ایلان ماسک در زمان بازدید از گیگا فاکتوری این شرکت در برلین آلمان از بروکراسی ژرمنها انتقاد کرد.
تسلا در ساخت گیگا فاکتوری آلمان خود با تأخیرهایی روبرو بوده و زمان افتتاح این کارخانه را از اول جولای امسال به اواخر سال جاری میلادی موکول کرده است. این تأخیرها دلایل متعددی دارند که شامل فرایند طولانی تائید و تصمیم تسلا برای تأسیس کارخانه باتری در این سایت تولیدی میباشد.
وقتی که از ماسک درباره زمان شروع به کار اولین سایت تولیدی تسلا در اروپا پرسیده شده او گفته است:
با توجه به شرایط موجود خیلی سخت میتوان پیشبینی کرد که این سایت چه زمانی خودرو تولید خواهد کرد. به نظر میرسد ما میتوانیم اواخر امسال شروع به تولید خودرو بکنیم.
تسلا در حال برنامهریزی برای تولید مدل Y در کارخانه آلمان خود و برای بازارهای اروپایی است. در این تأسیسات همچنین سلولهای باتری ۴۶۸۰ جدید نیز تولید خواهند شد. اخبار پیشین نشان دادهاند این شرکت مشکلاتی در زمینه مجموعه ساخت باتری داشته ولی بخشهایی همچون بخش پرس و رنگآمیزی پیشرفت قابلتوجهی را تجربه کردهاند.
آلمان به خاطر قوانین پیچیده و بروکراسی خود شناخته شده اما ماسک این موضوع را پنهان نمیکند. او میگوید: “من فکر میکنم ژرمنها میتوانستند بروکراسی کمتری داشته باشند که در این صورت بهتر میشد.” او از قوانین این کشور به عنوان قوانین “ابدی” نام برده است.
ماسک افزوده است:
قطعاً فرایندهای فعالی برای حذف برخی قوانین میتواند وجود داشته باشد. در غیر این صورت قوانین در طول زمان روی هم انباشته شده و شما قوانین بیشتر و بیشتری خواهید داشت و در نهایت هیچ کاری نمیتوانید بکنید.
این اولین باری نیست که تسلا از آلمان به خاطر بروکراسی خود انتقاد میکند زیرا قبلاً شاهد زیر سؤال بردن فرایند تائید طولانی این کشور اروپایی توسط تسلا بودهایم. این خودروساز با ارسال نامهای به یک دادگاه در برلین گفته بود این بروکراسی باعث عدم علاقه به سرمایهگذاری در پروژههای انرژی پاک و زیرساختها شده و باعث میشود آلمان نتواند به اهداف آب و هوایی خود دست یابد.
مسعود بهروان
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ساختن یه گیگا فکتوری تو کشوری که لونه ی شیرایی چون بنز ، ب ام دبلیو ، پورش ، آئودی ، فولکس و ….. باشه خیلی کار سختیه و مرسی تسلا که واقعا همه رو به چالش کشیده . موفقیت هیچ گاه ابدی نیست و همیشه در هر زمان رقیبانی جدی پیدا میشن که بخوان بقیه رو به چالش بکشن .
زیزیگولو
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰تجربه بهم ثابت کرده که هر چقدرم زرنگ باشی عاقبت یه نفر زرنگ تر از خودت پیدا میشه که بزنه رو دستت!!! آدم تو هیچ مورد و هیچ موضوعی نباید فکر کنه هیچکس به غیر از خودش وجود نداره
ممد ژانگولر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰فکر کنم آلمانها ایلان ماسکو بدجوری انداختن تو هزار توی ساخت و ساز
اوسکولش کردن ?
همون قواعد معروف خودمونه ( ایرانی بازی ) ?
Philipp
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰جناب تسلا همین قانون ها باعث شد که مرسدس از یک موتور دولیتری چهار سیلندر 400 اسب قدرت
و ب ام و از یک موتور سه لیتری 6 سیلندر 600 اسب قدرت بکشن بیرون
در حالی که همین دو شرکت سی سال پیش برای دست یابی به این قدرت ها مجبور به استفاده از V12 شدند (CLK GTR, McLaren F1)
RezaRs
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰البته که بی ام وی برای انجنs70/2 یه شاهکار به تمام معنا انجام داد و مقایسه اوتپوت انجن ۲۸ سال پیش با انجن های جدید چندان عادلانه و جالب نیست و کاری که مک لارن f1 با اون ۶۱۸ اسب در اون زمان کرد هم شاهکار بود و هست
Philipp
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰مک لارن اف یک اولین هایپرکار بود واز مهم ترین اسطوره هاست
هدف من مقایسه قدرت بود که پیشرفت رو متوجه بشید و ببینید که سخت گیری چه کار می کنه
RezaRs
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰نمیشه بگید چون starship sn15 الان اینه پس ساتدن ۵ی که پروفسور ورنرن فون براون ساخته پشمه
هر چیز به جای خود و در زمان خود
حشمت
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰الان چه ربطی به قضیه داشت ?
کافر مقدس
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰نظرات اساتید پدال داره کاری میکنه کم کم ویلچر تهیه کنیم
Farzad
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آلمان یعنی کشور قانون .
بروکراسی آلمانی در جهان زبان زد خاص و عامه ، بسیار پیچیده و وقت گیر که به خاطر شیوه مدیریتی منظم و دقیقشون هست .
مثلا فرد برای دریافت گواهینامه در آلمان باید هفت خان رستم رو طی کنه که یکیش آزمون های سخت مختلف هست و همین چیزا باعث میشه به همراه انگلستان و فرانسه ، معتبر ترین گواهینامه در جهان به حساب بیاد .
درباره گیگافاکتوری هم ماسک واقعا اذیت شده و درستش هم همینه ، اون قضیه یادتونه ؛ میخواستن ده ها هکتار زمین رو به همراه درختانش در سه روز پاکسازی کنن اما دادگاه عالی دستور داد که بشین سرجات فعلا فعالان محیط زیست صداشون دراومده .
Erfan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بله وقتی از جایی که با بی قانونی و تغییر قانون ها تونستی رشد کنی هیچوقت تو کشوری که کاملا قانونمداره و براش مهم نیست طرفش پولدار باشه یا نباشه و بازار رقابتی هم داره نمیای بگی به به بلکه مثل آقای ماسک اعتراض میکنی.
R@m!n
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بازار آلمان رقابتیه بازار آمریکا رقابتی نیست ؟؟؟ پس چطوره همه کمپانیا با افتخار آمار فروششونو تو آمریکا میدن اما کشور خودشونو نمی گن !!
بازار آلمان اتفاقا نسبت به آمریکا بسته تره چون سیا..ستشون اول فروش ماشینای آلمانی هست و رو ماشینای خارجی کلی مالیات می بندن و به هیچ وجه هم اجازه فروش بالا نمیدن. این اصلا بد نیست و این موضوعم ربطی به قانون مداری بیشتر نداره.
بروکراسی چندین معنی داره و منظور ماسک از بروکراسی قوانین خشک و بی انعطاف آلمان نسبت به کالاهای خارجی (نسبت به آمریکا اینطوره و از خیلی کشورای دیگه اروپایی بهتره) هست. قطعا سر تاخیر انداختن گیگا فکتوری برلین پای بقیه خودروسازای آلمانی هم وسطه مخصوصا فولکس واگن چون میخواد با اینکار سری الکتریکی E-TRON و ID رو تو بازار جا بندازه تا در رقابت با تسلا عقب نمونه.
یانکی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰حین خوندن کامنتت همش دیزل گیت میومد تو ذهنم و اینکه آمریکایی ها لین جنایت علیه بشریت رو کشف کردن
Elmiraj
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰چون میدونن که اگر model y های ساخته شده در برلین به سلول های ۴۶۸۰ مجهز بشن ، بُرد فراتر از ۶۵۰ کیلومتری را به ارمغان میارن.
و این برای آلمان ها یه کابوسه که ببینن model y حتی در خاک خودشون هم بهتر از ID.4 میفروشه…
Farzad
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰قضاوتت متعصبانه هست !
مگه مسئولین آلمان یا حتی خود ایلان ماسک هم مثل ماها روی برندهای مختلف تعصبات الکی دارن ؟
اگه آلمان میخواست همون اول اجازه ساخت رو نمیداد ، آلمان از سرمایه گذاری در کشورش استقبال میکنه اما خب تو بحث صنعت حساس هستن و به ریز ترین جزئیات هم توجه دارن . حزب دموکرات مسیحی و حزب دموکرات آزاد آلمان حامی احداث کارخانههای تسلا هستن و معتقدن جلوگیری از اون به جذابیت آلمان برای تولیدکنندگان لطمه میزنه .
Elmiraj
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰تسلا سرجمع ۶.۸ میلیارد یورو در گیگابرلین سرمایه گذاری میکنه و در حال ساخت پیشرفته ترین کارخانه خودروسازی اروپاست ، علاوه بر این بخش باتری گیگابرلین در فاز اول توان تولید ۱۰۰ گیگاوات و در بهرهبرداری نهایی توان تولید ۲۵۰ گیگاوات ساعت باتری را در سال خواهد داشت که اونو با اختلاف چندین برابری به بزرگترین کارخانه تولید باتری اروپا تبدیل خواهد کرد…
تا اینجای کار هم تسلا ۶۲ درصد از مساحت جنگلی را که قطع کرده بود را تونسته در جای دیگری بکاره و ۳۸ درصد باقی مانده هم در طول امسال خواهد کاشت…
پس دلیل این همه تاخیر در تایید کارخانه چی میتونه باشه…؟!؟!
غیر از سنگ اندازی های پشت پرده…
Sina10
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰چجوری میشه جنگلی که درختان بعضا چند ده ساله دارن رو توی چند ماه ۶۲ درصد بازسازی کرد؟
حداقل برای بازسازی کامل اونجا چندین سال زمان میبره
Elmiraj
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰تسلا ۲۹۴ هکتار جنگل زدایی داشته که تنها از اوایل امسال تاکنون تونسته ۱۷۵ هکتار آن را بکاره و متعهد شده که امسال ۱۵۶ هکتار دیگر را هم میکاره…
https://www.teslarati.com/tesla-giga-berlin-reforestation-update/
( جهت اطلاع این منطقه مزرعه جنگلی هست نه جنگل طبیعی ، در دهه هفتاد میلادی این درختانو جهت مصارف صنعتی کاشتن تا بعد ها ازشون استفاده کنند )
Sina10
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بله ، باید بروکراسی داشته باشن
رفتی یه جنگلو با خاک یکسان کردی اونم توی کشوری که به محیط زیست اهمیت میده میخوای کاری باهات نداشته باشن؟
آقا ماسک اونجا چین نیست که برای تولید و سود بیشتر حاضرن تمام دنیا رو نابود کنن ، اونجا قانون داره ،
الکی نیست که میگن آلمانیا از قانون مدار ترین کشور های دنیا هستن
بله وقتی به بهانه حفاظت از محیط زیست ، محیط زیست رو نابود میکنید باید کلی دردسر هم داشته باشین
همین دردسر ها باعث شد بنزی که واسه ۴۰۰ اسب بخار ، از V8 با حجم بالای ۶ لیتر حجم استفاده میکرد بره سراغ موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری و با همون قدرت ، موتور ۴ سیلندری که به نظرم هنوزم بهترین ۴ سیلندر دنیاست و به بهترین شکل یه V8 رو شبیه سازی میکنه
همیت دردسر ها باعث شد موتور ۴ لیتری بامو که تا همین ۶ سال پیش روی M6 بتونه ۵۰۰ اسب بخار بده و بعدش الان همون موتور با استهلاک و هزینه و مصرف سوخت بسیار بهتر بیش از ۱۰۰ اسب بخار بیشتر بده
اگه همین دردسر ها نبود هیچ وقت ، هیچ کسی سراغ برقیا نمیرفت و همین تسلا کلا وجود نداشت
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰عکس ایلان الکل رو که میبینم حالم بد میشه،نمیدونم چرا اینقدر نفرت انگیزه این موجود???
ایکاش کلا بهش اجازه ندن تو آلمان کارخونه راه بندازه همینجوری با کلی ضرر برگرده به خونه ی خودش…
فکر کرده دنیا شهر هرته…
Erfan
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کلا یک آدم کثیف هست در سیاست هاش بنظر من و برای پیشرفت به هرچیزی توسل میکنه درست مثل چینیا.
فرشاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰کرم از خودته بیخ ریش بنز و بیمر و فولکس کارخونه میزنی