تسلا

تمرکز تسلا روی فروش آنلاین، خواسته‌ مشتریان است؟

تمرکز بیشتر تسلا روی فروش آنلاین باعث نگرانی و عصبانیت سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بازار درباره‌ی وضعیت مالی این برند و توانایی آن در افزایش سهم از بازار شده است.


البته برخی افراد اعتقاد دارند شاید تسلا راه درست را در پیش گرفته است و به مشتریان دقیقاً آنچه را می‌خواهند اعطا می‌کند. رزماری شاهان مدیر یکی از شرکت‌های مشاوره‌ای می‌گوید:

آنچه که تسلا پیشنهاد می‌کند در واقع موردپسند مشتری است. در این حالت شما فرصت بیشتری برای به دست گرفتن اوضاع دارید و تحت تأثیر نمایندگی قرار نمی‌گیرید.

فرایند خرید خودرو یکی از جنجالی‌ترین فرایندها بوده و شکایات زیادی را در پی داشته است. در حقیقت در ۵ سال گذشته صنعت خودرو جزو ۱۰ بخشی بوده که بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده و تنها در سال گذشته میلادی بیش از ۱۰۴ هزار شکایت خودرویی در آمریکا ثبت شده است.


اگرچه داده‌های منتشر شده دراین‌باره شامل بخش‌های تعمیراتی و بهای سوخت هم بوده اما بیش از ۷۰ درصد شکایات به فروش و لیزینگ اختصاص داشته‌اند.


مطالعات زیادی نشان می‌دهند که مشتریان بیشتری به تحقیق آنلاین پیش از ورود به نمایندگی می‌پردازند. مطالعه‌ی شرکت کاکس اتوموتیو نشان داده حدود ۸۵ درصد خریداران خودرو احتمالاً از نمایندگی‌هایی خرید خواهند کرد که به آن‌ها اجازه‌ی شروع خرید و یا حتی خرید کامل آنلاین را بدهند.


یکی از تحلیلگران صنعت خودرو تصریح می‌کند:

ما گفت‌وگو را دوست نداریم. ما با فردی بحث می‌کنیم که می‌خواهد تا بیشترین حد ممکن از ما سود به دست آورد. کسی که ۲۴ ساعته این کار را انجام می‌دهد و احتمالاً به همین خاطر پاداش می‌گیرد. این امر باعث ایجاد تجربه‌ی خرید بسیار بدی می‌شود.

تمرکز تسلا روی فروش آنلاین به احتمال زیاد جنگ بین خودروسازان و نمایندگی‌های فروش سنتی را دوباره شعله‌ور خواهد کرد اما خب حرکت به سمت این مدل فروش خودرو به نظر اجتناب‌ناپذیر می‌رسد.


موسس و مدیر شرکت تکنولوژی Loup Ventures می‌گوید:

در دهه‌ی آینده بسیاری از نمایندگی‌های خودرویی تعطیل خواهند شد. برخی از روش‌های خودرویی فعلی در آینده پوچ خواهند بود.

علیرغم اینکه می‌دانیم فروش آنلاین باعث کاهش هزینه‌های تسلا می‌شود اما برخی سرمایه‌گذاران نگران این هستند که تعطیلی نمایندگی‌ها باعث کاهش تقاضا شود. یکی از تحلیلگران خاطرنشان می‌سازد:

فروشندگان اهمیت زیادی در افزایش فروش تسلا و همچنین فروش محصولات خورشیدی این برند داشته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (65 ديدگاه)

    تسلا به عنوان پرفروش ترین برند لوکس ساز امریکا میدونه باید چکار کنه
    کلا کاره تسلا اونکه همیشه ایدهای جدید رو تو دنیای ماشین وارد کنه

    1. مانی

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      تسلا سالی 300هزارتا ماشین میسازه
      مرسدس بالای 300هزارتا تو آمریکا میفروشه
      واحدهای دبستان رو گذروندی شوی نوا,علی,حسن جون؟

      1. حسن

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (65 ديدگاه)

        نه نخوندم
        بلکه جهشی از پیش دبستانی رفتم دانشگاه

  2. سورنا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    دوستان تا حالا تسلا وارد ایران شده ؟
    پلاک ملی که نمیشه هرچند هستن کسایی که اگه بخوان میتونن ولی توی مناطق آزادو اینا وارد نشده تا حالا ؟

    1. نوید جهرمی

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      چن تا عکس از گمرک فرستادن که تسلا اس توش بود. اینجوری که بهم گفتن برای آذربایجان بوده و فقط از ایران ترانزیت شده.

      1. سورنا

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        ممنون

  3. افرا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    من خودم یکی از طرفدارهای دو آتیشه خودروهای آلمانی هستم ، اتفاقا در حال حاضرهم یه BMW دارم . اما چند ماه پیش دبی رفته بودم و یکی از مدلهای تسلا رو در نمایندگیشون تست کردم و برای نتیجه باید بهتون بگم نسل آینده خودروها متعلق به تسلا وشرکتهایی که توی این مسیر کار میکنن خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا