شاید تسلا به لطف خودروهای الکتریکی خلاقانه خود شهرت فراوانی در صنعت خودرو به دست آورده باشد اما این خودروساز آمریکایی مجبور است با مشکلات مربوط به کیفیت ساخت فراوانی دست و پنجه نرم کند.
موسسه مهندسی مشاورهای Munro & Associates در میشیگان اقدام به بررسی اجمالی تسلا مدل ۳ کرده و البته نقاط ضعف زیادی را در آن یافته است.
مدل ۳ خودروی فوقالعادهای است. محصول جدید تسلا واقعاً سریع بوده و میتواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۳ ثانیه طی کند. مدل ۳ راحت بوده و یک خودروی ایدهآل برای خودروسازی است که به دنبال رشد قابلتوجه در سالهای آینده است.
البته اگرچه بازخوردهای اولیه از این خودرو مثبت بوده اما ویدئویی که در ادامه خواهید دید مشکلات فراوانی را نشان میدهد.
مدیرعامل این موسسه تمام مشکلات کیفیتی نسخه پایه تسلا مدل ۳ را نشان میدهد. ما اذعان میکنیم که برخی از مشکلات نشان داده واقعاً مشکل نیستند؛ مثلاً این فرد طریقه باز شدن دربها را دوست ندارد زیرا بجای یک دست باید از دو دست برای باز کردن آنها استفاده کرد؛ اما خب جدای از این شاهد مشکلات کیفیتی کاملاً بزرگی هستیم.
زمانی که درب بسته میشود چیزی در کابین صدا میدهد. مشکل به دربهای جلو مربوط میشود؛ اما این مدیر شرکت میگوید فاصله موجود بین دربها به حدی است که از سیاره مریخ هم میتوان آنها را دید!
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۱۷ بهمن ۱۳۹۶تسلا ایده های جالبی داره و توانسته نظر مردم نسبت به خودروهای الکتریکی جلب کنه ولی به نظر من این شرکت برای ادامه حیات باید در خودروسازان مطرح ادغام بشه
تسلا رقیب قدرتمندی به نام ب ام و داره که با ارایه محصولات سری آی تنها خودروساز بزرگ دنیا هست که بخش مجزا برای خودروهای الکتریکی بوجود آورده
ایده تسلا در مورد پیشرانه الکتریکی جالبه ولی قطعا تجربه کافی برای یک تولید یک خودروی کامل و بدون نقص نداره
مصطفی
۱۷ بهمن ۱۳۹۶شما درست میگی،ولی ایلان ماسک نمیخواد زیر پرچم کسی دیگه باشه،چند سال پیش اپل هر کاری کرد نتونست تسلا رو تصاحب کنه
ارش
۱۷ بهمن ۱۳۹۶چقدر هم خوب و بابرنامه این کار رو داره انجام میده.
Saeed Boroomand
۱۷ بهمن ۱۳۹۶تسلا خودش مطرحه و ثروتش از خیلی ها بیشتره و اگه نیاز به شبکه عرضه و خدمات یه کمپانی دیگه داشته باشه میخره اون ها رو.
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۶شک نداشته باشید اگر تسلا بدون مشکل میومد جلو آینده ای در اختیار نداشت
ببینید دوستان
تسلا یه شرکت نوپاست که توسط یک جوان((ایلان ماسک)) نترس ، بیمهابا ، ایده آلیست و با پشتکار ، خلاقیت و نبوغ مهندسی پا به دنیای صنعتی گذاشته که بزرگان زیادی در اون نقش دارند.
و از صفر تا صد به ابتکار خودشه پس باید آزمون و خطا داشته باشه .اون هم خودروی الکتریکی که بشدت کار روی اون سخت و زمانبر و هزینه بره و زمانی که ایده های این شرکت به واقعیت تبدیل بشه ((( که تا حالاشم خیلی نسبت به تولید انبوه الکتریکیها جلوتره))) یعنی گوی سبقت را از تمام شرکتهای آلمانی ژاپنی کره ای آمریکایی و… گرفته و اون وقته که میبینید این شرکت به دلیل باور و پشتکار و هدف خودش به مانند ماکروسافت دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی انفجار حمل و نقل قرن را شکل میده و خیلی از شرکتها به دلیل نداشتن علم رسیدن به ساخت این قولهای آینده حمل ونقل از رده یا خارج میشوند یا پشت تسلا حرکت میکنند چون تمام سعی تسلا رسیدن به زمان حداقلی شارژ و رسیدن به بیشترین مسافت طی شده توسط وسیله نقلیه اون هم یا خودکار یا نیمه خودکار با بالاترین امنیت و کیفیت سواریه با هزینه پایین خرید خودرو و بهره وری از اونه .
توجه به سهام شرکت تسلا بندازید که مثل قیمت دلار در ایران بالاتر میره و پائین بیا هم نیست و یکی از سود آورترین سهامها در کشور آمریکاست.
شما نهایتن تا ۲۰ ساله دیگه که اونم فکر کنم با این پیشرفت ثانیه ای تکنولوژی نیاز به بنزین یا هر سوخت فسیلی دیگه ای داشته باشید و این تسلا و شرکتهای خودرویی پیشرو مثل تویوتا یا BMW یا هر شرکت دیگری که از الان آینده بدون سوخت فسیلی را تصور کنه پیشرفت حاصل میکنه و باقی میمونه.
اون وقته که باید تمام دنیا دست نیاز دراز کنن برای خرید خودرو از تسلا و خرید تکنولوژی از اون.
تاریخچه صنعت خودرو بسیار پر فرازو نشیبه ولی در این چند سال اخیر تکنولوژی به سرعت نور داره حرکت میکنه و شما نمیتونید روی یه چیزه جدید تکیه کنید چون چیزه جدیدی دیگه وجود نداره بخاطر اینکه باید مدام در حال بروز آوری محصول برای باقی ماندن در حرفه خود در هر شغلی باشید تا دوام بیاورید و این مصرف کنندهِ که با این رقابت سود میبره .
شنیدین میگن(( خیلی زود دیر شد)).
و ما هم چنان در پیچو خم تولید پراید و پژو گیر کردیم اونم با شیشه بالابر دستی.
میگن فکر گذشترو نکنید که گذشته ولی مگه میشه فکر آینده را هم نکرد .آینده میاد و اون آینده رو ما هستیم که باید الان فکرش باشیم و بسازیم حداقل در حَدِ یک زیر ساخت که میشه.
بهراد
۱۷ بهمن ۱۳۹۶آمریکا هم مواظب دلار خودش باشه هی هی گرون نشه???،
کاری به پیشرفت اونا ندارم که هواپیمای عمود پرواز میسازن ما قایق پرنده ی باور!!!
ولی ما هم دهه ۸۰ یکیشو ساخته بودیم که گفتن دلیل وزن زیاد باتری و اینکه هیچ کشور خارجی اینکارو نکرده کنار گذاشته شد و مخترعش رو هم رها نکردن افتادن دنبالش فرار کرد رفت بنده خدا
الانم که سخن بزرگان میگن خودروی هیبریدی واقعی نیست نداریم اصلا ، و همشون از تکنولوژی هیبرید فقط تو سرعت های بالا استفاده می کنن و داخل شهر هیچ کاربردی ندارن! دی؛
اگر یه شرکت چینی یا فرانسوی پا بده چرا هیبریدی تولید نکنن؟ میکنن خوب هم می کنن قیمتشم خوب … تا الان که یه ساینا برقی زدن قیمتش دو نیم برابر مدل معمولی در اومده ببینیم آخرش چی میشه?
ارش
۱۷ بهمن ۱۳۹۶کیفیتش آدم رو یاد فرغونهای وطنی مثل پراید و تیبا میندازه.
شاهین
۱۷ بهمن ۱۳۹۶اینایی که لایکت کردن معلومه همه خارجی سوار هستنا مشخصه همشون یکی ی دور با تسلا زدن و باب میلشون نبوده
اونم که میره پژو پراید تیبا پارس ثبت نام میکنه من و اقوام من هستن تقریبا 50 میلیون نفریم خانوادمون!!!
فقط ی چیزی
اگه اروپایی باز هستین اشکال نداره اونا جنس خوب هستن قطعا از تسلا و آمریکایی بهترن …
اما اگه دوست داشتین میتونم کلیپ رنجرووری که توی زمستون دراش بسته نمیشه رو آپلود کنم دور همی بخندیم
Saeed Boroomand
۱۷ بهمن ۱۳۹۶کیفیت ساخت و خصوصا متریال ماشین های تسلا با خودرو های لوکس مقایسه میشه عموما. و این که از اوپایی ها پایین تره کیفیت یه مقدار مبهمه حرفتون راستش.
شاهین
۱۷ بهمن ۱۳۹۶فک کنم یک ماه وقت گذاشتن تا این مشکلاتو از این مدل بگیرن !!!
طرف حاااااال نمیکنه در ماشینو دو دستی باز کنه … خو هویج فرنگی با دست چپت و با انگشت شصتت میتونی اون در رو باز کنی اینو من نباید بگم که تاحالا نزدیک همیچین ماشینایی نشدم با یبار دیدن فهمیدم!
شیار بین درز ها زیاده؟! اینجور که ما توی فیلم دیدیم درز ها حداکثر نیم سانت از هم فاصله داشتن اونم درز بین چراغ ها
از فرم درب صندوق عقب ایراد گرفته. اینجوری باشه کل ماشینای اسپورت بک مشکل دارن همه رو جمع کنید
خلاصه خواستن یجوری ایراد بگیرن ما هم قبول میکنیم ازشون. بالاخره این موسسه هم باید کار بیخودشو انجام بده دیگه
کوروش
۱۷ بهمن ۱۳۹۶داداش ماله احتمالا می دانی چیه ؟
شاهین
۱۷ بهمن ۱۳۹۶اره عزیز
خودت بگو بینم چند تا ماشین آمریکایی سوار شدی و ترکوندی و خوشت نیومده ازش؟؟؟؟
تسلا رو از نزدیک دیدی اصن؟!
نیازی به ماله کشی نداره خودش ترازه
نیازی هم به تعریف من و دیگران نداره
Mohamad ali
۱۷ بهمن ۱۳۹۶دوست عزیز نیازی نیست این همه اعصاب خودتان را خورد کنید مالک برند یا مدیر بازاریابی اش که نیستید
بنده خودم طرفدار و مالک محصولات بی ام و هستم اما منکر ضعف هایش هم نیستم سری ۷ خودرو کامل و فوقالعاده است اما بنده با تجربه سواری مسافت بین تهران و تنکابن که با فشار بالا باهاش رانندگی کردم موتور ۲ لیتر توربوشارژرش دو بار هشدار حرارت موتور داد خب حالا چون این خودرو گران قیمت با ضعیف ترین موتورش این مورد را دارد نمی شود کتمان کرد یا کلاً گفت اشغال است
برای این موضوعات بی ارزش اینقدر ارزش قائل نشوید عشق ماشین باشید مثل همه ولی متعصب به برند و سازنده و… نباشید
امیر رضا
۱۷ بهمن ۱۳۹۶فیلم عجیبی بود…
یه مصرف کننده ده سال هم از این ماشین استفاده کنه همچین مشکلاتی به چشمش نمیاد!!!
اولین ایرادی که گرفت به نظرم مهم ترینش بود اونم زمانی که ماشین تصادف بکنه و بخوای برای جلوگیری از خطرات احتمالی جریان برقشو قطع کنی،یکم دسترسی بهش سخت بود…ولی فقط یکم!
صندوقش طراحیش برای آدم های قد بلند عالیه چون دیگه نمیخواد نگران باشی سرت به صندوق بخوره موقعی که میخوای چیزی بزاری یا برداری بدلیل ارتفاع زیادش…
ولی آدم های کوتاه قد تر برای بستنش به مشکل میخورن!
امیر رضا
۱۷ بهمن ۱۳۹۶یه سوال برام پیش اومده:
اون سیم قرمزه قضیش چیه که باید برای قطع جریان برق از 2 جا بریده بشه؟یه نقطه مگه بس نیست؟؟؟!!!!
محمد
۱۸ بهمن ۱۳۹۶چون اگه از یه جا قطع بشه دوباره ممکنه اتصالی کنه. از دوجا قطع میکنن که سر سیما از هم فاصله بگیره
net
۱۷ بهمن ۱۳۹۶مشکل طراحی ماشینای تسلا اینه که در تمام مدلهاش عقبش کشیده نیست و مثل پورشه پانامرا هاچبک شده و شیشه عقب چسبیده به چراغ عقب و زشت شده
الف.ی
۱۷ بهمن ۱۳۹۶کار ندارم درست میگه یا نه ولی مافیا رو فراموش نکنید
vahid 956
۱۷ بهمن ۱۳۹۶علی شوی نوا که ایراد میگرفتی از bmw که چرا مدتی متوقف کرده یک مدلشو دیدی که چگونه تسلاتون پراز ایراده؟
mehran (fox)
۱۸ بهمن ۱۳۹۶دمت گرم وحید جان حرف دلمو زدی…تو این جور موارد دنبال سوراخ موشه