شما احتمالاً میدانید که این مسابقه چه سرنوشتی خواهد داشت. اینطور نیست؟ بازیگران این قسمت از سریال ۴۰۰ متری آشنا هستند! فیلم امروز ما با تسلا مدل S P100D شروع میشود. در گوشه دیگر رینگ هم مرسدس-ای ام جی GT S تیز و خشن قرار دارد که با تکیه بر پیشرانه درونسوز و بنزینی خود حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
بد نیست پیش از شروع فیلم نگاهی به برگه مشخصات فنی هر دو خودرو داشته باشیم. هرچند کانال یوتیوب برگزار کننده این درگ تمرکز زیادی روی گشتاور داشته و به ما میگوید که مرسدس از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو استفاده کرده و گشتاور ۶۷۰ نیوتون متری تولید میکند. البته تسلا هم برای خودش یک پا هیولا بوده و با گشتاور ۹۳۱ نیوتون متریاش بسیار ترسناک به نظر میرسد.
P100D با حالت Ludicrous اسب بخار زیادی داشته و قدرت ۶۰۵ اسبی آن در برابر قدرت ۵۱۵ اسبی مرسدس تا حدودی باعث شرمندگی بنزین در برابر برق میشود!
پیش از این درگ های زیادی از تسلا مدل S P100D را دیدهایم که توانسته خودروهای زیادی را مغلوب کند. مزیت گشتاور آنی پیشرانههای الکتریکی غیرقابل انکار است و سیستم چهار چرخ محرک موجود در تسلا هم باعث میشود این خودرو علیرغم وزن بالا تواناییهای زیادی داشته باشد. حتی مرسدس-ای ام جی GT S با وجود لانچ کنترل هم شانسی در برابر نیروی الکتریسیته تسلا ندارد. تسلا سریعاً به اندازه طول چند خودرو پیش میافتد.
البته پیشرانههای بنزینی در سرعتهای بالاتر مزیت خود را نشان میدهند. در این حالت فاصله مرسدس با تسلا کمی کاهش مییابد. البته این درگ به اندازه ۴۰۰ متر برگزار میشود و مرسدس زمان کافی برای بازگرداندن آب رفته به جوی ندارد.
نهایتاً تسلا با زمان ۱۰.۷ ثانیه از خط پایان میگذرد درحالیکه مرسدس زمان ۱۱.۴ ثانیه را ثبت میکند. شاید برگزاری یک درگ ۸۰۰ متر با نتیجه نسبتاً متفاوتی همراه باشد اما شکی وجود ندارد که تسلا مدل S P100D خودروی دیوانه کنندهای است.
[دانلود ویدئو]
datsun
۱۰ فروردین ۱۳۹۹AMG آخر مسیر دیگه داشت جلو میفتاد تو ۸۰۰متر برد با بنزینی هاس.
سینا BMW
۱۰ فروردین ۱۳۹۹باید از این به بعد همه ی درگ ها رو ۸۰۰ متر کنن تا قدرت واقعی بنزینی ها مشخص بشه
Alireza
۱۰ فروردین ۱۳۹۹ترو خدا تموم کنید این حرفارو، من از تسلا و الکتریکی ها ذره ای خوشم نمیاد ولی این ک بعد باخت درگ چهارصد متر میگین درگ فقط ۸۰۰متر، ۸۰۰متر ببازین میگین ۱ مایل قبوله و الی اخر اصلا جالب نیست
عین اشخاصی ک بعد مرگ به خدا میگن مارو برگردون میخوایم کلی کار خفن کنیم
NAVID۰۰۹۸
۱۰ فروردین ۱۳۹۹با علیرضا موافقم .
راست میگه خدایی ، یه عمره داره رقابتها در ۴۰۰ متر برگذار میشه و اتفاقاً هیجان و تفاوت پیشرفت تکنولوژی هم در هم مقدار کمه .
خودم هم با برقیها حال نمیکنم اما اگر مشکل شارژشون حل بشه و بشه با کمترین زمان شارژ بیشترین مسیر را پیمود ، دیگه دلیلی برای استفاده از بنزینیها نمیبینم .
فکر کنید مثلاً تو ۵دقیقه شارژ بشه با کمترین قیمت و بردی بالای ۱۰۰۰ کیلومتر یا مثلاً باطریها در جایگاهی قابل تعویض باشند و در کمتر از دو دقیقه باطری خالی را با پُر جابجا کرد ، که مطمئناً در آینده ای خیلی نزدیک همین اتفاقات میوفته و ورود به نسل بعدی زندگی بشر ، رسماً آغاز میشه ، جهانی به دور از دود و آلودگی ، مثل همین هوایی که در شهرهای بزرگ کرونا زده میبینیم و شاهدیم با رانندگی نکردن و نسوختن بنزین ، آسمان چه زیبا بوده خبر نداشتیم .
دوستان این روزها که میگذرانیم ، نوستالژی زمانه آینده هست که همه اگر عمری باشه شاهدش هستیم از نزدیک ، مثل لوازم و زندگیهای دهه ۶۰تی که گذراندیم و یه آهی از آن زمان سخت ولی دوست داشتنی در سر داریم .
جدای این مباحث ، طراحی مرسدس ، بخصوص کنسول وسط دیوانه کنندست و این همون چیزیه که برقیها ندارند و خیلی بدون روح ساخته میشوند .
AMIR / ARMI
۱۰ فروردین ۱۳۹۹هر وقت زمان فوتبال رو از 90 دقیقه به 180 دقیقه تغیر دادن
درگ رو هم میکنن 800 متر
جالبش اینجاس امثال شما چون برند مورد علاقتون ماشین برقی نزده اه و اوه میکنید
با اولین ماشین برقی برند مورد علاقتون رنگ عوض میکنید
نمونش در پورشه دیده شد
Alireza
۱۰ فروردین ۱۳۹۹نه خیر چون تسلا گیربکس تک سرعته داره اینجوری وگرنع تو سرعتای بالاهم برد با برقیه
Farzad
۱۰ فروردین ۱۳۹۹ماشین برقی اگه با سرعت نور هم حرکت کنه برای من یکی ارزشی نداره
Elmiraj
۱۰ فروردین ۱۳۹۹در مسیر ۸۰۰ متر ماشینی برنده هست که تاپ اسپید بیشتری داره چون طی کردن این مسافت به حداقل ۱۵ ثانیه زمان نیاز داره و کمتر ماشین پرفورمنسی هست که در این زمان به اوج سرعت نرسه .
مسلماً ماشینی که توانایی رسیدن به سرعت ۳۱۹ کیلومتر بر ساعت را داره از سدان ۲.۲۵ تُنی که نهایت سرعتش به ۲۴۸ کیلومتر در ساعت محدود شده جلو می افته…
سورنا
۱۰ فروردین ۱۳۹۹همه چی که سرعت و شتاب نیست
خدایی این دوتا اصلااااااااااااااااااا قابل مقایسه نیستن حتی اگه تسلا ١٠ ثانیه هم جلوتر باشه بازم amg پیشش خداست
رخ amg رو میبینی اصن یادت میره تسلا هم ماشینه
علیx76
۱۰ فروردین ۱۳۹۹اگه قرار به مقایسه طراحی باشه ، باید کلاس E رو با تسلا مقایسه کنی ، چون تو یه سگمنت هستن
نه یه سوپر اسپرت
آرین
۱۰ فروردین ۱۳۹۹بیان بین تسلایی که 4 سال مداوم کار کرده با یک ماشین بنزینی با همین شرایط مسابقه بذارن
حالا این رو هم در نظر بگیرید که این ماشین تو یه منطقه گرمسیری استفاده شده باشه
که دور از واقعیت هم نیست
یا اصلا پیش فرض های بالا رو در نظر نگیرند و مسابقه track بذارن
واقعیت اون چیزی نیست که تبلیغ میکنن
ممد ژانگولر
۱۰ فروردین ۱۳۹۹فکر کن طرف نشسته تو تسلا ماشینو گذاشته رو حالت self drive خودشم رفته ردیف عقب گرفته خوابیده فقط با صداش دستور میده منو ببر کافی شاپ نیویورک بعدشم خودت برو پارک کن تا بهت بگم برنامه بعدیم چیه
بعد یکی دیگه کلی پول ماشین برند فلان داده نشسته توش هی گاز و ترمز و خطای تصادف و آخرشم یک خیابان اشتباه میپیچه باید بره کمربندی دو ساعت بعد برگرده سر جای اولش که چراغ بنزینش روشن میشه حالا برو بگرد دنبال پمپ بنزین و هزارتا بد بختی
کلا بعضی آدما خر ح…. کردن دوست دارن
خدا تا عقل به بعضیها بده بهضیهای دیگه قول مرحله آخرو هم رام کردن دارن باهاش چایی میخورن ?
سینا BMW
۱۰ فروردین ۱۳۹۹صد هزار دلار پول برند بدم بهتر از اینه که صد هزار دلار برای چیزی بدم که ۲۰ سال اصالت نداره و صد تا آپشن بی مصرف داره.
آریا ماشین
۱۰ فروردین ۱۳۹۹ماشین بنزینی رو به هر چی الکتریکی ترجیح میدم
هر چقدر هم شتاب فوق العاده و سرعت حیرت انگیز داشته باشه وقتی موقع شتاب گیری هیچ صدایی از اون پشت نیاد اصلا حسش نمیکنی
مهم ترین اصل اون حسی هست که موقع رانندگی با یه ماشین بهت دست میده که الکتریکی ها اینو ندارن
بین کل ماشینای الکتریکی کلا از ۲ تاشون خوشم میاد یکی فولکس واگن ID.R ، یکی هم NEXTEV NIO EP9
Khosrow
۱۰ فروردین ۱۳۹۹داداچم ژانگولر / تسلا – Self Drive – کافی شاپ نیویورک – برنامه بعدیم چیه ?? / حالتو دوست دارم / قطب عالم امکان وارد میشود ..
ممد ژانگولر
۱۰ فروردین ۱۳۹۹خوسرو جون داداش اجازه میدی یک چایی مهمونت کنم ??
R
۱۰ فروردین ۱۳۹۹آقای خوشخنده حالا فک کن وسط راه ماشین برقیت باتریش تموم شه به نظرت پیدا کردن پمپ بنزین آسونتره یا ایستگاه شارژ؟ با یه دبه هم میشه بنزینیو راه انداخت برقی رو چی؟
Alireza
۱۰ فروردین ۱۳۹۹چه ربطی داره اون اوایلم که ماشین بنزینی اومده بود پمپ بنزین کم بود به جاش علف کنار خیابون در دسترس
ممد ژانگولر
۱۰ فروردین ۱۳۹۹R جون داداش حق بهت میدم آدمای قرنطینه افسرده میشن و یکی که میخنده براشون مثل فحش میمونه
ولی در رابطه با جوابت چیزی که زیاده پریز برقه
حتی مش اکبر بقال سر کوچتون هم پریز داره فقط کافیه بهش بگی پیلیز گیو می پیریز
بقیش با خداست ، شبت پر از ستاره ??
R
۱۲ فروردین ۱۳۹۹اره مشخصه قرنطینه چه عوارضی داشته!! برو در خونه های مردمو بزن یکی یکی بگو سیم بیار بکشیم ببریم بزنیم به ماشین یه کار راحت تر بگم بهت موتوربرق ببر با خودت هم برق تولید میکنی شارژ میکنی هم به رونق تولید کمک میکنی?
F22RAPTOR
۱۰ فروردین ۱۳۹۹دمش گرم تسلا مدل اس چه لانچی زد
رخ بنز جیتی هم خیلی مشتیه
The best or nothing
۱۰ فروردین ۱۳۹۹واگنر جون مادرت اینو دیگه خرابش نکن خواهش میکنم ازت
MAHDI
۱۰ فروردین ۱۳۹۹پدال جان درگ های تسلا SP100D و پورشه تایکان توربواس رو بزار از مجله AUTO ZEITUNG
AMIR / ARMI
۱۰ فروردین ۱۳۹۹توی اون درگ
1 اصلا نگفته تسلا کدوم مدل هست که شما از خودت میگی p100d هست
2 اصلا معلوم نیست تسلا در چه حالتی هست
3 توی اون ویدیو شتاب اولیه تسلا بیشتر و جلو میوفته ولی تو امار عملا شتاب 2.9 برای تسلا ثبت میکنن که کاملا مشخص دروغه
توی همین ویدیو تسلا رکورد 10.7 تبت میکنه که توی اون 2.9 هست
4 مجله متفرقه المانی هست که حتی حرف هاشون هم معلوم نیست چی میگن
و کاملا بی ارزش هست
5 قیمت تایکان 185 هزار تا قیمت تسلا 102 هزار تا
به چی خوشحالی باید ریشه در چیزی دیگه داشته باشه نه منطق و عقل
AMIR / ARMI
۱۰ فروردین ۱۳۹۹ببخشید توی خط سوم منظور از 2.9
رکورد 11.1 هست
MAHDI
۱۰ فروردین ۱۳۹۹نه تنها مجله AUTO ZEITUNG رقابت درگ انجام داده بلکه در پیست هم زمان گیری کرده که که زمان های ثبت شده در خط مستقیم و زمان ثبت شده در پیست رو تو یه پست دیگه میذارم.
MAHDI
۱۰ فروردین ۱۳۹۹بله دیگه درگ مجله AUTO ZEITUNG دروغه. درگ تاپ گیر دروغه. البته من فراموش کردم که هر درگی که تسلا یا آمریکایی ها درش شکست بخورن دروغه.
AMIR / ARMI
۱۰ فروردین ۱۳۹۹دروغ تاپ گیر که مشخص شد همه هم قبول کردن یه چیز واضح بود
این مجله المانی هم از نظر بین المللی کاملا فاقد اعتبار هست
چون حتی زبونشون هم غیر قابل فهمه و بین خودشون انجام دادن این درگ رو هدفشون و اسپانسرشون هم نامشخص برای ما
و مورد سوم اگه قرار یه منبع برای تایم پیست انتخاب کنیم چی بهتر از تایم گیری خود تسلا و پورشه اونم توی نوربررینگ
که فکر کنم نتیجشو میدونی
AMIR / ARMI
۱۰ فروردین ۱۳۹۹اما این بیشتر شمایی که نظرت هی عوض میشه یه جایی یه مجله مثل carwow به نفع بی ام و باشه قبوله
یه جا دیگه همون مجله یه چیزی علیه بی ام و بگه اون مجله مشکل داره با بی ام و
همه اینا در طول زمان از خود شما دیده شده
Elmiraj
۱۰ فروردین ۱۳۹۹https://drivetribe.com/p/why-have-top-gear-lied-about-the-ahP-TELWSiSNcaUYdShihQ?iid=Cgly4F8mS_2qtJSroC5J-A
.
https://insideevs.com/news/380263/top-gear-tesla-taycan-dragtimes-video/
.
https://cleantechnica.com/2019/10/31/is-top-gear-misrepresenting-2019-tesla-model-s-performance-using-results-from-2017/
محمد
۱۰ فروردین ۱۳۹۹منتظر نسخه پیستش هستیم ?
فک کنم تسلا میخاد اینو هالا هالا ها تولید کنه ۸ سال گذشته اصلا خبری از نسل جدیدش نیست
امیر
۱۰ فروردین ۱۳۹۹کلا قیاس بنزینی با الکتریکی بنظرم اشتباس مخصوصا این نمونه!!! تسلا قدرت و گشتاور بیشتر و ویژگی مهم الکتریکی یعنی گشتاور لحظه ای در مقابل بنزینی با قدرت بسیار کمتر!
بنز جی تی هرمدلش حتی جی تی ار از خیلی از رقبای سطح پایینترشون چه در پیست چ در رولینگ و شاید درگ ضعیفتر عمل میکنن اما هم صدای خوبی داره هم ظاهر مخوف!
911 lover
۱۰ فروردین ۱۳۹۹خیلی جالبه!تسلا با قویترین مدل و الکتروموتور و بنز با مدل میانی اش!تسلا ماشینای سریع و باهوشی میسازه ولی خیلی بی روح.انگار تو دستگاه پرتابی.ماشینهای بنزینی هنوزم صداشون خنده رو لب راننده میاره.شما با پرایدم رانندگی میکنی به صداش توجه میکنی.در ضمن این نظر خود منه.درسته ماشینای برقی آینده صنعت خودرو ان.ولی هنوزم ماشینای بنزینی باحالترن.در ضمن قیمت بالاتر نمونه های برقی نسبت به هم سطح بنزینی هم باعث میشه در حال حاضر بنزینی ها بیشتر بفروشن.من معتقدم ماشینای برقی باید تو شهرهای بزرگ برای استفاده شهری تولید بشن.من فکر میکنم بین ماشینای برقی پورش تایکان و تسلا 3 از بقیه بهترن.ببخشید انقد حرف زدم.
رضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۹همینطور که کارایی موتور بخار از احتراقی پایینتره ، احتراقی هم از برقی پایینتره ، تسلا مدل اس تازه شروع یه تحوله ، همه اتومبیلها تو چند سال دیگه برقی میشن
Milad AMG
۱۱ فروردین ۱۳۹۹تسلا کجا AMG کجا
حتی اگه تسلا ببره هم ANG GTیع چی دیگس
WARRIOR_NISSAN-GTR_BENZ
۱۱ فروردین ۱۳۹۹اصلا شما بگو ماشین برقی با سرعت نور حرکت کنه
برقی کیلو چنده باو
فقط موتور درون سوز بنزینی
رخ amg gt رو داشته باش