بازار آمریکا در سهماهه سوم سال جاری میلادی برای تسلا خوشیمن نبوده چراکه برای اولین بار در دو سال گذشته درآمد این خودروساز افت قابلتوجه ۳۹ درصدی داشته است. البته افزایش تقاضای محصولات این برند در چین و دیگر بازارها بخش اعظم این ضرر را جبران کرده است.
رویترز گزارش داده درآمد این شرکت در آمریکا از ۵.۱۳ میلیارد دلار سهماهه سوم سال پیش به ۳.۱۳ میلیارد دلار در امسال کاهش پیدا کرده است.
البته فروش تسلا در چین با افزایش ۶۴ درصدی باعث درآمد ۶۶۹ میلیون دلاری شده و همچنین فروش این شرکت در باقی بازارها نیز باعث شده درآمد تسلا به ۱.۸۳ میلیارد دلار برسد. در کل درآمد کلی تسلا با افت ۸ درصدی به ۶.۳ میلیارد دلار رسیده که اندکی کمتر از پیشبینیهای کارشناسان مبنی بر درآمد ۶.۳۳ میلیارد دلاری میباشد.
یکی از تحلیلگران دنیای خودرو میگوید:
ماسک و شرکتش برای رشد بیشتر روی بازارهای اروپا و چین تمرکز دارند درحالیکه تقاضای اصلی در بازار آمریکا نسبتاً کمتر از سایر نقاط است. رشد بیشتر تسلا در بازار آمریکا از این به بعد چالشبرانگیزتر خواهد شد.
با این وجود سورپرایز بزرگ برای سرمایهگذاران اعلام سود سهماهه 342 میلیون دلاری است که باعث افزایش ۲۰ درصدی ارزش سهام تسلا شده است. تسلا همچنین اعلام کرده در آستانه عملیاتی کردن گیگافاکتوری خود در چین برای تولید مدل Y است.
ایلان ماسک تحتفشار شدیدی برای سوددهی پایدار تسلا و همچنین صرف بودجه زیاد برای تأسیس گیگافاکتوری در چین و تولید محصولاتی همچون مدل Y قرار دارد. این خودروساز در حال برنامهریزی برای فروش بین ۳۶۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاهی بوده و اعلام نموده از تحویل بیش از ۳۶۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری مطمئن است.
محمد
۱۰ آبان ۱۳۹۸به نظرم مشکل اصلی تسلا زیاده خواهی های ایلان ماسکه،می خواد مثل مرسدس تو هر کلاسی خودرو داشته باشه ، الان یکی از مشکلات تسلا طراحی ظاهری ماشین هاش هستش ، اگه تسلا روی نسل جدید خودروهای مدل s و مدل x با طراحی های چشم نواز کار کنه خیلی موفق تر خواهد بود در زمینه سوددهی تا اینکه بخواد مدل w, y, z تولید کنه
Amir.ferrari
۱۰ آبان ۱۳۹۸همون جور که گفته بودم به یاری خدا تسلا در حال سقوط به عمیق ترین نقطه ممکنه،امریکاییا دیگه نیگا به تسلا هم نمیکنن، چند وقت پیش یه آمار گرفته بودن از مالکان محصولات تسلا که ۹۵ درصدشون وقتی شارژ ماشینشون تموم میشده میرفتن پمپ بنزین سوخت گیری کنن!? یعنی ۹۵ درصد مشتریای تسلا نمیدونن چی دارن میخرن و اصلا اسم برند تسلا رو هم تا به حال نشنیدن،!!! همین ۹۵ درصد گفته بودن اگه ما میدونستیم ماشینامون برقین و ساخت کجان هیچ وقت طرفشون نمیرفتیم دیگه خودتون حساب کنید محبوبیت و شهرت تسلا رو اونم تو کشور خودش…
حالا دیگه امریکاییا شناخت پیدا کردن و دیگه تسلا تو امریکا جایی واسه نمایش نداره، به زودی شاهد گودبای پارتی تسلا در آمریکا هستیم …
محمد
۱۰ آبان ۱۳۹۸((به یاری خدا تسلا در حال سقوط به عمیق ترین نقطه ممکنه!)) من نمی دونم تسلا چه کار کرده که امثال شما انقدر دچار سوزش شدین ازش، چرا درصد رو کم می کنی بگو 100 درصد مشتری های تسلا نمی فهمن چرا 95 درصد! اصلا کل دنیا نمی فهمن آدم های مثل شما که تا حالا این ماشین ها رو از نزدیک ندیدین می فهمن ، تسلا ماشین هایی تولید کرده که شرکت هایی مثل پورشه و مرسدس بنز با سرمایه ای صد ها برابر تسلا و دانش خودروسازی به مراتب بیشتر هنوز نتونستن ماشین هایی واقعا بهتر از اون تولید کنن بعد تسلا در حال سقوطه! باشه اصلا شما خوب!
JDM
۱۰ آبان ۱۳۹۸این اگه تو آمریکا باشه یه چوب بدی دستش میره ایلان ماسک و سیاه و کبود میکنه???
Elmiraj
۱۰ آبان ۱۳۹۸من هر روز اخبار خودروهای الکتریکی را از معتبرترین سایتهای EV دنبال می کنم تا بحال به این آمار هوایی نرسیدم……
.
لینک لطف…
یانکی
۱۰ آبان ۱۳۹۸داد بی داد این دیگه چجور بغض و کینه ایه مشتی.داری به خودت ظلم میکنی به خدا.یه فکری برا خودت بکن…
Elmiraj
۱۰ آبان ۱۳۹۸یانکی @
فکرشو بکن از سال ۲۰۰۸ تا یک ماه پیش ۸۱۸۶۰۵ نفر تسلا خریدن و طبق آمار این استاد Amir تعداد ۷۷۷۶۷۴ نفر ( ۹۵ درصد ) هنوز نمی دونن چی خریدن و وقتی شارژ ماشین شون تمام شده از سر بی اطلاعی خودروی تمام الکتریک خود را به پمپ بنزین بردن…..!!!!!!!
و جالبتر این که فقط مالکان تسلا به پمپ بنزین رفتن و صاحبان دیگر خودروهای الکتریکی یه راست به جایگاه شارژ مراجعه کردن…!!!!!!!!!!!
.
.
یعنی اطلاعات خودروییش هلاکم کرد?
Mad.z.Max
۱۰ آبان ۱۳۹۸راست میگیا! خوده سست عنصرشه!!
یه یک ریالیه سیاه و خط خطی ارزشش بیشتر از حرفای این موجوده. فک کنم حالا از روسیه مهاجرت کرده به قطب جنوب، سرما اثر خودشو گذاشته. .
Saeed
۱۰ آبان ۱۳۹۸یکی نیست amir ferrari رو بَن کنه از شرش خلاص شیم؟؟ ????
OMID
۱۱ آبان ۱۳۹۸این اسمش آرمان ه
سان مارتین هم بوده
دویست دفعه بن شده
دوباره میاد
بنده خدا کار و زندگی نداره کارش همینه
محمد
۱۰ آبان ۱۳۹۸مشکل اصلی تسلا زیاده خواهی های ایلان ماسکه،می خواد مثل مرسدس تو هر کلاسی خودرو داشته باشه ، الان یکی از مشکلات تسلا طراحی ظاهری ماشین هاش هستش ، اگه تسلا روی نسل جدید خودروهای مدل s و مدل x با طراحی های چشم نواز کار کنه خیلی موفق تر خواهد بود در زمینه سوددهی تا اینکه بخواد مدل w, y, z تولید کنه
Elmiraj
۱۰ آبان ۱۳۹۸ماسک در پایان سال ۲۰18 در توجیه فروش انفجاریش که با رشد ۲۴۵ درصدی همراه بود عنوان کرد که مردم آمریکا به یک باره و افراطی تسلا خریدن و بازارو اشباع کردن ، او گفت در سال ۲۰۱۹ این شکلی نخواهد بود و تسلا با کاهش تقاضا و فروش در آمریکا رو به رو خواهد بود و مردم محتاطانه برخورد خواهند کرد ، به همین منظور ما تمرکز فروش را روی بازار اروپا و آسیای شرقی معطوف می کنیم….
این استراتژی صحیح ایلان ماسک به درستی جواب داد و تسلا را به فروش ۳۶۰ هزار دستگاهی در سال ۲۰۱۹ بسیار نزدیک کرده چون فروش تسلا در سال ۲۰۱۸ کلا ۲۴۵۲۴۰ دستگاه بود در حالی در ۹ ماه اول سال جاری 268455 دستگاه را به فروش رسانده!!!!
