در طی مراسم رونمایی رسمی نسل هشتم گلف، مدیرعامل گروه فولکسواگن «هربرت دایس» از تسلا به خاطر دستاوردهایش تاکنون تمجید کرد. وی همچنین از خبرنگارانی که میگویند تسلا به خاطر کوچک بودن دچار مشکل میشود انتقاد کرد. دایس دراینباره گفته است:
تسلا دیگر کوچک نیست. مدل ۳ یک محصول تولید سری بزرگ است و آنها یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باطریهای خودروهای الکتریکی هستند. ما برای تسلا احترام زیادی قائل هستیم. این رقیبی است که ما آنرا بسیار جدی میگیریم
این تمجیدها اما ممکن است پاسخی به ایلان ماسک باشد زیرا وی ماه گذشته در توئیتر اعلام کرد:
دایس بیشتر از هر خودروساز بزرگ دیگری در زمینهٔ خودروهای الکتریکی فعال است. منافع دنیا باید در درجهٔ اول باشد. او حمایت من را دارد
این اظهارنظرهای دایس در مورد تسلا در حالی صورت گرفته است که ایلان ماسک خبر سوددهی این شرکت طی سهماههٔ سوم سال جاری را داده است. این خبر ارزش سهام تسلا را ۱۸ درصد افزایش داده که بیشترین افزایش طی شش سال گذشته است. به گفتهٔ دایس، سؤال اساسی برای توسعهٔ جهانی تسلا این است که آیا بازارهای سرمایه به تأمین بودجهٔ لازم برای فرایند رو به رشد تسلا ادامه خواهند داد یا نه. به گفتهٔ وی، افزایش سرمایهٔ جهانی دشوار است درحالیکه صنعت خودروسازی بسیار سرمایهای است و خودروهای الکتریکی آنرا حتی بیشتر سرمایهای خواهند کرد.
MOHAMMAD.DEMON
۷ آبان ۱۳۹۸از همین جا میگم
درود بر تسلا
مرگ بر ایدوئولوژی
علیx76
۷ آبان ۱۳۹۸مرگ بر ایدئولوژی؟
منظورت دقیقا چیه؟
sina
۷ آبان ۱۳۹۸منظورش واضح بود :)
سجاد
۸ آبان ۱۳۹۸فک کنم منظورش همون چیزیی که بخواد بگه سان.سور میشه
مانی
۸ آبان ۱۳۹۸ایدئولوژی نوعی آگاهی کاذب و غیرواقعی است که انسانها بر اساس آن عمل میکنند و خود نمیدانند که این آگاهی دروغین است. در حقیقت آنان اینگونه میاندیشند که آگاهند در حالیکه آگاهی آنان توسط سرمایهداران به آنان بطور ناخودآگاه تزریق شدهاست و انسانها خود از آن بی خبرند.
این یه تعبیر و از نظر برخی هاست
انگار منظورش این ایدئولوژی بوده
سعید
۷ آبان ۱۳۹۸این تمجید و ستایش رقابته که البته توی کشورهای جهان سوم اصلا قابل درک نیست. توی رقابته که پیشرفت حاصل میشه؛ نه توی انحصار…!
سعید
۷ آبان ۱۳۹۸این ستایش و تمجید از رقابته که البته جایی در کشورهای جهان سوم نداره. توی رقابت سالم هست که یادگیری و پیشرفت حاصل میشه؛ نه توی انحصار…!
JDM
۷ آبان ۱۳۹۸درگ جدیده موتورترند هم سه روزی هست اومده بیرون(شرمنده حال و حوصله نداشتم به موقع اطلاع رسانی کنم?)
ولی عمومی نیست و فقط باید از سایت موتورترند پرداخت انجام بشه تا کاربر بتونه تماشا کنه
اما مک لارن سنا با تایم10.1تونست اول بشه
Saeed
۷ آبان ۱۳۹۸چرا نتیجه درگ رو میگی خووووووووووووووووووووووو
خب ممنون اسپویل کردی حالا دیگه نیاز نیست با ذوق نگاه کنم ببینم کی برنده میشه
JDM
۷ آبان ۱۳۹۸داداش ببین اصن میتونی درگ رو ببینی!!
باید پول به حساب موتور ترند پرداخت کنی تا ببینی.
که متاسفانه تو ایران امکانش نی
بی نام
۷ آبان ۱۳۹۸آفرین به هر دو مرد بزرگ با شرکت های فوق العاده ای که دارن
Elmiraj
۷ آبان ۱۳۹۸ارزش هر سهم تسلا با در یک هفته گذشته یکباره از ۲۵۱ دلار به رقم قابل توجه ۳۴۰ دلار رسید که ارزش تسلا رو به بیش از ۵۹ میلیارد دلار رسونده و هم اکنون با پشت سر گذاشتن جنرالموتورز ۵۱ میلیاردی با ارزش ترین خودروساز آمریکاست .
.
از لحاظ تک برند بودن هم در حال حاظر فقط تویوتا از تسلا ارزشمند تره……
Behrouz. anzali
۷ آبان ۱۳۹۸برادر المیراژ سلام . میشه یه راهنمایی کنید بگید این اطلاعات خودرویی درباره تسلا و خودرو های دیگه
و نمودار ها رو از کدوم سایتها بدست میارید ؟ اگه لینک یا ادرس بدید ممنون میشم.
Elmiraj
۷ آبان ۱۳۹۸درود بر شما دوست عزیز…
اخبار دسته اول خودروهای الکتریکی و خصوصاً تسلا را همیشه از سایتهای معتبر:
Inside EVs
Forbes
TeslaRati
The verge
Electrec
و Clean Technica
دریافت کن .
(( من چون لینک ها دیرتر تایید می شن و همه انگلیسی اند همیشه خلاصه شونو اینجا می نویسم و کمتر لینک می زارم ))
Behrouz. anzali
۸ آبان ۱۳۹۸ممنون برادر.لطف کردین سپاسگزارم✌
meysam
۷ آبان ۱۳۹۸.
من بشدت منتظرم پاسخ تویوتا به این موج الکتریکی شدن هستم.
چون تویوتا نقشه های زیادی برای آینده داره و بقول خودشون بیرون گود نشستن بطور دقیق دارن وضعیت و سمت و سوی بازارو بررسی میکنن ولی از طرفی رقبا هم هر روز دارن قویتر میشن. این منو کمی نگران میکنه چون تویوتا رو بشدت دوست دارم.
Mohammadreza
۸ آبان ۱۳۹۸“وقتی لکسوس به دیزل گیت میخندید”
این تیتر رو یادته؟
وقتی خودروسازهای المان داشتن(و دارن مثل پورشه و مرسدس که هنوزم درگیر قضیه الایندگی دیزلی هاشون هستن) در منجلاب دیزل گیت و آلایندگی دست و پا میزدن تویوتا داشت رو هیبردی و الکتریکی و هیدروژنی کار میکرد.
تویوتا یتنه بیش از ۸۰درصد بازار هیبریدی های جهان(خودروهایی که پلی از درون سوز ها به الکتریکی ها هستن ) رو در اختیار داره و اینقدر در این زمینه از بقیه جلوتره که حدود ۲۵هزار پتنتش رو ازاد کرد.
تنها دو خودروساز در دنیا هستن که قوانین الایندگی که قراره درسال ۲۰۲۱ در اروپا وضع شه رو بدون مشکل می تونن پاس کنن ؛
تویوتا و ولوو
نمایشگاه توکیو و المپیک ۲۰۲۰ گوشه ای از توانایی های تویوتا رو به نمایش میذارن منجمله استفاده از باتری های حالت جامد و تکنولوژی خودران سطح ۴ .
از طرفی تویوتا تا سال ۲۰۲۱ تقریبا تمام مدل هاشو کاملا بروز کرده پس ۵-۶سال اینده با خیال راحت و متمرکز روی الکتریکی ها کار خواهد کرد.
میثم جان اگه میبینی تویوتایی که درحال حاضر
بیشترین هزینه تحقیق و توسعه در بین خودروسازان جهان رو داره هنوز وارد “بازار”خودروهای الکتریکی نشده دلیلش این نیست که نمیتونه دلیلش اینه که تویوتا نمیخواد برخلاف خودروسازهای المانی و امریکایی از بعضی از مشتری هاش بعنوان موش آزمایشگاهی استفاده کنه و تکنولوژی هایی که هنوز کاملا کارامد نشدن رو به مشتری هاش بفروشه.
و همین احترام به مشتری و ارزش کالا درقبال سنت به سنت پول پرداختیه که باعث شده تویوتا وفاراد ترین مشتری ها و معتبر ترین برند خودروسازی باشه(تویوتا تاحالا ۱۱ بار از ۱۳ باری که مجله brandz لیست ارزشمندترین خودروسازان جهان رو منتشر کرده اول بوده)
افراد مطلع میدونن که خودرو الکتریکی هنوز ارزش و کارایی خودروهای درونسوز رو ندارن ولی متاسفانه بعضی شرکت ها با ایجادیک موج تبلیغاتی دارن افرادی که عقلشون به چشمشونه رو فریب میدن و به عنوان موش آزمایشگاهی ازشون استفاده میکنن.
من طرفدارپروپاقرص خودرو های الکتریکی هستم ولی بارها گفتم خودروهای مثل نسل کنونی تسلا مدل اس ، تایکان و فولکسID3 در مقایسه با درون سوز ها مفتشون هم گرونه.
Mohammadreza
۸ آبان ۱۳۹۸مگه مدرسه ها باز نشدن؟
پس چرا هنوز این بچه مدرسه ای ها پر سایت هستن؟
گل پسر برو مشقات رو بنویس این حرفا هنوز براتو زوده.
حسین
۷ آبان ۱۳۹۸دو رقیب قدرتمند که دنیا رو برای ما بهتر میکنن