تسلا

افزایش قیمت دوباره تسلا مدل 3 و Y

به نظر می‌رسد قیمت محصولات تسلا مثل برق و باد تغییر می‌کند. در نیمه اول سال ۲۰۲۱ قیمت محبوب‌ترین محصولات تسلا یعنی مدل ۳ و Y تغییر کرده است. اکثر خودروسازان با به‌روزرسانی محصولات خود در مدل جدید اقدام به افزایش قیمت می‌کنند اما در برهه‌ای از زمان تسلا قیمت محصولات یاد شده را هر چند هفته یک‌بار تغییر می‌داد.

حالا تسلا بی سر و صدا قیمت مدل ۳ و Y را یک‌بار دیگر افزایش داده است. قیمت تسلا مدل ۳ استاندارد رنج پلاس در آمریکا با افزایش ۲ هزار دلاری از ۳۹۹۹۰ به ۴۱۹۹۰ دلار رسیده است.

اوایل امسال قیمت تسلا مدل ۳ استاندارد رنج پلاس برابر با ۳۶۹۹۰ دلار بود بنابراین تنها در عرض ۷ ماه قیمت این خودرو ۵ هزار دلار افزایش یافته است. تغییر قیمتی یاد شده همچنین به این معناست که مدل ۳ استاندارد رنج پلاس دیگر ارزان‌ترین محصول تسلا نبوده و این عنوان به سایبرتراک با قیمت ۳۹۹۰۰ دلاری تعلق می‌گیرد. بله به این ترتیب سایبرتراک تنها محصول تسلاست که قیمت پایه زیر ۴۰ هزار دلاری دارد.

قیمت مدل ۳ لانگ رنج چهار چرخ محرک برابر با ۴۹۹۹۰ دلار بوده اما قیمت مدل ۳ پرفورمنس از ۵۶۹۹۰ به ۵۷۹۹۰ دلار رسیده است.

اما برسیم به تسلا مدل Y که مدل لانگ رنج دوموتوره آن قیمت پایه ۵۴۹۹۰ دلاری دارد که نشان دهنده افزایش قیمت ۲ هزار دلاری است. برای مدل Y پرفورمنس نیز باید ۶۱۹۹۰ دلار پرداخت کرد که افزایش هزار دلاری را نشان می‌دهد. از ماه آوریل تاکنون قیمت پایه تسلا مدل Y تا ۴ هزار دلار افزایش یافته است.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا قبلاً افزایش قیمت محصولاتش را به مشکلات زنجیره تأمین مرتبط دانسته بود اما فکر می‌کنیم تسلا از مزیت تقاضای زیاد برای این دو خودرو نیز سود می‌برد. این اولین باری نیست که قیمت تسلا مدل ۳ و Y افزایش یافته و قطعاً آخرین بار هم نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4189 ديدگاه)

    از این کارا خوشم نمیاد یاد گاوبندی و افزایش قیمت تو کشور خودم میوفتم 🤬

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. mohamadreza

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      اولین ایرانی هستی که از افزایش قیمت خوشش نمیاد !

      موافقم 12
      1. ممد ژانگولر

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4189 ديدگاه)

        متوجه نمیشم داداش یعنی شما طرفدار افزایش قیمت و تورمی ؟!!

        1. پارسا

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (286 ديدگاه)

          والا جوری که بعد گرون شدن میرن تو صف ثبت نام ، آدم همین احتمال رو میده

        2. mohamadreza

          ۱۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (465 ديدگاه)

          نه
          بنده خوشم نمیاد
          ولی ملت بزرگ ایران اینو ثابت کردن که فقط دوس دارن وسایل گرون بشه .
          یبار که صحبت گرون شدن نون بود ( چند وقت پیش) ؛ هیچیادم نمیره هر کسی میومد نون بخره اینو میگفت :
          (آقا سنگک هنوز گرون نشده ؟!
          آخه صحبتش بود میخاستن گرونش کنن !)
          من اسم این ملتو میزارم : ملت تورم دوست .
          شما اسم دیگه ای بلدی بفرما در خدمتیم .

