تسلاشورلت

دوئل تسلا مدل سه و شورلت بولت

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت آخر، دوم دوئل از گروه خودروهای سبز

دوئل‌های گروه خودروهای سبز در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

نتایج دوئل قبلی بین فولکس‌واگن گلف GTE و هوندا کلاریتی هیبریدی

مجموع آراء: ۹۱۳

آراء فولکس‌واگن گلف GTE: 565

آراء هوندا کلاریتی هیبریدی: ۳۴۸

پیروز دوئل: فولکس‌واگن گلف GTE با کسب ۶۲ درصد از کل آراء

 

شورلت بولت

تاریخ معرفی: نمایشگاه CES سال ۲۰۱۶

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: BEV II جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۳,۲۹۷ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۸,۰۱۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شتاب‌گیری شگفت‌انگیز، بُرد زیاد، کابین جادار

نقاط منفی: ظاهر غیرمعمول، متریال داخلی ارزان‌قیمت، گران شدن قیمت با سفارش آپشن‌های کلیدی

 

 

تسلا مدل سه

تاریخ معرفی: مارس ۲۰۱۶

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: –

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱,۷۷۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۳۹,۷۸۲ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شتاب گیری سریع، هندلینگ چابک، بُرد قابل‌استفاده در رانندگی واقعی، ارائهٔ بسیاری از تکنولوژی‌های آینده

نقاط منفی: کابین بی‌روح

مقایسه مشخصات فنی

شورلت بولت

تسلا مدل سه

پیشرانه الکتریکی الکتریکی
قدرت ۲۰۰ اسب بخار ۲۲۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر ۴۱۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته تک سرعته
محور محرک جلو عقب
مصرف انرژی ۱۷.۵ کیلووات/صد کیلومتر ۱۶.۱ کیلووات/صد کیلومتر
باطری ۶۰ کیلووات ساعت ۸۰ کیلووات ساعت
بُرد ۳۸۰ کیلومتر ۳۲۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۵ ثانیه ۵.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۰ ثانیه ۱۳.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۲۵ کیلومتر/ساعت
طول ۴.۱۶ متر ۴.۶۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۰ متر ۲.۸۷ متر
وزن ۱۶۲۰ کیلوگرم ۱۷۶۷ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
حجم صندوق بار ۴۸۰ لیتر ۴۲۵ لیتر
قیمت پایه آمریکا ۳۷,۴۹۵ دلار ۳۶,۲۰۰ دلار
قیمت موردبررسی ۳۷,۴۹۵ دلار ۴۵,۲۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 
[polldaddy poll=10270588]

مرحلۀ نیمه‌نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال نیز به پایان رسید. امیدواریم از نحوۀ برگزاری این رقابت‌ها راضی بوده باشید. ان‌شاءالله بعد از تعطیلات نوروز با برگزاری مرحلۀ فینال یا نهایی این رقابت‌ها در خدمت شما عزیزان خواهیم بود. ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و نوروز باستانی، امیدواریم در سال جدید نیز همچنان همراه پدال باشید. سپاس فراوان از همراهی همیشگی شما.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. TESLA

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    ماشالله تسلا 140 هزار تا سال 2018 فروخته
    قبل تسلا هیچکس فکرشم نمیکرد ماشین های برقی تا این حد به ماشین های بنزینی نزدیک بشن و قسمتی از بازار اون هارو صاحب بشن

    1. Elmiraj

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      این فروش ۱۳۹۷۸۲ تایی فقط برای آمریکاست ، فروش کلی کمی بیش ۱۴۶ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۸ بود …

    2. علیx76

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      تسلا با مصرف برق کمتر و باطری بزرگتر ، برد کمتری داره؟
      از توی تصاویر هم به نظر میرسه صندوق عقب تسلا از شورلت بزرگتره . بدون احتساب صندوق جلو
      کاش اطلاعات جدول دوباره بررسی بشه

      1. Elmiraj

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        علی X76 @
        برای مدل۳ سه پک باتری در نظر گرفته شده که این گونه تقسیم بندی شدن :
        Standard range RWD
        باتری ۵۰ کیلو وات
        وزن ۱۶۱۱ کیلوگرم
        .
        Mid range RWD
        باتری ۶۲ کیلو وات
        وزن ۱۶۷۲ کیلوگرم
        .
        Long range RWD
        باتری ۷۵ کیلو وات
        وزن 1730 کیلو گرم
        .
        Long range dual-motor AWD
        باتری ۷۵ کیلو وات
        وزن ۱۸۴۷ کیلوگرم
        .
        .
        اطلاعات بالا ظاهراً در مورد نسخه Standard range هست که با باتری ۵۰ کیلوواتی ۳۵۴ کیلومتر بُرد داره و وزن خودرو هم ۱۶۱۱ کیلوگرم هست …
        .
        این اطلاعات اعلامی وبسایت تسلا هست من هم نفهمیدم دست اندرکاران پدال به کدام منبع رجوع کردن که این همه اشتباه توشه……..!؟!؟!؟!؟!؟

        1. امیر دهقان

          ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (743 ديدگاه)

          مشخصات تسلا از سایت کارانددرایور گرفته شده

          https://www.caranddriver.com/reviews/a19642264/2018-tesla-model-3-test-review/

  2. TESLA

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    وقتی داشتم فیلم معرفی تسلا مدل y رو میدیدم و ایلان ماسک حرف میزد
    من چهره یه بیل گیتس رو دیدم که داشت حرف میزد
    اسم ایلان ماسک کنار افرادی مثل هنری فورد و بیل گیتس در تاریخ ثبت میشه
    یکی به خاطر تولید انبوه و رسوندن ماشین به دست مردم
    دیگری به خاطر اوردن تکنولوزی دیجیتال به زندگی مردم
    و دیگری به خاطر ترکیب این دو

  3. TESLA

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    و یه چیزی که باید در مورد ماشین های برقی بگم اینه که
    بعضی افراد میگن هنوز ماشین های برقی استفاده واقعی ندارن ولی
    با هر بار شارز میشه 400 کیلومتر راه رفت با ماشین های برقی فعلی
    خب با ماشین بنزینی با پر کردن باک بنزین چقدر مگه میشه اضافه تر راه رفت
    تازه الان در دنیای غرب هیچ کس با ماشین خودش از شهری به شهر دیگه مسافرت نمیکنه
    یاد گرفتن از هواپیما که حتی ارزون تر هم در میاد استفاده کنن

    1. mehran911

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      ((( بعضی افراد میگن هنوز ماشین های برقی استفاده واقعی ندارن)))
      دقیقا من هم همین فکر رو میکنم
      “خودروهای برقی هنوز به تکامل نرسیدن”
      هنوز خودروهای درونسوز برتری های زیادی نسبت به الکتریکی ها دارن
      در حال حاضر حتی اگه پولش رو داشتم الکتریکی نمی خریدم
      وزن زیاد به دلیل باتری های سنگین زمان شارژ بسیار بسیار طولانی پرفرومنس و هندلینگ ضعیف و…
      تعداد سیستم های شارژ سریع هنوز کافی نیستن هیچکس نمی خواهد ساعت ها منتظر شارژ شدن ماشینش تو خونه باشه
      .
      در ضمن یاد بگیریم هیچوقت و تحت هیچ شرایطی نظرمون رو به بقیه تعمیم ندیم
      جملاتی مثل : ” همه همین رو میگن ” و ” اینو همه میدونن ” و ” همه ی مجلات و کارشناسان همین نظر رو دادن ” و… جدیدا زیاد شده کلا بعضی دوستان یاد گرفتن بصورت فرضی همه رو با نظر خودشون همسو کنن و بصورت مجازی یارگیری کنن .
      .
      در انتها کمتر اکانت جدید بسازید خداروخوش نمیاد
      حداقل لحنتون و نوع نوشتارتون رو در اکانت جدیدتون فقط کمی تغییر بدید
      و من الله التوفیق

      1. شلبى

        ۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (705 ديدگاه)

        پرفورمنس و هندلینگ ضعیف خودروهاى برقى؟؟!! اتفاقا به دلیل وجود باطرى ها و پایین بودن مرکز ثقل خودروهاى برقى و همچنین گشتاور انى یکى از نقاط قوت ماشین هاى برقى هندلینگ و پرفورمنس خیلى بالاشون و به این نکته تقریبا در تمام مجلات و تست هاى معتبر اشاره شده خواهشا اطلاعات غلط به بقیه ندید

        1. mehran911

          ۱ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          پرفورمنس که صرفا شتاب و مرکز ثقل نیست
          من ی سدان ۶۰ تنی می سازم که مرکز ثقلش روی زمین باشه
          همواره بزرگترین مشکل خودروهای اسپرت وزن بوده و هست
          ی پک باتری با ظرفیت بالا برای خودروی اسپرت با ۶۰۰ کیلو وزن همه چیز رو تحت تاثیر قرار میده
          خودروهای برقی به دلیل ساختارشون نمی تونن نرخ انرژی بالا رو تحت زمان طولانی در اختیار راننده قرار بدهند
          شما سه بار با تسلا مدل ۳ در نوربرگرینگ تایم گیری کنی دفعه چهارم با زنگ بزنی جرثقیل بیاد این الان بزرگترین چالش فرمول E هستش
          فعلا این خودروها نمی تونن مدت زمان زیادی رو با سرعت های بالا حرکت کنن
          در مجموع ی نگاه به تایم های خودروهای الکتریکی در پیست ها بندازید
          پورشه چند ساله درگیره تا بتونه ۹۱۱ الکتریکی رو بدون از بین رفتن پرفومنسش تولید کنه که به دلیل عدم پیشرفت باتری ها فعلا خبری ازش نیست
          .
          یکی از چالش های امروز تولید پیشرانه الکتریکی با تولید توان با نرخ ثابته
          یعنی شما الان با باتری فول در نوربرگرینگ تایم گیری کنی در مقایسه با زمانی که باتری خالی باشه تفاوت زمانی وجود داره
          .
          صد البته این به این معنی نیست که این مشکلات حل نخواهد شد و در مجموع در بین تمام جایگزین های موجود برای پیشرانه های درون سوز ، الکتریکی ها بصورت پیش فرض بهترین پتانسیل برای خودروهای اسپرت دارن
          اما همینطور که تو کامنت بالا گفتم
          “خودروهای برقی هنوز به تکامل نرسیدن”

        2. شلبى

          ۱ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (705 ديدگاه)

          شما دارین از شرایطى صحبت میکنین که نود و نه درصد عموم مردم تو کل زندگیشون یک بار هم اونو تجربه نمیکنن چند درصد مردم ماشینشون میبرن نوربرگرینگ تا باهاش تایم بزنن؟ بعد هم تو بحث هندلینگ پایین بودن مرکز ثقل خودرو اصلا موضوع کم اهمیتى نیست و یکى از بزرگ ترین چالش هاى طراحى ماشین هاى درون سوز به حساب میاد و خیلى سخت تر و مشکل ساز تر میشه وقتى ماشین شاسى بلند باشه
          در حال حاضر خودروهاى برقى اکثر نیازهاى عموم مردم رو پوشش میدن هر چند قبول دارم جا براى پیشرفت خیلى دارن مخصوصا براى زمان شارژ و برد که خیلى هم سخت دارن روشون کار میکنن و مطمئنا تا ده سال اینده پیشرفت هاى خیلى بزرگى رو تجربه میکنن

    2. Landscape

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (174 ديدگاه)

      دنیای غرب قشنگ اومدی خوشم اومد

  4. حمیدرضا

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    امیدوارم امسال سال خوبی باشه هر چند با اتفاقای پیش بینی شده و افزایش قیمت این چند روز فکر کنم بازم وضع خراب تر بشه

  5. Elmiraj

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    با احترام به شورولت و گروه GM رأی من در این دوئل بدون شک Model 3 هست .
    .
    به این دلیل که خودروهای الکتریکی خودرو های آینده اند و در حال حاضر فقط تسلا هست که به آینده قدم گذاشته و در این راه هیچ رقیبی به گرد پایش هم نمی رسه……

  6. OMID

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    مدل سه بلاشک

  7. Ehsan

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (46 ديدگاه)

    برد تسلا در جدول اشتباه درج شده است. تسلا مدل سه با باتری هشتاد کیلو وات ساعتی بر طبق استاندارد epa دارای برد 310 مایل یا 500 کیلومتر می باشد .

  8. جی کلاس مرسدس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (143 ديدگاه)

    ربطی به پست نداره خواستم عید و پیشاپیش تبریک بگم امیدوارم سال بهتری نسبت به سالی که گذشت باشه برای همه از سایت پدال تشکر می‌کنم که زحمت میکشن واقعا از نویسنده هاشون تشکر می‌کنم که تلاش فراوان میکنن از مخاطب ها تشکر می‌کنم اگر از دست من عصبانی هستید یا بودید عذرخواهی می‌کنم اگر ناراحتون کردم

  9. Abbas

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    من به مدل ۳ رای دادم چون این تسلا بود که به طور جدی برا اولین بار وارد این زمینه شده و یه جورایی بقیه رو دنباله رو تسلا میبینم

  10. amin

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    تسلا جاده صاف کن نسل بعدی خودرو هاست
    رای من تسلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا