تاکنون صدها هزار نفر در آمریکای شمالی پیکاپ تسلا سایبرتراک را پیشخرید کردهاند اما به نظر میرسد امکان عرضهٔ این وانت الکتریکی حداقل با شکل کنونی در اروپا وجود نداشته باشد. مقامات اتحادیهٔ بازرسی و پایش فنی آلمان (TUV) اظهار داشتهاند که ساختار این خودرو بسیار سفت است و بنابراین ایمنی لازم را برای سرنشینان فراهم نمیکند. علاوه بر این، پانلهای بدنهٔ مستحکم سایبرتراک نیز کابوسی در زمینهٔ محافظت از عابر پیاده هستند و سپر جلو و کاپوت خودرو برای جذب نیرو در هنگام تصادف باید تغییر شکل دهند.
یکی از متخصصان TUV، «استفان تلر» در این بار میگوید:
سایبرتراک به اصلاحات اساسی در ساختار خود نیاز دارد زیرا هرچند سرنشینان در آن احساس امنیت میکنند اما چنین نیست. سپر و کاپوت برای محافظت از عابرین پیاده باید قادر به جذب انرژی باشند. در صورت بروز تصادف نیز در این خودرو هیچچیزی تغییر شکل نمیدهد و در عوض نیروی عظیمی روی سرنشینان اعمال میشود. درنتیجه ایربگها هم دیگر هیچ کمکی نمیکنند؛ بنابراین فروش سایبرتراک بهعنوان یک خودروی تولید انبوه در آلمان امکانپذیر نخواهد بود
اما با وجود این معایب ایمنی، چرا امکان فروش سایبرتراک در ایالاتمتحده وجود دارد اما در بازارهای خارجی نه؟ زیرا سازندگان این قبیل خودروها در ایالاتمتحده میتوانند خود گواهینامههای لازم را صادر کنند و این گواهینامههای در بازار داخلی معتبر هستند اما در آلمان مقامات محلی و TUV درگیر روند صدور گواهینامههای قانونی هستند. علاوه بر این، محافظت غیرفعال در اروپا حائز اهمیت است و توسط یورو انکپ هم مورد آزمایش قرار میگیرد اما ازآنجاییکه سایبرتراک در ایالاتمتحده در کلاس پیکاپهای وظیفه سبک قرار میگیرد، میتواند فاقد ویژگیهای ایمنی خاصی باشد و بهصورت قانونی در خیابانها تردد کند.
Farzad
۳۰ آذر ۱۳۹۸باز این اومد جلو چشمم .
مهدی
۳۰ آذر ۱۳۹۸شما برو تو خیابون چشمت به جمال پراید و تیبا و دنا و… روشن بشه شانس بیاری یکی دو تا هیوندا و مزدا نسل خیلی قبل هم میبینی
هادی نجفی
۳۰ آذر ۱۳۹۸چند وقت پیش مقاله ای میخوندم درباره نقاط ضعف طراحی سایبرتراک
که منطقی هم بودن
اول که به خاطر فرم هندسی خاصش در تصادف با عابر پیاده صدمه خیلی جدی وارد میکنه
دوم قسمت عقبش که حالت مثلث داره از بغل برای برداشتن یا گذاشتن بار دچار اذیت میکنه مخاطب رو،وانت های دیگه خیلی راحت میشه از بغل کاری کرد
سوم قسمت کفی عقبش هست که در سبک وانت ها باید جای دست باشه برای بلند کردن اجسام یعنی شیار داشته باشه که سایبرتراک نداره
بازم بود …
به نظر من این طراحی جدید و خاص هست ولی مفید نیست
Car lover
۳۰ آذر ۱۳۹۸بله بله
تا قبل از رونمایی اصلی همه ایرادات وارده
ولی وقتی خودروی اصلی تولید شد این ایرادات رفع شده احتمالا
اخه خود وکیلی کف وانت ایراده گرفتی؟ حتی اگه همینم تحویل بدن نمیتونی مدیفایش گنی؟؟
ممد ژانگولر
۳۰ آذر ۱۳۹۸به نظر من خیلی هم طراحیش جالب و دوست داشتنیه به نظر من . منی که به طراحی مدلهای قبلی تسلا ایراد میگرفتم ولی از این خیلی خوشم امد . باحاله و نمونشو هیچ جا نمیبینی .
car lover
۳۰ آذر ۱۳۹۸اره خوب طراحش خرق عادت کرده
ولی خوب بحث امنیت عابر پیاده اینه بغل گوشه های تیز بحثایین که قابل چشم پوشی در نسخه کانسپت نیست
صد البته ایلان ماسک و زاخاراش به این موضوع پی برده اند و با حفظ ریشه های فعلی دست به تولید یک ابر پیکاپ خواهند زد
هادی نجفی
۳۰ آذر ۱۳۹۸Car love محترم با دقت بیشتری بخونی نوشتم مقاله ای خوندم
این که نوشتی اخه خدا وکیلی کف وانت ایراده گرفتی نوشته من نیست نقل قول مقاله های خارجی هست که در بحث پیکاب و وانت ها بحث مهمی هست کف خودرو
هرچند کسی که تراک رو میخره نمیخواد باهش بار جابه جا کنه
از نظر استاندارد طراحی میگن کف وانت بار ها باید شیار باشه نه صاف
درسته میگن هر کسی را بهر کاری ساختن ولی تجربه در کنار علم و خیال پردازی هست، طراح تسلا خدا که نیست بی نقص باشه…
قطعا همین نقد ها باعث بهبودش میشه
شما هم کمی بیشتر روی متن مخاطبت دقت کن…
Mohammad
۳۰ آذر ۱۳۹۸این طراحی بازم تغییر میکنه ایلان ماسک خودش بهتر میدونه چیکار میکنه…
Sajjad
۳۰ آذر ۱۳۹۸درسته تسلا تو هر زمینه ای وارد شده موفق بوده اما ساختن پیکاپ چیزی نیست که تسلا بتونه ناگهانی وارد بشه و موفق هم بشه.
رقابت با پیکاپ های فول سایز آمریکایی واقعا سخته و این بخاطر تجربه خیلی زیاد آمریکاییا توی ساخت پیکاپه.
توی این چند دهه همه جوره ایرادات پیکاپ ها رو برطرف کردن و کم کم دارن بی عیب و نقص میشن.
با اینکه طرفدار تسلا هستم اما با این کارش به شدت مخالفم.
از یه طرف دیگه درسته کار جالبی نبود اما قرار نیست که یهو ورشکست بشه و روبه افول بره که بعضیا دست به دعا نشستن و منتظر شکست تسلا موندن.
Elmiraj
۳۰ آذر ۱۳۹۸CyberTruck در کلاس پیکاپ های فول سایز نیمه سنگین هست که با فورد F-250 ، سری ۲۵۰۰ شورولت سیلورادو ، داج RAM و جمس سییرا مقایسه میشه که این دسته از پیکاپ ها در آمریکای شمالی به تست های ایمنی نیاز ندارن .
هدف از ساخت ماشینی با این ابعاد فروش در کشور پهناوریه که سالانه ۲.۵ میلیون پیکاپ فول سایز در آن فروش میره نه قاره ای که فورد رنجر هم در خیابان هاش جا نمیشه….
.
فکر نمی کنم تسلا هم اصلا بازار اروپا را مد نظر قرار داده باشه .
محمد
۳۰ آذر ۱۳۹۸اگر پاش به اروپا برسه بازارو منفجر میکنه چون اونجا تراک ها به دلیل مصرف سوخت بالا مالیاتشون بالاست و این خودرو با هزینه نگهداریه کم مردم اروپارو به آرزوشون میرسونه
NAVID۰۰۹۸
۳۰ آذر ۱۳۹۸در اروپا از وَن های سقف بلند استفاده روزانه میکنند به دلیل شرایط آب و هوایی مرطوب و بارانی و اینکه مسائل امنیتی که بار پشت وانت را دزد میزنه و مالیات و بیمه ، باعث میشه از وانت کمتر استفاده کنند و بیشتر وانت هایلوکس دیزل ، فولکس آمارک و فورد رنجر حکمرانی میکنند ، در صورتی که بیشتر در روستاها استفاده تا حمل و نقل شهری .
اتفاقاً من فکر میکنم تسلا پیکاپ در اروپا بهتر جواب بده تا آمریکائیهایی که مصرف سوخت را گزینه آخر در خرید پیکاپ میدانند .
آمریکائیها میگویند هر چه بزرگتر و زیباتر بهتر .
اروپائیان میگویند هرچه مقرون به صرفه تر بهتر .
????vw
۳۰ آذر ۱۳۹۸اینو اگه تو ایران سوار شی بهت میخندن??
MAHDI
۳۰ آذر ۱۳۹۸یه کانال یوتیوبی تو گاراژ کار کپی تسلا سایبرتراک رو ساخت. خیلی جالب و بامزه بودخخخخ!!!
madadi
۳۰ آذر ۱۳۹۸خوشم نمیاد ازش
انگار ماشین آخرالزمانیه
M3csl
۳۰ آذر ۱۳۹۸اروپا:
ببرین آشغالاتونو در خونهی خودتون بزارین.