تحویل فورد موستانگ مک-ای به مشتریان آغاز شده و اخیراً مورد بررسی تعدادی از رسانههای خودرویی قرار گرفته و بازخوردهای بسیار مثبتی را هم دریافت کرده است. این خودرو بسیار خوب طراحی و ساخته شده و برد بالایی هم دارد. رانندگی سرگرمکننده و لذت بخش آن نیز باعث توجه بیشتر به آن میشود. اما آیا این خودرو میتواند در برابر معروفترین و قدرتمندترین برند الکتریکی بازار یعنی تسلا به رقابت برخیزد؟
TFL برای رسیدن به پاسخ پرسش بالا تصمیم گرفت تا یک مک-ای را در برابر تسلا مدل Y قرار دهد تا ببیند آیا موستانگ الکتریکی قادر به خاک کردن تسلا هست یا خیر؟
نتایج برای هر کسی که اخبار این دو خودرو را در مجله پدال دنبال کرده باشد چندان تکاندهنده نیست. تسلا بهواسطه ویژگیهای خاص خود و همچنین فناوری برتر باتریهایش امتیازاتی کسب میکند اما کیفیت ساخت ضعیف آن باعث تردید خریداران خواهد شد.
موستانگ مک-ای بیشتر مورد ستایش قرار میگیرد زیرا فورد با هوشمندی، زمان بیشتری را صرف اطمینان از کیفیت آن و تمرکز روی ویژگیهای جالب آن کرده است. این مقایسه در بخش فنی ادامه نمییابد زیرا هنوز نسخه GT اسپرت موستانگ مک-ای وارد بازار نشده و نسخه فعلی هم ۱۳ هزار دلار ارزانتر از یک تسلا مدل Y پرفورمنس به فروش میرسد.
تسلا هنوز هم برد بیشتر و زیرساخت شارژ بهتری را ارائه میکند و این موضوع برای خریداران واقعاً مهم خواهد بود. در دنیای واقعی برد ۴۸۰ کیلومتری تحریککننده است اما اگر یک ایستگاه در فاصله نزدیک شما نباشد، دچار استرس خواهید شد.
در پایان TFL نتیجه میگیرد که فورد ماشین بهتری است اما ممکن است تسلا همچنان انتخاب بهتری باشد بنابراین لااقل مطمئن شدهایم که فورد یک رقیب واقعی را وارد میدان خواهد کرد.
زیزیگولو
۱۴ دی ۱۳۹۹بدون شک تسلا
Ramin
۱۴ دی ۱۳۹۹من یه برسی سرعت کردم که نتایج آن بسیار شوکه کنندس
لوسید ایر = درگ 400 متر / 9.9 ثانیه با سرعت 133 مایل
لوسید ایر = درگ 400 متر / 9.245 ثانیه با سرعت 151 مایل
* درگ اول به طور استاندارد صورت گرفت
* درگ دوم کلا ماشین عریان بود و هیچی نداشت .
حالا یه لحظه توجه کنید…
ایلان ماسک ادعای شتاب زیر 9 واسه درگ برای s plaid گفته
این یعنی درگ 400 متر تنها طی 9 ثانیه و با سرعت حدود 155 مایل !!!!!
طبق قاعده لوسید ایر نتیجه این میشه ☝☝☝
155 مایل ????? ( 249 کیلومتر) طبق اون قاعده باید حداقل با سرعت 150 مایل بره.
ولی درکل ادعای خیلی خیلی بزرگیه ؟؟
اگه بگیم شتاب تنها تو 2 ثانیه این یعنی 100 تا 250 کیلومتر تنها تو 7 ثانیه !!!!!!!!
شایدم کمتر حدود 6.7 (شیش میمز 7 )
به نظرم ادعای خیلی بزرگیه. خیلی….. ?????
( ولی وقتی تسلا مدل x revan میتونه تو 10.1 الی 10.2 از 400 متر عبور کنه زیادم دور از انتظار نیست . ( این یعنی x revan الان سریع تر از f8 هست !!!!!!!!!!! ))
برید درگ های x revan رو تو یوتویوب ببینید. ( پدال هم هیچی نگفته … ??)
ولی دارم فکر میکنم تسلا s plaid خیلی خیلی عجیبه….
زیزیگولو
۱۴ دی ۱۳۹۹هیچ چیزی غیر ممکن نیست، تا همین چند دهه ی پیش خیلی چیزا غیر ممکن به نظر میرسید ولی الآن…………………
Hadi
۱۴ دی ۱۳۹۹انتخاب سختیه بین این دو تا…
ولی من مک ایی رو انتخاب میکنم بخاطر کیفیت بالاترش و ظاهر و طراحی بهتری
هر چند تسلا هم خیلی عالیه ?
