پس از انتشار مقالهای انتقادی درباره گیگافاکتوری شانگهای در رسانهای چینی، تسلا از این رسانه شکایت کرد.
مقاله یاد شده که با تیتر “گیگا استثمارگر با اربابان شرکت ملاقات میکند: نگاهی انحصاری به عملکرد تسلا چین در گیگا فاکتوری شانگهای ۳” منتشر شده کار وبسایت پینگ وست بوده و ادعاهای زیادی درباره شرایط کاری این کارخانه داشته است. همچنین به مشکلات کیفیت کنترل و دیگر نگرانیها نیز در گیگا فاکتوری تسلا اشاره شده است.
ظاهراً چندین کارمند کنونی و اسبق تسلا در چین با پینگ وست مصاحبه کرده و گفتهاند که تسلا هر کاری برای رسیدن به اهداف تولید خود انجام میدهد که از جمله آنها میتوان به پایین آوردن استانداردهای کیفیتی اشاره کرد. یکی از منابع مطلع مدعی شده از حداقل یک مورد کاربرد آگاهانه قطعات معیوب در خودروی تولیدی تسلا آگاه بوده است.
همچنین یکی از نمایندگان تأمینکننده تسلا اظهار داشته است:
ما بهطور ساده نمیتوانیم قطعات کافی برای همخوانی با استانداردهای کیفیتی را تولید کنیم. راهحل خیلی ساده است: “فقط قطعات معیوب بساز و آنها را برای تسلا بفرست.
یکی از کارمندان کنونی تسلا نیز میگوید این شرکت بهطور آگاهانه خودروهایی میسازد که با استانداردهای کنترل کیفیت اصلی همخوانی ندارند و بجای اینکه با تأمینکنندگان بهتری همکاری کند اقدام به پایین آوردن استانداردهای بازرسی قبل از تحویل میکند. او میگوید:
در گذشته خودروهای ما برای ترک کارخانه نیازمند ۸۰ نقطه بازرسی بودند این در حالی است که اکنون فقط ۶۰ نقطه وجود دارد.
منابع مصاحبه کننده با پینگ وست همچنین مدعی شدهاند تسلا غذای کارکنان کارخانه را تأمین نکرده و فقط نودلهای فوری را برای افرادی که در شیفتهای پس از ساعت ۸.۵ شب کار میکنند تهیه میکند. همچنین اظهار شده درخواست نان گرم برای کارکنان توسط تسلا رد شده است.
تسلا به وضوح از این اتهامات خشنود نبوده و اخیراً از این وبسایت شکایت کرده است. معاون تسلا چین تمامی اتهامات را رد کرده و گفتههای کارکنان اسبق و کنونی این شرکت را نیز نادرست دانسته است.
میلاد
۳ بهمن ۱۳۹۹what the heck
NAVID۰۰۹۸
۳ بهمن ۱۳۹۹اون عکس آخر و کارگری با نودل شیکم پُرکُن و تازه یک وعده با منت در ۲۴ ساعت ، نمایانگر زندگی کارگرها در تمام نقاط دنیاست اما در چین با درجهی بسیار بسیار بالاتر !
علی بخردی یکی از ساختمانهاشو اجاره داده به تسلا و به گدابازی این شرکت بارها اشاره کرده که برای سَرِپا ماندن شرکت از هر روشی استفاده میکنند حتی کیفیت پائین !
کیفیت فاجعهی متریال و داغون بودن منتاژ و استقبال از تسلا ، فقط نشون میده که مردم دُنبال تنوع میگردند به هر قیمتی !
تسلا فکر کرده ترامپ هنوز هست که بتازونه ، مطمئناً چین و حتی اروپا تلافیه تمام این چهار سال را سر شرکتهای آمریکایی در میاورند و اون زمانی که همه میگفتند آمریکا پس از ترامپ دیدن داره ، تازه داره شروع میشه !
تسلا و تمام شرکتهای آمریکایی بازخورد رفتارهای بچهگانهی ترامپ را میخورند و ببینید چطور با سیاست زیرپوستی ، تلافی این چند سال را در میآورند .
فقط دیدن داره ترکیدن سهام حباب تسلا که دقیقاً مثالش را میتونید در اتفاقات فیلم (( گرگ والاستریت )) و یا در بورس ایران ببینید ، یعنی بالا رفتن سهام بدون پشتوانه که میشه حباب !!!
Sajjad
۳ بهمن ۱۳۹۹تسلا رو به افول است
(JONATHAN (TESLA
۳ بهمن ۱۳۹۹(((( فقط دیدن داره ترکیدن سهام حباب تسلا که دقیقاً مثالش را میتونید در اتفاقات فیلم (( گرگ والاستریت )) و یا در بورس ایران ببینید )))
فقط کسایی حرف از ترکیدن میزنن که کوچک ترین علمی در مورد بازار بورس ندارند
بازار بورس ایران به خاطر اختلاف قیمت دلار دولتی و بازار ازاد هست که حباب داره
چون شرکت ها با دلار دولتی مواد اولیه وارد میکردن و تولید در داخل میکردن و بعد همان جنس رو به خاطر اختلاف قیمت داخل و خارج از ایران ترجیح میدادن به بازار های اطراف بفرستن و با ارزی که به دست آوردن رو در بازار آزاد به قیمت ۲۵ هزار تمن بفروشن و با ۵ هزار تومان دوباره در صف دلار دولتی بشینن
این کار باعث شد سود کلانی به دست بیارن و بازار بورس فکر کنه این شرکت ها سودده هستن و حبابی ارزش سهامشون بزرگ تر بشه
و کاهش قیمت دلار در هر لحظه بازار بورس به چراغ قرمز تبدیل بشه
((((کیفیت فاجعهی متریال و داغون بودن منتاژ و استقبال از تسلا ، فقط نشون میده که مردم دُنبال تنوع میگردند به هر قیمتی))))
کیفیت فاجعه ؟؟؟؟
گارانتی که تسلا برای بخش های مهم از جمله باتری میده در هیچ شرکتی وجود نداشته و نداره اگه منظور کیفیت پایین مونتاژ هست که شرکت تسلا بار ها گفته در حال حل کردن مشکلات هست !!
حتی جی لنو ماشین باز معروف اخیرأ با تسلا مدل ۳ ساخت جدید ملاقات داشت و گفت ( از سال های قبل به مراتب کیفیت منتاژ بهتره شده و من حتی در مورد رنگ خودرو متعجب شدم که چقدر عالی شده ولی باز هم اشکالات وجود داره !!!)
ولی شاید مشکل شما با آمریکا به ۷ ژوئن ۱۹۴۲ در جزایر میدوی و مشت ✊ محکم ایالات متحده بر دهان امپراطوری ژاپن برمیگرده ( اینو از یکی از کاربران یاد گرفتم )
NAVID۰۰۹۸
۳ بهمن ۱۳۹۹من هم هیچ اِدِعایی از دانستنِ سهام و بورس ندارم و نه میخواهم که داشته باشم چون هیچگاه در بورس ایران سرمایهگذاری نکردم چون اقتصاد ما مافیایی کنترل میشه و هیچ دسترسی آزادانه به بازارهای جهانی نداره که بشه پیشبینیش کرد !
اما این قضیه تسلا و حتی بورس ایران که میگوئیم حباب ، یه قضیهی ۲×۲=۴ هست که بر چه اساسی یکدفعه چنین جهشی دارند (( آخه فروشش فضایی شده یا ارزش افزودهی املاک و مستغلاتش چند صد یا چند هزار برابر شده !!!
Shayan
۳ بهمن ۱۳۹۹ببین دوست عزیز
این حرف ها و اگر شما هیتر تسلا باشی با کمال میل قبول میکنی
من چند روز پیش خبر اصلی رو خونده بودم
نوشته بود
یه منبع ناشناس گفته! چه منبع نا شناسی؟
گیگافاکتوری تسلا توی چین از پیشرفته ترین خط تولید هاشه
کشور چین پشتیبانی میکنه تسلا رو
انگار یادتون رفته تسلا چند بار برنده جوایز کیفیت در کشور چین شده
حالا یه سایت که معلوم نیست منبعش کیه
از کی پرسیده؟ “منبع ناشناس?”
این خبر ها راه خوبی برای ویو گرفتنه…
اومده میگه تسلا کیفیتش فلانه
در حالی که تسلا پرفروش ترین برقی جهان رو داره
یعنی خارج بازار آزاد دارن و میتونن راحت مقایسه کنن و بدونن چی بخرن
میگه تسلا غذا درست حسابی نمیده
اون کارگر پس چی بود داشت توی کارخونه غذا میخورد؟ یا مثلا میخاین بهترین منوی رستوران چین رو بدن به یه کارگر؟
نکته آخر هم این که تسلا اگر ذره ای بی کیفیتی داشت توی خط تولیدش یا اذیتی نسبت به کارگراش
نمیرفت شکایت کنه و پیگیری کنه…
Sina
۳ بهمن ۱۳۹۹واقعیتش اینه که فقط آمار کیفیتی رو نگاه کن ببین تسلا کجاست
میگه کمترین بی کفیتی نداره!!!
اره از لحاظ کنولوژی و ماشینای برقی بی رقیبه ولی کیفیت چی؟؟
توی هر آمار کفیتی ضعیف عمل کرده
تازه توی بعضی ایالات امریکا اجازه بررسی آمار رو نداده بوده!!!
(JONATHAN (TESLA
۳ بهمن ۱۳۹۹ارزش سهام یه شرکت رابطه مستقیمی با تعداد تولیدات فعلیش نداره
ارزش سهام یک شرکت فرمول مشخصی داره که
چیزی داریم به اسم
EPS یا همان سود سالانه هر واحد سهم نه برای الان بلکه برای آینده
چیزی هم داریم به اسم نرخ سود کلی شرکت نه برای الان بلکه برای سال های آینده
چیزی داریم به اسم نرخ رشد که این هم برای آینده هست نه برای الان
نرخ سود کلی شرکت و
نرخ رشد شرکت رو بازار بورس تعیین میکنه نه یک نفر نه دو نفر
بلکه هر کسی که فعاله برای خودش تعیین میکنه و همه افراد تاثیر گذار هستن در تعیین نرخ رشد و نرخ سود آینده شرکت و اینجوری نیست که بگیم یه فرد و یک نیروی خاصی تعیین میکنه
حالا این افراد فعال چجوری حساب میکنن برای خودشون این میزان نرخ رشد و نرخ سود رو !!!
این افراد هم همه اخبار و آمار های موجود و رفتار های شرکت و افراد کلیدی رو مورد برسی قرار میدن
افزایش روز افزون علاقه مردم به خودروی الکتریکی . علاقه مردم به محصولات تسلا
حتی تعداد فالوور های مدیر یک شرکت
خرید ها نوآوری ها استراتژی های یک شرکت همه و همه تاثیر میزاره
برای مثال شرکت اسپیس ایکس دو تا چاه نفت خرید !!
برای تامین سوخت موشک های این شرکت . این برای آینده شرکت خوبه پس قیمت سهامش بالا میره
هیچ حبابی وجود نداره دوست گرامی
بهزاد
۳ بهمن ۱۳۹۹مثالهایی که زدید آیا تضمینی هست در آینده اتفاق بیوفته؟
مثلا فروش 5 میلیون خودرو و سود خالص سالیانه 40 میلیارد دلار؟
نرخ رشد شرکت را چجوری بازار بورس تعیین میکنه؟
نمیدونم دیگران چجوری برداشت کردن اما برداشت بنده اینطوریه که خودروهای تسلا در بازار بورس به فروش میرسه و هیچ نمایندگی وجود نداره!
صنعت خودرو میتونه تا چند سال آینده را پیش بینی کنه و شرکت ها هم براساس همین پیش بینی ها خطوط تولیدشون و نیروهاشون را پایه گذاری میکنند و اگر غیر از این بود که شرکت ها همواره با افزایش یا کاهش موجودی روبرو بودن و دلیل این گفته اینجاست که بازار همواره خودشو با توجه به عرضه و تقاضا تنظیم میکنه و فروش و سود سالیانه باعث میشه قیمت ها در یک زمان به واقعیت نزدیک میشه(قیمت سهام)
در نهایت بحث های مربوط بی فایده است و تنها زمان میتونه ثابت کنه کدام طرف درست میگن.
(JONATHAN (TESLA
۳ بهمن ۱۳۹۹اقای بهزاد همون جور که گفتم نرخ رشد بر اساس فرمول خاص دقیقی محاسبه نمیشه
استراتژی های شرکت اهداف ماهانه و سالانه شرکت سابقه شرکت در رسیدن به اعداف در گذشته
روند بازار . استراتژی های شرکت های رقیب نقل انتقالات افراد کلیدی
واکنش مردم و بازار شرکت و غیره بر پیشبینی اینده نرخ رشد اون شرکت کمک میکنه
ولی باز میگم به طور کلی ریسک هست
ولی سابقه نشون داده تا حدود خیلی زیادی پیش بینی نرخ رشد درست از اب در میاد
و این برای همه کمپانی ها یکسان هست
اگه یک کمپانی سنتی مثل تویوتا بود بله گفته شما درست بود ولی
تسلا یه کمپانی سنتی نیست و نیاز برای این بازار به قدری هست که بگیم بازار خودش رو با عرضه کمپانی تنظیم میکنه نه کمپانی خودش رو با بازار
البته این هم تا زمانی خواهد بود بازار اشباه نشه و تقضا بیشتر باشه پیش بینی های فعلی میگن سال های تا اون زمان فاصله داریم تا اون زمان رشد شرکتی مثل تسلا تضمینی هست و با توجه به رسیدن به اهداف در سال گذشته بازار بورش برای تسلا کاملا ثبت خواهد بود
حتی با توجه به اینکه تسلا یه شرکت تکنولوژیک هست بازار خودشو خاص تر میکنه چون سود حاصله از بخش نرم افزار ( خودران و اشتراکات خودرویی ) همیشه برای تسلا مثبت خواهد بود
حتی در صورتی که بازار اشباه بشه از خودرو های دیگر کمپانی ها و رشد فروش شرکت قطع بشه
که سال ها فاصله داریم تا اون زمان کاهش ارزش در سهام تسلا باز دیده نمیشه چون بعد های دیگری هم این کمپانی برای رشد شرکت خودش در دست توسعه داره
UNAS
۵ بهمن ۱۳۹۹پیشنهادم اینه که حضرتعالی هم و غم ات رو بیشتر اختصاص بده به پوشش محاسن تویوتا و نهایتا خودروسازی ژاپن !
فضل پراکنی…
Mohammad
۳ بهمن ۱۳۹۹بحث تسلا نیست کلا د.ی.ک.تا.تو.ری تو چین حرف اول رو میزنه تمام کارخونه ها تو چین همینجوره و به قشر کارگر خیلی ظلم میشه چین داره از همین قدرتش استفاده میکنه برای پیشرفت یعنی کارگر ارزان و بدبخت
NAVID۰۰۹۸
۳ بهمن ۱۳۹۹زندگی کارگری فقط مختص چین نیست ، همه جای دنیا کارگرها با سیلی صورتشون را سرخ نگه میدارند ، فقط دَرَجَش بالا پائین میشه !
چین یا کرهی شمالی که نوعی رفتار میکنند با کارگرهاشون که گویی گوسفند هستند و اصلاً به این دنیا اومدن زجر بکشند و بمیرند !
فقر باعث میشه انسانها مُطیع باشند و این رمز اسارت مردم کشورهای دیکتاتوریه که مردم را با فقر عمدی به اسارت و زنجیر بکشند برای سواستفاده و بازی دادنشون !!!
حسین
۳ بهمن ۱۳۹۹خیلی این وضع بده بقیشو نمی نویسم که یه کتاب می شه
پرهام و رهام
۳ بهمن ۱۳۹۹سلام واقعا شانگهای درباره ی تسلا چه فکری کرده
مهدی،:امید اینده
۳ بهمن ۱۳۹۹با سلام
ببخشید پدال جان کارگر رو کلگر نوشتی زیر تصویر
MOS
۳ بهمن ۱۳۹۹تسلا اصلا جنبه نداره
از جرمی کلارکسون هم شکایت کردن
آریا منش
۳ بهمن ۱۳۹۹اینجاست که کیفیت خودروهای ژاپنی مشخص می شود چون اکثر کارخانه های تولید تویوتا و هوندا در ژاپن مستقر هستند و بیشتر خودروهای آمریکایی و کره ای در چین . همه چیز که فقط ظاهر و موتور قوی نیست
овsкиكMас
۳ بهمن ۱۳۹۹باشه سامورایی تو راست میگی ?
حسین
۳ بهمن ۱۳۹۹تا جایی که میدونم تسلا تا حالا ۲تا دروغ گفته ویکی از دروغ هاش خداروشکر باعث کم شدم ارزش سهامش شده.
۱-ورشکستگی شرکتش
۲-دروغ اعلام کردن در مورد جراحت صدها کارگر.
مدل ۳ هم کوهی از مشکلاته
دروغ گناه خیلی خیلی بزرگیه حتی از شراب خوردن هم بدتره و کلید کار های بده و کار خیلی خیلی بد و اگه یکی بفهمه بهش دروغ گفتیم آسیب روحی میبینه.خدایا یا حدایتش کن یا نابودش کن
$ÃЪŦÏЛ$
۳ بهمن ۱۳۹۹از تسلا به شدت بدم میاد،من دنیامو میدم آمریکایی داشته باشم اما به غیر از تسلا،چون این فاجعه برقی شدن تو دنیا رو تسلا شروع کرد،مقصر مرگ درون سوز ها تسلا و اون سه مدل مزخرفشه،نابود بشه بهتره….
mahdi-abdi
۳ بهمن ۱۳۹۹لطفا نقش نگیرید همین خودرو های درون سوزو سوختای فسیلی دارن دنیاارو نابود میکنن
овsкиكMас
۳ بهمن ۱۳۹۹عجب کارخونه عظیمی ساخته دمش گرم
Elmiraj
۳ بهمن ۱۳۹۹شرکت ها هر رفتاری با کارگرا داشته باشند ، باعث و بانیش حزب کمونیست حاکم بر چین هست…
.
فکر نکنم در چین کلمه «انسانیت» اصلأ وجود داشته باشه…
mahdi-abdi
۳ بهمن ۱۳۹۹از چینو چینی حالم بهم میخوره البته مطلق نه
challenger
۳ بهمن ۱۳۹۹نگفتم تسلا فقط به فکر فروش و پوله و هیچی براش مهم نیست و از کارگران مثل برده کار میکشه
تو دوسه تا مقاله دیگه هم در این باره گفته شده بود
اینو فراموش نکنید که شرکت تسلا برای پول و فروش بیشتر هرکاری میکنه هرکاری
افرین به این رسانه چینی که مثل بقیه منفعل نیست و منتقدانه این کارو انجام داده
از هیچی چین خوشم نیاد از این رسانه خوشم اومد
تسلا مثل سایپا و ایران خودرو میمونه و مدل سه مثل پراید حداقل برای من اینطوره
الان در تمام دنیا دشمن های تسلا از بقیه شرکتا بیشتره چون تسلا یه کلاه بردار و دروغ گو هست
بعد یه چیز دیگه میگن ایلان ماسک منجی بشر و نجات دهنده انسان ها و خیلی چرت و پرت های دیگه به نظرم این حرفا فقط یه شعار برای سود و کلاه برداری بیشتره کجای الکتریکی ها پاک هستن کجای کار های ایلان ماسک به نفع بشره والا تا حالا هرچی بوده به نفع هوش مصنوعی بوده و تسلط بیشتر هوش مصنوعی بر مردم ایلان ماسک به وجود اورنده نسل جدید برده داری هست فقط این دفعه انسان برده و هوش مصنوعی و انسان های پولدار برده دار تمامممممممممم
این رو بدونید این شرکت موفق نمیشه چون در اهداف پرت دست و پا میزنه و تاریخ ثابت کرده هرچیزی که یه شبه رشد کنه همون طور هم یه شبه افول میکنه
الان هم با نظرات مرا تکه و پاره کنید باز نظرم همینه همینه و همینه
((پدال بزار همین الان منتشر بشه بعدا دیره دیررررررررر))
Sina
۳ بهمن ۱۳۹۹از همین اخلاق تسلا خوشم نمیاد
خودش تو تبلیغاتش هر چی دلش میخواد درباره بقیه شرکتا میگه
ولی تا یکی یه چیزی ازش میگه شکایت میکنه
نمونش ماجرای کلارکسون و مدل رودستر
یعنی هزار بار اون نقد رو دیدم ولی به نظرم هیچ دلیلی برای شکایت ازش وجود نداشت
هزاران بار کلارکسون ماشینای دیگه ای رو نابود کرده بود ولی شکایتی ندیدیم ولی تسلا شکایت کرد
الان هم از این ماجرا
اگه فکر میکنی که این اطلاعات نادرسته مدرک بیار و به اونایی که این ادعا رو کردن نشون بده که دروغ گفتن
هرچند هم درباره کیفیت تسلا ، خیلی خیلی کم کاری کردن ، اگه به این کم کاری ها نبود به این قدرت نمیرسید ، تسلا مدل ۳ اگه کم کاری کیفیتی نبود نسخه پایه اش خیلی گرون تر میشد شاید دو برابر
گفتیم شاید در آینده کیفیتو افزایش بده ولی به نظر میرسه میخواد کمترش هم بکنه
Elmiraj
۳ بهمن ۱۳۹۹سوم آگوست ۲۰۲۰ :
Model 3 های ساخت چین به ازای داشتن ۰/۷ مشکل ( کمتر از یک مشکل) به ازای هر ۱۰ هزار دستگاه ، رتبه اول کیفیت را در بین تمامی خودروهای تولیدی بازار چین را از آن خود کردن .
این در حالیه که از بین ۳۸ خودرویی که در این نظر سنجی حضور داشتن به طور میانگین ۳۷/۲ مشکل به ازای هر ۱۰ هزار دستگاه دیده شده….
https://www.google.com/amp/s/www.teslarati.com/tesla-china-model-3-build-quality-shanghai-manufacturing/amp/
.
.
اینم گزارش jd power چین در ۳۰م دسامبر ۲۰۲۰ :
https://amp.scmp.com/business/companies/article/3115897/teslas-reputation-burnished-jd-power-quality-survey-after-report
تسلا با امتیاز ۱۱۳ رتبه دوم را در بررسی کیفیت خودروهای تولیدی بازار چین گرفته…
mahdi-abdi
۴ بهمن ۱۳۹۹دقیقا
ShoMpeT
۴ بهمن ۱۳۹۹فاکتوری؟!!
???