تسلا مدل S هماکنون سریعترین شتابگیری را در بین خودروهای در حال تولید دارد اما با بهای بیش از ۱۱۴ هزار پوندی مدل P100D، این نوع از کارایی ارزان درنمیآید.
این حقیقت که سریعترین خودروی جهان با پیشرانه درونسوز به حرکت درنمیآید خبر بسیار بزرگی است اما احتمالاً مرموزترین خبر به ارائهی مدل سطح پایین S 60 مربوط باشد. با بهای ۵۳۴۰۰ پوندی (۴۴۰۰ پوند دیگر برای این مدل چهارچرخ محرک باید اضافه شود)، مدل S 60D تنها کمی بیشتر از نصف مدل فول S قیمت دارد اما همان عملکرد یعنی آلایندگی صفر را ارائه میکند.
شاید مدل ۶۰ ارزانترین، کندترین و محدودترین مدل از نظر توانایی حرکتی باشد اما وقتی شما دربارهی تسلا صحبت میکنید پس شکی دراینباره که مدل S چندین سال جلوتر از رقبای خود در بازار خودروهای الکتریکی است ندارید.
جالب اینکه مدل 60D در واقع از همان مجموعه باتریهای ۷۵ کیلووات ساعتی نسخههای ۷۵ و 75D استفاده میکند اما خروجی ۶۰ کیلووات ساعتی محدودهی حرکتی ۴۰۷ کیلومتری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیهای را نشان میدهد. هنوز هم تسلا از آنچه اعداد نشان میدهند سریعتر است.
همانند هر خودروی الکتریکی، در دسترس بودن آنی قدرت و گشتاور حرکتی سریع و لذتبخش را به شما میدهد. نالهی پیشرانه الکتریکی تنها صدایی است که میشوید هرچند وقتی پدال گاز را در 60D تا انتها میفشارید، احساس به هم خوردگی اندامهای داخلی بدنتان را پیدا نمیکنید.
با وزنی بیشتر از ۲ تن، مدل S یک خودروی سبک نیست اما با نرمی قابلتوجهی پیش میرود. سیستم تعلیق بادی سفارشی با بهای ۲۲۰۰ پوند بیشک کمک کننده است اما رینگهای کوچکتر و لاستیکهای فربهتر این خودرو را به یکی از بهترین مدلهای تسلا در زمینهی سواری بدل میکند.
چیزی که خیلی خوب نیست فرمان تسلاست. فرمان خودرو بیاحساس و کرخت است و طوری عمل میکند که در پیچها باید میزان چسبندگی را حدس بزنید. بیش از به حس منتقل شده از فرمان و لاستیکها اعتماد کنید، یاد میگیرید که به کشش سیستم چهارچرخ محرک تن بسپارید.
تسلا مدل 60D همچنین از جدیدترین بهروزرسانیهای این شرکت سود میبرد. در نمای جلو جلوپنجرهای نسبتاً جدید و چراغهای کمی اصلاحشده را میبینیم. داخل کابین نیز سیستم فیلتراسیون هوای سفارشی وجود دارد.
تسلا همچنین طیف جدیدی از تریم های داشبورد را معرفی کرده و باعث بهبود حس گرانبها بودن خودرو شده است. کیفیت کابین همیشه یکی از نقاط ضعف تسلا بوده اما به نظر میرسد که این برند به حرف دل خریداران گوش داده و درصدد اصلاح این بخش است.
با بهای بیش از ۲۲۰۰ پوند تسلا سیستم احساسبرانگیز رانندگی خودکار را نیز ارائه میکند. مهم نیست که چقدر در بزرگراه رانندگی میکنید، هرچقدر که بیشتر از سیستم خودکار استفاده کنید بیشتر به آن انس پیدا میکنید.
با گذشت زمان این سیستم راضیکنندهتر خواهد بود و با بهروزرسانیهای بیوقفهای که تسلا انجام میدهد، سیستم رانندگی خودکار با هر جادهای آشنا میشود.
شاید این خودرو سریعترین مدل تسلا نباشد اما بخشی از خانوادهی مدل S است. با محدوده حرکتی بالای ۴۰۰ کیلومتر و بهایی کمتر از ۵۸ هزار پوند، این خودرو در مباحثی همچون قیمت، قابلیت استفاده و کارایی میدرخشد. اصلاً سخت نیست که با این بها یک ب ام و سری ۵ یا آئودی A6 خرید اما خب تسلا نیز شرایط خرید اقساطی خوبی را برای این مدل تدارک دیده است.
مشخصات تسلا مدل S 60D
قیمت پایه: 74000 دلار
پیشرانه: باتری لیتیوم-یون ۶۰ کیلووات ساعتی
قدرت/گشتاور: 324 اسب بخار/۴۳۰ نیوتون متر
گیربکس: تک سرعته، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 5.۲ ثانیه
حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
محدودهی حرکتی: 407 کیلومتر
منبع: autoexpress
Parker
۱۶ شهریور ۱۳۹۵به نظرم قیمتش گرونه.
کلا هنوز این فناوری به اندازه ی کافی پیشرفت نکرده. برای همین در انحصار چند شرکته و گرون…
فعلا ماشین های هیبریدی مثل BMW I3 یا I8 یا Audi e teon ارزونتر و بهتر هستن. مصرف 2 لیتر در صد کیلومتر دارن که اصلا به جایی بر نمیخوره !!
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ شهریور ۱۳۹۵بلاخره باید از ی جایی شروع کنه برای استارت خوردن پیشرفتش
Ali.usa
۱۷ شهریور ۱۳۹۵تسلا یعنی پیشرفت
یعنی آمادگی برای آینده
یعنی پیش روی در آینده
king 918
۱۶ شهریور ۱۳۹۵تسلا واقعا عالیه طراحی بدنه زیبا شتاب گیری عالی امکانات و تجهیزات روز دنیا رانندگی خودکار و…
اما قیمت زیاد تک دنده ایی بودن ماشین کابین بد قیافه و بی احساس مکس اسپید پایین شنیدن صدای موتور الکتریکی به جای غرش موتور های بنزینی و.. رو واقعا نمیشه بی خیال شد …..
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ شهریور ۱۳۹۵هرچی سرجای خودش عشق و حال خودشو داره
احسان
۱۷ شهریور ۱۳۹۵نبود گیربکس یکی از مزایای این خودرو هست دوست عزیز
محمد
۱۶ شهریور ۱۳۹۵به نظر من که عالیه با این وزن سنگین شتاب گیری و سرعت تو سکوت محض بدون لرزش دردسر و رسیدگی ماشین احتراقی هم که ندارن سیستم اتوپایلت هم اگه به مرحله کاملا خودران تا۲۰۲۰ برسه بقیه هم مجبور به رقابت شدید میشن فکر کن حتی ماشین های اقتصادی هم خودران باشن تو شهر هامون هم نه از سرو صدا خبریه و نه الودگی
حميد
۱۶ شهریور ۱۳۹۵میدونی خیلی شبیه ماشینهای معمولیه کاش تو طراحی از المانهای فانیزی و تخیلی استفاده میشد
تا نشون بده که الکترونیکیه
Mahdi Mercedes
۱۶ شهریور ۱۳۹۵شتابش فوقالعاده است!
ali
۱۷ شهریور ۱۳۹۵خدایی این ماشین استثنایی… حس مس کی داری !! :)
دوچرخه سوار
۱۷ شهریور ۱۳۹۵bmw i8 از تسلا خوشکلتره ،
اگه نسخه تمام الکتریکیش هم بسازه که تسلا رو میکنه تو قوطی .
البته ناگفته نمونه تسلا تکنولوژی بالایی داره .
احمد باقری
۱۷ شهریور ۱۳۹۵مثل همیشه باحال.