Hadi
۱۴ دی ۱۳۹۹مک ای:لایک
مدل y: دیسلایک
ツSAMURAIツ
۱۴ دی ۱۳۹۹مک ای رو بیشتر دوست دارم
نمیتونم با ظاهر تسلا کنار بیام
NAVID۰۰۹۸
۱۴ دی ۱۳۹۹تسلا نوآور و شروع کنندهی این سبک خودروها بود ، ولی تمام رقباش را به تسلا ترجیح میدم چون تسلا از نظر کیفیتی هیچ حرفی برای گفتن نداره و تمام رقباش از آمریکاییها گرفته تا آلمانی و ژاپنی از تسلا برتر هستند !
حتی خود ایلان ماسک هم میدونه آیندهی خودروسازیه تسلا ادغام و فروختن به دیگران هست چون هدف ایلان ماسک جااندازیه این خودروها بود که موفق هم شد و به سبب حاصل شدن شهرتش در جهان و کارهای عجیب و باورنکردنی یک تنه علم و تکنولوژی را سالها به جلو برده و دیدگاه بقیه شرکتها هم عوض کرده .
Elmiraj
۱۴ دی ۱۳۹۹(( خود ایلان ماسک هم میدونه آینده خودرو سازیه تسلا ادغام و فروختن به دیگران هست ))
.
تفکر جالبیه اینکه فکر کنی مثلاً یه روزی فولکس واگن ۱۰۳ میلیاردی با ۱۹۲ میلیارد بدهی ، تسلای ۶۷۰ میلیاردی را میخره…!!! ?
NAVID۰۰۹۸
۱۴ دی ۱۳۹۹اگر یکم تعصب را بگذاری کنار و خبرگذاریهای گذشته را مرور کنی میدیدی که خود ایلان ماسک هم در مصاحبههاش اعلام کرده !
و البته مهمترین قضیه حباب سهام تسلاست که پدال هم مقالش را گذاشت !
غیر از اینه !
Elmiraj
۱۴ دی ۱۳۹۹اون روز ایلان ماسک گفت که آماده ایم تا یک شراکت برابر با هر خودروسازی که تمایل داره انجام بدیم ،،، او گفت این یک خرید خصمانه نخواهد بود . ( یعنی اینکه ما تمایل نداریم یک خودروساز معروف را کلا خریده و از تجربیاتش برای پیشبرد اهداف خودمان استفاده کنیم )
.
.
خوبه بدونی دو روز بعد این اظهار نظر ایلان ماسک ، رویترز گفت که تسلا هم اکنون این توان را داره تا از منبع فروش سهام شناور یک خرید ۱۰۰ میلیارد دلاری انجام بده ، در ادامه گفت که دایملر میتونه بهترین خرید برای تسلا باشه چون هم میتونه با استفاده از خطوط تولیدش میزان تولید خود را چهار برابر رقم فعلی کنه و هم اینکه از تجربه لوکس دایملر در محصولات خودش استفاده کنه چیزی که طرفداران تسلا همیشه ازش انتظار دارن…
( اون روز ارزش تسلا ۵۷۱ میلیارد دلار بود یعنی در حال حاظر قدرت خرید تسلا به ۱۱۵ میلیارد دلار هم میرسه ، با این پول میتوان ۵۵ درصد سهام تویوتا یعنی رهبریشو را خرید!!! )
حسن
۱۴ دی ۱۳۹۹اینکه بخوایم در مورد یه نفر (ایلان ماسک) نظر بدیم کار اشتباهی هست و فقط بر پایه نظرات شخصیمون می شه. کسی رو با دیدن چندتا مصاحبه و خوندن چندتا وبسایت و مقاله نمی شه شناخت. چیزی که برا من جالب بوده اینکه قیمت سهام تسلا تماما و مستقیما تحت تاثیر حرف ها و کارای خود ماسک هست و روند طبیعی نداره (مدت نسبتا زیادی پیگیر این موضوع بودم). شرکت های بسیار بزرگتری هم هستن که قیمت سهامشون می تونه تحت تاثیر حرفای مدیران اون شرکتا باشه، ولی اون مدیران خودشون رو وارد این بازی نمی کنن. در نهایت من برای ماسک به عنوان یه بیزینسمن موفق و باهوش قابل احترام هست، اما نه کسی که یک تنه باعث پیشرفت علم و تکنولوژی شده. اون فقط مدیر قابلی هست، و تصمیمات مناسبی گرفته، و پیشرفت علم و تکنولوژی مدیون تلاش هزاران ریسرچر در استارت آپ های کوچیک و بزرگ و دانشگاه ها هست.
حرف شما مثل تشکر از مدیر عامل یک تیم قهرمان می مونه، اشتباه نیست چون با تصمیم مستقیم یا غیر مستقیم اون فرد مربی و کادر فنی و شاید بازیکن ها انتخاب شدن، اما زحمت اصلی رو اون مدیر عامل تو زمین نکشیده.
NAVID۰۰۹۸
۱۴ دی ۱۳۹۹جاااان
تحریففففف
الاحُمدصَلِاَلامحمدوآلمحمد ، خدایا اَلاَف اَلاَف اَلاَف
Elmiraj از شما بعیده !
بخدا روی شما یه حساب دیگه میکردم !
ولی حالا ? ! ! !
Elmiraj
۱۵ دی ۱۳۹۹این همه تعجب خوب نیست آقا NAVID…
https://insideevs.com/news/458833/tesla-partnership-daimler-top-choice/
لینک بالا قدرت خرید حال حاظر تسلا از زبان کارشناسان رویترز هست…
(خوب بخون ببین چخبره )
بهزاد
۱۵ دی ۱۳۹۹اقتصاد دارای پیچ و خم های زیادیه و متاسفانه دوستانی هستند که رو یک چیزی قفل زدن و باز بشو هم نیست.
شرکت vw در سپتامبر 2008 بدهیش صفره و دقیقا یک ماه بعد 96 میلیارد دلار بدهی به بار میاره؟!
چرا شرکتی که 270 میلیارد دلار درآمد سالانه و نزدیک 20 میلیارد سود داره بدهیش افزایشی بوده؟
فکر نکنم این چیزها تو مغز برخی وارد بشه اما نسبت بدهی و سرمایه توسط مدیران اقتصادی زیرک جوری بالانس میشه که در روزهای حساس مالی مثل پرداخت مالیات یا جریمه و همینطور سهامداران و… مثل یک اهرم عمل میکنه و معمولا نسبت بدهی به سرمایه 40 الی 45 درصد نگه داشته میشه تا در شرایط سقوط اعلام ورشکستگی کنه و از شر طلبکاران راحت بشه و با تغییراتی دوباره به کارش ادامه بده.
توضیحات زیاده اما شرکت هایی مثل vw تویوتا هیچوقت نمیان نسبت های مالی خودشونو به ترجیح مغزهای وال استریت تنظیم کنن و شرکت هایی با این ابعاد مجبورا یکسری ترفندهای مالی به کار ببرن همینطور که شرکت های نو نوار سعی میکنن سهامشونو به بالاترین قیمت بفروشن و…
AMG///
۱۵ دی ۱۳۹۹حرف المیراژ رو قبول دارم مو به مو شو
دایملر میتونه بهترین برای تسلا باشه??
(JONATHAN (TESLA
۱۴ دی ۱۳۹۹بدون شک انتخابم در این کلاس بعد از مدل y موستانگ مک ای خواهد بود
ولی اگه یه نگاه عمیق تر به هر دو خودرو انداخته بشه
مک ای تریم های بیشتر با محدودیت قیمت متفاوت تری داره
برد و پرفورمنس ضعیف تری داره
از طرفی فورد سیستم Intelligent Rangeجدید خودشو داره
و صف خرید کوتاه تری خواهد داشت که خب یه امتیاز مثبت حساب میشه
در مقابل تسلا تعداد تریم های کمتر
قیمت کمی بالاتر برد و پرفورمنس بهتر
سیستم اطلاعات سرگرمی بهتر اپدیت های نرم افزاری همیشگی
سیستم رانندگی خودکار شبکه شارژ وسیع و خوب داره
همچنین صف خرید طولانی اشکالات جزئی گاها در منتاژ هم درش دیده میشه
از نظر قابلیت اطمینان برای خرید در نگاه مشتری تسلا دست بالاتر رو داره
ولی خب موستانگ مک ای قابلیت هایی رو از خودرو های سنتی مثل (صفحه نمایش پشت فرمان) با خودش داره
که برای کسایی که از حالت اینده نگرانه تر تسلا خوششون نمیاد یه اپشن حساب میشه
…از نظر ظاهری به شخصه تسلا رو زیباتر میبینم…
و قابل ذکر خودروی دیگه ای در این کلاس مناسب رقابت با این دو خودرو دیده نمیشه
پیکان جوانان گوجه ای
۱۴ دی ۱۳۹۹دوستان درگاه شارژ خودروهای الکتریکی یکسان هستش یا هر شرکت مدل اختصاصی خودشو میزنه
زیزیگولو
۱۴ دی ۱۳۹۹همشون باید یه جور باشن دقیقاً مثل درب باک مخزن CNG که تو همه مدل ماشینی یکسانه
(JONATHAN (TESLA
۱۴ دی ۱۳۹۹وابسته به منطقه هست
در آمریکای شمالی هر سازنده وسایل نقلیه الکتریکی از اتصال J1772 معروف به پلاگین J برای شارژ سطح 1 (120) ولت
و سطح 2 (240 ) ولت استفاده می کنه تسلا با هر اتومبیلی که می فروشه یک کابل آداپتور شارژر مخصوص تسلا می ده که به خودروهاش این امکان می ده از ایستگاه های شارژ که کانکتور با استاندارد J1772 دارد استفاده بکنن این یعنی که هر وسیله نقلیه برقی فروخته شده در آمریکای شمالی می تونه از هر ایستگاه شارژ همراه با اتصال استاندارد J1772 استفاده که
پلاگین های شارژر های سریع DC به اسم ccs در این منطقه استفاده میشن
و همه کمپانی ها پورت ccs رو دارن به جز ماشین های ژاپنی که از پورت Chademo که برای ژاپن هست استفاده میکنن
و این پورت از استاندارد J1772 پشتیبانی نمیکنه
در اروپا استاندارد IEC 62196 نوع 2 است که معمولاً از اون mennekes اسم میبرن
اما پورت همون ccs اما سطح دو هست به جای یک
در اروپا شاژر سطح یک وجود نداره
تسلا فقط از شارژر سطح یک در اروپا استفاده میکنه که به تازگی شارژر سطح دو رو در مدل سه جایگزین سطح یک کرده
در اروپا باز ژاپنی ها از شارژر و استاندارد خودشون استفاده میکنن
زیزیگولو
۱۴ دی ۱۳۹۹از گذشته تا الآن تکنولوژیو اختراعای مهندسا و طراحای کمپانیای خودروسازی دنیا پیشرفتای بزرگیو تو صنعت خودروسازی رقم زدن که هر کدوم از این کمپانیا با نوآوریاشون سهمی از پیشرفت صنعت خودرو داشتن اما این وسط کمپانی تسلا انصافاً با 15 سال سابقه سهم قابل توجه ای از پیشرفتای صنعت خودروسازی داره حتی از کمپانیایی که بیشتر از نیم قرن سابقه دارن ….. ولی تسلا با ورود به حوزه ماشینای برقی تونست این جور ماشینا رو بین مردم ترویج بده و الآنم به نظر من به جرئت میشه گفت تا حالا هیچ شرکتی تو زمینه ماشینای برقی مثل تسلا موفق نبوده
[—{*AMIN_MC20*}—]
۱۴ دی ۱۳۹۹از نظر طراحی صد در صد مک ای
Ramin
۱۴ دی ۱۳۹۹پدال خواهش میکنم
اون مطلب درگ بی وای دی هان رو با لامبور گینی بزار (وبا تسلا مدل3 )
(لعنتی بی وای دی هان گلوله بود. هرچند باخت )
ولی خواهش میکنم این مطلبو بزار
تمامی سایت های معتبر گذاشتن. هر چی سایت هست گذاشته.
خواهشنا بزار . ??????????
ممنون
ولی انتخاب من مک ای.
چون ارزون تره. و بهتره . خوشگل تره. فقط خودران نداره . اگه اونم بزاره که دیگه عالی….
Ahmedreza2002
۱۴ دی ۱۳۹۹فی الواقع هیچ کدوم به دل نمیشینن
رقبای اروپایی و شاید ژاپنی به نظر بهترن
SS
۱۴ دی ۱۳۹۹بدون شک مک ای
مک ای یکی از بهترین خودروهای الکتریکی هست که افرادی که خیلی طرفدار الکتریکی نیستن هم جذبش خواهند شد
به نظرم خودروهای تسلا بدون روح و شخصیت هستن در حالی که این موستانگ با این که الکتریکی شده همچنان شخصیت داره
کابینش بازهم ساده هست ولی از تسلا بهتره
جمشید
۱۴ دی ۱۳۹۹اسم الکتریکی به هیچ وجه با ابهت موستانگ جور در نمیاد
R@m!n
۱۴ دی ۱۳۹۹مک ای آینده روشنی داره
مهرداد كمال
۱۴ دی ۱۳۹۹بی شک تسلا زشته از جلو شبیه اسباب بازیه
challenger
۱۴ دی ۱۳۹۹یه چیز بگم شاید بی ربط
در بعضی جاها خوندم که ایلان ماسک از طرف فراماسونی ها و…..گروه های از این قبیله که داره اهداف اون هارو مطابق برنامه و با یک برنامه خاص برای تسلت بیشتر بر دنیا و دنیای اطراف و انسانهای بیشتر عملی می کنه
شاید امکانش باشه به نظر شما یا نه
Mr.X
۱۵ دی ۱۳۹۹مک ای صد در صد