برخی تحلیلگران معتقدند آتشسوزیهای اخیر محصولات تسلا شاید تقاضا برای خودروهای الکتریکی را کاهش دهد.
در هفتههای اخیر حداقل سه دستگاه از محصولات تسلا که در شانگهای، هنگ کنگ و سانفرانسیسکو پارک شده بودند طعمهی حریق شدهاند و البته فعلاً دلیل این آتشسوزیها مشخص نشده است. تحلیل گران میگویند ترس از آتشسوزی خودروهای الکتریکی میتواند باعث کاهش فروش آنها شود.
یکی از تحلیلگران ارشد اتوترندز میگوید:
افراد زیادی هستند که نمیخواهند ریسک آتشسوزی خودرو در زمان تصادف و از دست دادن زندگی را به جان بخرند.
چند سال پیش نگرانیهایی دربارهی آتشسوزی محصولات تسلا وجود داشت اما اکثر این آتشسوزیها پس از تصادف خودروها صورت میگرفت و تسلا هم بیوقفه تأکید داشت احتمال آتش گرفتن محصولات این شرکت در مقایسه با مدلهای بنزینی یا دیزلی همرده بسیار کمتر است. البته در ۲۱ آوریل تصاویر دوربین مداربستهی یک پارکینگ در شانگهای نشان داد یکی از محصولات تسلا یعنی مدل S بهصورت ناگهانی آتش گرفته است.
هفتهی پیش بود که یک مدل S دیگر نیز در هنگکنگ آتش گرفت و همین اتفاق برای یک مدل S دیگر در سانفرانسیسکو هم رخ داد.
اگرچه تسلا هنوز در حال بررسی روی این موضوع است اما هفتهی پیش بهروزرسانی تنظیمات مدیریت شارژ و گرمایی خودروهای خود را به منظور کمک هرچه بیشتر به حفاظت باتری و بهبود طول عمر آن را انجام داد. تسلا گفته این بهروزرسانیها را بدون هرگونه اخطار و هشدار از پیش تعیین شده انجام داده است.
نگرانیها دربارهی آتشسوزی این سه خودرو میتواند باعث کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی شود و همین امر سؤالات دربارهی میزان پیشرفت باتریهای لیتیوم-یونی را افزایش داده است.
Shahrukh
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸بهتر!!!!
دوس دارم جلوی پیشرفت تسلا گرفته بشه ونتونه بیشترازاین بازار رو تحت تاثیر قراربده!
هیچی برای یه امریکایی باز،دردناک ترازاین نیست که چلنجر با اصالت و ماستنگ افسانه ای،دست از پیشرانه هایV8بکشن وبرن سراغ گزینه های هیبریدی و حتی الکتریکی
دوستان،گَهگُداری مقایسه میکنن میگن خیلی وقت پیش ها هم برای گذر از۴پا و ارابه و درشکه به سمت موتور درون سوز،مقاومت های وجودداشت ولی بعد ازبین رفت.دقت کنین که این با اون زمین تا اسمون فرقشه
با احترام به همه،محیط زیست و هوای پاک،به نظرم تاوقتی که آخرین قطره ی نفت،قابل استخراجه،باید موتورهای درون سوز،تولیدبشن و سرپا بمونن!
ممد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸البته تا اون موقع (اخرین قطره نفت) احتمالا حیات انسان به کل نابود میشه. دیگه چانجر و اینا چه دردت میخوره؟!
علی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸یعنی فقط این وسط خودرو های بنزینی حیات رو به خطر انداختن ؟؟؟؟؟؟
دوستان یادشونه میگفتن لایه اوزون سوراخ شد بدبخت شدیم منقرض شدیم و فلان بعدا طبیعت خودش خودشو ترمیم کرد
طی تحقیقات فقط ۱۰ درصد موضوع با کمک تحقیقات ادم مشکل اوزون برطرف شد
همین چند روز پیش بود گزارش اومد که ساخت باطری خودرو از ماشین دیزلی بیشتر الایندگی تولید میکنه
ممد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸دوست عزیز یه جستجوی ساده میکردی بعد میگفتی. من اولین نتیجه گوگل کردن رو میذارم:
Seventy-five percent of carbon monoxide emissions come from automobiles.
75 درصد !!!
بعد حرف شما اصلا علمی و تخصصی نیست، یعنی چی خودشو ترمیم میکنه؟
مشکل اوزون کم برطرف شده چون عملا کار مفیدی صورت نگرفته هنوز. (میزان تولید سخت فسیلی تغییری نکرده)
در مورد الودگی ساخت ادوات تولید و ذخیره انرژی هم اینو باید بگم که صاحبان ثروت حاصل از سوخت فسیلی مانع از تحقیقات گسترده میشن. اگر سرمایه گذاری بشه حتما این مشکل به مراتب مرتفع میشه. شما عمر موتور بنزینی ماشین رو با برقی مقایسه کن. تقریبا نسبتشون صفره. هنوز زمان میخواد
MOHAMMAD.DEMON
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸من به عنوان دوست دار ماشین های امریکایی
با این حرف شما کاملا مخالفم
دنیا داره رو به جلو میره همه کمپانی ها
روی الکتریکی سازی کار میکنن
اگه فورد کرایسلر و جنرال موتورز از این حرکت عقب بمونن
بازار رو میبازن
من به شخصه منتظر عرضه نسخه هیبرید موستانگ هستم تا ببینم عملکردش فنیش چطوره
تورج
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸تا حدود زیادی با صحبتهای شما موافقم. تازه خیلی ها از هشدار های جدی ای که عفو بین الممل و سازمانهای دولتی و غیر دولتی دیگه در مورد تهدید فزاینده ساخت باتری های لیتیوم-یون در مقیاس وسیع چه محیط زیستی و چه انسانی داده ان بی خبر هستند. خودروهای الکتریکی با فرمی که امروز داره توسعه پیدا میکنه یعنی باتری های سنگین چند صد کیلیویی بعنوان منبع تغذیه موتور های الکتریکی به هیچ عنوان صد در صد پاک نیستند و اگر بحث بازیافت اون باتری ها و منبع تامین برق خودروها به جز چند کشور محدود اروپایی رو درنظر بگیریم میشه اینطور برداشت کرد که هجمه و شتابی که امروز در بین خودروسازان جهت دستیابی به لاین آپی پر از مدلهای برقی میبینیم یه سرمایه گذاری نامطمئنه!! بله نا مطمئن واسه اینکه فریاد هیبریدیزاسیون(اگر درست نوشته باشم) شدن ماشین ها که بسیاری از بزرگان و کارشناسان این صنعت دارن فریادشو میزنن نشنیده گرفته میشه. امیدوارم این نگرانی های فزاینده برای محیط زیست و زندگی انسان ها در آینده شکل قشنگ تری به خودش بگیره.
(JONATHAN (TESLA
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸احتمال اتیش گرفتن باتری های لیتیوم یونی خیلی پایین
این تسلا از خودش در نمیاره این نوع باتری ها در خیلی از وسایل قابل شارز امروزی
وجود داره مثل همون مبایلی که تو دستتون هست
بعد تصادف خیلی از عوامل میتونه باعث اتیش گرفتن ماشین بشه
ولی اینکه در حال خاموش یا پارک شده ماشین برقی اتیش بگیره نشان از
مشکل نرم افزاری ماشین میده که با اپدیت حل میشه حتی نیاز به فراخوان هم نداره
ولی فقط سه تا اتیش سوزی بوده پس حتی شاهد شکایت هم نخواهیم بود
منوچهر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸اره همیشه شما راست میگی تنها راست گویی عالم وجود
نیما
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸قابلیت اشتعال باتری لیتیو یون رو مطالعه کنین.
M3csl
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸خبرهای خوشی در راه است،،،
овsкиكMас
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸اشکال نداره :))))
مهدی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸فقط یادمه همین دوستان چقدر کره ای هارو مسخره کردن بخاطرآتش سوزی.اونم توهرپستی. نه اینکه ازاین اتفاق خوش حال باشیم.اما هیچ وسیله ای ساخت دست بشر کامل نیست.حتی اگر تمام مهندسین جهان دورهم جمع بشن با کامل نیستن.
واما اون حرفا دیگه بچه گانه بود.
hossin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸البته تسلا 3 تا دونه محصولاتش اتیش گرفت و هیوندا و کیا چند صد دستگاه
این خیلی موضوع مهمی هست
овsкиكMас
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸***
برندهای مورد علاقشون سال ۲۰۱۸ رو فاجعه بار تمام کردن و امار نشون میده سال ۲۰۱۹ هم همون اش و همون کاسه هست،در عوض برند هایی که ازشون بدشون میاد دارن عالی کار میکنن،مجبور بودن یه طوری خودشون رو خالی کنن :))))) اشکال نداره :))))
فقط امیدوارم پدال خبر امار میزان افزایش و کاهش فروش تا ماه مارس ۲۰۱۹ که اعلام شد رو بزاره،فاجعه اصلی واسشون اونجاست وقتی امار رو ببینن😂 من دیدم داشتم تا یک ساعت میخندیدم 😂
hossin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸منبع افت فروشی که میگی اونجا نیست که میگفتی سانتافه ماشین سال 2018 شده؟؟؟؟؟
یا اونجایی که میگفت انبارهای جنسیس خالی شده از بس پرفروشه؟؟؟؟
چون سال 2018 جنسیس فروشش از نصف هم کم تر شد و ازرا در سال 2018 در امریکا 628 تا فروخت
البته خنده ای هم که کردی از خوشی نبوده بلکه از ناراحتی بوده چون خودت هم میدونی افت فروشی در کار نیستش ولی این نیز بگذرد
овsкиكMас
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸سلام علی شوی ? علی شوا با تمام قوا و اکانت ها در جهت ماست مالی وارد میشود ?حداقل جملاتی که با اکانت های دیگع میگفتی رو نگو کسی شک نکنه اینا رو با ده تا اکانت گفتی دقیقا ?
افت فروش رو پدال مطلبش رو گذاشت منم ده بار واست لینکشو گذاشتم الان بازم واس این اکانتت میزارم علی سوی حسن حسین علیرضا تسلا امیر جان ??????فرار نکن تا پدال تاییدش کنه گلم ????
دم پدال گرم بابت این مطلب ?
овsкиكMас
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸https://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2018/
hossin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸علی نوا که جای خود
میدونم خیلی از دستش شکاری ولی من علی نوا نیستم حسین هستم ولی واقعیت رو چون هم من میگم هم علی نوا تو فکر میکنی یکی هستیم
ولی امار فروشها رو که پدال در 2018 گذاشت همه دیدن برای همین تقلا کردن تو فایده نداره
فروش کم جنسیس و سانتافه رو با شلوغ بازی نمیشه بالا برد
hossin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸این لینکی هم که گذاشتی مال 2018 هست که گذشته در صورتی که گفتی در 2019 کاهش فروش داشتن
اینم باز از حرفهای ضد و نقیضی بود که همیشه میزنی وبا سفسطه کردن میخوای حرفت رو ثابت کنی که هیچ وقت هم ننونستی چون الان همه با یه سرچ ساده میفهمن واقعیت رو
ALIREZA
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸یاد محصولات هیوندای افتادم
مسی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸درست همزمان با خبر صفر شدن گمرکی خودروهای هیبریدی
یک مطلب در مورد بد بودن و آتش گرفتن آنها منتشر میشه
یادتان رفت بگویید که این خودروها سرطانزا هستند.
شاهین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸مسی جان اولا این خبر توی سایت های خارجی منتشر شده و فکر نمیکنم که اونا در جریان صفر شدن تعرفه های گمرکی خودروهای هیبریدی و الکتریکی وارداتی به کشور ما باشن.
ضمن اینکه یکی از مسئولان اعلام کرد واردات این خودروها همچنان ممنوعه.
ارادت
مهدی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸آقافرشاد چندروز پیش مطلبی رو گفتن در مورد هشدارایلان ماسک به کارکنانش در مورد ورشکستگی شرکت تسلا تا 10ماه دیگه. که منم دیروز ازیه سایت خودرویی دیگه مطالعه اش کردم.
البته خبرشکایت برخی از سهام داران شرکت تسلا ازاین شرکت هم جداگانه بود.
Elmiraj
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸هنوز تکنولوژی باتری ها به اون حدی پیشرفت نکرده که باتری های لیتیوم در اثر ضربه ، در حال شارژ ، در اثر گرمای زیاد و یا در موارد انگشت شمار بی دلیل آتش نگیرند .
این باتری ها تا حالا ده ها و صد ها هزار بار در محصولات مختلفی از جمله موبایل ها آتش گرفتن و خسارات زیادی هم به بار آوردن نمونه بارز ش هم آتش گرفتن باتری گوشی Note 7 سامسونگ بود که بیش از دو میلیارد دلار به سامسونگ ضرر وارد کرد….
.
در سال های آتی محصولات الکتریکی زیادی از خودروسازان کنونی به بازار عرضه میشه و هر از چند گاهی شاهد آتش گرفتن آن ها خواهیم بود اما باز نسبت آتش گرفتن خودرو های الکتریکی به درونسوز یک نهم هست .