پس از تصاحب یک شرکت رباتیک آلمانی، اینک ایلون ماسک (Elon Musk) از برنامههایش برای ساخت یک «گیگافکتوری» جدید در اروپا خبر داده است؛ کارخانهای که میتواند هم به تولید باتری و هم به تولید وسیله نقلیه بپردازد. «ایلون ماسک» میخواهد پس از شروع تولید «مدل ۳»، سالانه ۶۰۰ هزار خودرو روانه بازار کند؛ حجم تولیدی که در حال حاضر تقریباً ۶ برابر ظرفیت کنونی تسلا است. برای این منظور و تحویل به موقع نمونههای «مدل ۳» که وعده آنها برای سال آینده داده شده، این کمپانی به تازگی گروه «ژرمن گرومان انجینیرینگ» را خریداری کرده که یک متخصص در تکنولوژی خط تولید اتوماتیک است.
تسلا این شاخه از خود را با استخدام حدود یک هزار نفر، توسعه خواهد داد و این کار زمانی صورت میپذیرد که «این کارخانه بیشتر از آن که خودش یک محصول باشد، بتواند خودش محصول تولید کند». به گفته تسلا، این کمپانی در مورد محل ساخت گیگافکتوری اروپایی در سال آینده تصمیم خواهد گرفت. تمام چیزی که تسلا نیاز دارد، یک زمین به مساحت حدود ۴۰۰ هکتار، و همینطور تابش آفتاب و وزش باد کافی برای تأمین نیروی پنلهای خورشیدی در کل سقف کارخانه و توربینهای بادی بزرگ در نزدیکی آن است. این کارخانه موظف به تولید باتری و همینطور، وسایل نقلیه خواهد بود. در همین حال، «ماسک» میگوید که در برنامه درازمدت، تنها در اروپا، ۲ یا ۳ کارخانه تسلا پیشبینی کرده است. از آنجایی که این گفته متعلق به مردی است که احتمالاً ساخت قطار «هایپرلوپ» را در دوبی به پایان رسانده و در حال تلاش برای فرستادن افراد به کره مریخ با «اسپیس-ایکس» است، نمیتوان هیچگونه از برنامههای تسلا را چندان جاهطلبانه دانست. از نقطهنظر لجستیکی، داشتن کارخانههای اروپایی که بتوانند تمام مجموعه یک خودروی تسلا را تولید کنند، میتواند مزیّت زیادی را برای این کمپانی در رقابت با دیگران ایجاد کند. اگر هم مدل ۳ بتواند حضور خوبی در بازار داشته باشد، آنها حتماً نیاز به یک ظرفیت اضافی در خط تولید خواهند داشت.منبع: roadandtrack
405
۲۳ آبان ۱۳۹۵اینده دست ماشین های برقیه دلم برا ۱۲ سیلندر ها تنگ میشه?
ReventОn
۲۳ آبان ۱۳۹۵ببینید کی گفتم، روزی بشه که دنیا رو دستان تسلا بچرخه، روی دستهای روبات ها و وسایل نقلیه الکتریکیش،روزی بشه که تسلا جای لاکهید، نورث روپ گرومن، جنرال داینامیک،رو میگیره
شاید آون موقع من نباشم. ولی نبوغ این مرد جوانو شرکتش غیر قابل تکراره، مثه کاری که جابز با اپل کرد که ای کاش فوت نمیکرد،
hamid
۲۳ آبان ۱۳۹۵وقتی آدم یکی را مثل ایلان ماسک میبینه با این همه طرح در ذهنش و همون موقع فرد اول صنعت کشورش میگه توقف تولید پیکان اشتباه بوده و پراید باید سالها تولید بشه فقط بکار به ذهنش میرسه،سرشو بکوبه به دیوار
ارمان
۲۳ آبان ۱۳۹۵حمید دیوارمناسب پیدا کردی خبرم کن :)))
Bavaria
۲۳ آبان ۱۳۹۵خیلی خوبه که ی همچین آدمهایی مثل ماسک یا امثال اینا وجود دارن،که اونور دنیا ی کاری میکنن خب هرچند دیرتر ولی خیرش ب ماهم میرسه
البته خصلت امریکایی اینه که توو کاراش اغراق کنه و همیشه یک نفرو توو ذهن ما ب عنوان ی آدمه فوق العاده بنشونه و محبوبش کنه که مردم طرفدارش بشن و محصولاتشو با اطمینان بخرن
منکر هوش ماسک نمیشم ولی چرا اسمی از کسانی که با ماسک همکاری نزدیک دارن نمیاد؟ یجوری نمایش میدن انگار ی کارخونست و ی ماسک
الان بعد از چندین ساله که جابز ب رحمت خدا رفته تاز FBI اومده گفته طرح آیفون رو ما دادیم بهش،یا اوباما گفت ما(دولت امریکا) راه رو برای اپل هموار کردیم،یا ی شخصی معرفی شد که در کنار جابز باهم همکاری خیلی نزدیک داشتن
امریکا واقعا پیشرفتست ولی قدرت عوام فریبی عجیبی داره
میدونم طبق معمول دیسلایکارو درو میکنم،اما اگه منبع میخواین با چند تا سرچ ساده مشکلتون حل میشه
bardia
۲۳ آبان ۱۳۹۵صد در صد حرفه شمارو قبول دارم??
Bavaria
۲۳ آبان ۱۳۹۵ممنونم✌
شایان
۲۳ آبان ۱۳۹۵ایلان ماسک افریقایی تباره. دلیل اینکه ادم های اینجوری امریکا رو انتخاب می کنند، اقتصاد ازاد اون هستش و همچنین قابلیت رشد جهانی. مردم اونها عوام نیستند چرا که دارند از محصولات کسور خودشون حمایت می کنند، ماها عوام هستیم که یصبح تا شب دنبال ماشین انچنانی برای پز دادن هستیم. توی کشورهای عربی و مثل ما هستش که همه عشق پز دادن دارند. اون ور اینها حداقل رفاهه، کسی حقوق سه ماهش رو نمیده ایفون بخره.
Bavaria
۲۳ آبان ۱۳۹۵همون اونور ک شما میفرمایی،طرف بخاطر اینکه آیفون هفت داشته باشه،اسمه خودشو گذاشته آیفون هفت
ی سرچ ساده توو نت خبر کاملش میاد
فقط اروپایی ها نسبتا میانه رو هستند
همون امریکا که میگی از کشور خودشون حمایت میکنن آمار فروش برند ماشین ها و گوشی موبایل اصلا حرف شمارو ثابت نمیکه
بنتلی
۲۳ آبان ۱۳۹۵ایلان ماسک ایده هایپرلوپ و طرح اولیه اونو داده و اصن درموردش سرمایه گذاری نکرده و این کارو ب شرکتای سرمایه گذاری واگذار کرده…دو شرکت ب اسم فناوری حمل و نقل هایپرلوپ و هایپرلوپ وان سر همین موضوع تمرکز کردن…شرکت هایپرلوپ وان با امارات قرارداد بسته و فعلا در مراحل اولیه و آزمایش هس…و اولین کارشون اتصال دوبی ب ابوظبی هس…هایپرلوپ سرعت حداکثری هزار کیلومتر داره ک باعث میشه مسیر یک ساعته بین این دوشهر سریع تر از هواپیما توی دوازده دقیقه طی بشه یا مسیر بین سانفراسیسکو و لس آنجلس بجای ۶ساعت توی نیم ساعت طی بشه…شرکت فناوری حمل و نقل هایپرلوپ هم قراردادی مشابه هایپرلوپ وان تو اسلواکی بسته…نحوه کار هایپر لوپ سرخوردن روی لایه هوا و ایجاد خلا در جلوی کپسول بوسیله کمپرسور و تخلیه اون در انتهای کپسوله حمل مسافره ک باعث سرعت زیاد میشه
امیر
۲۳ آبان ۱۳۹۵دوست عزیز در خود آمریکا هم آیا درحال اجرا هست چنین پروژه ای چون من چندماه پیش دیدم جنرال الکتریک یه همچین آزمایشی کرده تو نوادا
بنتلی
۲۳ آبان ۱۳۹۵امیر جان من از آزمایش جنرال الکتریک اطلایی ندارم ولی هایپرلوپ وان ک یکی از بنیان گذاراش ایرانیه در شمال لاس وگاس اینو آزمایش کرده…احتمالش هس درآینده بجای پروژه پر هزینه قطار سریع السیر یه خط هایپرلوپ بین سانفراسیسکو و لس آنجلس ایجاد بشه…و احتمال اینم هس ک در آینده ایلان ماسک هم یه خط آزمایشی برا شرکتا و دانشجوها تو تگزاس بسازه
Scuderia Italia
۲۳ آبان ۱۳۹۵.
واقعا ایده های جالبی داره
احمد باقری
۲۳ آبان ۱۳۹۵خیلی خوب گفتی.
محمد
۱۶ آذر ۱۳۹۵جا داره که یادی کنیم از جمشید آرین عزیز