شبکه تسلا در حال حاضر دارای ۱۲۵ ایستگاه سوپرشارژر در کشور امریکاست و در همین حال، به ایستگاههای بیشتر از این برای مسافرتهای طولانی نیاز خواهد بود. برخلاف عمل پُر کردن یک مخزن بنزین، شارژ باتری یک خودروی الکتریکی فرآیندی خطی نیست و هر چه به انتها نزدیکتر میشویم، باتری برای پر شدن به زمان بیشتری نیاز پیدا میکند. طبق گفته تسلا، ۲۰ دقیقه زمان برای پُر کردن نیمی از باتری مدل S لازم است که با استفاده از ایستگاههای سوپرشارژر ۱۲۰ کیلوواتی لازم است. این سرعت شارژ، حدود ۱۶ مرتبه از بسیاری از ایستگاههای شارژر عمومی بیشتر است. در همین حال، وقتی در مدل S نشستهاید، میزان مصرف معادل سوخت را میتوانید مشاهده کنید که حالتی پایدار و یکنواخت دارد. یک شارژ ۳۵ دقیقهای، میتواند ۱۰۰ مایل به مسافت خودرو اضافه کند.
تسلا مدل S از یک کانکتور اختصاصی استفاده میکند. همچنین این کمپانی انواع مختلفی از آداپتورها از جمله نوع دوشاخهای استاندارد SAE J1772 مورد استفاده در شورولت ولت و دیگر خودروهای الکتریکی را تأمین میکند. یک دوشاخه دیواری ۱۲۰ ولتی و حتی پریز لازم برای یک خشککن لباس الکتریکی ۲۴۰ ولتی از دیگر تجهیزات تسلا هستند. این بدان معناست که مالکان مدل S میتوانند در هر جا به شارژ دسترسی داشته باشند. کانکتور اختصاصی تسلا، در عین حال، دسترسی خودروهای الکتریکی دیگر را به شبکه تسلا محدود میکند. بنابراین، حتی خودروهایی مانند نیسان لیف که از شارژ DC پشتیبانی میکنند، نمیتوانند از سوپرشارژرهای تسلا استفاده کنند. البته تمام خودروهای مدل S نیز نمیتوانند از سوپرشارژر استفاده کنند. خودروهایی که از باتری ۸۵ کیلوواتساعتی استفاده میکنند، با توجه به قیمت ۸۱۰۷۰ دلاریشان، میتوانند به این شارژرها دسترسی داشته باشند. ولی برای مدل S هایی که از باتریهای ۶۰ کیلوواتساعتی استفاده میکنند، شرایط اینگونه نیست. در نتیجه، تسلا قیمت پایه این مدلها را تا ۷۱۰۷۰ دلار پایین آورده و در همین حال، دسترسی به سوپرشارژر را به عنوان یک آپشن اضافی به ارزش ۲ هزار دلار ارائه کرده است. در صورتی که پس از تحویل این کار انجام شود، قیمت این آپشن به ۲۵۰۰ دلار خواهد رسید. در کنار این هزینه برای استفاده از سوپرشارژرها، تسلا هنوز برنامهای برای دسترسی موقت یا اعتباری برای این ایستگاهها در نظر نگرفته است. در عین حال، طبق تصمیم تسلا، استفاده از ایستگاههای سوپرشارژر به صورت رایگان در طول عمر اتومبیل است؛ موضوعی که برای خریداران تسلا مدل S بسیار وسوسهکننده خواهد بود. شاید یکی از مهمترین مسائل در خودروهای الکتریکی، میزان مسافت با یک شارژ کامل باشد. در هنگام تست P85 مدل S در سال ۲۰۱۲، با استفاده از یک شارژ کامل باتری، مسافت ۲۱۱ مایل (۳۴۰ کیلومتر) از خودرو مشاهده شد. ولی در این خودروی ۶۰ کیلوواتی، مسافت ۱۶۴ مایل (۲۶۴ کیلومتر) طی شد؛ مسافتی که بسیار کمتر از تخمین رسمی سازمان حفاظت محیط زیست امریکا به میزان ۲۰۸ مایل است و در همین حال، تنها ۲۲ درصد نسبت به P85 کمتر است. بدیهی است که خروجی کمتر موتور مدل S به این عملکرد کمک کرده است. موتور ۳۰۲ اسببخار در خودروی تست شده در اینجا، به همراه وزن ۱۹۶۱ کیلوگرمیاش، از عوامل مؤثر در این عملکرد بودهاند. P85 قبلی دارای موتوری با قدرت ۴۱۶ اسببخار بود، ولی به میزان ۲۰۹ کیلوگرم وزن بیشتری داشت. در نتیجه، همانطور که انتظار میرود، مدل جدید با قدرت کمتر و سبکتر است و مصرف انرژی کمتری خواهد داشت. طبق استانداردهای EPA، مدل S 60 دارای مصرف انرژی معادل ۲/۵ لیتر سوخت در شهر و ۲/۴۲ لیتر در جاده است. این در حالی است که مصرف سوخت معادل P85 به میزان ۲/۶۷ لیتر در شهر و ۲/۶۱ لیتر در جاده بوده است. البته در تست، مدل S 60 مصرفی معادل ۲/۷ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر نشان داد که باز هم از مصرف سوخت P85 در تست (۳/۱۸ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر) بهتر است. مدل S 60 در زمینه شتاب و عملکرد نیز به شرایط P85 نزدیک بوده است. زمان ۵/۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت و ۱۴/۲ ثانیه برای طی کردن مسافت یکچهارم مایل از این خودرو مشاهده شده است. در همین حال، P85 در هر دو تست، به میزان ۰/۹ ثانیه جلوتر بوده است. در تست لغزش در پیچ، مدل S 60 با تایرهای تمامفصل و سیستم تعلیق استاندارد، چسبندگی ۰.89g را ثبت کرد که نسبت به عدد ۰.91g در P85 عقبتر است؛ البته باید اشاره کرد که در P85 از سیستم تعلیق گازی ارتقا یافته و چرخهای ۲۱ اینچی با تایرهای میشلین پایلوت اسپورتس استفاده شده بود. در مورد عملکرد ترمز نیز، در توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، مدل S 60 مسافت ۵۳/۰۳ متر را ثبت کرد که نسبت به P85 به میزان ۴/۴۲ متر بیشتر است.- نوع خودرو: موتور عقب، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.
- قیمت مدل تست: ۷۹۷۲۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۷۱۰۷۰ دلار).
- نوع موتور: موتور الکتریکی AC القایی.
- قدرت: ۳۰۲ اسب بخار.
- گشتاور: ۴۴۰/۶۴ نیوتنمتر.
- گیربکس: یک سرعته مستقیم.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۹۵۹ متر.
- طول ماشین: ۴/۹۷۸ متر.
- عرض: ۱/۹۶۳ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۳۵ متر.
- وزن کلی: ۱۹۶۱ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۵/۲ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۲ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۴/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۷/۷۱ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۹۴/۷۳ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۰۳۵ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیطزیست امریکا: معادل ۲/۵ لیتر سوخت در شهر و ۲/۴۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: معادل ۲/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
خودروي ملي انحصار ملي
۲۲ آبان ۱۳۹۳بنازم دو تن ماشین شتاب 5’5 ثانیه؟؟ این ماشینو مریخى ها نساختن؟؟
saeed.shariati
۲۲ آبان ۱۳۹۳نظر سنجی :
ماشین بنرینی قدرتمند+++++لایک
ماشین برقی قدرتمند—–دیس لایک
"Amir"
۲۲ آبان ۱۳۹۳با این وضعیتی ک کره ی زمین داره خب موتور بنزینی ولی در حالت عادی موتور بنزینی سروری میکنه
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۲ آبان ۱۳۹۳خدمت اونایی که خیلی از عدد شابش تعجب میکنن عارض باشم که موتور بنزینی یه صورت تابعی از rpm هست
در حالت ایده آل به صورت تابع خطی باید باشه ولی در حقیقت مقدارش از مقدار مورد انتظار همیشه کمتره
دلیلش هم واضحه
rpm بیشتر یعنی تعداد فرایند بیشتر پس یعنی سوخت مصرفی بیشتر و انرژی آزاد شده در واحد زمان(توان) بیشتر
ولی موتور الکتریکی به rpm خیلی ربطی نداره و تاثیر محصوصی روش نداره
البته نه اینکه نداشته باشه ولی مثل بنزینی نیست!
پس در دورهای اولیه به دلیل پایین بودن سرعت زاویه ای در موتور گشتاور بالایی ایجاد میشه که شتابگیری بهتری رو به همراه داره
VENENO
۲۳ آبان ۱۳۹۳کاش صدا داشت
ASADI
۲۳ آبان ۱۳۹۳تسلا به جا مانیتور توش LCD نصب کرده
arman
۲۳ آبان ۱۳۹۳بقول مهندس فرهاد کاشانی
ایلان ماسک با تسلا داره همون کاریو با خودرو سازی میکنه که جابز با اپلش با گنده های بازار کرد
زیگما
۲۲ آبان ۱۳۹۳خیلی وحشتناکه
برید کلیپای حداکثر سرعتشو در یوتیوب ببینید
داخل ماشین فقط صدای هوا میاد و ماشین سرعت میگیره
حس عجیب و ترسناکی به آدم دست میده
حامد
۲۲ آبان ۱۳۹۳عالیه هیچ چیز دیگه ای نمیشه گفت فقط باید لذت برد
iman mclaren p1
۲۲ آبان ۱۳۹۳تسلا که پیشگام ترین خودرو ساز آمریکاست…حرفی توش نیست همه میدونند
طراحی خارجی واقعا حرف نداره یعنی هرچی بگم حرف نداره بازم کم گفتم
ولی طراحی داخلی با توجه به اینکه میدونم سیاست طراحی داخلی تسلا سادگی و تکولوژیک بودنه بنظرم بازم جا برای بهتر شدن داره
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۳ آبان ۱۳۹۳نمیدونم چرا منو یاد سریال Frieds میندازه !!!
ehsan
۲۲ آبان ۱۳۹۳بنظر من شرکتهای که خودرو الکتریکی میسازن باید باهم همکاری کنند که یک سوکت شارز عمومی یکسان برای همه ماشین های مختلف ساخته بشه وهمینطور جایگاه شارز برای همه برقی ها عمومی باشه وهمه برندها بتونن ازش استفاده کنن اینجوری هم بودجه برای ساخت جایگاه های بیشتر فراهم میشه و هم راننده راحترن واز همه مهم تر افزایش فروش خودرو های الکتریکی میشه
saeid
۲۲ آبان ۱۳۹۳بنام خدای مهربون
:)
طراحیشو عشقه
اما فک کنم دزدی از پراید باشه هاااا
مسولین رسیدگی کنن
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۳ آبان ۱۳۹۳عاقا تو رو به مولا اینقدر همه چی رو نچسبونین به پراید!!!
REZA . JUST TOYOTA
۲۲ آبان ۱۳۹۳یه ماشین از اینده
همه چیزش عالیه نمی دونم چه طور توصیفش کنم
تنها ماشین الکتریکی که ازش خوشم میاد مقط و فقط تسلا هست
این ماشین بینضظیر هست دومی نداره
واقعا نمی تونم چیز دیگه ای در مورد این ماشین بگم
عالیهههههههههههههههههههههههههههههههههههههه…………
parseh net30
۲۲ آبان ۱۳۹۳من ک عاشق تسلام.بدجووووووووری
MAFIA
۲۲ آبان ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی مثل جاروبرقی برقیه
MAFIA
۲۲ آبان ۱۳۹۳این خودرو هم به اندازه کافی سریع هست و هم راحت و هم زیبا و هم کم مصرف و دوستدار محیط زیست.
از تنها چیزی که تو ایم ماشین بدم میاد صفحه نمایش لمسی بزرگشه.
انگار تبلت رو چسبوندی داشبورد.
زیاد از حد توش اغراق شده
احسان(احسان سابق)
۲۲ آبان ۱۳۹۳الون ماسک مدیرعامل تسلا مرد قابل احترامیه.همون کسیه که نسل بشر رو رشد میده و مطمئنم میتونه بشر رو در کره ماه ساکن کنه
محمدMOHAMMAD
۲۲ آبان ۱۳۹۳این ماشین بسیار خوبی است ولی اگر چند تا نکته دیگر را توی متنتون نوشته بودید خیلی خوب بود اول اینکه عمر باطری این ماشین چند سال است دوم اینکه چقدر از وزن این ماشین متعلق به باطری آن است سوم قیمت باطری این ماشین برای تعویض چقدر است چهارم اگر شارژ باطری در اثر بی توجهی راننده بین دو ایالت و جایی که هیچ مکانی برای شارژ وجود ندارد تمام شود با این ماشین 2 تنی چه باید کرد پنجم آیا این ماشین در کشور های دیگر هم به فروش میرسد
علی
۲۳ آبان ۱۳۹۳آفرین محمد کاملا هوشمندانه نظرتو گفتی .بهت تبریک میگم . از اینکه خیلیها فقط میگن عاشقشم و حرفهای غیر حرفه ای میزنن باعث نا امیدی من میشه. ولی تو عمقی کنکاش کردی.
محمدMOHAMMAD
۲۶ آبان ۱۳۹۳نظر لطفتون است من فقط واقعیت را گفتم
Ehsan
۲۳ آبان ۱۳۹۳باتری تسلا هشت سال یا 200 هزار کیلومتر گارانتی دارد و طبق تخمین تسلا این باطری ها پس از این مدت حدود 70 تا 80 درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ میکنند. دارندگان تسلا می توانند از هم اکنون بسته باتری بعدی خود را به مبلغ 10 هزار دلار خریداری کنند. همانطور که در متن اشاره شده است باطری های تسلا توسط هر منبع الکتریسیته قابل شارژ می باشد و در صورت اتمام شارز باتری خودرو باید به نزدیک ترین محل دارای جریان الکتریسیته منتقل شود. این خودرو علاوه بر آمریکا در اغلب کشورهای اروپایی و کشور هایی مانند ژاپن و چین نیز عرضه می شود.
alireza_asol
۲۲ آبان ۱۳۹۳جدیدا پیشرفت های خوبی داره در زمینه باطری های لیتیومی اتفاق میوفته…
یه شرکت گفته تا ۲۰۱۶ باطری های ارزونتر با عمر ۲۰ ساله میسازه که تو چند دقیقه شارژ میشن. یه شرکت دیگم میخواد ظرفیت باطری ها رو چندین برابر کنه.
مجموعا میشه نتیجه گرفت تا ۲۰۲۰ تحول عظیمی در زمینه خودرو های الکتریکی ایجاد میشه
امیر علما
۲۳ آبان ۱۳۹۳خارج از آمریکا فروخته میشه.
دوستان کسی از شرایط جدید واردات خودرو هیبرید اطلاع داره؟
واقعا بدون تعرفه است یا در حد حرف باقی موند؟
اگر آره ، یعنی آکورد هیبرید EX میشه در قیاس با سادش با 40% کاهش قیمت تهیه کرد؟ مثلا 116تومن
امید
۲۳ آبان ۱۳۹۳چه خوب و عالی حیف جاش بین ما خالییییییییییییییییییییییییییییییی
شهریار
۲۴ آبان ۱۳۹۳مخ آدم سوت میکشه
دوتن وزن ، 5.5 ثانیه
خداییش کفسازه
e36
۲۴ آبان ۱۳۹۳خیلی خوشگله
من
۲۴ آبان ۱۳۹۳این جمله یعنی چه؟:
استفاده از یک پدال در کنار ترمزهای احیاکننده سطح بالا بهجای ترمزهای مکانیک، نیازمند سبک متفاوتی از رانندگی است.
Ahmad..F12
۲۸ آبان ۱۳۹۳انیس جان ممنون
پیشرفت تسلا قابل ستایشه
واقعاً اوج هنر و تکنولوژی رو توش میبینی
احمد
۸ دی ۱۳۹۶ماشین خوبیه. ولی مشکلاتی داره حتی بهترین مدل تسلا.
با وزن خیلی بالایی که داره وقتی چپ کنه قشنگ له میشیم.
صدای موتور نداره و متوجه نمیشی چ سرعتی میری و سر پیچ چپ میکنی.
این مشکلاتو تا پنج شش سال دیگه حل میکنن.
ولی تا زماتی که مدل ارزونش ساخته بشه اونوقت تو ایرانم بیادو ما بتونیم با 30 میلیون بخریمش. قشنگ میتونم بگم هممون زیر خاکیم دیگه.