تسلامرسدس بنز

مسابقه طناب‌کشی تسلا مدل X و مرسدس G550

اگرچه رانندگان عادی توجه چندانی به رویدادهایی همچون طناب‌کشی خودروها ندارند اما به سختی می‌توان چشم را روی چنین نبردهایی بست مخصوصاً اینکه یک‌طرف ماجرا خودروی الکتریکی مدرنی باشد. تسلا چندی پیش و هم‌زمان با رونمایی از سایبرتراک اقدام به انتشار ویدئوی خبرساز و جنجالی‌ای کرد که طی آن پیکاپ الکتریکی‌اش به راحتی در برابر فورد F-150 پیروز شد. البته فورد در پاسخ به این اقدام اعلام کرد باید مسابقه منصفانه‌تری بین این دو خودرو برگزار شود چراکه تسلا نسخه دیفرانسیل عقب F-150 را انتخاب کرده بود. به‌هرحال این بار محصول دیگری از تسلا یعنی مدل X در یک مسابقه طناب‌کشی شرکت کرده است. شاسی‌بلند الکتریکی تسلا باید از عهده مرسدس G550 4×۴ برآید.

این G550 ظاهراً شرایط بهتری در رقابت با تسلا دارد. رقابت اصلی در دقیقه ۴:۴۰ ویدئو شروع شده و در کمتر از ۲۰ ثانیه مرسدس به پیروزی دست پیدا می‌کند. البته در مرحله بعدی شرایط فرق کرده و مدل X می‌تواند مسابقه را به نفع خود تمام کند. مسابقه آخر نیز نتیجه مشابهی داشته و تسلا سرانجام در برابر پیشرانه ۸ سیلندر درون‌سوز مرسدس پیروز می‌شود. برای این رقابت قوی‌ترین نسخه غیر پلاد مدل X استفاده شده، خودرویی که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۳ ثانیه دارد.

اما مرسدس G550 به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری با قدرت ۴۱۶ اسب بخار مجهز بوده و نسل جدید آن احتمالاً قدرت بیشتری خواهد داشت. شاید مدل جدید بتواند در برابر تسلا مدل X پلاد رقابت بهتری را صورت دهد. این شاسی‌بلند الکتریکی دارای سه پیشرانه و سیستم چهار چرخ محرک بوده و شتاب ۲.۵ ثانیه‌ای دارد. این عملکرد به لطف قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری حاصل می‌شود. قیمت تسلای یاد شده از ۱۱۹۹۹۰ دلار شروع می‌شود اما G550 جدید تقریباً دو برابر این خودرو قیمت خواهد خورد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    الان هدف این طناب کشی چیه ؟؟

    موافقم 45
    مخالفم 54
    1. ناشناس

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (93 ديدگاه)

      همه میدونیم تناب کشی خیلی بی فایدست این ها فقط برای سرگرمی ما و پر بیننده شدن فیلم های اوناست ولی از حق نگذریم تناب کشی مسابقه جذابی هم هست با اینکه نتیجه زیاد مهم نیست مگر اینکه دو تا پیکاپ بخوان ظرفیت بکسل خود را بسنجن

      موافقم 46
      مخالفم 5
    2. MOS

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      ویو های میلیونی تو یوتیوب…

      موافقم 39
      مخالفم 3
    3. REVO

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (222 ديدگاه)

      بی اساس‌تر و بی هدف‌تر از این تست وجود نداره.
      بجز آسیب رسوندن ب ماشین هیچ اتفاقی نمیوفته.
      دوتا ماشین یکسان رو هم توی این تست انتخاب کنی مولف راننده باعث تغییر نتیجه میشه!
      ب تعداد پیچ و مهره هر ماشین میشه آیتم اورد ک توی این تست دخیله!
      البته تست بسیار معتبری واسه نشون دادن سطح بیسوادی راننده‌هاست!
      در کل «یوز لس پیس آف ش…» نام دیگر این تست میباشد

      موافقم 28
      مخالفم 43
      1. RezaRs

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        Revo عزیز دقیقا همینه چندین طناب کشی از دو ماشین دیدم که نتایج برعکس شده معلومه چه چیز چرتیه

        موافقم 15
        مخالفم 29
        1. mahan

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          اصلا راننده خیلی مهمه.بقول ریوو جان واقعا به ماشین اسیب میرسونه.بیشتر یک نوع شرط بندی هست و برای سرگرمی وگرنه هیچ پایه علمی نداره.

          موافقم 11
          مخالفم 15
    4. mahan

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      هیچی یکسری قناری از خودشون فیلم گرفتند که حتی اطمینانی به رانندگیشون نیست.طناب کشی هم الکی نیست.درسته بی هدفه ولی یکسری تکنیک و شرایط داره و یک نوع ورزش شرطبندی بین افرودسوارا هست.

