضمین میکند. قرار است تولید این کِشندهٔ الکتریکی سال آینده آغاز گردد.
VIPER
۱۶ فروردین ۱۳۹۸گارانتیش فقط
s.h
۱۶ فروردین ۱۳۹۸ظاهر فوق العاده زشتی داره خیلی
خدایی کشنده الکتریکی فرایت لاینر چیز دیگه ای هست
حسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۸ظاهر یه چیزه شخصی برای هر کسی
از نظر من ظاهره خوبی کامیونهاش داره
ولی گارانتی که داده فوق معرکست
چه میکنه این تسلا
Jdm
۱۶ فروردین ۱۳۹۸حسن جان ماک R600 که سلطانیه واسه خودش.
ولی الان ماک RD800معروف به کانادایی داره آقایی میکنه،بسیار کم استهلاک و نشکن و پر قدرت،راننده رکورد دار و با سابقه کشورمون آقای وارطان وارطانیان یک دستگاه ازین کشنده دارن.
اگر خواستین بیشتر هم درموردش توضیح میدم
حسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۸jdm
r600 رو مثال زدم چون از نزدیک شاهد قدرت فوق العادش بودم و دیدم چقدر موتور و گیربکس قدری داره
یه هواپیما بود سمت اتوبان کرج اگه درست یادم باشه که موزه هواپیماهای از رده خارجه
یدونه هواپیمای از رده خارج بود و فکر کنم بویینگ بود و جسه خیلی بزرگی داشت یدونه ماک dm وظیفه حمل اون هواپیما رو به پارک علم و فناوری پردیس رو داشت
هواپیما به اون عظمت رو هیچ کامیونی نتونست بکشه جز ماک
فیلمش هم 2 سال پیش عید شبکه 3 نشون داد
در ضمن اگه امکانش هست در مورد ماک rd800 هم برامون بگو خوشحال میشیم
Jdm
۱۶ فروردین ۱۳۹۸حسن جان پدره بنده حدوده 18 سال R600 داشتن به قدرتش کاملا آگاه هستم.جایی که بقیه ماشینا رو با لودر میبردن بالا ما ماکو انداختیم تو دنده یک و یک و خودمون رفتیم بالا،اونموقع بود که فهمیدم این ماشین چه هیولایی هست،دوام فوق العاده ای داره اگر رانندش باشی تا اخرت عمرت بت نون میده،
درمورده ماک RD800 هم خدمتتون عرض کنم همین ماک های شرکت نفتی هستن و انواع مختلف دارن موتور های E7 از قدرت 350تا 470اسب بخار دارن که این موتور بر روی ماک دلفینی هم نصب است و ماک های دلفینی موجود تو ایران نمونه های معمولی 350 و انترکولر 400 اسب هستن فوق العاده سریع هستن راحت 160 رو پر میکنن،ماک اردی800 یه نمونه موتور دیگه هم به نام E9 V8 داره که این موتور شاهکاره ماک هست از 500اسب بخار تا 1500 اسب بخار داره(البته رو ماک اردی 500اسب قدرت دارن) که نمونه 1500 اسب بخاری در تانک های فرانسوی استفاده میشدند،فوق العاده موتور قوی و مستحکم و با دوامی هستن.کلا موتورا ماک سگ جون تشریف دارن
ماک اردی800 گیربکس های 9 دنده تا 18 دنده مکسی و فولر رو داره(بالای 12نمونه گیربکس داره که الان درست یادم نیست) بسیار بسیار شاسی و زیربندی و دف سگ جونی و محکمی داره از این نظر میتونم بگم تو ایران بی رقیبه
60تن ظرفیت شاسی داره و 47 تن اکسل.
آقای وارطان وارطانیان که راننده با سابقه کشورمون هستن تونستن با این ماک محموله 800 تنی با احتساب وزن بوژی در حدوده 1100تن رو حدوده 10کیلومتر به راحتی طی کنن (10کیلومتر!!نه ده و پونزده یا صد متر!!)و تونستن حدوده 650تن با وزن کل حدوده 920 تن رو در شیب 5 درصد به حرکت دربیارن و به اتمام برسونن(در شیب اوضاع به مراتب سختتر میشه)جالب اینجاست این رکورد ها رو با گیربکس فولر این ماشبن زدن.در حال حاظر نسخه گیربکس مکسی این ماشین رو دارن که پمپ فابریک امریکایی داره که به نسبت به مدل قبلی قلدرتر و سره حال تر است.
استحکام و دوام و استقامت و استهلاک پایین این کشنده بی نظیره
و البته دف فوق العاده سنگینی هم داره
Jdm
۱۶ فروردین ۱۳۹۸پیج تراک بنده تو اینستاگرامamerican_trucks_faridهست
مطالب و مقاله هایی نوشتم که فوق العاده خوندنی هستن.خوشحال میشم دوستان سر بزنن
Elmiraj
۱۶ فروردین ۱۳۹۸s.h @
نهایت علم آیرودینامیک باعث شده طراحی این کامیون تا این حد منحصر به فرد باشه….
.
خوبه بدونی ضریب درگ این کامیون زشت ۰/۳۶ هست ….!!!!!!!!
جهت مقایسه ضریب درگ بوگاتی شیرون ۰/۳۸ هست…!!!! و ضریب درگ آیرودینامیک ترین کِشنده های دیزلی حال حاضر که FirghtLiner Cascadia و Volvo VNL می باشند چیزی بین ۰/۶۵ تا ۰/۷۰ هست…!!!!
حسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۸البته هیچ کامیونی سلطان نمیشه یعنی ماک r600 که سنگین ترین بارهای موجود تو ایران رو حمل میکنه
نمونش هم پل طبقاتی صدر تهران بود که تمام محموله های فوق سنگینش رو این ماک های 40 ساله با نهایت قدرت حمل میکردن
VIPER
۱۶ فروردین ۱۳۹۸کشنده فریت لاینر از نظر ظاهر هیچ فرقی با نمونه دیزلی نداره فقط یه چیزهای ظاهری جزیی،رفیق من این آینده س
s.h
۱۶ فروردین ۱۳۹۸جناب gdm ممنون بابت مطالب خوبتون
ولی فکر کنم قوی ترین کشنده ایران بنز ده سیلند باشه که یه باری بود حالا من درست نمیدونم ولی دوتا ماک نتونستند از جا بکنند ولی این به راحتی کند و برد یه مخزن 1200 تن رو از یزد به بندر برده بود تنهایی !!!!( تایتان z4053 و اینم بگم اون 53 به معنی 530 اسب نیست و 40 هم معنی تناژرو نمیده بر خلاف بقیه بنز ها ) تازه این قوی ترین مدل نیست ها !!!یکی از راننده ها میگفت رفیقش با یه اف هاش 750 ( تک محور تو ایران ) یه 600 تن بارو عین وانت از تهران کشیده اورده همشم شمش بوده رو یه شاسی بوژی !!!!
میخواستم تو حرفام اینو بگم دیگه دوره مایلر و ماک سر اومده ولی انصافا نمیشه نگفت جون سخت و قدرتی نیستند مخصوصا دنده یک ویک ماک به قول شما و تا جایی که میدونم خیلی هم استفاده نمیشه
و دوست عزیز ماک ( جسارت نمیکنم شما بهتر میدونید ) اصلا موتور قوی نداره !!حداکثر قدرتش 300 اسبه( بر خلاف اون اسم 600 یا 500) و 2100 تا گشتاور و موتور حجم بالایی هم نسبت به بقیه نداره اما مثل یه تراکتو ر کشاورزی همش گریبکس و دفه !!! فقط یه صندلی هم واسه راننده داره واسه همینه خوب زور میزنه و موتورش تقریبا مرگ نداره و واسه همینه 40 ساله خیلی زا موتورا پلمپ مونده !!
Jdm
۱۶ فروردین ۱۳۹۸دوست عزیز بنده با دوستان و پیشکسوتان این عرصه ارتباط دارم شایعاتی بسیاری از قبیل کشیدن محموله های بالای 700تنی به تنهایی در مسافت های طولانی(از تبریز به جنوب) توسط تیتان بسیار به گوشم خورده بنده بسیار شکاک شدم و با بزرگان این رشته مطرح کردم و به این نتیجه رسیدم که چنین بار هایی رو با توجه به جاده های ما و مسافت طولانی قوی ترین بوژی کش دنیا به تنهایی نمیتونه جابجا کنه و واقعا با خنده این دوستان مواجه شدم!!! شاید در طول مسافت های خیلی کوتاه تونستن جابجا کنن(تا اونجایی که اطلاع دارم 700تن تونستن تو مسافتی تو جاده صاف بکشن).چون تو مسافت های طولانی استهلاک به شدت بالاست و خطر گیر افتادن هم خیلی میره بالا و شیب ها و گردنه های بسیاری سره راهشون است.
بنده از آقای رضایی پور که بسیار فنی هستند اطلاعات گرفتم که خودشون اعلام کردن تو ایران درحده ماک کانادایی ماشینی نیست.خودشون راننده مان GTA 660 بوژی کش هستن @reza.rezaeipour14
تیتان استهلاک بسیار زیادی نسبت به ماک ها دارن و اگر راننده یه مقدار ناشی باشه توربینشون میسوزه و البته شنیدم که تقویت هم شدن اینو نمیتونم کاملا تایید کنم از رانندشون میپرسم بتون اطلاع میدم.
ولی در بحث کنارگذر ها و شیب ها به قاطعیت میتونم بگم ماک کانادایی تو ایران رقیب نداره.استهلاک و دوام بالا و…
درمورده اون اف اچ هم تا حالا 750تو کاره بوژی تو ایران نیومده تا اونجایی که اطلاع دارم اگرم اومده شاید اطلاع غلط درباره محموله بتون دادن.موقعی که 610 اومده بود ایران همه فکر میکردن دوره ماک ها تموم شده ولی الان دارن بر بخش کشنده کمکی استفاده میکنن.خوده اقای وارطان وارطانیان که راننده و ماک هستن و با ولوو کار کردن ولوو رو قبول ندارن
درضمن توانایی یه کشنده ربطی به قدرت موتور نداره!!نمیدونم چطور ماک کانادایی رو به تراکتور تشبیه کردید!!!ولی این کشنده به مراتب سگ جون تر از همه رقباش هست زیره فشاره زیاد همون ولوویی که میگید شاسی آسیب میبینه
استهلاکش بسیار بالاست.سیستم کلاج دوام نداره بخوان کلی عرض کنم بخواد ادا ماک کانادایی رو دربیاره از هم میپاشه!!
Jdm
۱۶ فروردین ۱۳۹۸راستی درمورده اون دوتا ماک که گفتین خدمتتون عرض کنم که ماک ها از ار600 (ضعیف ترین نسخه)تا اردی800 یا همون کانادایی (قوی ترین نسخه)در عرصه فوق سنگین دارن فعالیت میکنن که اردی800 هم بینشون خیلی کم پیدا میشه ولی هست.
درمورده تیتان هم که گفتین.
تیتان z4053 موتور 12 سیلندر 21لیتری داره به قدرت 530 اسب بخار(حرف من نیست،مکانیکش اینو میگه)و 40تن اکسل
مانی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸تو ماشین سنگین هم تعصب و اطلاعات غلط,واقعا خنده داره
چه اصراری دارین که بگین همه جا آمریکایی بهترینه؟
s.h
۱۷ فروردین ۱۳۹۸وقتتون بخیر جناب jdm از مطالبتون استفاده کردم واقعا ممنون و یه سوال اخه یکی میگفت سری قدیم z مرسدس بر خلاف نام گذاری های دیگه به اون معنی نیست !! منم شک کردم ولی اخه اونم ادم خیلی پیشکسوتی بود و الان هم راننده بوژی های جفت کمر شکن هست که ماشینشم ماکه و جرثقیل های فوق سنگین شرکت نفت رو جا به جا میکنه منم از سر علاقه هر موقع میبینمش کلی میبندمش به حرف
ولی اون دوازده سیلندی که گفتید همون نسخه قوی تر که گفتم هست
الانم فقط ارتش داره حدود 300 تا کم کارکرد قدیمی داره یکی بود میخواست بگه چقدر قدرتیه و راحت بار میکشه میگفت با یه تانک عین پراید 800 کیلویی شتاب میگیره همون 12 سیلندری که فرمودید!!!!
ولی یه سوالی دارم که شایدم از سر تعجب باشه چرا تو استرالیا و برزیل و کلمبیا که اکثرا road train دارند که همه هم 150 -200 تن رو عادی میکشند و همه هم اکثرا کنورث و پیتر بیلت و ماک هستند تیر اخرشون ولوو هست و میگند جایی که اینا کم میارند ولوو میره و بلا استثنا با رهای 350 -400 تنی ( خدمت دوستان عرض کنم اکثرا بارای معدنی هستند نه صنعتی و چند تا تریلی به هم بسته میشه ) میدند به اف هاش و بین راننده های استرالیا این مثله که جایی که اف هاش نکشه وسیله دیگه ای هم نمیتونه بکشه ؟؟؟
Jdm
۱۷ فروردین ۱۳۹۸دوست عزیز تیتان بسیاری کشنده قدرتمندی هست درش شکی نیست.منم برای مقایسه قوی ترین مدلش زد4053 رو مد نظر قرار دادم که اگر مایل هستید تو کانال تلگرام هم مدارک هم اثبات میکنم.درمورده رود ترین ها هم باید بگم برادره من تیره آخر کنورث میاد.ولوو اف اچ16 کشنده کلاس 250تن هست و کنورث از کلاس 100تن داره تا 500تن به صورت استاندارد
کنورث های کلاس C قوی ترین حساب میشن مخصوصا C540.هر چند سال مراسم رکورد زنی تو استرالیا انجام میشه که تا حالا همه کنورث از مدلای C501 .k200 و ماک تیتان هستن که میان و رکورد تناژ رو میزنن.ماک تیتان رکورد 1300 تن رو داره (من به این تناژ ها اعتقادی ندارم چون معتقدم یه کشنده باید تو هر شرایطی خودشو اثبات کنه ولی حرف تناژ شد گفتم اعلام کنم).ویدئوشون هم هست با مطلبشون اگر خواستین براتون میفرستم.
https://www.instagram.com/p/BmtBXTznaFo/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=10ev2fjw0lvv9
اینم نظره یکی از حرفه ای های این صنعت درباره ماک کانادایی???
اقای@mani مانی بنده حرفام برا اساس حرف این بزرگان هست و مدرک هم دارم.لازم دیدم بفرمایید کجا اشتباهی کردم تا اصلاح کنم؟
وقتی قوی ترین و توانمندترین سنگین کش اروپا موتور گیربکسش امریکاییه چرا باید تعصب داشته باشم؟؟
وقتی
AMANTE
۱۶ فروردین ۱۳۹۸خوبه دیگه بعد از 8 ساعت رانندگی به استراحت هم احتیاج پیدا میکنی، میزنی کنار یه ساعت یا بیشتر استراحت و شارژ کردن کامیون بعدم ادامه سفر.
( گارانتی 1.6میلیون کیلومتری! )
Aliasg5
۱۶ فروردین ۱۳۹۸چقد زشته کامیوناش ? کلا به نظرم ماشیناش بی روحن ،ولی گارانتیش خوبه
Elmiraj
۱۶ فروردین ۱۳۹۸فوقالعاده ست این کِشنده….
.
این که یک ماشین ۱۰۰۰ اسب بخاری با ۱۴ تُن وزن بتونه در ۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسه و ۸۰۰ کیلومتر هم با یک بار شارژ طی کنه واقعا احساس برانگیزه…؟؟؟
.
.
کِشنده ای که رئیس بخش کامیون دایملر را به حرف آورد که گفت :
اگر اعداد اعلامی تسلا در مورد این کِشنده سال ۲۰۲۰ به حقیقت بپیونده تسلا واقعا قوانین فیزیک را به چالش کشونده….. و ما دو نمونه از آن را خریداری کرده و یکی را تست و دیگری را بررسی قطعه به قطعه می کنیم……………!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۸این حرف مدیر بخش کامیون دایملر یه اعتراف به قدرت بالای تسلا هستش
((اگر اعداد اعلامی تسلا در مورد این کِشنده سال ۲۰۲۰ به حقیقت بپیونده تسلا واقعا قوانین فیزیک را به چالش کشونده….. و ما دو نمونه از آن را خریداری کرده و یکی را تست و دیگری را بررسی قطعه به قطعه می کنیم))
Elmiraj
۱۶ فروردین ۱۳۹۸حسین @
جالبتر این که وقتی آقای Martin Duam گفت که تسلا قوانین فیزیک را زیر پا گذاشته و این ادعاها برای ما باور پذیر نیست …!!!
.
ایلان ماسک در جواب گفت :
دام چیزی از قوانین فیزیک نمی داند وگرنه این طور صحبت نمی کرد ، در واقع من در کالج فیزیک درس خواندم و بهتر این را میدانم .
در پاسخ به این سوال که آیا کامیون تسلا Semi و تسلا رودستر از تکنولوژی مشابهی استفاده میکنند ، باید گفت چنین چیزی امکان دارد و ما در حال حاضر فناوری در اختیار داریم و می توانیم شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری فراهم کنیم ، با این حال من فکر می کنم در شرایط واقعی کامیون Semi توانایی پیمایش ۹۶۵ کیلومتر را دارد……!!!!!!!!!!!!!
Jdm
۱۶ فروردین ۱۳۹۸من فیلم شتاب گیریش رو دیدم
خیلی تیز بود
امیر
۱۶ فروردین ۱۳۹۸همش دارم مقاومت میکنم ک علاقه ای به خودروهای الکتریکی و سیستم خودران پیدا نکنم اما تسلا نمیزاره!!!
حسن
۱۶ فروردین ۱۳۹۸تسلا یعنی نواوری های شگفت انگیز
تحولی اساسی در طراحیه خودروهای سنگین
تسلا با جلو کشیدن اطاق از روی دماغ خودرو به جلو طرحی مبتکرانه ارائه داده
بوفالویی در دشتهای باز
Jdm
۱۶ فروردین ۱۳۹۸خودران و الکتریکی شدن سواری ها رو میتونم تحمل کنم ولی خودران و الکتریکی شدن تراک هارو نمیتونم تحمل کنم
تعویض دنده با فولر 18 دنده و صدای جیک بریک روح ادمو شاد میکنه
محمدرضا
۱۶ فروردین ۱۳۹۸من فک کردم داره شوخی میکنه!!!!
یک و شیش میلیون کیلومترررر گراااانتییی! ؟!
بحث ضریب درگ مطرح نیست ، بحث ضریب اطمینان رو به محصول بیاین صحبت کنیم دربارش
Khosrow
۱۶ فروردین ۱۳۹۸یک و شش میلیون کیلومتر گارانتی – عجب / فیلم هندیه؟ ..
Saman
۱۶ فروردین ۱۳۹۸دانش و تکنولوژی و مهندسی امریکا حیرت انگیزه.
SS
۱۷ فروردین ۱۳۹۸شتاب 5 ثانیه ای کشنده بیشتر به درد به هیجان آوردن بچه های مدرسه ای میخوره
وگرنه یه کشنده هیچ نیازی به شتاب 10 ثانیه ای هم نداره و این دوام کشنده و راحتی راننده هست که حرف اصلی رو میزنه
تسلا در زمینه خودروهای الکتریکی برنامه ریزی های خودروسازهای دیگه رو 10 سال جلو انداخته و فوق العاده عمل کرده اما مشکلات فنی و دوام خودش رو هم داره
برای مثال یک تسلا مدل اس که سابقه سرویسش رو نگاه میکردم در 160 هزار کیلومتر 5 بار موتور الکتریکیش رو عوض کرده بود که برای خودروی سواری که گارانتی داره خیلی مسئله مهمی نیست. اما اگر این مسئله بخواد در کشنده ها که ابزار کار هستن اتفاق بیافته بسیار متفاوت هست و قابل قبول نیست.