و اگر در سه ماهه چهارم امسال فقط ۹۵ هزار دستگاهو بفروش برسونه باز فروش امسالش فراتر از ۳۶۰ هزار دستگاه خواهد بود (( هر چند پیش بینی میشه در سه ماهه چهارم امسال ۱۰۰ هزار دستگاه فروش بره ))
VIPER
۱۰ آبان ۱۳۹۸این مشکل میتونه با عرضه کامیون تسلا در امریکا
و کراس اوور مدل وای بر طرف بشه
Khosrow
۱۰ آبان ۱۳۹۸همینطور با چیپس و ماست موسیر تسلا ..
VIPER
۱۰ آبان ۱۳۹۸آرووووم باش،
اردوان
۱۱ آبان ۱۳۹۸با حال بوود
taha
۱۰ آبان ۱۳۹۸ببخشید دوستان یک سوال
شتاب 0-60 مایل تسلا رودستر با پکیج spacex 1.9 هست یا بدون اون.چون بعضی از سایت های خارجی نوشتن با پکیج spacex شتابش به این مقدار میرسه؟
Elmiraj
۱۰ آبان ۱۳۹۸شتاب در مدل پایه و در حالت عادی ۱.۸۷ ثانیه هست ، با سفارش پکیج Space X به ۱.۵۶ ثانیه می رسه ( حتی به ۱.۴۱ ثانیه هم رسیدن )
البته این پکیج که شامل ۱۰ شتاب دهنده گازی کوچک هست ۵۰ هزار دلار قیمت داره و صندلی های کوچک عقب هم بدلیل نصب تجهیزات حذف خواهد شد
نگاه کنید :
https://www.google.com/amp/s/insideevs.com/news/350682/tesla-roadster-spacex-thrusters/amp/
.
همان طور که طراح ارشد تسلا Franz von holzhausen چند روز پیش در مصاحبه با یک از رسانه های کالیفرنیا عنوان کرد رودستر بسیار فراتر از آن چیزی خواهد بود که سال ۲۰۱۷ رونمایی شد….!!!!!
اردوان
۱۱ آبان ۱۳۹۸یعنی من تو کف بعضی کامنتها هستم واقعا متاسفم برای این نسل جدید ، تسلا اینجا در سرزمین کفر هم خیلی محبوبه هم ثابت شده و قیمتش روخوبحفظ می کنه اگر یک بار کسی تستش کنه دیگه ماشینهای دیگه برات بی معنی می شه حالا چه جوری شما اون ور دنیا به این نتیجه رسیدی جالبه!
مانی
۱۱ آبان ۱۳۹۸اصلا با خوب یا بد بودن تسلا کاری ندارم
نمیدونم نظرم تا چه حد درست یا غلطه
اما بازیهای امپریالیسم و شو تبلیغاتی که راه انداختن رو ببینین
شرکتی که کل در آمد سالیانش به ۷ میلیارد دلار نمیرسه و ضرر ده هست
حدود ۸۰ میلیارد دلار ارزش سهامشه
فولکس با اونهمه تولید و درامد و برندهای مرغوب و سود دهی مناسب
ارزش سهامش یکمی بیشتره!!!!
بی نام
۱۱ آبان ۱۳۹۸در واقع فولکس واگن و جنرال موتورز و تویوتا نماد امپریالیسم هستن. شرکت هایی با صدها هزار نیروی کار در سرتاسر دنیا که مدیران رده بالای این شرکت ها نه مؤسس شرکت هستن و نه شرکت به اونها تعلق داره اما دهها برابر کارگر شرکت خود حقوق میگیرن. تسلا یک استارت آپ بوده که به خاطر طمع بازار بورس به این اندازه ارزش داره و کاری که ماسک انجام داده خیلی قابل تقدیرتر از ماری بارا و هربرت دیس بوده.
مانی
۱۲ آبان ۱۳۹۸متاسفانه بله
و گاوها فکر میکنن باید دوشیده بشن
و غیر این براشون خنده داره
هیچ وقت نتونستم از نظم دنیا سردربیارم