      موافقم 9
      مخالفم 17
      1. R@m!n

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        مگه هنوزم از این جواد بازیا هست ؟؟؟ والا ما هم افرود میریم خیلی وقته بلانسبتت از این حماقتا نمی بینیم. آسیبی که موتور میزنه کلی خرج میزاره رو دست صاحب

        موافقم 7
        مخالفم 5
        1. mahan

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          پاترول بازا با پاژن سوارا بعضا می کنند یا موهاوی سوارا با بقیه!
          دقیقا اسیبش خیلی بیشتر از مثلا شرطی که میبندن نهار رو کی بده???
          والا چندبار گفتن تو بیا زدم تو ذوقشون.مشکل اینه که وقتی چندتا دختر افرودر میبینند بعضیا پشت وارون میزنند!

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. R@m!n

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          بازم بلانسبت شما ماهان جان اگر کسی واسه یه پرس غذا و چهارتا دختر حاضر ضرر میلیونی ببینه قطعا جای مغز فضولات انسانی تو کلشه ?

          موافقم 1
          مخالفم 5
        3. mahan

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          موافقم رامین جان.این نسل جدید فقط حرفن مرد عمل نیستن.دود از کنده بلند میشه.??
          کم عمل و پرادعا.دیگه تا تهش رو بخون دیگه.اینا اکثرا مهمون هستن هرازگاهی میان که گروه رو رنج بدن من اصولا هیچ کدومو با وینچ در نمیارم.خودت دیگه این تیپ ادمارو تو گروه دیدی زیاد.اعتقاد زیادی به شالگردن چریکی و برچسب های نشنال جئوگرافی دارن .
          اصولا ما چندتا پیرمرد هستیم با همیم یک گوشه.

          موافقم 3
          مخالفم 4
    5. ممد ژانگولر

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      هدف اینه که گل پسرها خودشونو محک بزنن ?
      این ۳ تا بچه خوشگل بشن داور
      داورا باید برن جوننننن بدن ?

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. mahan

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        ???? ممدجان جمله اخرت ایهام داشت من اونجوری که خواستم برداشت کرد.
        اصلا ادم زیبایی اینارو میبینه ماشین ها از یادش میفته??

        موافقم 6
        مخالفم 8
        1. ممد ژانگولر

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (4148 ديدگاه)

          خدا قسمت کنه دوتا از این ماشینا با رانندش نصیبمون کنه ?

          موافقم 6
          مخالفم 6
        2. mahan

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          انشالله.اگه رسوند که من نذر کردم به 4تا ازینا رانندگی یاد بدم.???
          اگه نرسوند هم باز ادم دست به خیری هستیم بازم حاظرم یاد بدم???

          موافقم 4
          مخالفم 5
      2. R@m!n

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        اینارو باید دو تا بوسه به روش استاد طوسی بهشون زد که دیگه هیچوقت یادشون نره ??

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. ممد ژانگولر

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (4148 ديدگاه)

          دقیقا ??

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. mahan

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ???مگه دست خودشونه که یادشون بره.پیداشون کنم که نمیزارم از جلوی چشمم تکون بخورند.
          راستی ازونجایی که من به کم راضی نیستم دوتا کمه??????

          موافقم 2
          مخالفم 4
        3. mahdi_Áßďì

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (53 ديدگاه)

          راننده هاشون خیلی سفیدن?

          موافقم 3
          مخالفم 3
      3. Ahmad

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        ممد ژانگولر جالبه بدونی این برادران دوبره ایرانی هستند، داریوش و کوروش که کلا ایرانین اون دو تا دیگه مادرشون ایرانیه، ولی خب راست میگی بچه خوشگلن

        1. ممد ژانگولر

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (4148 ديدگاه)

          احمد داداش اینجوری که آمارشونو در آوردی FBI آمار نمیده
          دمت گرم ???

        2. mahan

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          احمد جان ادرسش محل و خونهشون رو هم بی زحمت میدی

          موافقم 3
          مخالفم 1
    6. Reza

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      به شخصه خوشحالم که خودروهای الکتریکی به این حد از توانایی دست پیدا کردن

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. Ramin

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    آقایون تسلا فن. ( یا خانوم )

    این مدل S plaid خیلب وقته عرضه شده ، درگی از این ابر خودرو !! در نیومده ؟؟؟
    فکر کنم یواش یواش باید تست شتاب رو ببینم. ( یا حتی درگش رو )

    تست شتابش تو یوتویوب هست ؟ یا اصلا کسی هنوز تستش نکرده؟

    تسلا فن ها پاسخ بدن. ممنون

    موافقم 13
    مخالفم 11
    1. Elmiraj

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      S plaid هنوز عرضه و به کسی فروخته نشده…
      تسلا تاکنون نه دلیل تاخیر را اعلام کرده نه تاریخ عرضه مشخصی را…

      اما نشریه clectrek ده روز پیش در گذارشی گفت که بدلیل چالش های نرم افزاری نسخه ۱۱ سیستم اطلاعات و سرگرمی تسلا که همزمان باید علاوه بر مچ شدن با چیپ AMD Navi 23 ، نمایشگر دوم را هم پوشش بده و در نمایشگر جلویی هم حالت افقی بگیره ، باعث ایجاد چالش هایی برای تسلا شدن و ممکنه این مشکلات باعث تاخیر بیشتر هم بشه…. ( البته تست نمونه های آزمایشی طی دو ماه گذشته وجود مشکلات نرم افزاری را رد می‌کنه )

      نشریه teslarati هم گفت که منشأ این تاخیر به احتمال زیاد بدلیل کمبود جهانی میکروچیپ ها باشه و احتمالا بزودی برطرف بشه .

      موافقم 40
      مخالفم 10
      1. RezaRs

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        حاجی تراکتور هام برقی میشوند خبری نداری ؟

        موافقم 5
        مخالفم 18
        1. Elmiraj

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          بله…. و اینطور که پیداست john deere و Case ih رهبران آینده صنعت کشاورزی الکتریکی و خودران خواهند بود .
          John deere از سال ۲۰۱۶ تاکنون سه کانسپت الکتریکی ساخته که نمونه joker برجسته ترین آنهاست و Case ih هم در سال ۲۰۱۸ کانسپت خودران magnum را معرفی کرد که یک چشم انداز کشاورزی تمام اتوماتیک را برای آینده به نمایش گذاشت .

          در مارس ۲۰۲۰ مجله کشاورزی Future Farming مصاحبه ای را با سه تن از کارشناسان بخش اروپایی john deere برگذار کرد که در آن پروفسور “پیتر پیکل” گفت : که ما در آینده صد در صد به تراکتور های تمام الکتریک اعتقاد داریم ، او افزود که چشم انداز ما در آینده بسیار فراتر از ربات هاست و حول سه محور «الکتریسیته و هوش مصنوعی » ، « اتوماسیون » و « خودمختاری » متمرکز خواهد بود که نتیجه آن کارایی بیشتر ، چسبندگی بهتر ، هزینه کمتر و فشار زمان پایین تر خواهد بود .
          حال “نیکلای تاراسینسکی ” مدیر مهندسی پیشرفته john deere : این صنعت برای الکتریکی سازی بسیار انعطاف پذیر هست و در اندازه فعلی تراکتور های دیزلی می‌توان باتری ای به ظرفیت ۵۰۰ کیلووات جای داد که بنابر استفاده های مختلف می‌تواند ۴ موتور الکتریکی ۳۶۰ اسب بخاری را در آن بکار برد که یکی برای سیستم درایو ، دو تا برای نیرودهی به تجهیزات و ماشین آلات و چهارمی هم برای درایو PTO…. که این معادل یک مگاوات خواهد بود که تاکنون در دنیای تراکتورسازی اصلا وجود نداشته…
          “یورگان آدونارت” هم افزود که سیستم انتقال eAutopower که در نمایشگاه Agritechnica نمایش دادیم بسیار متفاوت از چیزی هست که تاکنون دیدیم ، این محصول بهره‌وری بالاتری از تولید سنتی داره و بنابراین در آینده مورد توجه شرکت های بزرگ کشاورزی قرار خواهد گرفت .
          .
          چشم اندازی که این سه کارشناس خبره john deere متصور شدند پدیدار شدن تراکتور های تمام الکتریک و خودران این برند تا پایان دهه جاری و فراگیر شدن آن ها در طول دهه آینده بود…

          موافقم 12
          مخالفم 2
        2. RezaRs

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          المیراج دایی تو بحث کمباین و کوادرانت کلاس اوله تو بحث تراکتور جاندیر البته یه نکتهکمباین های جدید جاندیر خیلی کمند و کلاسا بیشتر واس همین ماهم نمی صرفه بریم بین چنتا کلاس جاندیر بیاریم که در عمل ببینیم در نهایت کی بهتره اما جاندیر تاج داره در نهایت چون که تو خود آلمان کمپانی هایی که داره کلی میفروشند جالبه بدونید اکثر جاندیر هایی که تو ایرانند ساخت آلمانند در واقعا جاندیر شرکت بین المللی تری از کلاسه صندلی جاندیر 8r رو ببین کف میکنه ادم البته فنت ۱۰۵۰ vario هم واقعا غولیه تو بحث کیفیت ساخت واقعا هرچهار این شرکتای جاندیر و فنت و کلاس و کیس خیلی خوب و کم استهلاکند بعد میسی فرگوسن انگلیس البته فرگوسنم لطفا با … هایی که ایران میزنه برسی نکنین خوبه فرگوسنم البته تو بحث استهلاک هیچی جاندیر های سری ۴۰ نمیشه دهه ۷۰ تا ۹۰ ساختن واقعا محشر بودند بعد ۳ سال خواب با یه چسه استارت روشن شد ۴۵۶۰ ? باورم نمیشد بعد شماره سریالش رو زدم زد از اوناس که مال خود آمریکا زده خیییلی چسبید
          کیسم تو دهه ۸۰ ۹۰ خیلی شاخ بود تو بحث کم استهلاکی الانم هست اما سیاست های تولید متاسفانه مث قبل نیست و تراکتورا مصرفی تر شدند الان برید تو المان ببینین هنوزم کشاورزایی هستند هنوز جاندیر سری ۴۰ دارند مثل ۴۹۵۵ با وجود ۲۵ ۳۰ سال کار مرگ حداره تراکتور قطر یاتاقانو بداری تو کولیس ۷ سانتی متر بیشتره چیزا عجیبی بودن

      2. RezaRs

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        ممنون البته دوس دارم fendt و claas هم عقب نمونند در این وادی ضمن اینکه در بحث کشاورزی گلخونه ها پیشرفت خیلی محشری کردند و کم کم به تراکتور هم نیازی نمیشه مگر در کشت های صنعتی جا داره این نکته رو هم بگم که در تداکتور اوت پوت اون چیزی که راجع ماشین فک میکنین نیست پیس اگر یکی گفت تراکتورش خیلی قویه و ۲۳۱ اسبه فک نکنین باد ورش داشته واقعا تراکتورش بزرگه

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. Elmiraj

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          Fendt آلمان ، Massey ferguson انگلیس ، Valtra سوئد و تراکتورسازی Challenger همگی زیرمجموعه گروه صنایع سنگین AGCO آمریکا هستن ، این گروه برنامه الکتریکی سازی چندانی را اعلام نکرده هنوز ….. برند Claas آلمانی هم آنچنان بزرگ و پرقدرت نیست که بتونه با ابرقدرتی مثل john deere رقابت کنه ، تا جایی که من خبر دارم برای تراکتور های بالای ۴۰۰ اسبش هم از Caterpillar انجین می‌گیره .
          .
          چیزی که مسلمه و پروفسور پیتر پیکل هم اشاره کرد John Deere تسلای آینده دنیای تراکتورسازی خواهد بود… همان طور که الان هم با اختلاف زیادی حرف اول این صنعت را می‌زنه .

          موافقم 7
          مخالفم 4
        2. بهزاد

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          المیراج جان فکر کنم به رهبران آینده صنایع کشاورزی دو نام اضافه کنیم بد نیست.
          گروه cnhi ایتالیا و kubota ژاپن هم برنامه های جامع و گسترده ای در این زمینه دارن به خصوص کوبوتا که کانسپت و ایده های بسیار جالبی ارائه کرده و پس از جان دیر و گروه ایتالیایی از نظر درآمد سومه البته هندی هارو حساب نکردیم که دارن رشد خوبی میکنند به خصوص m&m که به همراه میتسوبیشی مشغول توسعه هستش ، البته فعلا در زمینه نوآوری هندی ها حرفی برای گفتن ندارند.

  3. گربه سرابی

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اگه G63 AMG میاوردن نتیجه فرق میکرد ?

    موافقم 21
    مخالفم 38
    1. mahan

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      من سر همین g550 هم شک دارم.مثل ادم برگذار کرده باشند.با تجربه مالکیتی که از g500 2012 داشتم ماشین غولی بود حالا این که G550 4×4 هست نه معمولی!حتی به لاستیک هم مربوطه !

      موافقم 6
      مخالفم 11
  4. Ramin

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    chris harris on…tesla model S plaid:”0_60″ in under 2 seconds // Top gear

    Top gear /you tube
    3week ago

    فیلمش 6:15 دقیقه هست. من ندیدم. ولی به نظرم اقای شاهین بگذارید بسیار خوب بشه.

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. GODZILLA

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (31 ديدگاه)

      آقای رامین یعنی صفر تا صد زیر دو ثانیه شد صفرتاشصت دوثانیه!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 12
      1. Ramin

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای گودزیلا

        منطور 0 تا 60 مایله.
        تخت گاز برنامه بریتانیایی هست. بریتانیا هم بر مبنا مایل هست.
        0 تا 60 مایل یعنی 0 تا 96 کیلومتر.

  5. مرسدس فن

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (96 ديدگاه)

    الان معنی این طناب کشی چیه؟!
    معلومه قدرت جی کلاس خیلییییییییییییییییییی بیشتر از تسلا هست!

    موافقم 13
    مخالفم 41
  6. RezaRs

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    بیایید ، بیایید که جان دل ما رفت
    بگریید ، بگریید که آن خنده گشا رفت
    برین خاک بیفتید که آن لاله فرو ریخت
    برین باغ بگریید که آن سرو فرا رفت
    درین غم بنشینید که غم خوار سفر کرد
    درین درد بمانید که امید دوا رفت
    دگر شمع میارید که این جمع پراکند
    دگر عود مسوزید کزین بزم صفا رفت
    لب جام مبوسید که آن ساقی ما خفت
    رگ چنگ ببرید که آن نغمه سرا رفت
    رخ حسن مجویید که آن اینه بشکست
    گل عشق مبویید که آن بوی وفا رفت
    نوای نی او بود که سوز غزلم داد
    غزل باز مخوانید که نی سوخت ، نوا رفت
    ازین چشمه منوشید که پر خون جگر گشت
    بدین تشنه بگویید که آن آب بقا رفت
    سر راه نشستیم و نشستیم و شب افتاد
    بپرسید ، بپرسید که آن ماه کجا رفت
    زهی سایه ی اقبال کزو بر سر ما بود
    سر و سایه مخواهید که آن فر هما رفت
    سایه

    موافقم 9
    مخالفم 29
    1. GODZILLA

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (31 ديدگاه)

      به به به به شعر عالی پر دیسلایک

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. دانیال

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      چه شعر قشنگی?

      موافقم 2
      مخالفم 1
  7. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اگه رنجرور اسپرت SVR رو می اوردن تسلا رو قورت میداد چرا ؟
    چون مرسدس جی 63 قطعا از این جی 550 بهتره و توی مسابقه طناب کشی carwow بین جی 63 و رنجرور اسپرت SVR رنجرور برد و این یعنی اینکه تسلا در برابر رنجرور قورت داده میشه

    موافقم 9
    مخالفم 35
    1. شایان

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      والا اگر اون مسخره بازی عمدی اون مجله انگلیسی بود که مشخص بود حداقل جی کلاس دو برابرش قدرت داره و راحت رنجروور رو میکشه از فشاری که به رنجروور میومد و سکون قدرتمند جی کلاس حتی عوام هم میفهمیدن خب نمیخواستن گل سرسبد افرودشون له بشه مشخص بود از خنده هاشون که مسخره بازیه نمیدونم این چه حرفیه زدی

      موافقم 14
      مخالفم 32
  8. Amirreza

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    نیازه که بگم کدومو بیشتر قبول دارم و دوست دارم؟

    موافقم 5
    مخالفم 12
  9. ATa

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این تناب کشی صرفا جنبه سرگمی نداره بلکه نشون دهنده عظمت کاری هست که TESLA در صنعت خودرو انجام داده جدایی از مبحث پرفورمنس و شتاب که این برند رو بایستی به عنوان پدر خودروسازی نوین یادکرد ازش زین پس! از این جهت اهمیت داره که بدونید G550 حدود 2500 کیلو وزن داره و تسلا مدلX حدود 2300 کیلو پس تفاوت به بزرگی نیست و شرایط وزنی برابر سطح تکنولوژی تعیین کننده هست سیستم انتقال محوری تسلا که به صورت مستقیم به چرخ ها انتقال نیرو انجام می ده چنین تفاوتی رو ایجاد کرده… حالا جالبیش اینجا بود که این چهارچرخ باستانی دایملر رو بعضی ها با HUMMER ev قیاس می کردن بلحاظ توانایی! داستان بکل عوض شده…

    موافقم 38
    مخالفم 15
    1. Amirreza

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      هنوز خیلی زوده که پدر خودروسازی نوین رو انتخاب کنیم

      موافقم 12
      مخالفم 35
      1. ATa

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (146 ديدگاه)

        دیرو زودی در کار نیست… وقتی جلوپنجره سازان سرگرم گرون فروشی بودن این غول تکنولوژی داشت مفهوم خودرو رو بکل عوض می کرد نتیجه اش ها مشهوده از اخراج مدیرعامل BMW به خاطر ضعف در الکتریکی شدن تا شتاب دایملر برای رو نمایی از EQS که به عنوان سدان پرچم دار ازش یاد می کرد بعد رونمایی معلوم شد که حتی شتابش از HUMMER با اون عظمت هم کند تر هست :)) نه اینکه نخواسته باشن بلکه نتونستن کار خاصی انجام بدن(احتمالا پسوند S هم برای توجیه قیمت 120 هزار دلاریش بود) نهایت دایملر بتونه با لوسید رقابت کنه وگرنه در حد و اندازه های TESLA نیست بکل که صاحب پتنت و پیشرو این عرصه هست.

        موافقم 38
        مخالفم 14
        1. علی turbo s

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (279 ديدگاه)

          بهانه های الکی تا دیروز میگفتن برد کمه اما وقتی مرسدس برد 770رو زد الان میان میگن زشته (هرچیه از طراحی های تسلا که بهتر وزیباتره)
          به قول خودت تسلا الکتریکی هارو خیلی زود شروع کرد .خب پس از کلی تجربه بیشتر درزمینه الکتریکی سازی با sپلاد برد بلند رسید به 650km اما مرسدس طی اول حرکت جدی 770روزد (باکیفیت فوق العاده متریال و همونطور که از یه sکلاس انتظار داریم و توش پراز پلاستیک نیست که بعد ازیه مدت به صدا بیفته.)
          درضمن کسی هم sکلاس رو برای شتاب نخریده.
          اگه غیر از این بود که گفتم بیاید بگید.

          موافقم 8
          مخالفم 24
        2. بهزاد

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          Ata گرامی مثل اینکه دو نفر به خاطر اطمینان به اتوپایلوت به اتوتابوت منتقل شدن و با برخورد به درخت دعوت حق را لبیک گفتن!
          وقتی میرن به صورت ساختگی در یوتیوب فیلم های رانندگی خودکار ماشینو که به صورت برنامه ریزی شده داره طی مسیر میکنه میزارن مردم عادی هم باور میکنن که واقعیه و مابقی ماجرا.

          موافقم 13
          مخالفم 33
        3. Elmiraj

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          علی turbo s @
          نخست اینکه هنوز EPA بررسی نکرده که برد EQS چقدر هست که بشه با model S مقایسه کرد .
          و دوم اینکه اگر الان بخوایم نتایج WLTP مرسدس را با نتایج EPA تسلا مقایسه کنیم مرسدس با کمتر از نصف قدرت ( یعنی ۳۲۹ اسب بخار ) و ۸ کیلووات ظرفیت بیشتر باتری تازه تونسته بنابر معیار خوشبینانه WLTP تنها به ۱۶ درصد بُرد بیشتری برسه…!!!
          اونم در مقایسه با نسخه long range که از سلول های ۱۸۶۵۰ پانزده سال پیش استفاده می‌کنه و ۶۷۰ اسب بخار هم قدرت داره….

          این بازدهی مرسدس در مقابل تسلا های ۵ سال پیش هم یه جوکه…
          .
          .
          .
          بهزاد @
          لطف کن لینک اون تصادف را بده و مشخص کن که Autopilot یا FSD مقصر مرگ شناخته شدن ::

          اگر هم با دلیل ثابت کنی که فیلم های خودران FSD ساختگی هستن ، ممنون میشم…

          موافقم 31
          مخالفم 6
  10. Elmiraj

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    با اینکه بیشتر جنبه سرگرمی داره…
    اما Model X قبلاً فورد رپتور ، F-250 ، هامر H2 و پرداو را شکست داده بود و حالا G – class هم به جمعشون اضافه شد…!!!
    .
    با اومدن CyberTruck نتایج طناب‌کشی و درگ ها جالب میشه…

    موافقم 45
    مخالفم 12
    1. REVO

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (222 ديدگاه)

      کمترین انتظار رو بین همه از شما داشتم ک تست طناب کشی ملاک برتری بدونی.

      موافقم 7
      مخالفم 36
      1. Elmiraj

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        اول کامنت گفتم که جنبه سرگرمی داره…

        این تست هایی که گفتم هر کدوم حداقل سه بار انجام شدن و model x در همان تست ها شکست هم خورده .
        اما اینکه که یک کراس اور شهری غول های آفرودی مجهز به گیربکس سنگین و لاستیک های بزرگ و آج بلند را شکست بده ، برتری قاطع الکتروموتورها و سیستم انتقال قدرت بی نقص شونو به رخ می‌کشه…

        موافقم 33
        مخالفم 5
        1. mahan

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          اتفاقا مشکل بنز همین بود لاستیک های اج بلند بیشتر بدرد گل میخورند و جنگل!برای جاده مناسب نیستند.یکی از دلایل نامعتبر بودن تست همینه.همین تست رو توی چمن خیس و گل برگزار می کردیم نتیجه ممکن بود فرق کنه!به عنوان یک افرودر بهت میگم لاستیک افرود با جاده خیلی فرق می کنه حتی سرعت و قدرت ماشین رو شعاع میده و حتی افرود های مختلف لاستیک های مختلف داره!

          موافقم 4
          مخالفم 12
    2. علی turbo s

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (279 ديدگاه)

      1-ماهرچی ویدیو درباره طناب کشی دیدیم تو چمن بوده و این تو اسفالت.
      2-چجوری که مسابقه اول رو gمیبره و بعدی رو تسلا .(ماشین که عوض نشد راننده هم همینطور)
      3- به احتمال زیاد اینا یه عده مزدور هستن. والا قیافه هاهم که فریاد میزنه .
      3-ایا مجله معتبریه مثل تاپ گیر یا گرند تور یا corwow.

      موافقم 9
      مخالفم 19
    3. علی turbo s

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (279 ديدگاه)

      المیراج sپلاد که برای همین یک سال پیشه کدوم پنج سال پیش .!!!!!!
      برای sپلاد نوشته 650kmدرصورت انتخاب برد بلند
      خب تسلا های ازمایش شده توسطEPAهم که بردکمتری رو از ادعای شرکت رفتن.

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. علی turbo s

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (279 ديدگاه)

        تسلا فن ها خاهشا این بچه بازی ها دستکاری کردن لایک و دیسلایک هارو جمع کنید.
        حداقل ابرومندانه دستکاری کنید.

        موافقم 4
        مخالفم 3
      2. Elmiraj

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        plaid را نگفتم و با long range مقایسه کردم…
        چهار مدل تسلای فعلی تمامی بخش‌های سخت افزاری شون در بهترین حالت برای سال ۲۰۱۶ هست .
        باتری که اصلی ترین جزو یک خودروی الکتری هست در model S/X هنوزم همان سلول های ۱۸۶۵۰ هست که رودستر اول بکار رفتن ، سلول هایی که طراحی و توسعه‌شون برای سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ هست .

        موافقم 8
        مخالفم 3
    4. امیررضا

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (45 ديدگاه)

      بعله/
      این است قدرت تسلا

      موافقم 4
      مخالفم 3
  11. PHILIPP

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    باز مدل ضعیف تر ماشین رو آوردن
    تسلا دوبرابر قدرت داره
    تازه الکتریکی هم هست گشتاور آنی داره
    بعد بازم به جی کلاس میبازه

    موافقم 8
    مخالفم 33
  12. میثم

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    تو طناب کشی خیلی مهمه که وزن دو ماشین به هم نزدیک باشه
    تسلا بخاطر باتریهاش وزن بالایی داره و این خودش کشش بالایی براش بوجود میاره
    نمیدونم مرسدس جی کلاس وزنش چقدره
    در کل طناب کشی جنبه فان داره
    خیلی کاربردی نیست و نباید جزو ملاکهایی برتری و تعیین کننده باشه
    بارها دیدم تو تا آفرودر با هم طناب کشی کردن و اونی که باخته تو آفرود عملکرد بهتری داشته

    موافقم 6
    مخالفم 32
    1. mahan

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      نوع لاستیک هم خیلی مهمه.البته وزن یک فاکتور هست.فاکتور بعدی گشتاور و قدرت موتور هم هست!مثلا ویدئویی هست که لندکروز تاهو رو میکشه یا ماکسیما اف جی کروزر رو !که بهترین فاکتور چسبندگی و نوع لاستیک و اینکه شناخت کافی از ماشین توسط راننده.ترمز کردن تو طناب کشی اصلا درست نیست! در لاستیک مناسب اگه ماشینت قدرت موتور بیشتری داره باید با دور موتور بالا و اصطلاحا سرعتی پدر گیربکست رو دربیاری و پیروز بشی ولی اگه ماشینت گشتاور بالا داره به جای ترمز با دنده سنگین شروع میکنی و وقتی شروع به حرکت کردی اصطکاک لاستیک ماشین طرف کم شد دنده سبک میکنی و میبری طرف رو!
      البته خیلی چیزا ربط داره.در ضمن اماتور ها ترمز می کنند و ترمز هیچ فایده ای نداره!دقت کنید این جوجه رنگی ترمز های پی در پی و الکی می کرد و هی نفس موتور رو میگرفت!

      موافقم 5
      مخالفم 2
  13. BMW

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    مسخره ترین کاری که میشه انجام داد همینه
    اولا که کلا طناب کشی خیلی چیز ضایعی هست و جنبه فان داره و بس
    دوم اینکه الکتریکی مقابل بنزینی
    الکتریکی از گشتاور آنی سود میبره برای همین پیروز میشه اگه G63 رو میاوردن نتیجه قطعا متفاوت میشد و تسلا شکست میخورد
    این پدر خودرو سازی نوین دنیا هیچ چیزی نیست پهلوان پنبه هم نیست داخل این صنعت
    مگه آدم روانیه
    این همه ماشین خوب ول کنه بره تسلا بخره😐
    اون EQS که گفتی
    رینگ هاش ارزشش از یه تسلا پلاد بیشتره پس الکی نخواین با این حرف ها برند های دیگه رو بد جلوه بدین
    من خودم دوستش داشتم EQS رو هر چند میتونست بهتر باشه ولی خیلی قشنگ تر از این هایی است که شما الکی بزرگشون کردین
    حرف توانایی شد‌
    توانایی رو میشه توی برند هایی مثل بنز تویوتا و…. میشه دید که با تلاش های خودشون به صنعت خودرو چیزی ساختن که امروز تسلا اونو به سخره گرفته نه تسلا که همون طور که خودش با باد اومد طرفدار هاشم با باد میان یچیز میگن و میرن و فقط نظرات خودشون رو تحمیل میکنن
    سری های EQ و i و غیره برند های دیگه
    کاملا سر تر از محصولات تسلا هستن که هیچ چیزی جز یه دیوار صاف و یک تلویزیون وسطش نیست
    متاسفم که شما معنی خودرو رو داخل تسلا پیدا کردین😷

    موافقم 8
    مخالفم 24
  14. ALI

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (295 ديدگاه)

    جی کلاس بار اول برنده شد بار دوم و سوم هم راحت میتونست راننده هم اولش درست گاز نمیداد.

    موافقم 5
    مخالفم 16
  15. mahan

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    من یکسری توضیحات بالا دادم.یکسری هم اضافه می کنم .
    دوستان صرفا قدرت موتور کافی نیست.نباید از نقش پررنگ جرم، اصطکاک و میزان چسبندگی غافل شد. اصطکاک و چسبندگی لاستیک‌ها سبب برتری یک خودرو در مسابقات طناب‌کشی می‌شود.حتی حتی اگر موتور خودرویی قدرت و گشتاور بالایی نیز داشته باشد اما تایرهای آن نتواند اصطکاک کافی با سطح زمین را برقرار کند، به طور قطع در برابر خودرویی با موتور ضعیف‌تر اما چسبندگی بیشتر می‌بازد. هرچه خودرویی جرم و وزن بیشتری داشته باشد نیروی اصطکاک بیشتری داشته و در نتیجه موفق‌تر عمل می‌کند. پیروزی در مسابقات طناب کشی به معنای توانایی حمل بار بیشتر یا قابلیت های آفرود بهتر خودروی برنده نیست.هرچند یک ویدئو دیگه هم بود که g63 برنده بود.
    (در مورد این موضوع که زیاد صحبت کردیم و تکرار مکررات هستش :تسلا سایبرتراک؛ متقلبی که از مسابقه طناب‌کشی سواستفاده کرد ) بماند که سنگینی توی افرود ضرر میرسونه!و خودرو های چابکی مثل سری 70 کالسکه ای از برترین افرودر ها هستند به خاطر سبک بودن.پس بهتره قیمه هارو با ماستا قاتی نکنیم

    موافقم 7
    مخالفم 6
  16. mahan

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    خواستید من این لینک رو میذارم توستان مطالعه کنند در مورد این موضوع پرفسور Rhett Allain تحقیق کردن.
    https://www.wired.com/story/tesla-cybertruck-vs-a-ford-f-150-its-all-about-friction/

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. دانیال

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    مرکز ثقل پایینتر هم خیلی می‌تونه تأثیر بگذاره ، جی کلاس خیلی ارتفاع بیشتری داره وقتی ماشین اینقد از زمین فاصله داره اگه با یه گشتاور آنی بدنه اش رو یه تکونی بدیم ، توی لحظه ای که سیستم تعلیقش فعالیت می‌کنه میشه با یه گاز دادن برنده ی طناب کشی شد?
    البته تسلا واقعا فراتر از انتظار بود ، داریم عاشق ماشینهای برقی میشیم کم کم

  18. امیرحسین

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    سلام،خسته نباشید.
    دیر میزارید،من لینو دیروز تو اینستا دیدم

  19. Amin

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    یه ماشین ۴۱۶ اسب بخار رو با ماشینی که ۱۰۲۰ اسب قدرت داره…
    خیلی الکی هست

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. Elmiraj

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      اینی که در فیلم می‌بینم نسخه performance هست که در حالت عادی ۷۸۵ و در حالت ludicrous هم ۷۹۴ اسب بخار قدرت داره…

      X plaid هنوز به بازار نیومده .

      موافقم 9
      مخالفم 2
  20. PHILIPP

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    خیلی جالبه هر نظری که جهتش مخالف تسلاست +30 تا دیسلایک میگیره

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. Swedish arrogant tiger

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      بله خیلی جالبه، ظاهرا فن های تسلا خیلی فعال و پر کار شدن!

      موافقم 1
      مخالفم 2
  21. Swedish arrogant tiger

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    علاوه بر این که احتمالا تایر های g550 مناسب نبود راننده ش انگار بعد سه ثانیه طبق برنامه قبلی خلاص میکرد!

    موافقم 1
    مخالفم 2
  22. حسین دهمرد

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    مرسدس هم اگر لاستیک های جاده ای تسلا رو میداشت اول میشد

  23. Muty

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    اوه اوه
    چقدر اینجا کاربرا همه پیر و خفنن!!!
    همه دیر نشینن ماشاالله
    همه این جقل پقل های کف خیابونا که ویراژ میدن و رو اعصاب زن بچه مردمن همه شون منم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا