ظاهراً تسلا باعث کمبود جهانی باتریهای استوانهای شده و به دنبال افزایش تولید آنها در گیگا فاکتوری است.
بنا به گفته نشریه کرهای ET News، این خودروساز آمریکایی بخش اعظم باتریهای خود برای نصب در تسلا مدل ۳ را از تأمینکننده ژاپنی پاناسونیک دریافت کرده است. متعاقب این امر دیگر کمپانیها نیز به دنبال تهیه سلولهای باتری از کمپانیهایی چون سامسونگ، الجی و موراتا بوده ولی این کمپانیها نمیتوانند به تقاضاها پاسخ درخوری بدهند.
به دلیل تولید محدود؛ برخی از کمپانیها از جمله شرکتهای آی تی و دیگر سازندگان خودروهای الکتریکی احتمالاً تا اواسط سال ۲۰۱۸ نخواهند توانست سفارشهای خود را دریافت کنند.
یکی از توزیعکنندگان باتری ژاپنی میگوید:
خرید باتریهای استوانهای شکل در ژاپن غیرممکن است و حتی پاناسونیک به ما گفته که دیگر باتریهای استوانهای شکل را نمیفروشد.
او ادامه میدهد:
در آینده به نقطهای میرسیم که حتی نمیتوانیم محصولات سامسونگ و الجی و حتی تولیدات این شرکتها در چین را نیز خریداری کنیم.
منابع مطلع ادعا میکنند موقعیت ویژه گیگا فاکتوری تسلا و تکیه آن بر انرژیهای تجدیدپذیر عامل تأخیرهای پیدرپی در تولیدات است.
حامد
۲۱ آذر ۱۳۹۶نوش جونت عزیزم کارت درسته تسلا جون
فرامرز
۲۱ آذر ۱۳۹۶اگه بازار کامپیوتر رو دنبال کرده باشین متوجه شدین که قیمت رم تو یکی دو سال اخیر چند برابر شده. علتش تقاضای زیاد برای اسمارت فون های جدیده که حداقل 2 گیگ رم دارن. امیدوارم این اتفاق تو بازار باتری ها و خودروهای برقی تکرار نشه چون خرید خودروهای برقی رو از نظر صرفه ی اقتصادی تحت تاثیر شدیدی قرار میده
من
۲۱ آذر ۱۳۹۶البته قاعدتا اگر محدودیت های خاصی (منابع اولیه و…) نباشه باید با سرمایه گذاری های جدید، تولید به مرور افزایش پیدا کنه و افزایش قیمت خنثی بشه.
ونوم اف ۵
۲۱ آذر ۱۳۹۶اگه تولید ماشین های الکتریکی خیلی زیاد بشه پس باید بیخیال تولید موبایل شد
ایرانی
۲۲ آذر ۱۳۹۶اینکه صنعت خودروسازی الکتریکی دچار گسترش و رشد بشه کاملا چیز مثبتی هست و مسلما در رشد تکنولوژی ها مختلف از جمله باتری ها و ارزان شدن آن در بلند مدت تاثیر بسزایی داره …اون دوستمون هم که تولید خودرو را با قطع تولید موبایل یکی میدونه باید گفت واقعا در تجزیه تحلیل در اشتباه هستید.