تسلا

تسلا مدل S P100D سریع‌ترین خودروی جدید جهان

تسلا از مدل‌ S نسخه X P100D رونمایی کرد. مجموعه باتری‌های قدرتمندتر به مدل S P100D اجازه می‌دهند تا سریع‌ترین شتاب را در بازار کنونی داشته باشد. این خودرو تنها در مدت ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که سریع‌تر از مک لارن F1 است.

p100d-announcement
در یک کنفرانس، مؤسس تسلا آقای ایلان ماسک می‌گوید:

تنها دو خودروی سریع‌تر در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت وجود دارند که عبارت‌اند از لافراری و پورشه ۹۱۸ اسپایدر. تسلا می‌تواند از عهده‌ی مک لارن F1 برآید.

سریع‌ترین خودروی جهان را که می‌توانید به‌صورت نو خریداری کنید تسلا مدل S P100D است. در آینده مردم به خودروهای بنزینی به عنوان یک وسیله‌ی جالب و عجیب خواهند نگریست.

تولید این خودرو در ابتدا محدود خواهد بود و ماسک می‌گوید اگرچه که ظرفیت خودرو نسبتاً اندک افزایش یافته اما تولید آن بسیار سخت‌تر است. او می‌گوید:

حجم تولید در ابتدا کاملاً پایین است زیرا با چالش‌هایی مواجه هستیم. باید مطمئن شویم که این خودرو ایمن و مؤثر است.

مشتریان تسلا که مدل P90D با حالت Ludicrous را سفارش داده اما هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند می‌تواند با بهایی اضافه‌تر باتری‌های ۱۰۰ کیلووات ساعتی را سفارش دهند. مالکان کنونی P90D نیز می‌توانند با هزینه‌ای بیشتر خودروی خود را ارتقا دهند.

2016-Tesla-Model-S-P90D-front-end-in-motion
مدل P100D باتری‌های ۱۰۰ کیلووات ساعتی دارد که کارایی بالاتری نسبت به مدل P90D ارائه می‌کند. علیرغم یکسان بودن خروجی هر دو مدل، محدوده‌ی حرکتی مدل قدرتمندتر به ۶۱۳ کیلومتر افزایش یافته است. شتاب ۲.۵ ثانیه‌ای خودرو نیز از طریق ارتقای سخت‌افزاری و قوای محرکه‌ای به دست آمده است. P100D سیستم چهارچرخ محرک نیز دارد.

کراس اوور تسلا مدل X P100D نیز در مدت ۲.۹ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر رسیده و محدوده حرکتی ۵۴۲ کیلومتری دارد.

2016 Tesla Model X
ماسک گفته که سرعت شارژ در ایستگاه‌های شارژ سریع تسلا بدون تغییر باقی مانده اما شاید فرایند شارژ شدن کمی طولانی‌تر باشد.

tesla supercharger
تسلا از اوایل امسال تولید نسخه‌های ۸۵ کیلووات ساعتی مدل S را متوقف کرده است. مدل دیفرانسیل عقب ۹۰ کیلووات ساعتی نیز در انگلستان دیگر عرضه نمی‌شود و تنها دو مدل ۷۰ کیلووات ساعتی (دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل) و مدل ۹۰ کیلووات ساعتی با فرم‌های استاندارد یا پرفورمنس (P90D) قابل سفارش هستند.

Tesla Model S 2016 facelift 15
بهبودهای بیشتر مدل S دربردارنده‌ی افزایش سایز شارژر از ۴۰ amps به ۴۸ amps بوده که اجازه زمان‌های کوتاه‌تر شارژ را در خانه و در مکان‌های عمومی می‌دهد. این مورد با سیستم فیلتراسیون پیشرفته‌ی تسلا همراه است.

تسلا مدل S 60 و 60D
مدل‌های جدید ذکر شده برای ارائه به عنوان نسخه‌های سطح پایه طراحی شده‌اند. مدل ۶۰ جدید بهای آغازی ۵۳۴۰۰ پوندی دارد اما هنوز هم محدوده حرکتی ۴۰۰ کیلومتری داشته و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. این مدل از نرم‌افزار رانندگی خودکار تسلا سود می‌برد.

تنها ۵.۵ ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد اما این زمان می‌تواند تنها با ارتقای ساده‌ی سخت‌افزار بهبود یابد. مجموعه باتری‌ها در این دو مدل ۷۵ کیلووات ساعتی هستند بنابراین مصرف‌کنندگان می‌توانند پرفورمنس خودروی خود را از طریق وای فای ارتقا دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. O /\/\ I D

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (424 ديدگاه)

    حرفی برای گفتن باقی میزاره !!
    فکرشو بکن یه سدان بیاد به یه هایپر کار شاخ و شونه بکشه !
    درسته آمریکاییها ماشینای پرمصرفشون رو نمیخرن ولی حداقل هایبرید و ماشین الکتریکی که میخرن !!!

    1. Elemento

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      اونوقت خود این سدان میشه یک هایپرکار دیگه.
      هایپرکار که حتما نباید در های قیچی و قیافه ی عجیب داشته باشه.
      کراس اوور ها و سدان ها هم میتونن هایپرکار باشن.

      کجان اون دوستانی که میگفتن شتاب 0 تا 100 پورشه 918 برابر با 2.6 ثانیست؟
      اینطوری میخواستن فاصلش با مک لارن پی وان که 2.7 ثانیه بود رو کم نشون بدن.
      چندین بار در همه جا ثابت شده شتاب 918 برابر با 2.2 ثانیست. فراری لافراری هم 2.4 ثانیه.
      دقت کنین که الان ماسک از بوگاتی که 2.5 ثانیه به صد میرسه هم اسمی نبرده.

      1. سامان اذری

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        شتاب 918 حدود 2.2 ثانیه و شتاب نیسان جی تی ار نیسمو 2017 هم زیر 2.5 ثانیه هستش

    2. fooad

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (291 ديدگاه)

      یه چیزی برام توی این مقاله جالب بود. به جای تعداد سیلندر و حجم موتور و اس بخار فقط از کیلو وات ساعت صحبت شده بود. انگار یه 50 سالی جلو رفتم و برگشتم.

    3. uss zumwalt DDG-1000

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خوشم اومد افرین.تسلا داره هار میشه

  2. one:1

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    Sp 120p با صفر تا صد ۱.۵ ثانیه ای
    تا دوسال دیگه

  3. جواد

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    البته اگه یک وقت از این ماشین خریدین زیاد با سرعت نرین اونوقت دیگه 500 کیلومتر نمیره از من گفتن جدا از شوخی تسلا روش جالبی برای معرفی محصولاتش در پیش گرفته منظور بحث شتاب هستش امیدوارم همین فرمون برای افزایش مسافت ماشینهاشم بکار بگیره

  4. one:1

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    تسلا مدل ۱۰۰ p با صفر تا صد دو و نیم ثانیه ای
    پراید مدل ۱۳۱ ۱۳۵ ۱۵۱ پانزده یا چهارده و نیم
    پراید وانت ۱۷ به شرط اینکه چپ نکنی

  5. Nima

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    فکر کنید! براى اولین بار در دنیا:(به جمله آخر توجه کنید)
    مصرف کنندگان میتونن با واى فاى ماشینشون رو تقویت کنن. خدایا تکنولوژى چقدر.
    مطمئن هستم سیستم ludicrous روى p100D بیاد شتابش به 2.3 میرسه.
    Coming soon

  6. ماسل

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    آقا یکی مارو توجیه کنه.باتریشو بزرگتر کرده اونوقت چه ربطی به موتور و شتاب داره؟ درباره ی تغییر موتور که حرفی نزده.ارتقای سخت افزارهم که به باتری مربوط میشه؟ماکه سوادمون نم کشیده یه با سواد راهنماییمون کنه.

    1. J.P

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (135 ديدگاه)

      چون موتور القایی هستش میشه به روش pwm کنترل کرد وبرای اینکه موتور با قدرت استارت بزنه نیاز به جریان بالایی در لحظه داره که هر مدل باتری محدودیت جریان لحظه ایی داره مثلا یه مدل باتری ماشین در حالت مداوم تا شصت امپر را بتونه بده ولی در لحظه شاید بتونه صدو پنجاه امپر بده حالا این محدودیت باعث میشه مثلا اگه یه موتور بتونه با 300 امپر در لحظه گشتاور ماکزیمم بده ولی با نصف این، توانش نصف میشه و به همون مقدار دیرتر حرکت میکنه ،و البته به مدار درایوری نیاز داره که هم بتونه فرکانس و جریان و ولتاژ که لازمه رو کنترل کنه که کار هر شرکتی نیست

      1. J.P

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (135 ديدگاه)

        در مورد اپدیت پرفورمنس چون موتور توسط کامپیوتری که سیستم عامل روش نصب شده میتونه با تغییر در ورودی درایور موتور حالت های مختلفی در خروجی درایور ایجاد کرد و هر لحظه موتور رو کنترل کرد

      2. علیرضا

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (757 ديدگاه)

        مدار درایوش که هیچ کاری نداره الان تو ایران خودمونم طراحی میکنیم پروسسورش که فقط چندتا شرکت تو دنیا میسازن که تمام دنیا از اونا استفاده میکنن باقیشم چند تا دیود و ترانزیستور قدرت وigbtو..محدودیت الان در دنیا توی باتری ها هستش که هم ظرفیتشون محدوده هم همون آمپری که شما گفتی هم وزن زیادشون

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۵ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          ماشالله نظرات دوستان فنی
          خیلی حال کردم

  7. محمد حسین

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    واقعا مسخرست! مطمئنم یه جای کار ایراد داره …!

  8. Alireza

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مگه همچی شتابه؟!!! وقتی با ی شتاب آنی باطری خالی کنه به چه درد میخوره ؟ چرا واقعیتها گفته نمیشه؟ با اون قیافه مسخرش

    1. Nima

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      با یه شتاب آنى باتریش خالى میشه؟😂
      عزیز شما کلا با شتاب آنى هم برى فکر نمیکنم دامنه مسافتش زیر 400 بیاد.
      شما الان با پراید هم تمام مدت تخته گاز برى احتمالا اصفهان تا تهران ۴۰ لیتر راحت میسوزونه.
      قیافه مسخره؟ نشون هرکس دادم گفتن چقدر قشنگه. البته سلیقس هااا.

  9. Elemento

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    آره. فکر کنم پی وان باشه.
    چون شکست دادن ماشینی که 25 سال پیش طراحی شده بیشتر افتخاری برای مک لارنه تا تسلا !!! .

    1. شاهین

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام
      توی متن اصلی F1 بود حالا شاید اشتباه از طرف اونا باشه.
      ارادتمندم

  10. new great britain

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    به نظرم وقتی خودروش رو یا f1 یا 918 اسپایدر مقایسه میکنه یعنی کلا عقبه(البته فکر کنم به قل دوستان منظورش پی 1 بوده).یعنی اینکه اون خودروها از ساختشون خیلی وقته میگذره مخصوصا اف 1.باید مثلا خودش را با شیرون مقایسه میکرد و با خودروهای آینده.به نظره من همه چی شتاب نیستش شتاب فقط یکی از عوامل موفقیت و یه خودرو باید از همه لحاظ یا حداقل اکثره موارد عالی عمل کنه.هندلینگ-مصرف سوخت یا انرژی-تکنولوژی های به کار رفته تو ماشین-طی کردن پیست در بهترین شرایط و…….918 تو زمان خودش از هر لحاظ کامل بود(البته الانم هست) چه شتاب چه تکنولوژی و……..دیگه الان به نظرم شتاب یکی از موارد گول زننده شرکت ها برای مشتری شده.
    حتما شما هم درگ ماشین Rimac Concept One با لافراری رو دیدین که چطوری جا گذاشت لافراری رو تازه اونم یه خودروی تمام الکتریکی بود و یه شرکت گمنام ساخته بود.
    بازم میگم شتاب همه چی نیست.فقط یکی از ده ها عامل موفقیته.یه خودرو باید موقعی که به بازار میاد باید از زمانه خودش جلوتر باشه.و یه جورایی بقیه ماشین ها باید با اون مقایسه بشن.
    به نظرم تنها ماشینی که قرار بیاد و از زمان خودش جلوتر باشه AM-RB001 هستش.چون هم از تکنولوژی های فرمول یک استفاده میکنه و هم به احتمال زیاد بعضی از تکنولوژی هاش برای اولین بار تو دنیای خودرو استفاده میشه.
    همونطور که Adrian Newey گفته AM-RB001 زمانی که به بازار بیاد تکنولوژی های به کار رفته درونش بعدها در دیگر خودروها نیز استفاده میشه.
    این یعنی از زمان خود جلوتر بودن.
    البته شاید پورشه هم بخواد یه هایپرکار جایگزین اسپایدر معرفی کنه اون موقع معادلات یک پیچیده میشه.

    1. Elemento

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      دوست عزیز Rimac شرکت گمنامی نیست.

      1. new great britain

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        به هر حال چندان مشهور هم نیست.

    2. Saied

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      حرفات خیلی جالب بود. کلی خندیدم. ولی کاش بدونیم این ماشینایی که در موردش نظر الکی میدیمو ادم هایی مثل من و شما ساختن. و از فضا نیومده. کاش ما ماشینی میساختیم که قابل مقایسه بود. نه اینکه نظر الکی بدیم.

      1. new great britain

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        دقیقا کجایه حرفم خنده دار بود؟
        من گفتم شتاب همه چی نیست. تا صد سال دیگه هم نظرم همینه.خودرویی موفقه که زمانه عرضه تو خیلی از موارد موفق عمل کنه نه فقط شتاب.
        نظره الکی هم ندادم فقط نظره خودمو گفتم هرکسی ممکنه یه نظری داشته باشه. بهتره به نظرهای هم احترام بزاریم.

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۵ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          القا کردن کار مطلقا اشتباه و ناپسندی
          باید با احترام نظرات خونده بشه.

  11. علی آلمانی

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    نوشته دامنه مسافت مدل قدرتمند 613 کیلومتره.
    پس شما چطور میگین دامنه مسافتش زیر 400 هست.و همچنین کجا شتاب نیسان جی تی آر زیر 2.5
    ثانیست.

    این حرفی را که شما میزنید خود کارخانه نییسان نمیگه.

  12. AKBAR

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    P1 ساخت مک لارن در تست شتابی که من دیدم از لافراری و 918 سریعتر است . در ضمن شیرون ساخت بوگاتی و آگرا ساخت کونیگ زیگ هم هست که در همین حدود هستند . مدل S ساخت تسلا خیلی عالی و تحسین برانگیز است .

  13. h112

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (434 ديدگاه)

    تسلا هم با این اسم گذاریش////باوا یه
    آوانتادوری…. کامارو…ماستانگ….آر 8….آی 8…

  14. احسان(احسان سابق)

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    خب.فقط چند سال اندک دیگه باقی مونده تا محدوده حرکتی خودروهای برقی به بنزینی برسه. تا کور شود چشم مخالفان خودروهای برقی

  15. rs7

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    کسایی که عاشق ماشین اسپرت هستن از برقی ها بدشون میاد ، ایشالا نسلشون منقرض بشه، و کور شه چشم مخالفان .برقی مال سوسولاست که حوصله سر صدا ندارن ،این یادتون باشه ماشین باید مثل شیر نعره بکشه! هر چی دوست دارین بگین.?

  16. عاشق طبیعت

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صرف نظر از رغابت لاکچری تسلا اولین کمپانی است که آینده را به عصر کنونی کشانده و این مسئله قابل تفکر است .
    باید به این فکر کرد که وقتی تو ترافیک تهران همه ماشین ها ایستادن یه ماشین مثل تسلا از اگزوزش دود در نمیاد وبی خودی انرژی مصرف نمیکنه این یعنی همه چیز .

  17. یوسف

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدا عمری باقی بمونه حداقل یه بارم که شده سوار تسلا بشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا