به نظر میرسد تسلا در حال تلاش برای چپ کردن مدل X بوده اما این اتفاق به این سادگیها رخ نمیدهد!
مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک همیشه درباره ایمنی محصولات شرکت خود صحبت کرده است. گاهی اوقات او راست میگوید و گاهی اوقات هم سازمانهای گوناگون خیلی با گفتههای او موافق نیستند.
مدل X اولین و تنها شاسیبلندی است که توانسته ۵ ستاره از سازمان NHTSA را در هر بخش و زیرمجموعه دریافت کند. این خودرو پایینترین احتمال چپ کردن و جراحت را در مقایسه با همه شاسی بلندها دارد.
این خودرو ۵ ستاره ایمنی از سازمان NHTSA را دریافت کرده است. در واقع این خودرو در همه بخشها از جمله تست چپ کردن ۵ ستاره کامل را به دست آورده است. این اتفاق به ندرت در کلاس شاسی بلندها رخ میدهد. شاسی بلندها خودروهایی سنگین و قدبلند بوده و بیشتر در معرض چپ کردن قرار دارند. البته این موضوع درباره مدل X صادق نیست.
خودروهای الکتریکی مخصوصاً آنهایی که دارای مجموعه باتری با طراحی اسکیت بورد مانند دارند وزن بیشتری را در کف خودرو داشته و مرکز ثقل آنها پایینتر است. همانگونه که مشاهده خواهید کرد این امر باعث میشود چپ کردن خودرو بسیار سخت باشد.
ما قبلاً شنیده بودیم که NHTSA نتوانسته این خودرو را چپ کند. هماکنون تسلا برای اولین بار ویدئوی تستهای داخلی خود را منتشر کرده است. خوب بود اطلاعاتی درباره سرعت، تعداد تستها و… منتشر شود اما با این وجود نتایج به دست آمده کاملاً جلبتوجه میکنند.
Reza
۲ خرداد ۱۳۹۷عالی
دوچرخه سوار
۲ خرداد ۱۳۹۷خیلی عالیه اما ژیان هم چپ نمیکنه !!!
سامان اذری
۲ خرداد ۱۳۹۷?
ardeshir
۲ خرداد ۱۳۹۷دقیقاً … یه زمان نمایندگی سیتروئن در ایران واسه هر کی بتونه ژیان رو چپ کنه جایزه گذاشته بود!!!!!!!!!
چپ نکردن یه ماشین در سال 2018 اونم با وزن بسیار زیادی که در کف خودش به خاطر باطری هاش داره و ارتفاعش که اندازه ی ساندرو استپ وی بیشتر نیست واقعا ارزش این همه تبلیغ کردن نداره !!!
البته تسلا چند وقته سوددهی نداره یه جورایی مجبوره از این کارا بکنه
شلبی
۲ خرداد ۱۳۹۷حداقل میخواین کامنت بزارین اول متنو بخونین بعد شروع کنین به نوشتن در متن نوشته شده این خودرو توانسته در((همه جنبه ها)) پنج ستاره ایمنی رو بگیره و این اتفاق به ندرت در این کلاس خودرویی رخ میده به نظر شما این جای تبلیغ نداره؟ بعدم این ماشین کراس اور نه اس یو وی و ارتفاعش برا یه کراس اور مناسب
پیکان جوانان گوجه ای
۲ خرداد ۱۳۹۷از نمای بغل اصلا رخ یک شاسی بلند نداره بیشتر شبیه یم mvpهستش ارتفاعشم از زمین خیلی کمه
A.B
۲ خرداد ۱۳۹۷تو ایمنیش شکی نیست خیلیم عالیه که چپ نمیشه ولی چه شاسی بلندیه که ارتفاعش اندازه ی مزدا 3 بیشتر نیس
یاس ی
۲ خرداد ۱۳۹۷اونهمه باتری که توی کف ماشین به کار رفته مرکز ثقل ماشین را آورده پایین و تاثیر مثبت زیادی توی این قضیه داره.
ماتئوس
۲ خرداد ۱۳۹۷شاسی بلند ??
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۲ خرداد ۱۳۹۷اینم یکی دیگه از مزیتهای خودروهای الکتریکی
بشخصه عاشق تسلا هستم تنها خودروساز آمریکایی مورد علاقه من
ژان وال ژان
۲ خرداد ۱۳۹۷به جای این تبلیغ های الکی و مضحک بهتره روی قیافه ی ماشین هاش و قابلیت اطمینان و تحویل به موقشون کار کنه :-(
آخه داریم ماشین انقدر زشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
DELL
۲ خرداد ۱۳۹۷داداش این نظر توئه از نظر خیلیا از جمله من بسیار هم زیباست
DELL
۲ خرداد ۱۳۹۷بسیار عالی.افرین به تسلا که تو اوایل کارشه ولی ماشیناش حرف واسه گفتن دارن تو خیلی زمینه ها از جمله شتاب و برد و امنیت…
بماند که یه گروه متخصص تو پدال پیدا میشن و شاسی بلند بودن این ماشینو زیر سوال میبرن،واقعا خنده داره.قشنگ معلومه یه دونه کلیپم از این ماشین ندیدن که این حرفارو میزنن.
یا مثلا اون بنده خدایی که میگه ژیانم چپ نمیکنه،داداش تو خودتو آتیشم بزنی این یه مزیته که سخت چپ میکنه.بماند که ایمن ترین شاسی بلند جهانم هست