تسلا

مقایسه تسلا سایبرتراک و بولینگر B2

طی چند هفته گذشته همه از پیکاپ الکتریکی تسلا سخن گفته‌اند. تاکنون اکثر افراد به طراحی این خودرو اشاره کرده‌اند اما باید به این نکته اشاره کرد که این خودرو از تکنولوژی‌های مدرنی سود می‌برد که شاید کمتر توجهی به آن‌ها شده باشد. یکی از رقبای این خودرو که کمتر در خبرها به آن اشاره می‌شود بولینگر B2 است. ما در این نوشتار می‌خواهیم مقایسه‌ای بین دو پیکاپ الکتریکی سایبرتراک و B2 داشته باشیم. با ما همراه باشید.

  • قیمت
قیمت این دو پیکاپ اختلاف فوق‌العاده زیادی با یکدیگر دارد به گونه‌ای که تسلا می‌گوید بهای پایه سایبرتراک برابر با ۳۹۹۰۰ دلار خواهد بود درحالی‌که قیمت بولینگر B2 از ۱۲۵ هزار دلار آغاز خواهد شد. البته بولینگر روش سنتی قرض پول از سرمایه‌گذار و… را کنار گذاشته و بجای آن قیمت‌گذاری جدیدی را انتخاب کرده تا هزینه‌های متریال و تولید خود را پوشش دهد. اگر این روش جواب دهد قیمت محصول بولینگر با گذشت زمان کاهش خواهد یافت.
  • ظرفیت یدک کشی و محفظه بار
چند وقت پیش بود که ماسک اعلام کرد تسلا سایبرتراک ظرفیت یدک کشی حدود ۱۳.۵ تنی خواهد داشت. او حتی طعنه‌ای هم به ظرفیت یدک کشی رم ۱۵۰۰ زده بود. البته ظرفیت یدک کشی نسخه‌های گوناگون سایبرتراک متغیر بوده و در حداکثر حالت خود یعنی در مدل سه موتوره چهار چرخ محرک به ۶۳۵۰ کیلوگرم خواهد رسید.

بولینگر B2 حداکثر ظرفیت یدک کشی ۳۴۰۰ کیلوگرمی خواهد داشت. البته ظرفیت محفظه بار آن به ۲۲۷۰ کیلوگرم می‌رسد درحالی‌که ظرفیت محفظه بار سایبرتراک برابر با ۱۵۸۷ کیلوگرم است. از نظر خود محفظه بار واضح است که بولینگر به دنبال کارهای سخت است و بخش عقب کابین با خواباندن صندلی‌ها فضای بهتری را ایجاد خواهد کرد. سایبرتراک هم ویژگی‌های به‌دردبخوری در این بخش داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به فضای زیر محفظه بار اشاره کرد.

  • طراحی ظاهری
طراحی سایبرتراک با انتقادات زیاد و حتی به سخره گرفته شدن توسط رسانه‌ها همراه شده است. بولینگر B2 را نیز می‌توان با لندروور دیفندرهای قدیمی اشتباه گرفت.

هر دو خودرو البته فلسفه‌ی طراحی خاص خود را دارند. سایبرتراک از طراحی استرس-پوست استفاده کرده و در بدنه آن فولاد ضدزنگ به چشم می‌خورد. بولینگر B2 از طراحی بدنه روی فریم سنتی سود برده و بدنه‌ی تمام آلومینیومی آن نیز به دنبال کاهش هرچه بیشتر وزن بوده است.

  • کابین
اینجاست که سایبرتراک با کابین جادار و مدرن و پر از تکنولوژی‌های روز برنده می‌شود. بولینگر B2 تکنولوژی کابین خود را از دهه ۷۰ میلادی گرفته و شیشه‌های دستی، پشت آمپرهای آنالوگ و پانل‌های تخت داشبورد و درب‌ها این موضوع را به خوبی نشان می‌دهند.

اگرچه سایبرتراک از تجارب ارزنده تسلا در بحث طراحی کابین سود می‌برد اما کابین بولینگر را می‌توان فقط با هدف کاربری توصیف کرد.

  • قضاوت نهایی
به نظر می‌رسد تسلا با کنار گذاشتن سنت‌ها در کلاس پیکاپ ها به دنبال دگرگون کردن این بازار است. استفاده از فولاد ضدزنگ می‌تواند راه‌حلی برای یک مشکل باشد و همین موضوع در طراحی جعبه‌ای سایبرتراک هم مشهود است. تناسبات جعبه‌ای شکل باعث ایجاد حداکثر فضای کاربردی می‌شوند.

بولینگر روش سرراست‌تری را در پیش گرفته و تنها مصارف کاربران را مدنظر قرار داده است. این خودرو می‌تواند چوب‌های سنگین و دراز را حمل کرده و در محفظه بار آن بار سنگین را قرار داد. البته کابین خودرو نیز جای تعریفی ندارد.

نهایت باید گفت اگر سایبرتراک با همین مشخصات وارد خط تولید شود پس ما شاهد یک پیکاپ مختص سبک زندگی افراد خواهیم بود. خودرویی شبیه به اینکه ATV خود را پشت آن قرار داده و با دوستان به یک سفر آخر هفته بروید. بولینگر خودرویی برای افرادی ساخته که از پیکاپ بی‌رحمانه کار می‌کشند.

منبع: carbuzz

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    بولینگر با این طراحی ، مشخصات و قیمت شاید در ۱۰ سال به فروش ۲۵۰ هزار تایی ۵ روزه CyberTruck برسه…..

  2. Farzad

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    این دوتا ماشین واقعاکاربردی هستن .
    ولی چرا باید مثل نقاشی ارسالی حسن ۷ ساله از تهران طراحی بشن ؟؟؟ ?

  3. mohammad FM480

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    خب بولینگر واقعا طراحی بهتر و زیبا تری داره و صد در صد کاربردی تری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا