آمریکا در ماه سپتامبر قانون “خودروهای ساکت” را وضع کرده و تعدادی از خودروسازان از آن زمان تاکنون سیستمهای هشدار عابران پیاده جدیدی را برای هماهنگی با قوانین جدید معرفی نمودهاند.
این سیستمها معمولاً شامل یک جفت بلندگوی خارجی هستند که صدایی را برای هشدار درباره حضور یک خودروی هیبریدی یا الکتریکی ساکت پخش میکنند. صداهای یاد شده تا سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت پخش میشوند و با توجه به گفتهها میتوانند جان افراد زیادی را حفظ کنند.
اگرچه سیستمهای یاد شده با در نظر گرفتن فاکتورهای ایمنی توسعه یافتهاند اما چندین شرکت نیز در حال بررسی استفادههای دیگر از سیستمها هستند. هارمن در نمایشگاه XES اقدام به معرفی eESS کرد که بلندگوهای هشدار عابران پیاده را به سیستم صوتی خودرو ارتباط میدهد. این سیستم در حقیقت یک سیستم صوتی خارجی را ایجاد میکند که میتواند در مراسمهای خارج از خانه همچون مهمانیها و… بکار گرفته شود.
ظاهراً تسلا ایدهی متفاوتی دارد زیرا ایلان ماسک در توئیتر خود اعلام کرده محصولات این خودروساز به زودی با افراد سخن خواهند گفت. در کلیپ کوتاهی که همراه با جملهی خبری ماسک منتشر شده یک دستگاه مدل ۳ را میبینیم که میگوید: “خب آنجا تنها نایست، سوار شو!”
مطمئنیم که مقامات دولتی از ایدهی تسلا در تبدیل یک سیستم ایمنی به ویژگیای که بیشتر اسباب شوخی و خنده را فراهم میآورد استقبال چندانی نخواهند کرد اما حدس میزنیم محصولات تسلا قادر خواهند بود پیامهای گوناگونی را منتقل کنند. احتمال هم دارد که راننده با یک میکروفون بتواند با عابران پیاده سخن بگوید. اگر اینگونه باشد پس محصولات تسلا شبیه برخی خودروهای پلیس خواهند بود.
صرفنظر از چگونگی عملکرد این سیستم، به زودی شاهد محصولات سخنگوی تسلا خواهیم بود. احتمالاً این ویژگی از طریق بهروزرسانی از راه دور به دست مشتریان تسلا خواهد رسید.
Teslas will soon talk to people if you want. This is real. pic.twitter.com/8AJdERX5qa
— Elon Musk (@elonmusk) January 12, 2020
ممد ژانگولر
۲۷ دی ۱۳۹۸تسلا هر روز بهتر از دیروز .
تسلا فعلا با فاصله از همه رپی سکوی اوله.
بخدا خسته شدیم از ماشینهای بنزینی دودزای مسخره که خودت باید رانندگی کنی .
Abbas.Lambo
۲۷ دی ۱۳۹۸الان میفرمایین لامبورگینی و فراری و مرسدس ها و بی ام و های بنزینی مسخره و دودزان و بدرد نخورن؟
در ضمن یه ماشین باز واقعی هیچوقت از اینکه خودش رانندگی کنه خسته نمیشه?
ممد ژانگولر
۲۷ دی ۱۳۹۸عباس جون من منظورم اینایی که کفتی نبود . در ضمن اون ماشینایی که گفتی همشون سلطانن و من عاشقشون. ولی بعضی وقتها باید خداحافظی کرد با گذشته و سلام کرد به آینده مگر نه اینجوری یکنواختی روانی میکنه آدمهارو و جلوگیری از نوآوری و ایجاد شغل .بعضی وقتها چیزهایی تو دنیا امدن که الان تو ویترین و موزه ملاقاتشون میکنی . زندگی یعنی آرامش و پیشرفت و هیجان در کنار احترام به طبعیت و محیط اطراف .لطفا زود قضاوت نکنین راجب من ممنون .
Abbas.Lambo
۲۷ دی ۱۳۹۸محمد جان من هیچوقت چنین جسارتی نمیکنم شما و کس دیگه ای رو زود قضاوت کنم،ولی هر کسی یه طرز دید و علاقه ای داره،به نظر من هر دو کنار هم لازمن،به قولا هم آنالوگ لازمه هم دیجیتال،یه مثال ساده(شاید در نگاه اول بی ربط باشه ولی برای رسوندن منظورم کافیه) فقط برو به کابین بنتلی و رولزرویس یه نگاه بنداز ببین گذشته و آینده کنار هم چه ترکیب قشنگیه!
ممد ژانگولر
۲۷ دی ۱۳۹۸عباس جانم یعنی شما وقتی میخوای تو ماشین موزیک گوش بدی گرامافون با خودت میبری تو ماشین یا با لمس یک اپ یا صدا زدن music ؟!!!
کدوم راحتره و بهتر؟!!!
از گذشته میشه درس گرفت و از ویترین و آرشیوهات به گذشتت flash back بزنی و تو عالم خودت بگی یادش بخیر و حال کنی ولی تکرار تاریخ و برگشت به عقب هرگز.
ماشینها و صنعت هم همینه شما کلکسیون جمع کن و حالشو ببر ولی برای استفاده کدومش بهتره یا حتی race !!!
Abbas.Lambo
۲۸ دی ۱۳۹۸دوست عزیز دقیقا من کجای حرفم گفتم تو بنتلی و رولزرویس گرامافون هست یا یه همچین چیزی؟؟گویا منظورمو دقیق متوجه نشدین!!!
عرفان
۲۷ دی ۱۳۹۸با خودروی الکتریکی کنار اومدم چون برا طبیعت لازمه
و با اومدن پورشه تایکان فهمیدم میشه جذاب باشه
ولی هیییییییییییچ وقت با خودروی خودران کنار نمیام
خودروی خودران یعنی مرگ خودروسازی
یعنی نابود شدن ماشین و ماشین بازی و…
از شما که ماشین باز هستی تعجب میکنم چنین حرفی میزنی
Farzad
۲۷ دی ۱۳۹۸آفرین منم از خودران متنفرم .
mg
۲۷ دی ۱۳۹۸خدا کنه سپاه خودروسازیم دست بگیره
خدایی دور از هر بحثی سیاسی و نظامیو……….. حاضرم قسم بخورم ماشینای خوب تر سوار میشیم و یا اینکه حداقل تو برقی سازی دیگه دوسال عقب میمونیم نه چند هزار سال
باور کنید میتونند ماشین خوبم تولید کنند
رها
۲۷ دی ۱۳۹۸آره دیگه مثل خودروی امرپ تایفون که بجای طوفان بند کردند .. البته نسخه روسی تایفون
MAHDI
۲۷ دی ۱۳۹۸رها وقتی چیزی نمیدونی کسی مجورت کرده حرف بزنی. واسه کسی که شناخت داشته باشه حرفت مثل جوک هستش!!!!!
من حرف ایشون رو تایید نمیکنم اما شما هم افسانه سرهم نکن. رفتی نشستی پای 4تا کانال که مخاطب هایی دارن که اگه هر جوکی سرهم کنن باور میکنن. چون مخاطیکب خودشون رو میشناسن. این بحث رو ادامه ندیم
رها
۲۸ دی ۱۳۹۸https://jangaavaran.ir/%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%BE-%D8%B7%D9%88%D9%81%D8%A7%D9%86/
اگه این سایت داخلی را جوک نمیشناسید :}
مهدی
۲۸ دی ۱۳۹۸حاجی صنایع حودرو سازی که میلیارد ها تومن هزینه شده و ده ها سال با بهترین برند ها کار کردن و به قول خودشون قلب صنعت ایران هستن لنت ترمز پراید نمیتونن بزنن شما باور میکنی من که نه
Elmiraj
۲۷ دی ۱۳۹۸پس منتظر چی هست که بدست نمیگیره…!!!!
چون یا توانایی شو نداره یا از کشته شدن 18500 نفر در سال خوشحاله…
.
دوست عزیز اینا تو چهل سال ۶/۵ میلیون نخبه فراری دادن…!!!!
یعنی به نظرت هیچ طراح و مهندسی مونده که ماشین طراحی کنه…؟؟؟
شلبى
۲۷ دی ۱۳۹۸این تفکر شما خیلى خطرناک و از نظر اقتصادى هیچ مبنایى نداره و صد و هشتاد درجه مخالف تئورى هاى اقتصادى ایه که داره تو کشور هاى مدرن پیاده میشه بهتون پیشنهاد میکنم تو افکارتون تجدید نظر کنید
Mohammad
۲۷ دی ۱۳۹۸آره دیگه همونجور که تمام پروژه های مهندسی رو گرفته دستش و عملا هیچ شرکت مهندسی توی کشور نیست و همشون ورشکست شدن آخه کجای دنیا دیدی که یه نیروی نظامی بیاد تو مهندسی یک کشور دخالت کنه
Abbas.Lambo
۲۷ دی ۱۳۹۸آره داداش دقیقا میشه مثل همون لندکروزر سری هفتادی که مال زمان جنگ بود و یه جلو پنجره براش عوض کردن اسمشم گذاشتن ارس!!!
در کل میخوام بگم تا زمانی که یه بازار آزاد و رقابتی نداشته باشیم همین آشه و همین کاسه،خودروسازی به ما نیومده،والسلام
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۳۹۸mgعزیز
طنز تلخ زشتی گفتی
این نظر شما فقط از یک آدم دیکتاتور طلب ساخته هست .
وظیفه سپاه امنیتی و نظامیست ، و نه این وضعی که هرچی میکشیم از دخالتهای نابَلَدان در هر صنعت و واردات بوده که میلیونها ایرانی را یا از کشور فراری یا بیکار و ورشکسته کردند .
کاری کردند که هیچ پیمانکار متخصص خصوصی ای انگیزه شرکت در هیچ پروژه بزرگی را ندارد و بدون هیچ زحمتی سپاه خاتم الانبیاء سازندگی پروژه ها را بدست میگیره و از این نظر خوبه که ما خودکفا میشیم ، اما بدون رقابت حقیقی یعنی دیگر در هیچ زمینه ای تکنولوژی روز دنیا را نمیبینیم و این یعنی همین که میشه وضع خراب و عقب ماندگی کشور .
متخصصان ما یا از کشور رفته اند ، یا در شِروف رفتنند ، یا بیکارند ، یا در شغلهایی غیر تخصصی در فعالیتند .
بحث طولانیست اما بی فایده ………. .
amir
۲۷ دی ۱۳۹۸آره
که مثلا اشتباهی به جای اینکه مسافر رو سوار کنه بزنه لهش کنه از روش رد بشه
مهردادكمال
۲۸ دی ۱۳۹۸یهو دیدی سهوی اتفاقاتی افتاد
مانی
۲۸ دی ۱۳۹۸یعنی فکر میکنی الان توش دست نداره؟
مگه میشه جایی پول مفت وزیاد باشه و اینا نباشن؟؟؟؟
JDM
۲۸ دی ۱۳۹۸اتفاقا از سهام داران عمده خودرسازان داخلی هستن
Elmiraj
۲۷ دی ۱۳۹۸تسلا در حال کار روی سخنگوی منحصر به خود هست که می تونه با همه سر نشینان صحبت کنه .
این فقط شروع کاره…
بهراد
۲۷ دی ۱۳۹۸اگر تسلا تو ایران بود این قابلیتشو تحریم و حرام اعلام میکردن
مثلا کافیه ماشین بگه شمایی که اونجا تنها وایستادی بیا بالا بریم یه دوری بزنیم …
یاد اون فیلمه افتادم که موقع حرکت با دستیار خودران ، دو نفر تو ماشین بله و ماشین هم راه خودشو میرفت و تبلیغ تسلا رو هم میکردن
امیر
۲۷ دی ۱۳۹۸برخلاف نظر نویسنده مقاله ک گفته مقامات دولتی استقبال نمیکنن، بنظرم این سیستم در اینده نزدیک به بحث امنیت و پیش بینی های خارق العاده(مثل مطلع کردن عابر از برخورد ماشین دیگری بهش) وارد بشه و خیلی استفاده ها ازش خواهد شد!
Farzad
۲۷ دی ۱۳۹۸یاد اسب لوک خوش شانس افتادم که حرف میزد ?