          موافقم 10
          مخالفم 1
  2. M.K karimi

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (861 ديدگاه)

    واقعا از دو تا چیز تسلا جسارتا حالم بد میشه :((
    اول : کابینش
    دوم : فیسش و نمای جلوش و در کل طراحی های بیرونیش ( البته به غیر از رودستر ) فکر کنم خود طرفدارای تسلا هم خیلی رو این دو تا مانور ندن ، نمیدونم

    موافقم 17
    مخالفم 7
    1. محمد امین

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2186 ديدگاه)

      چرا ، اتفاقا من شنیدم که تسلا فن ها میگن مدل x لوکس ترین suv بازار آمریکا و زیبا ارین suv موجود هست

      1. M.K karimi

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (861 ديدگاه)

        تسلا X زیباترین SUV موجود هست ؟!؟! :|
        من دگه ررررردددد دادم😂

        موافقم 10
        مخالفم 5
        1. mohamadreza

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (465 ديدگاه)

          تازه به اس پلاد مبگن
          مدل افسانه ای 😂😂😂😂😂😂😂

          موافقم 14
          مخالفم 5
    2. Audi rs e_tron gt

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      تسلا دقیقا بهترین طراحی کابین را داره بنده می دانم شما از حرص می گویید کیفیتش هم عالیست
      نمایشگر ها تسلا بهترین طراحی را دارند و اگر اس پلد را بگویم که فرمانش خیلی خاص است و در پیست استفاده از آن فرمان بهتر است و دیگر مانند گرد ها زیاد خسته کننده نیست

      موافقم 7
      مخالفم 18
      1. porsche 919 hybrid evo

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        دچار اشتباه شدم یه دقه !!!
        پشتش نشستی سلطان تجربه ات رو در میان بزار ما جاهلان بی خبر مهمونیم 😂😂😂

        موافقم 8
        مخالفم 6
      2. Audi rs e_tron gt

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        در جواب به محمد رضا
        جوابتو دادم ولی پاکش کردن
        هم طرفدار آئودی هستم هم تسلا ،آئودی بیشتر و مرسدس و پورشه و …
        تسلا خودتون هم می دونید بهترین طراحی کابین را داره اینجا می دونم از حرص می گید
        تعصبتون از تسلا اگه برای اینه که فکر می کنید تسلا باعث شده همه برقی شن باید بگم اشتباه فکر می کنید
        همه گیری الکتریکی ها هیچ ربطی به تسلا نداره شرکت ها از ۲۰ سال پیش مشکل آلودگی بنزینی ها رو داشتن با چیز هایی مثل اتانول سعی کردند ماشین بدون آلودگی بسازن و نشد و الکتریکی ها رو همه گیر کردن که آلودگی ندارن
        که این ها هیچ ربطی به تسلا نداشت ایلان ماسک هم برای تسلا اول گفت که به سوخت فسیلی کاری نداره و ماشین های الکتریکی برای این برند ساخت و ادامه داد
        در آینده هیدروژنی ها هم زیاد فکر کنم بشن با ماشین هایی مثل آئودی h tron

        موافقم 1
        مخالفم 8
        1. datsun

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (3955 ديدگاه)

          انصافا برا ماشینی که برچسب لوکس خورده کابین خیلی داغونه طراحی ظاهری هم که مشاهده میفرماید

          موافقم 8
          مخالفم 3
        2. M.K karimi

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (861 ديدگاه)

          خیلی خوبه که برچسب تعصب میزنید :)) خب دوست عزیز هر کی این مجموعه کامنتی که رد و بدل شد رو بخونه کاملا میفهمه کی از رو تعصب حرف زد !!
          هر منتقد یا طراحی تو اولین نگاه این کابین رو نگاه کنه میفهمه که کوچکترین نقطه و عنصر و رنگ و لعاب لوکسی غیر از یه نمایشگر بزرگ که اونم از عناصر زیبا و لوکس بهره ای نبرده استفاده نشده !
          خوبه که زبون زد خاص و عام همین کیفیت کم کابین تسلا شده !!!
          به شخصه واقعا حداقل این دفعه خواستم از منظر الکتریکی بودن تسلا ( که خودم به شخصه واقعا خیلی از الکتریکی ها رو دوست دارم ) وارد نشم ولی هر جور خواستم که خودمو قانع کنم که طراحی داخل و بیرون خوبی داره نشد !!!
          یک لحظه طراحی های بنتلی و مرسدس رو مقایسه کنید !!
          {نمایشگر ها تسلا بهترین طراحی را دارند} !! خداوکیلی یه نمایشگر مستطیلی بدون هیییییچییی چجوری میشه گفت که اصلا قشنگه یا نه ؟!؟!؟!

          موافقم 4
          مخالفم 1
      3. abdi_mahdi

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (496 ديدگاه)

        انقدر از روی تعصب و علاقه حرف نزن کسیای که تجربه رانندگی با تسلارو دارن بعضی اجزای ماشین رو بی کیفیت میدونن نه همه ماشینو همچنین یه ماشین خسته کننده میدوننش که بعد یه مدت ادم ازش خسته میشه ولی مثلا کیفیت مانیتورش حرف زیادی برای گفتن داره درضمن زیبایی به سلیقست که از نظر خودم ظاهر بیرونش زیباست ولی ظاهر داخل خسته کننده و خیلی عادیه

        موافقم 2
        مخالفم 2
      4. Hamid

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2456 ديدگاه)

        داداش
        خدایی
        چند نفر از خریدار های اس پلاد میرن پیست آخه!
        اینطور باشه همه خودرو سازا میان از اون فرمونا میزارن خب!!!
        خداییش خود طرفدارای واقعی تسلا هم نمیگن بهترین کابین رو داره تو دیگه چرا میگی! خداییش کیفیت بنتلی و تسلا؟! واقعا؟! انصافا؟!

        موافقم 2
        مخالفم 2
  3. محمد امین

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2186 ديدگاه)

    دو هزار دلار برای کشور هایی که قیمت ماشینهاشون رو با دقت یک لار خرید و فروش میکنن، خیلی رقم بزرگی هست
    مثلا قیمت ماشین هاشون به این شکل هست
    فرض کنید ، پورشه gt3 ، ۱۷۵۶۹۳ دلار هست ، البته مثال میزنم ، در مقابل ۱۷۰۰۰۰ دلار ، عملا اون سه دلار ناچیز هست ، ولی همون هم اهمیت براشون داره ، حالا چه برسه به ۲۰۰۰

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. حسین

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1010 ديدگاه)

    بله دیگه.وقتی فیات کرایسلر و پژو سیتروءن با هم ادغام شدند،دیگه اعتبار کربنتو می‌خواهی به کی بفروشی؟

    موافقم 3
    مخالفم 6
  5. عارف

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (327 ديدگاه)

    اه اه بدم میاد از این سوسول بازیها ، ما اینجا پراید ۲۰ میلیونی شد ۱۲۰ میلیون کسی صداش در نیومد هیچی تازه از رو پیکر هم بالا میرفتن که زودتر ثبت نام کنند که خدای نکرده یک ثانیه عقب نیفتند

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. حاج احمد ( عشقم : سایپا شاهین )

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    الان اگر خودروسازان و تولیدکنندگان عزیز داخلی این کار را کرده بودند ؛ همه جا به همدیگر خورده بود .
    واقعا متاسفم !

    موافقم 2
    مخالفم 9
  7. پیام

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (286 ديدگاه)

    وای حاجی این ماشینای مرسدس چرا اینقد سریعن بوتاس داره اتیش میکشه
    فرارررری بجنب عشق

  8. بهزاد

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2562 ديدگاه)

    وقتی در فروش دو مدل لوکس به خصوص X به مشکل خورد تقریبا به اجبار قیمت مدلهای میانه خودشو بالا میبره تا حداقل در سودآوری موفق باشه.
    این روند تا زمانی که خودروسازان متوسط از نظر کلاس کاری وارد رقابت نشدن جواب میده و امکان اینکه بتونه این روند را حفظ کنه برای سالهای آینده کمه و همانطور که دیدیم دو مدل لوکس x و s کم کم از رقابت خارج شدن بنا به دلایلی که گفتنش طولانیه.
    شرکتی که متوسط قیمت خودروهاش یهو نصف میشه و اگر مدل ارزون تر هم بیاد باز هم نسبت به y و 3 قیمتش تقریبا نصف خواهد بود از نظر مدیریت در صنعت خودرو یک فاجعه ست در حالی که مثلا تویوتا و vw یا فورد و… فاصله ی قیمتی خودروهاش بسته کلاس و سگمنت با شیب آهسته افزایش قیمت دارند.
    به عنوان مثال:
    X1 شروع ۳۴ هزار دلار
    X2 حدود ۳۶ هزار
    X3 حدود ۴۲ هزار
    X4 حدود ۵۰
    X5 حدود ۵۶
    X6 حدود ۶۲
    X7 حدود ۷۵
    حالا تسلا مدل x لانگ رنج حدود ۱۰۰ هزار دلار
    مدل y دو موتوره ۵۵ هزار دلار
    مدل ۲ اگه بیاد میشه ۲۵ تا ۳۰ هزار.
    با هر مدل ارزانتر بازار مدلهای گرانتر به خطر خواهد افتاد

    مخالفم 10
    1. AMIR / ARMI

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1285 ديدگاه)

      یعنی معنی و مفهوم کلاس بندی رو به طور کامل بردی زیر سوال
      یعنی میگی هر کی می‌خواسته مدل s بخره چون مدل ۳ بیرون اومده رفته مدل ۳ خریده
      یه نگاهی به آمار بندازیم تسلا مدل S در سال های حضور به تعداد زیر فروخته
      سال ۲۰۱۵ ( 18,645 )
      سال ۲۰۱۶ ( 24,000 )
      سال ۲۰۱۷ ( 26,800 )
      سال ۲۰۱۸ ( 29,950 )
      سال ۲۰۱۹ ( 14,425 )
      سال ۲۰۲۰ ( 20,301 )
      ۲۰۲۱ هنوز کامل نیست
      نه تنها مدل های ارزون تر روی مدل های گرون تاثیر نذاشتن بلکه باعث شدن پرچمدار بیشتر به چشم بیاد
      کل خودرو ساز ها دارن نحوه بازاریابی و فروش تسلا رو تحسین میکنن شما میای راحت میگی فاجعس ؟

      1. بهزاد

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2562 ديدگاه)

        مدل x در سه ماه اخیر فقط ۱۰۱ عدد فروخته و مدل s هم در نه ماه نخست حدود ۷۸۰۰ تا فروخته و در سه ماه آخر سال فکر نکنم بتونه آمار کلی را از ۱۰ هزارتا بیشتر کنه که میشه نصف سال گذشته.
        آمریکایی ها یک روش بازاریابی در صنعت خودرو دارن اونهم اینه:
        به جای توسعه و سرمایه گزاری در یک سگمنت میان مدل قبلی را تا جای ممکن اسب بخار و گشتاور بهش تزریق میکنند اما دریغ از اینکه اون قسمت از بازار از دست رفته و این مدل از بازاریابی جوابگو نیست و قوی تر کردن یک خودرو همیشه در موفقیت تاثیر نداره و مشکل از جای دیگریست.
        شما نگاه کن ببین این اواخر کادیلاک در سدان ها چه کاری کرد و ژاپنی ها برای IS و سدان آکورا چه کردند و در نهایت این فروش هست که نشان میده تصمیم درست بوده یا خیر.
        خودروهای برقی برای طبقه ایست که به دنبال صرفه جویی و معافیت و مشوق های مالیاتی هستند و این عشق ماشین برقی فقط زائیده ی ذهن انجمن ها و سایت های ماشینی بوده چون اکثر نوجوانانی که هنوز دستشون تو جیب ددی هست نمیدونن زندگی و مخارج یعنی چی و این محافل فقط مکانی برای تخلیه ی رویاهاست.
        اگر پنج سال بعد شنیدی فلان برند در تولید مدلهای برقی سفارش شده دچار مشکل شده و تقاضا بیشتر از عرضه هست نگید داره بازاریابی میکنه!

        موافقم 2
        مخالفم 6
        1. Elmiraj

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          model S و model X جدید مشکل زنجیره تامین قطعات دارن نه کاهش تقاضا…
          چهل بار این حرفو اینجا تکرار کردی دریغ از یه بار تحقیق…!!!

          جهت اطلاعت هر دو ماشین با بیشترین میزان تقاضا از زمان ورود به بازار تا به امروز روبه‌رو هستن.
          در حالی که تسلا خودشو را برای تولید ۲۰۰۰ دستگاه model S/X جدید در هفته آماده کرده ، هم اکنون تولید Model S با سرعت اندکی در جریانه و تولید Model X هم هنوز شروع نشده و تازه میخواد در این سه ماهه چهارم تولیدشو شروع کنند و اوایل سال آینده عرضه‌اش کنند .

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. AMIR / ARMI

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1285 ديدگاه)

          نمیشه اسم این اشتباه گذاشت
          این نمونه کاملی از تنفر ضد آمریکایی هستش
          کادیلاک هیچ وقت در نظر نداشته از نظر فروش با امثال لکسوس رقابت بکنه
          میانگین قیمت محصولات برند های غیر لوکس جنرال موتورز ( شورلت جی ام سی و غیره ) بیشتر از برند هایی مثل فلکس واگن و تویوتا هستش
          همچنین جنرال موتورز بسیار بهتر پتانسیل فروش خودرو های گرون با برند های غیر پریمیوم رو داره
          کادیلاک با سدان های پرفورمنس خودش کاملا بخشی رو پوشش میده که خارج از حوضه سدان های لوکس ژاپنی هستش
          هنوز بعد از دهه ها نه ژاپنی ها نه اروپایی ها نتونستن در برخی سگمنت ها از جمله کوپه های پرفورمنس رده میانی رقیب قابلی برای آمریکایی ها بسازن
          و در سگمنت مهمی مثل سدان پریموم میان سایز بازی رو تو خود اروپا به تسلا مدل ۳ میبازن و حتی جرعت ورود بهش رو پیدا نمیکنن
          و در آینده با مدل کوچک تر از مدل ۳
          بخش هاچبک های ارزان اروپا که هویت خودرو سازان اروپایی حساب میشه با تنش رو به رو میشه
          فکر نکنم در حدی از خودرو بدونی که متوجه باشی کلاپ های خریداران و طرفداری تسلا الان شلوغ تر از کلاپ های امثال بخش m یا amg بی ام و هستش
          در مورد آمار تولید و فروش دوستم المیراج راهنمایی تون می‌کنه

          موافقم 2
          مخالفم 2
        3. بهزاد

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2562 ديدگاه)

          برای بار چندم میگم تسلا در بخش لوکس سازی موفقیتی کسب نمیکنه و شما اسمشو هرچی دوست دارید بزارید.
          ناراحتی نداره کافیه چند سال صبر کنید ببینید در بخش خودروهای لوکس بازار دست چه برندهایی میوفته ، بعد از مشاهده نتایج میاییم با هم به یاد این روزها گفته هامون را نقد میکنیم.
          یادمان نرفته شماها همینجا بارها گفتید آینده با چرم و چوب مشخص نمیشه و ما گفتیم و میگیم بخشی از بازار خودروهای لوکس معطوف به هنر هست و به کار بردن این هنر در یک خودرو نیازمند یکسری ملزومات بوده که هر شرکتی از پسش بر نمیاد و باعث ایجاد هزینه و زمان تولید میشه و در این مورد تسلا زمان کافی و نیروی کار ماهر را نداره و همچنین تامین کننده و به مرور با گذشت زمان و ورود لوکس سازان این بخش توسط آنها تسخیر خواهد شد.
          الان برای ساخت یک خودروی لوکس در حد مرسدس s کلاس حداقل نیاز به یک میلیارد هزینه بوده و برای بازگرداندن این هزینه ها همچین خودرویی نیازمند فروش معقول با قیمتی که ضرر نداشته باشه هست.

          موافقم 3
          مخالفم 2
        4. بهزاد

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2562 ديدگاه)

          جناب امیر armi جنرال موتورز سال گذشته ۱۲۲ میلیارد دلار درآمد داشت با فروش 6.83 میلیون دستگاه.
          اگر این درآمد تقسیم تعداد خودروها بشه میشه ۱۷۸۰۰ دلار
          حالا تویوتا ۹.۵ میلیون خودرو فروخته با درآمد ۲۵۵ میلیارد دلار و میانگین قیمت برای هر خودرو ۲۶۸۰۰ دلار
          هوندا سال گذشته ۴.۵ میلیون خودرو فروخته با درآمد ۱۳۷ میلیارد دلار و ۱۷ میلیارد را برای بخش موتور و هواپیما و قایق کم میکنیم میمونه ۱۲۰ میلیارد و تقسیم بر تعداد خودرو که درمیاد ۲۶۶۰۰ دلار
          فورد ۱۲۷ میلیارد و ۴.۲ میلیون فروش و میانگین ۳۰ هزار دلار
          Vw هم درآمد ۲۵۷ میلیارد دلاری و فروش ۹.۳ میلیونی و میانگین ۲۷۶۰۰ دلاری.
          یک نکته هم اضافه کنم بخش بزرگی از آمار فروش جنرال موتورز از چین هست که با توجه به اون خودروها که قیمت پایینی دارند در نتیجه میانگین قیمت تاثیر گزار میباشد.
          همانطور که مشاهده فرمودید بحث میانگین قیمت و فاصله ای که در ذهنتون پرورش دادید نوعی خیاله و این مورد هم فراموش نشه بخشی از تحقق درآمدها به خاطر لیزینگ و اقساط در همان سال بدست نمیاد وگرنه میانگین قیمت خودروها بیشتر از این اعداده.
          این میانگین قیمت فقط یک بخش از ماجراست و خلاقیت در تولید و کاهش هزینه ها خودش یک هنر مدیریته که برخی از شرکت ها در اون خبره هستند.

          موافقم 2
          مخالفم 3
        5. AMIR / ARMI

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1285 ديدگاه)

          بخش ناراحت کننده قضیه فقط تنفر نیست
          بخش ناراحت کننده داستان اونجاست که عدم درک و خود زیاد فهمی هم قاطی ماجرا میشه
          کمپانی های خودرو سازی در صنایع دیگه هم فعالیت میکنن و تقسیم کردن سود کمپانی ها به تعداد فروش خودرو شون یه شوخی هستش که به هر کی بگی نیم ساعت بهت میخنده
          مثلاً فلکس واگن عسل سازی هم داره !
          یا اینکه مثلاً مدل سه تسلا رو با شروع قیمت ۴۰ هزار دلاری رقیب بی ام و سری ۳ نمیدونی چون کابینش رو دوست نداری
          ولی همه جا رقیب هم میدوننش
          ولی واقعا خسته کننده هستش که هی میآید میگید صبر کنید چند سال دیگه فلان میشه بهمان میشه . خیالت راحت چند سال دیگه هم همین داستان و ؛ باز اروپایی ها به دنبال شکار تسلا هستن و باز باید صبر کنیم
          تسلا داره تو ناف آلمان کارخونه میسازه
          هنوز بی ام و درگیر اندازه جلو پنجره ماشین های خودش هستش و فلکس به دنبال سوار کردن باتری روی پلتفرم های درون سوز خودش .
          الان در جایی هستیم که
          فورد بیشترین میزان تولیدات هیبریدی و تمام الکتریکی خودش وارد اروپا می‌کنه به جای فروش در آمریکا
          بازی الکتریکی ها تو اروپا جریان داره و خود اروپایی ها فعلا درگیر پیشی گرفتن
          از آمار تسلا های وارداتی از چین هستن
          وای به روزی که کارخونه آلمان شروع به تولید بکنه
          به قول یه دوستی آلمانی ها تو جایی که باید رید..

        6. بهزاد

          ۱۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2562 ديدگاه)

          موضوع عسل که عنوان کردی جالب بود و یک تنه سطح مباحث را میبری به عهد بوق.
          کلی گویی نکن راجب چیزی که میخواهی اثبات کنی با ارقام و آمار واقعی پا پیش بزار و مثلا بگو فلان شرکت از فروش عسل یا زنجبیل فلان میزان درآمد داشته.

  9. Audi rs e_tron gt

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    هم طرفدار آئودی هم هم تسلا هم مرسدس هم پورشه هم …
    شما که به کیفیت تسلا بد می گید واضحه هیچی از این ماشین نمی دونید
    قطعا پلد افسانه ای هست .کدوم سدان می تونه کار هایی بکنه که سوپر اسپرت ها جلوش کم بیارن اللخصوص سوپر اسپرت های تیون شده
    اگه مشگلتون با تسلا برای اینه که فکر می کنید باعث الکتریکی شدن بقیه برند ها شده اشتباه می کنید
    شرکت های ماشین از ۲۰ سال پیش که ماشین ها آلودگی زیادی داشتن به فکر این افتادن ماشین نوع جدیدی بسازن با اتانول و این چیز ها سعی کردن ماشین بی آلودگی بسازن نشد و برقی ها را ساختن
    به تسلا هیچ ربطی نداره که شما اینقدر ازش تعصب دارید

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. Hamid

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2456 ديدگاه)

      یه چیزی رو بگم جناب دانا که ادعا میکنی از تسلا چیزی میدونی
      شما این رو به من بگو
      کیفیت کابین یه ماشین
      چه ربطی داره به شکست دادن سوپر اسپورت ها؟!
      آره خب تویوتا سوپرای 1000 اسبی هم میتونه آونتادور رو مثلا شکست بده توی درگ اما وقتی میگن کیفیت کابین پایینه (که خب البته با توجه به خیلی قدیمی بودن سوپرا طبیعیه) کسی چیزی نمیگه! چون هیچوقت سوپرا ادعای لوکس بودن نداشته!!!!

      موافقم 2
      مخالفم 1
  10. Achtung

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (421 ديدگاه)

    تسلا فقط قیمتش لوکسه.
    کافیه کلیپهای بررسی کیفیت مدلهای تسلا رو بگردید تا به عمق فاجعه پی ببرید.

    موافقم 3
    مخالفم 6
  11. Silent

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (630 ديدگاه)

    اینجا رو باش واقعا کامنت های یکسری جز بی سوادی از سر جهل و تعصب نیست! کاش مطلبی عنوان می شه بصورت کامل بهش پرداخت بشه!!! وقتی یکی که 4 تا مطلب در مورد برند TESLA به عنوان شرکتی که دنیای خودرو رو یک تنه مسیرش رو عوض کرده بارش هست ته دلش بتون نخنده :))
    و اما این 2500 دلار افزایش قیمت مدل های 2021 برا چی هست؟! خلاصش افزایش کیفیت کابین در راس
    باز طراحی کنسول مرکزی
    داشبورد پسورد دار
    شارژر وای فای
    سقف تمام شیشه
    شیشه های نویزگیر داخل کابین
    فیلتر هیپا
    چراغ های نسل جدید رخ ماشین
    پمپ گرمایشی
    هیتر فرمان
    متریال جدید صندلی ها و…
    خیلی حال توضیح نیست

    موافقم 7
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا