تسلا

آیا تسلا مدل S پرفروش‌ترین سدان لوکس نیست!

چندی پیش خبری منتشر شد که در آن بنا به ادعای تسلا عنوان شده بود که سدان مدل S این شرکت پرفروش‌ترین سدان لوکس آمریکاست. خود تسلا اصرار زیادی بر حقیقت داشتن این موضوع می‌کرد. هرچند این ادعا از نظر فنی اشتباه است و تسلا مدل S پرفروش‌ترین خودروی لوکس نیست. دلیل این است که مدل S همیشه آمار فروش خود را با ب‌ام‌و سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس مقایسه می‌کرد اما باید گفت که تسلا مدل S یک سدان لوکس فول سایز نیست.

Tesla Model S 60D 2016
Doug Demuro از نویسنده‌های Autotrader دراین‌باره توضیح بیشتری داده است.
آیا تسلا مدل S در امر فروش از ب‌ام‌و سری ۷، مرسدس بنز S کلاس و آئودی A8 در آمریکا پیشی گرفته است؟ بله سؤالی نیست. در طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ تسلا ۹۱۵۶ دستگاه مدل S را به فروش رسانده که از S کلاس (۴۹۲۱)، سری ۷ (۳۶۳۴) و A8 (1030) بیشتر است. هرچند تسلا مدل S در سگمنت خودروهای یاد شده رقابت نمی‌کند.

Tesla Model S 60D 2016
طول مدل S چقدر است؟ ۴.۹۷ متر. طول سری هفت؟ ۵.۲ متر. پس بدین ترتیب سری ۷ حدود ۲۵ سانتی‌متر طویل‌تر از مدل S است. ب‌ام‌و همچنین فضای پا و سر بسیار بیشتری برای یک خودروی لوکس دارد. تسلا مدل S در کلاس خودروهایی چون سری هفت،S کلاس و A8 قرار ندارد. حتی ب‌ام‌و سری ۵ نیز کمی طویل‌تر از تسلا است.

Tesla Model S 60D 2016
پس از این قضیه به بحث قیمت می‌رسیم. بهای آغازی ب‌ام‌و سری ۷ برابر با ۸۲۵۰۰ دلار است درحالی‌که تسلا مدل S بهای آغازی ۶۶ هزار دلاری دارد. فول‌ترین مدل S بدون آپشن های اضافی برچسب قیمتی ۱۳۴,۵۰۰ دلاری می‌خورد درحالی‌که سطح بالاترین سری ۷ با نام آلپینا B7 بدون آپشن‌های اضافی بهای ۱۳۸ هزار دلاری دارد. بهای آغازی ب‌ام‌و سری ۵، پنجاه هزار دلار است؛ بنابراین از نظر قیمتی تسلا مدل S بیش از آنکه در محدوده‌ی سری ۷ قرار بگیرد به سری ۵ نزدیک‌تر است.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
از نظر سایز و تجمل و قیمت، تسلا مدل S با ب‌ام‌و سری ۷ و یا هر خودروی لوکس فول سایز دیگری رقابت نمی‌کند. به جای آن مدل S در واقع حریف خودروهای لوکس میدسایز است زیرا تسلا همانی هست که هست! یک خودروی لوکس میان‌سایز. در بحث قیمت، سایز، تجهیزات و تجمل تسلا مدل S در محدوده‌ی خودروهایی چون ب‌ام‌و سری ۵، مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 است؛ و اگر آمار فروش این خودروها را با تسلا مقایسه کنید، مدل S دیگر پرفروش‌ترین نخواهد بود.

mercedes-e-class
در این لحظه مدل S در رده‌ی دوم قرار دارد و مرسدس بنز E کلاس با فروش ۱۴۶۷۲ دستگاهی در سه‌ماهه‌ی سوم سال اول است. هرچند این همه‌ی داستان نیست. انتظار می‌رود نسل قبلی ب‌ام‌و سری ۵ که فروش ۷۴۳۰ دستگاهی داشته با نسل جدید جایگزین شود و فروش ۱۵ هزار دستگاهی را در سه‌ماهه‌ی اول سال بعد ثبت نماید. طبق گفته‌های Demuro حتی هیوندای جنسیس جدید نیز در ماه ۲۵۰۰ دستگاه فروش داشته که به سرعت در حال نزدیک شدن به مدل S است.

bmw-5-series-2017-1024-41
خب پس با این تفاسیر تسلا مدل S پرفروش‌ترین خودروی لوکس آمریکا نیست. اگرچه که تسلا مدل S خودرویی احساس‌برانگیز است اما این ادعا که تسلا پرفروش‌ترین لوکس آمریکاست به سادگی رد می‌شود.

2016-Tesla-Model-S-P90D-front-end-in-motion
منبع: autotrader

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    دوستان گفته بودن تسلا رقیب بنز S Class و سری 7 نیست.

    ولی بعضی عزیزان زیاد از حد احساساتی شده بودن و بیشتر بودن فروش مدل S رو دلیلی بر در هم پیچیده شدن طومار خودروسازی آلمان میدونستن!!!😂😂😂
    .
    تسلا رقیب سری 5 و E class هست نه ماشین هایی که 1.5 برابرش قیمت دارن.
    E class که امسال جلوتر بود.
    سری 5 هم نسل جدیدش تسلا رو پشت سر میذاره.
    جنسیس هم که با سرعت در حال نزدیک شدن است.

    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      Tesla Model S
      65000$
      Bmw 7 series
      85000$
      Audi A8
      87000$
      S class
      105000$
      .
      .
      E class
      55000$
      BMW 5 series
      52000$
      Audi A6
      50000$

    2. vahid porsche

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      تحویل بگیرید اقایونی که میگفتید دوران خودروسازی آلمان تموم شده و bmw و benz و audi هیچ جوابی ندارن بدن و از شدت حسادت دارن آتیش میگیرن و ….
      متشکرم که بازهم موجبات خنده و شادی مارو فراهم کردین
      تنها کسی که در پست تسلا پرفروش ترین خودرو ،گفت مدل s جزو سگمنت s کلاس و سری هفت نیس من بودم. حالا حرفم اثبات شد

      1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

        ۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        منم گفتم یادت نیست ….

    3. mehran911

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      کس از سر بزرگی نباشد به چیز, کدو سر بزرگ است و بی مغز نیز
      .
      .
      .
      بیاید خیلی تحت تاثیر جو موجود قرار نگیریم
      .
      تسلا خودرو سازیست که نوع آوری های خوبی رو برای صنعت خودروسازی به ارمغان آورده.
      .
      اما دقت کنید که تسلا اولین شرکتی نیست که خودروی الکتریکی تولید کرده .
      قبل از تسلا شرکت هایی مثل Sebring در سال 1985 و شورولت و جنرال موتورز در سال 1997 و تویوتا وفولکس واگن وفورد و REVA خودروهای تمام الکتریکی تولید کردند.
      .
      .
      تسلا اولین شرکتی نیست اقدام به تولید خودروی خودران کرده
      تلاش برای تولید خودروی خودران به گذشته دور برمیگرده اما مهمترین اقدام برای تولید خودروی خودران به پروژه ی دانشگاه کارنگی ملون و پروژه مرسدس و دانشگاه مونیخ در سال 1984 بر میگرده
      .
      تسلا با تولید خودروهای تمام الکتریکی و خودران و ریسکی که در این زمینه انجام داد دنیای خودروسازی رو با سرعت بیشتری به سمت تولید خودرو های الکتریکی وخودران سوق داد.
      .
      .
      فروش تسلا در عرصه خودروهای الکتریکی خوب بوده اما به نظر من این فروش با ورود خودرو ساز های بزرگ به این عرصه و با توجه به سرمایه گذاری های کلانی که این شرکت ها انجام میدن پایدار نخواهد .
      .
      تسلا موج بزرگی در صنعت خودرو های الکتریکی به پا کرده اما اگر این شرکت نتواند بر این موج سوار شود بی شک با ورود بزرگانی مثل مرسدس فورد تویوتا فولکس وBMW
      در زیر این موج غرق خواهد شد .
      .
      گروه فولکس واگن و زیر مجموعه هاش با تمام قدرت دارن به این عرصه وارد می شوند
      و بنز و BMW هم به همین شکل در حالی این شرکت ها سال ها به تولید خودرو مشغولند و تجربه بسیاااااار بیشتری در این صنعت نسبت به تسلا دارن پس بهتره خیلی از فروش تسلا شوکه نشیم چون این موضوع به این شکل نخواهد ماند
      .
      .
      از طرفی باید به این نکته نیز دقت کرد که صنعت خودروهای الکتریکی انحصاری نیست و به همین دلیل شرکت های بزرگ باتوجه به سرمایه گذاری بیشتر باسرعت بالاتری پیشرفت خواهند کرد به عنوان مثال اپل به عنوان غول دنیای فناوری به تولید وتوسعه سیستم ها و نرم افزار های خودران روی آورده که با فروش این سیستم ها به خودروسازان بزرگ کار رو برای تسلا که از سیستم خودران خودش استفاده میکنه سخت خواهد کرد
      .
      دوستانی که در پست قبلی گفته بودن فروش تسلا باعث ورشکستگی خودروساز های آلمانی خواهد شد بهتره در گفته هاشون تجدید نظر کنن و کمی منطقی باشند چون هنوز اتفاق خاصی نیافتاده و در آینده هم اوضاع همچین به نفع تسلا نیست

    4. shahab

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (647 ديدگاه)

      درسته که تسلا خودروهای تمام الکتریکی رو به مردم ثابت کرد و الان فروش بالایی داره(کاری ندارم تو کلاس خودش چندمه) ولی باید اینو در نظر گرفت که داره با خودروهای بنزینی رقابت میکنه
      خودروهایی که سالهاست مردم دارن استفاده میکنن
      از دید مردم بی دردسر تره
      تسلا کار بسیار بزرگی رو توی دنیای خودرو انجام داده و اسمش برای همیشه باقی میمونه
      اما
      باید صبر کنه تا بزرگان خودروسازی اعم از تویوتا و بنز و بی ام و … وارد این عرصه بشن
      اون موقع میبینیم کی فروشش از همه بالاتره??

  2. امیر

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    درهرصورت موفقیت تسلا برای مردم وکشور آمریکا وتحقق اون آمریکن دریم خیلی مهمه ولی واقعا شتاب وامکانات وکیفیتشم خیلی خوبه بالاخره تسلا یه تغییر نگرشو داره جا میندازه وبرای آینده محیط زیست هم خوبه موفقیتش

    1. امیر

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (392 ديدگاه)

      مثلا مدل xتسلا در 9ماهه 2016حدود 16هزار فروخته واین عالیه هر سه ماه دوبرابر سه ماه قبلش فروخته و 37 هزار هم مدل s تسلا در کل جهان فروختن ومدل 3تسلا هم با اون پیش فروش عجیب پیش بینی شده 2017حدود 100هزار ازاین مدل تولید وبه فروش بره واگر دومدل x&sروهم امسال 80هزار بفروشن امار خیلی خوبیه پارسال تسلا 55هزار فروخت

  3. بنتلی

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    الان دقیقا چرا تسلا مدل اس در سگمنت خودروهای لوکس فول سایز نیست؟!تسلا اوایل نیمه دوم سال میلادی 2016دو نسخه ارزان تر از تسلا مدل اس معرفی کرد…60 و 60d،ک ب ترتیب 66هزار و 72هزار دلار قیمت داشتن…درضمن قیمت گذاری بی ام و سری پنج جدید از حدود 45هزار دلار شروع میشه_43هزارتا_ قیمت پایه سری هفت هم 82هزار دلار هس…فک کنم نویسنده_نه مترجم عزیز_سواد تفریف کردن نداشته ک گفته قیمت نسخه ارزون تسلا مدل اس ب قیمت سری پنج نزدیک تره تا سری هفت…درضمن نویسنده رفته فقط طول تسلا رو مقایسه کرده… عرض تسلا مدل اس 196سانتی متر هس درحالی ک عرض سری پنج 185 و عرض سری هفت هم 190سانته…البته اینو هم باید بگم ارتفاع سری هفت چهار سانت از تسلا مدل اس بیشتره ک ب معنی فضای سر بیشتره،ولی فک نکنم انقد مهم باشه!

  4. كوروش

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    من به تسلا خیلی علاقه دارم جدا بنظرم بعد از بیمر بهترین خودرو هارو می سازه
    اما جدا لوووووکس نیست(بجز قیمت) داشبورداصلا حس لوکسی به ادم نمی ده کیفیت ساختارش بالاست اما خودروی سدان لوکس یک تعریفاتی داره مثلا تسلا اصلا دکمه انچنانی نداره که کیفیتش تست بشه :) در خودرو لوکس کابین حرف اول رو می زنه تسلا بیشتر یک خودرو با تکنولوژیک هست تا لوکس

  5. Ahmadreza

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    ببخشید چرا گرون ترین ب ام سری آلپینا b7 هست مگر آلپینا b7 تولید ب ام و هست مگر تیون نشده؟

    1. Elemento

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      Alpina Burkard Bovensiepen GmbH & Co. KG همکاری بسیار نزدیکی با BMW داره
      آلپینا یک Aftermarket Tuner حساب نمیشه.
      یک خودروساز هست.
      همکاری BMW و Alpina در حدی هست که الان آلپینا جزوی از BMW حساب میشه.

  6. محمدرضا

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    اگر با منطق نگاه کنیم تسلا اس یه چیزی بینفول سایز ها و میان سایز هاست ولی مشتری ای که میره تسلا اس میخره معمولا میتونه جزو خریدارای فول سایز ها باشه.پس منطقیه که آمارش با اونا مقایسه بشه. نویسنده فقط خواسته ادعای اولی رو رد کنه و از این ور بوم افتاده چون تو همه چیز زیاده روی کرده

  7. Bavaria

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    کاری با تعصبات و این چیزا ندارم
    در این که تسلا فوق العادست شکی نیست ولی….
    کلاس بندی تسلا با سایرین بر سر قیمت درست نیست چون زیرو بم و تکنولوژی این خودرو با بنز و ب ام و و…. فرق داره
    از حق نگذریم از نظر ابعاد هم به سری پنج نزدیکه تا هفت
    اینو مطمئنم روزی که سری پنج یا ایی کلاس تمام برقی معرفی بشن،تسلا در قابلیت های دینامیکی بدجور کم میاره
    با احترام فراوان برای تسلا و ماسک:
    اگه تا اون روز که ب ام و برقی بشه(که نزدیکه) تسلا دینامیکی نشه بازندست

  8. امير علي

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    اگه تسلا خودرویی تولید کنه در ابعاد بنز اس کلاس یا سری هفت اون موقع به نظر شما کدوم پر فروش تره؟اگه قیمتاشونم نزدیک هم باشه.

    1. Elemento

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      صد درصد اس کلاس سری 7 و A8
      همینطور که سری 5 و ای کلاس و A6 خوش فروش تر خواهند بود…

  9. Saied

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    بازم میگم تسلا یه اعجوبه است که دنیایه ماشین مدیون این شرکت خواهند بود. بحث خودران کردن ماشین ها باعث خیلی از اتفاقات خواهد شد.

  10. احمد باقری

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تسلا شرکت بزرگیه و کار بسیار بزرگی انجام داده، ولی طراحی ماشیناش(خصوصا نمای بیرونی)، جالب نیست.

    1. كوروش

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      ماسک جدیدا خیلی سر به هوا شده نه یه زنگی می زنه یه احوالی می پرسه انگار نه انگارما توی پدال انتقاداتی داریم داره به کجا میره
      یکی نیست بگه اخه ایلان …….
      خخخخ

    2. Elemento

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      من باهات موافقم.
      نمیدونم متریال یا …
      ولی حس ماشین پلاستیکی رو دارن…

  11. سیاوش

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    والا من می خواستم بگم جرات نکردم
    نه طراحی خارجی نه داخلی هیچ روحی نداره من از دیدن عکسش دلزده میشم چه برسه داشته باشمش
    البته هیچی از ارزش هاش کم نمیشه و بنظرم با این طراحی به مرور فروشش پایین تر هم میاد

    1. ارمان

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      اقا سیاوش خوشبختانه تمام پیشگویی هاتون تا کنون اشتباه در اومده
      خوبه شما بازاریابه یه کمپانی بزرگ نیستید که به خاک سیاه بنشونیش

  12. بنتلی

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    واااقعا متاسفم!…باشه …تسلا بد…تسلا جیز…تسلا بی روح…تسلا کم تجربه…تسلا با فروش کم……خوبه حالا؟!…جالب اینجاس دارین فروش یه خودروی الکتریکیو با بقیه مقایسه میکنید!…و جالب تر اینجاس فروش بیشتر تسلارو قبول ندارین!… نویسنده هم دیگه نمیدونست چطوری ماله بکشه سر این موضوع!…بحث قیمت پایه رو پیش کشید…نمیدونست خودروهای آمریکایی قیمت های منصفانه تری دارن و قیمت پایه معیار سنجش خوبی نیس_خودروهای آمریکایی نسبت ب چیزی ک ارائه میدن قیمت کمتری دارن_…تازه جالب اینجاس طبق گفته های نویسنده مدل اس الان چهار ماهه ک از کلاس لوکس فول سایز ب کلاس لوکس مید سایز منتقل شده!!!!_نسخه ارزون اوایل نیمه دوم سال میلادی معرفی شده_…سواد تفریق کردن هم ک نداشت!…اومد بحث بیس سانت طول بیشترو پیش کشید،مقایسه عرض رو ب روی خودش نیاورد
    کهیر زدم وقتی پیشگویی های بعضی هاتون درمورد آینده فروش تسلا رو خوندم!…چقد با اعتماد ب نفس حرف میزنین!…_این چیزی ک میخوام بگم نشونه این نیس ک از بی ام و بدم میاد _…برا بی ام و آی3 فروش 30هزارتایی پیش بینی شده بود ولی ب نصف این تعداد فروش رسید…حالا همونو با با میزان ثبت سفارش مدل 3 مقایسه کنید_البته اینو هم بگم ک این دو در یک کلاس خودرویی نیستن و مدل 3 قیمت کمتری داره_ اینو باید قبول کنید ک موفقیت تسلا اتفاقی نیس…نسخه پایه مدل3 قدرت و شتاب مناسبی داره و همچنین طراحی زیبا،سیستم رانندگی خودکار هم ب صورت استاندارد روش نصبه.

  13. one:1

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    تسلا = اینده
    تسلا = تکلونوژی
    تسلا = موفقیت

  14. ارمان

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    واقعا متاسفم بعضی از دوستان زحمت ۳۰ ثانیه فکر کردن رو به خودشون نمیدن
    ایا تسلا قدمت بنز یا بی ام و رو داره؟
    ایا تعداد شارژرهای الکتریکی اندازه پمپ بنزین هست؟
    ایا تسلا ۱ گرم دی اکسید کربن مصرف میکنه؟
    ایا یه قطره بنزین مصرف میکنه؟
    همین الانش هم تسلا پیشگام در ساخت خودروی تمام الکتریکی محسوب میشه و با احتساب زیر ساختهای موجود اگر و تنها اگر یک دهم ماشینهای نام برده بفروشه عالی فروخته نه شما و نه هیچ کس دیگیی نمیتونه تسلارو خراب کنه برای بعضی از ذهن های بیمار متاسفم که حتی اساس مقایسه رو نمیدونن و فقط تخریب میکنن اینقدر تخریب و موج منفی نگری و ترس از هر چیز جدید تو جامعه هم دیده میشه واقعا ادم زبونش بند میاد هیچ کدوم از اندیشمندای عزیز که ۲۵ تا کامنت زیر هر مطلب میزارن اشاره نکرد که اقا این ماشین یه ماشینه سبزه و نوع نگرش و نوع رقابتش فقط با دو مودل قابل احترامه . نوک دماغتون رو میبینید فقط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا