یک راننده تسلا مدل S اهل فلوریدای امریکا در حین تصادف، در حالی که از ویژگی «اتوپایلوت» خودرو استفاده میکرد، جان خود را از دست داد. مطابق گزارش آسوشیتد پرس (AP)، این اولین مرگ در هنگام استفاده از تکنولوژی خودران محسوب میشود. این تصادف زمانی روی دارد که یک کامیون تریلر در یک تقاطع، گردش به چپ انجام داد و در این میان، هیچ چراغ راهنمایی در جلوی تسلا وجود نداشت. این حادثه در ۷ می سال جاری میلادی در «ویلیستون» فلوریدا اتفاق افتاد و راننده بر اثر شدت جراحات وارده در این برخورد، کشته شد.
تسلا در یک پست وبلاگی این توضیح را داده که مدل S در حال عبور از یک بزرگراه چند بانده با استفاده از سیستم اتوپایلوت بوده و در این حالت، کامیون بزرگ در مسیرش قرار گرفته است:
در شرایط روشنایی خیرهکننده آسمان، نه سیستم اتوپایلوت و نه راننده متوجه قسمت سفیدرنگ تریلر نشده بودهاند و بنابراین، ترمزگیری اعمال نشده است. ارتفاع بالای تریلر همراه با موقعیت آن در جاده و شرایط بسیار نادر در این برخورد، باعث شد که مدل S به زیر تریلر برود و کف این تریلر به شیشه جلوی خودرو ضربه وارد کند. اگر مدل S با جلو یا عقب کامیون برخورد میکرد، حتی اگر سرعت زیادی نیز داشت، سیستم پیشرفته ایمنی تصادف تسلا احتمالاً میتوانست باعث جلوگیری از آسیب جدی شود؛ موضوعی که د ر بسیاری از برخوردهای مشابه مشاهده شده است.
در همین حال، این خودروساز از مرگ این راننده، بسیار متأثر شده است:
… کسی که یک دوست برای تسلا و همینطور جامع بزرگتر خودروهای الکتریکی بود.
تسلا سپس به این نکته اشاره میکند که این اولین مرگ در ۱۳۰ میلیون مایل عملکرد سیستم اتوپایلوت بوده است و خطر آسیب جسمی در طول زمان، با پیشرفت این سیستم، کاهش خواهد یافت. در حالتی که سیستم اتوپایلوت درگیر شده باشد، یک هشدار نمایش داده میشود که به کاربر یادآوری میکند که این تکنولوژی هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و هنوز باید در تمام زمانها کنترل وسیله نقلیه را در اختیار داشت.
مطابق قاعده مرسوم، تسلا پس از اطلاع از این تصادف، مراتب را به سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای امریکا اطلاع داده است. به گزارش AP، دولت در حال بررسی سیستم اتوپایلوت در تسلا است.
بهروزرسانی:
تحقیقات پلیس نشان میدهند که راننده این خودرو در حین تصادف در حال تماشای دیویدی فیلم هری پاتر بوده است. البته میزان نقش این موضوع روی تصادف هنوز نامشخص است.
سامان اذری
۱۲ تیر ۱۳۹۵واسه پیشرفت یک علم و یک صنعت همیشه بعضی ها قربانی میشن اینبار هم قرعه به نام این راننده فلوریدایی افتاده بود
ایشالله روز به روز شاهد پیشرفت و کم نقص تر شدن این تکنولوژی باشیم
GPS هم میتونه تو همچین موقعیت هایی به داد ماشین و راننده برسه
اینجا هم 2 تا بچه بی گناه تو وانت اریسان سوختند پلیس خودرو رو عام این جنایت وحشتناک شناخت ولی دریغ از یک حرکت
متاسفم
Elemento
۱۲ تیر ۱۳۹۵خدا رحمتش کنه. تسلا در استفاده ازاین سیستم پیشقدم شده. خوب مسلما هنوز خیلی راه داره تا این سیستم رو بی نقص کنه
یو اس اس اینترپرایز
۱۲ تیر ۱۳۹۵خوب این بنده خدا چندتا سرعت داشته هم مهم.
سرعتش خیلی بالا بوده
سعید
۱۲ تیر ۱۳۹۵ایشالله این سیستم فراگیر بشه و ما هم از نصب این سیستم بر روی پراید و 405 و از رانندگی اتوپایلوت لذت ببریم.
احسان
۱۳ تیر ۱۳۹۵نه راننده کامیون، نه راننده تسلا و نه شرکت تسلا هیچکدوم مقصر نیستند، مقصر اصلی هری پاتر عوامل این فیلم باید به سزای عملشون برسند.
محمدرضا
۱۲ تیر ۱۳۹۵http://www.roboticstrends.com/images/photos/fatal-tesla-crash-aftermath.jpg
SAEED
۱۲ تیر ۱۳۹۵داج رم زده مچالش کرده
حمید
۱۲ تیر ۱۳۹۵خدا رحمتش کنه ماشین حتی شیشه اش هم نشکسته
ولی در هر صورت اتو پایلوت وقتی خوبه که همه ماشینها این سیستم را داشته باشه و
اتومبیلها بتونند با هم ارتباط داشته باشند
ali
۱۲ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز زیر اون عکس نوشته تزیینی است پست بالایی محمد رضا عکس واقعی رو گذاشته یه نگاه بنداز?
حميد
۱۲ تیر ۱۳۹۵اخ دیدیم خیلی داغون بود
سیاوش
۱۲ تیر ۱۳۹۵گند زد تسلا
یعنی چی سیستم اتو پایلوت متوجه قسمت سفید رنگ تریلر نشد !!
پس از ضعف سیستم اطلاع داشتین
بنظرم توجیه قابل قبولی نیست
اونجا که جاده هاشون تر و تمیزو پر از علائم و نشونه اکثر مردمو قانونو رعایت میکنن اگه این سیستم انقدر حساسه فکر نکنم عمرا تو ایران عمل کنه تو خیابون با ماشین میرونی موتور از سمت چپ ماشین چنان با سرعت رد میشه کپ میکونی یکی اونور بزرگراه دنده عقب گرفته راننده جلویی زیک زاک میره یه پرایدم جلوت لایی میکشه
راننده تریلی هم رو باند سمت چپه تکون نمیخوره
كوروش
۱۲ تیر ۱۳۹۵بعد سیستم خودکار اطلاعات رو از سنسور های که به ردار هم معروفن میگیره این که دیگه سیاه و سفید نداره مگر اینکه به احتمال ۱٪ فقط با دوربین راهبری کنه که اونوقت !!!!!!!!؟
احسان(احسان سابق)
۱۲ تیر ۱۳۹۵گردش ناگهانی به چپ اون هم در بزرگراه…همه جا راننده کودن و گیج وجود داره که حتی اایمن ترین ماشین دنیا با برترین تکنولوژی ها نمی تونه مردم رو از دست حماقت این گلابی ها حفظ کنه…خدا راننده تسلا رو رحمت کنه
fcmz
۱۲ تیر ۱۳۹۵خدا رحمتش کنه….
نمیدونم چرا ولی اصلا این سیستم های خودران خوشم نمیاد.
سالی که اونتادور اومد هموند بهش گیر داده بود که روح لامبو رو مثل گذشته نداره. حالا شما فکر کنید که دنیا داره به سمت خودروهای خودران میره. چند سال بعد که کم کم همه دارن از این تکنولوزی استفاده میکنن بعضی دوستان گرام گیر میدن که نمیدونم چرا لامبو این سیستمو نداره یا مثلا تسلا رو تکنولوزی مانور میده اما فلان شرکت که به قابلیتهای رانندگی اهمیت میده عقب موندس!
امین
۱۲ تیر ۱۳۹۵سیستم اتوپایلت ماشینهای ما هم همیجوریه منتها فرقش اینه که تو هر چی میخوای نری زیر تریلی ماشین خودش زحمتش رو میکشه و میبرتت زیر تریلیو …
امیر
۱۲ تیر ۱۳۹۵ولوو با این که اولین خودروی خودران رو تولید کرده هنوز به خودش اجازه نداده که این سیستم رو به صورت رسمی روی خودروهای تولیدی نصب کنه هنوز داره این سیستم رو تست میکنه بعد تسلا میخواد با بلند پروازی جون مردومو بگیره اگه این تو ایران بود صداش در نمیومد
مسعود
۱۲ تیر ۱۳۹۵درود
مسعود فقط ایران فقط تیبا خخخخخ
اگر این سیستم رو تیبا نصب بود مسلما رانندش جان سالم بدر می برد:)
mostafa
۱۲ تیر ۱۳۹۵از کجا فهمیدن داره هری پاتر میبینه؟؟؟؟؟؟؟
احمد باقری
۱۲ تیر ۱۳۹۵مسلما روز به روز بهتر و ایمن تر میشه.
حامد
۱۲ تیر ۱۳۹۵توى ایران که مردم با عقل و اختیار خودشون میرونن سالى بیست و چند هزار تا میمیرن. هنوز آمار تسلا که اختیار رو دست مردم نمیده خیلى بهتره.
میلاد
۲۸ مرداد ۱۳۹۵درسته که این تکنولوژی جالبیه ولی من خودم نمی تونم به یه ماشین که بعضی منطق های انسان ها رو نداره اععتماد کنم مخصوصا تو بزرگراه ولی داخل شهر فکر کنم بشه باش کنار اومد :)