یک سال پیش تسلا مدل S پلاد طی اقدامی بسیار بحثبرانگیز و جنجالی رکورد سدان های چهار درب را شکست و حالا خیلی هم سریعتر شده است.
ما میدانستیم که تسلا دست روی دست نخواهد گذاشت تا خودنمایی لوسید ایر جدید را تماشا کند و به همین خاطر اقدام به رونمایی از نسخه پلاد مدل S کرد. لوسید ایر از نظر شعاع حرکتی و رکورد طی مسافت ۴۰۰ متر توانسته نسخههای استاندارد تسلا مدل S را پشت سر بگذارد اما پلاد داستان دیگری دارد.
و برخلاف بقیه استارت اپ ها، لوسید قبلاً ثابت کرده ادعاهایش قابل اثبات هستند. همچنین برخی از مشخصات لوسید ایر پیش از عرضه بهبود خواهند یافت تا همچنان تسلا نگران بماند.
در سپتامبر ۲۰۱۹ بود که تسلا مدل S پلاد پروتوتایپ یک دور پیست مشهور لاگونا سکا را در ۱ دقیقه و ۳۶.۵۵ ثانیه طی کرد که سریعترین زمان برای سدان های چهار درب در این پیست بوده است. همین چند وقت پیش بود که لوسید ایر دریم ادیشن توانست این رکورد را به ۱ دقیقه و ۳۳ ثانیه ارتقا دهد. البته همانگونه که تسلا در مراسم روز باتری خود اعلام کرد نسخه ۱۱۰۰ اسب بخاری مدل S پلاد توانست رکورد ۱ دقیقه و ۳۰.۳ ثانیه را در این پیست بر جای بگذارد که فقط ۲ ثانیه کندتر از رکورددار اصلی یعنی پورشه ۹۹۱ GT2 RS میباشد.
اما پشت فرمان این خودرو سباستین فتل (vittel) قرار داشته که ویدئوی آن را نیز منتشر کرده است و البته با سباستین فتل معروف و قهرمان فرمول یک فرق میکند. او میگوید خودروی موردبحث از لاستیکهای میشلین اسپورت کاپ ۲ استفاده کرده هرچند این لاستیکها به عنوان گزینهای ویژه در زمان عرضه پلاد قابل انتخاب خواهند بود. فتل این لاستیکها را با نمونههای کاپ ۲ R مقایسه کرده است. همچنین فتل روی صندلیهای باکتی نشسته که طبق گفتهاش به خاطر امنیت راننده بوده است.
تسلا مدل S پلاد سه موتوره و چهار چرخ محرک برد باورنکردنی ۸۳۷ کیلومتری، حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعتی و رکورد طی مسافت ۴۰۰ متر زیر ۹ ثانیهای خواهد داشت. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این هیولا نیز زیر ۲ ثانیه ثبت میشود.
[دانلود ویدئو]
امیر
۵ مهر ۱۳۹۹با این ویدیو منتظر رودستر هستیم….!
تا ۵سال اینده خودروهای الکتریکی و شتابشون برای خیلی از افراد غیر قابل درک خواهد بود
حمید
۵ مهر ۱۳۹۹پرچم دست تایکان ??فعلا ، هروقت تسلا و لوسید پس از سالها رسیدن به بازار میتونی بگی سریعترن
ماشینی که فقط رونمایی شده نمیتونه رقیب ماشینی باشه که همین الان میتونی بخری ، تازه اگه تا اون موقع پورشه ارتقایی نداشته باشه !
z
۵ مهر ۱۳۹۹تایکان یه سیستم خودران هم نداره پرچم دست تایکان؟
Elmiraj
۵ مهر ۱۳۹۹خودران که جای خود داره…
اوج تکنولوژی یک خودروی الکتریکی میزان بازدهی هست… که به چند روش مختلف محاسبه میشه و رایج ترین آن میزان مصرف الکتریسیته به ازای هر مایل kilowatt/mile هست .
https://insideevs.com/news/431032/new-epa-rating-model-s-efficiency/
در این لیست بالا خودروهای الکتریکی حال حاظر بازار آمریکا توسط EPA از نظر بازدهی ارزیابی شدن .
همون طور که میبینیم مدل S performance با قدرت ۷۸۵ اسب بخار به ازای هر مایل ۳۲۴ وات الکتریسیته مصرف میکنه ، در حالی که تایکان turbo s با ۷۶۱ اسب بخار قدرت ۴۶۹ وات الکتریسیته را به ازای پیمایش هر مایل مصرف میکنه و در قعر لیسته…!!!
JDM
۵ مهر ۱۳۹۹الان دقیقا چیش دست تایکانه؟!
AMIR / ARMI
۵ مهر ۱۳۹۹دوستان عزیز sina و ارشیا svj امید وارم
فهمیده باشید رگ گردن کی باد میکنه
این تازه سدان چهار در تسلا هست که خیلی ضعیف تر از رودستر خواهد بود
ارشیاSVJ
۵ مهر ۱۳۹۹نمیدونم چنتا دیسلایک میگیرم
یا چنتا جواب کوبنده برام دارین
ولی واقعیت تلخ اینه
این صداش ماله چرخ گوشته
موتورش مثله چرخ گوشته(کلیت مثل همن پس انکار نکنین)
چرخ گوشتی که داره احساس ماشین هارو از اونا میگیره
لامبو مکی فراری بوگاتی کوئنیگ زگ و… خیلیای دیگه
تکه های گوشته پر از طعم و چربین که این ریزه شون میکنه
صفرتا صد ۰.۱ ثانیه
یه دور نورد شلیفه تو ۲ دقیقه؟
مهم نیست
(( مهم اینه که این یه چرخ گوشت بزرگ و بی احساسه))????????????????????????????
Mahdi
۵ مهر ۱۳۹۹همون رودستر اگه رکورد دار کل پیست های معتبر هم باشه دوباره به جذابیت خودرو های بنزینی مثل اونتادور SVJ یا فراری 488و امثال این ها نمیرسه
Ehsan
۵ مهر ۱۳۹۹جالب است که مرز بین کلاس های مختلف خودرو دارد شکسته می شود و یک سدان چهار درب بزرگ در پیست عملکردی مشابه یک خودروی سوپر اسپرت دارد.
Mohammadreza
۵ مهر ۱۳۹۹یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که متاسفانه در این نوع نوشته ها و خبرها حرفی ازش زده نمیشه ثبات عملکرده.
شکی نیست که خودروهای اکتریکی در شرایط سخت مثل پیست ثبات دورن سوزها رو ندارن.
و این ثبات عملکرد یکی از اصلی ترین تفاوت الکتریکی ها و درون سوز هاست.
خیلی مشتاقم یک مجله لوسید ایر و تایکان و مدل اس پلاد رو بهمراه یک خودرو دورن سوز مثل amg gt 63 به پیست ببره و تا اتمام شارژ-بنزین به تایم زنی ادامه بده ببینیم اوضاع چطوریسات
مازیار
۵ مهر ۱۳۹۹فراموش نکن که این ثبات عملکرد در نتیجه بیش از یک قرن کار و تحقیق و توسعه برای درون سوزها بدست اومده و برقی ها تازه اول راه هستن و اگر هم طبق فرمایش شما ثبات عملکرد نداشته باشن قطعا در آینده نزدیک این مسئله رفع خواهد شد
Sina
۵ مهر ۱۳۹۹بابا ماشینای برقی سالها زود تر بنزینیا اومدن.
شاید چون جدیدا خبراش زیاد شده فکر میکنن که اول راهشه
کجا اول راهن .
حتی اگه تویوتا پریوس هم یک ماشین برقی حساب کنی
بازهم سنشون زیاده.
Hadi
۵ مهر ۱۳۹۹این عجب چیزی شده…
من دیگه کم کم دارم به تسلا ایمان میارم…
مازیار
۵ مهر ۱۳۹۹از یه طرف دورن سوزها رو داریم با تکنولوژیی که اساسش مربوط به بیشتر از صد سال قبل هست احتراق داخلی و تبدیل حرکت خطی پیستون به دورانی میل لنگ و گیربکس و دیفرانسیل و پلوس و در نهایت چرخش چرخها با راندمانی کمتر ار ۳۰ درصد با کلی آلودگی صوتی و زیست محیطی و دهها دردسر دیگه که خارج از این بحثه
از طرف دیگه برقی ها رو داریم با یک موتور جمع و جور کنار هر چرخ تروتمیز که با چرخش خودش مستقیما چرخ رو میچرخونه بدون آلودگی و دردسرهای درون سوزها و تازه اول کارش هست و یک دنیا بهینه سازی در پیش داره
خوب روشنتر از روزه که درون سوز محکوم به حذف شدنه دیگه مثل موتور جت هواپیما که جایگزین پیستونی شد مثل نیروی برق قطار که جایگزین دیگ بخار شد مثل دهها مورد دیگه
Sina
۵ مهر ۱۳۹۹دوستان لطفا کمی دراره تاریخچه برقیا مطالعه کنید.
سال ها قبل از بنزینی ها ماشین برقی وجود داشتن
کجا اول راهشه ، شاید چون بهش جدیدا توجه شده فکر میکنن که اول راهه ولی اونا سالهای زیادی زودتر بنزینیا اومده بودن
مهرداد كمال
۵ مهر ۱۳۹۹تسلا مدل S پلاد سه موتوره و چهار چرخ محرک برد باورنکردنی ۸۳۷ کیلومتری، حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعتی و رکورد طی مسافت ۴۰۰ متر زیر ۹ ثانیهای خواهد داشت. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این هیولا نیز زیر ۲ ثانیه ثبت میشود.
هیچ حرفی نمیمونه
Elmiraj
۵ مهر ۱۳۹۹تایمش با هوراکان پرفورمانته برابره….!!!!!
ماشینی که نوربرگرینگ را در ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه دور زده…
نسخه تولیدی S plaid هنوز یه سال با خط تولید فاصله داره و تا اون زمان کلی ارتقا پیدا میکنه ، شکی نیست که میتونه نوربرگرینگ را ۶:۵۰ دور بزنه !
.
.
.
آقای احمد زاده عزیز :
(( اون راننده Sebastian Vittel هست نه Sebastian Vettel معروف ، مجله های Electrek و insideEVs هر دو Vittel نوشتن ))
(( اون تایم ۱:۳۶:۵۵ هم تایم سال گذشته S plaid هست نه taycan turbo s چون تایکان هنوز هیچ تایمی در Laguna seca ثبت نکرده ))
akrh78
۵ مهر ۱۳۹۹Sebastian Vittel—a track enthusiast not to be confused with Formula One driver Sebastian Vettel—posted the full onboard on YouTube today. Road & Track reports that IMSA driver Johannes van Overbeek was behind the wheel for the 1:30.30-minute lap.
به نظرم تسلا توی مستقیمی های نوربرگرینگ (مخصوصا اون بلنده) کم میاره ولی تایم زیر 7 بزنه خیلی قابل احترامه
شاهین
۵ مهر ۱۳۹۹ممنونم از دقت نظر شما عزیزان گرامی.
واقعیتش یه ذره کم دقت بودم نسبت به این مساله.
تشکر
Sina
۵ مهر ۱۳۹۹شاید از انتخاب این اسم هدف تبلیغاتی داشتن
ولی چقدر شباهت اسمی
Elmiraj
۵ مهر ۱۳۹۹نسخه Plaid بر خلاف نسخه performance کنونی تا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت میگیره و تکنولوژی سلول باتریشم بهترین در دنیاست و ۵ برابر قویتر از نسخههای فعلی هست پس مطمئنا تا ده ها کیلومتر این تاپ اسپید را ساپورت میکنه .
این یعنی کم آوردن تو کارش نیست…
reza
۵ مهر ۱۳۹۹دوست خوبم elmiraj ولی فکر کنم تکنولوژی باتری model s plaid تکنولوژی فعلی با یک سری بهبودهاست که برد اون رو به 837 کیلومتر ارتقا داده،ماسک گفت:امکان افزایش 30 درصدی برد خودروها با شیمی و تکنولوژی فعلی باتری ها هست.الان اواخر 2020 هستیم و تا اواخر 2021 که زمان عرضه مدل s plaid هست یک سال و چند ماه باقی است در صورتی که باتری های جدید تسلا از دو سال دیگه عرضه میشن یا مثلا لوسید ایر با تکنولوژی فعلی باتری ها به برد 832 کیلومتری دست یافته
وقتی مدل s plaid با باتری احتمالا 120kwh به برد 837 کیلومتری دست یافته،احتمالا رودستر با باتری 200kwh و وزن کمتر به بردی بسیار بیشتر از 1000 کیلومتر زمان رونمایی دست پیدا میکنه اونهم تا دو سال دیگر،همچنین سمی و سایبرتراک.بله درسته همانطور که گفتید طبق گفته ماسک مدل s plaid رکوردی بهتر از تمام خودروهای دو در و چهار در با تیراژ بالا جهان در پیست ثبت میکنه.
البته فکر کنم پروژه roadrunner متفاوت با باتری هایی است که ایلان ماسک خبر از عرضه آنها با چگالی 400wh/kg در 3 الی 4 سال آینده داد؟و اونها دیگه چی هستند!
Sina
۵ مهر ۱۳۹۹۷ تا دیسلایک و صفر تا لایک به ایشون دادن
دیگه مطمئنم که واقعی نیست این لایکا
خودش هم حداقل یه لایک واسه خودش گذاشته دیگه
محمد
۵ مهر ۱۳۹۹المیراژ جان خبر تازه ای از پکیج اسپیس ایکس نداری؟ همون که ایلان ماسک قول داده بود ماشینو معلق رو هوا نگه داره، پدال شماهم یه مقاله راجب تازه راجبش بنویس موضوع جالبیه
reza
۵ مهر ۱۳۹۹در سال 2019 ماسک خبر از آزمایش شناور رودستر اسپیس ایکس در اواخر 2020 داد،ولی خوب به علت در اولویت نبودن این پروژه عرضه رودستر به بعد از سایبرتراک موکول شد یعنی شاید در اواخر 2022 یا حتی هم 2023،وقتی مدل s plaid چنین تایم صفر تا صدی داره رودستر که یک هایپرکاره و مشخصات غیر قابل مقایسه و وزن کمتر داره تایم 1.7 یا حتی کمتر مثل اسپارک (1.72)براش پیش بینی میشه.همانطور که مدیر طراحی تسلا گفت:رودستر فراتر از اون چیزی هست که در 2017 رونمایی شد.ماسک دو بار گفت رودستر تایم یک چهارم مایل کمتر از 8 ثانیه و 0-300 کیلومتر بر ساعت زیر 10 ثانیه داره،البته تمام اینها مختص نسخه پایه هست و قطعا تا زمان عرضه بهبود پیدا میکنه.با این چیزی که از model s plaid دیدیم انتظار تایم صفر تا صد بهتر از 1.1 رو برای رودستر اسپیس ایکس داریم،دقیقا همانطور که ماسک گفت:رودستر مجهز به این پکیج پرواز خواهد کرد!چند ماه پیش در ملاقات ماسک و جی لنو ماسک دوباره ارائه این پکیج برای رودستر رو تکرار کرد؛جی لنو فکر کرد ماسک شوخی میکنه،ولی ماسک گفت نه واقعا اجرا میشه
محمد
۵ مهر ۱۳۹۹??????
Mf1
۵ مهر ۱۳۹۹تنها ایرادش طراحیشه که به پای تایکان نمیرسه ولی از همه لحاظ از تمام برقی ها یه سرگردن بالاتره
akrh78
۵ مهر ۱۳۹۹سباستین فتل؟
کاسکت سب که این شکلی نیست
akrh78
۵ مهر ۱۳۹۹Sebastian Vittel—a track enthusiast not to be confused with Formula One driver Sebastian Vettel—posted the full onboard on YouTube today. Road & Track reports that IMSA driver Johannes van Overbeek was behind the wheel for the 1:30.30-minute lap.
Kf
۵ مهر ۱۳۹۹از نظر عملکرد واقعا تحسین برانگیزه هیچ شکی توش نیست اما نمیتونم ماشین های M5 ,M8,Gt63s ,Rs7,panarma رو انتخاب نکنم و برم یه ماشین برقی که صدای پنکه میده انتخاب کنم منظورم تسلا نیست همه ماشین برقی ها صدای اگزوز و لذت تعویض دنده یه چیز دیگس حالا شاید جالب باشه که پدال گاز رو فشار بدی و ماشین بدون صدا شتاب بگیره
ارشیاSVJ
۵ مهر ۱۳۹۹پنکه نه چرخ گوشت!!!!!
ali
۵ مهر ۱۳۹۹مشخص بود تسلا بیکار نمیشینه تا پورشه و لوسید جایگاهشو تهدید کنن…چه موشکی بود اوه اوه…
Ramin
۲۹ مهر ۱۳۹۹از نظر من این تازه اول راهه شاید 400متر زیر 9 ثانیه خیلی خوب باشه ولی تسلا تا سال 2030 احتمالا خودرو هایی بیرون میده که زیر 8 این مسافت رو برن ولی جدا از شتاب امکانات بالاس رانندگی خودران سطح 3و….
قیمتشم معمول هست با 150 هزارتا کمتر ماشینه این شکلی میشه گرفت
کلا من عاشق برقی هام چون آینده دست شونه وساکت هستن
ولی این تازه شروع طوفان هست ?
ولی تسلا خیلی بد قوله ودیر ماشیناشو تحویل میده به مردم ?
ولی در کل شرکت بدی نیست که کلا 15سالشه