تسلا به دنبال تولید خودروی الکتریکی ۲۵ هزار دلاری در چین و صادرات آن به سراسر جهان است.
ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۰ برنامههای مربوط به تولید چنین خودرویی را تائید کرد هرچند در ابتدا باور بر این بود تولید این خودرو در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ شروع خواهد شد. البته برخی خبرگزاریها گزارش دادند این خودرو تا چند ماه دیگر و در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.
تام ژو رئیس تسلا در چین در خلال مصاحبه اخیر خود با رسانههای چینی برنامههای جهانی این خودروساز برای تولید محصولی پایه را تائید کرده و درباره ساخت اولین مرکز تحقیق و توسعه تسلا در چین نیز بحث نموده است.
ژو گفته است:
ما شرایط بسیار خوبی را برای تأسیس مراکز مهندسی تحقیق و توسعه و حرکت به سوی اهداف جهانی خود تهیه خواهیم کرد. هدف نهایی ما قبلاً اعلام شده است. ما میخواهیم در آینده کار طراحی، توسعه و تولید محصولی اصیل را در چین انجام داده و آن را همینجا ساخته و به سراسر جهان صادر کنیم. این مرکز تحقیق و توسعه نقطه آغازین هدف ماست.
پروژه محصول ۲۵ هزار دلاری تسلا هنوز در مراحل اولیه بوده و جزئیات چندانی از آن در دست نیست. گفته میشود این خودرو به شکل یک هاچبک بوده و از پلتفرم مشترک با تسلا مدل ۳ استفاده خواهد کرد. همچنین انتظار میرود این خودرو به باتری جدید ۴۶۸۰ تسلا مجهز شود.
به احتمال زیاد این خودرو با ورود به بازار، پرفروشترین محصول تسلا لقب خواهد گرفت.
جناب ایکس
۲۴ بهمن ۱۳۹۹بسی زشت میباشند
جناب ایکس
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ولی اگه ۲۵ هزار دلاری تولید کننده فوقالعاده میشه و فروشش وحشتناک میشه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ بهمن ۱۳۹۹بله
خودتان میفرمائید (( اگر )) !
از این اگرها در تسلا زیاد دیدیم و تا حالا قول ورود خیلی از محصولات بخصوص تراک ، کوپه رودستر و پیکاپ داده بوده که تا الانش فقط شوی نمایشی و سرزبانها افتادن بوده !
اما مطمئناً تا سالهای آینده و گسترش روزاَفزون الکتریکیها در سرتاسر جهان ، بخصوص چینی ، شاهد ارزانتر شدن برقیها هستیم !
[AMIN_TROFEO
۲۴ بهمن ۱۳۹۹عجب آشغالی بشه!
برقیه جارو برقی
۲۴ بهمن ۱۳۹۹دقیقا
پدر خودرو سازی جهان
۲۴ بهمن ۱۳۹۹این مدل اس را که با قیمت صد هزار دلار میفروشه،
ببین چه کیفیت پایینی داره
دیگه اگه قیمتش اینقدر پایین باشه چی از آب در میاد
ATa
۲۴ بهمن ۱۳۹۹رو نمایی از این سگمنت قیمت کار خودرو سازهای سنتی رو که تازه متوجه اوضاع شدن رو وارد فاز سختری خواهد کرد و عملا سهم شون از بازار به ناچیز محدود می شه! همین الان هم از نظر سطح تکنولوژی و برد شانسی در برابر تسلا ندارند. به زبان ساده تر بعد از آلمانی انگلیسی ها این بار نوبت برندهای کره ای رسیده برای بقا…
(JONATHAN (TESLA
۲۴ بهمن ۱۳۹۹در چشم اندازی که برای تسلا ترسیم شده
تاکید میکنم توسط متخصصان این حوضه
ارزش سهام تسلا در اینده نچندان دور از مرز 1 تریلیون دلار عبور خواهد کرد
همچنین با روند رو به شد فروش و تولیدات تسلا
انتظار رسیدن امار فروش تسلا در دهه اینده به خودرو سازان درون سوز پیش بینی میشه
??Amin_sto??
۲۴ بهمن ۱۳۹۹بله وقتی تسلا ماشین بی کیفیت و گرون تولید میکنه چرا نباید اینقدر رشد و سود داشته باشه ، تسلا حاضره برای سود بیشتر دست به هر کاری بزنه ، تویوتا اگر الان بزرگترین خودروساز دنیاست بخاطر این هست که از اول کلاهبرداری نکرد و ماشین های باکیفیت و قابل اطمینان تولید کرد
Elmiraj
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ساخت ماشینی ۲۵ هزار دلاری از تسلا با مشخصات Model S3XY کنونی و مهمتر از همه مجهز به سلول ۴۶۸۰ یعنی به حاشیه رفتن تمامی نمایندگان حاضر در این کلاس….
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹به ماشینی که هنوز نه به دست کسی رسیده و نه هیچ مجله و موسسهای عملکردشو دیده و سنجیده…
شرکتی که مدیر عاملش « پیتر راولینسون » گفت که ما تا زمانی که ماشینی را به مشتریان تحویل ندادهایم ، خودروساز نیستیم…
.
.
.
قضیه اینجا هم همین میشه… الان خیالات یه سری از مدیر عامل تسلا هم سبقت میگیره.
کامنت خود شما در دو پست قبل رو کپی کردم فقط یه تغییر در خط آخر به وجود آوردم. نظرتون چیه؟
(JONATHAN (TESLA
۲۴ بهمن ۱۳۹۹نظرمون اینه که شما متن رو میخونی ولی توانایی برای تحلیلش نداری
چون تسلا سال قبل 499 هزار دستگاه خودرو فروخته
و لوسید هنوز خودرویی ازش کسی ندیده
تسلا فناوری هایی رو ساخته و تولید کرده و مردم دارن ازش استفاده میکنن
در حالی که لوسید هنوز تولیدی نداشته
تسلا قبلا پیروزی هایی با مدل های 3 و s داشته
ولی لوسید …
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹مگه شما المیراجی که یکسره در مقام دفاع برمیای؟ شایدم هستی
دوما تو این کامنت ایشون اشارش به تویوتا بود. منظورش این بود که محصول تویوتا هنوز ساخته نشده و توهمات یه عده از مدیرعامل تویوتا هم سبقت گرفته.
حتما از نظر جنابعالی تویوتا تا الان چیزی نساخته و نفروخته؟
حالا حرف خودتو بهت برگردوندم کم آوردی میگی قدرت تحلیل ندارم؟ در واقع باید گفت خود شما قدرت تحلیل نداری
R@m!n
۲۴ بهمن ۱۳۹۹چه جالبه تو کمتر 10 ثانیم همیشه 4تا لایکم میگیری
Elmiraj
۲۴ بهمن ۱۳۹۹نظر من اینه که model 3 با قیمت پایه ۳۸ هزار دلاری سال گذشته ۳۶۵,۲۴۰ دستگاه فروش داشته که با بخود اختصاص دادن ۱۲ درصد از کل فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین ، با اختلاف سنگینی در رتبه اول وایستاده…
و اگر تسلا ماشینی را روی همین پلتفرم ، سلول های ۴۶۸۰ جدید ، سایز کوچکتر و ۱۳ هزار دلار قیمت کمتر روانه بازار کنه صد در صد رقبای این کلاس به حاشیه میرن .
.
.
به قول این دوستمون وقتی توان تحلیل نداری مجبور نیستی خودتو ضایع کنی……..
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹دیوار حاشا بلنده.
نظرت رو به عنوان امر قطعی در نظر نگیر جناب تحلیلگر معظم??
ده دقیقه قبل یه چیزی گفتی، اینجا حرف خودت رو نقض کردی. حالا کی ضایع شده!
ضمنا اون زمانی که تسلا وجود نداشت تویوتا راو فور الکتریکی می ساخت (1997)
راجع به تسلا 3 هم دیری نیست که خبر افت 9 درصدی فروش اون در اروپا منتشر شد.
روند اونطوری که شما تحلیل می کنی یپش نمیره. میدونی چرا؟ چون تو میدون خالی هرکسی پادشاهی می کنه.
همچنین ادعا می کنی تمام مطالبی که میگی تحلیل کارشناسان بزرگ هست( که البته خیلیاش اوهام خودت هست)
اما باید گفت کارشناس های زیادی هم بودن که تحلیل های دیگه ای داشتن از جمله در مورد حباب داشتن ارزش سهام تسلا که البته نظر اون کارشناس هارو بی ارزش تلقی کردی.
البته میدونم گفتن این حرف ها بی فایدست چون از نظر شما تمام خودروسازها نابود میشن یا در بهترین حالت در حد کپی کار از تسلا خواهند بود.
Elmiraj
۲۴ بهمن ۱۳۹۹بی جواب موندی و حرفی واسه گفتن برات نموند میگی دیوار حاشا بلنده…
مهم اینه که الان رقبا در مقابل تسلا چند چند اند …. در بحث بازدهی و خودران چه حرفی واسه گفتن دارن…؟؟؟
.
تحلیل گران اگر چیزی میگن و پیش بینی ای میکنن سالهاست از نزدیک وقایع را می بینند و خیلی بهتر از امثال من و شما سرشون میشه….
پس بدان که بیخود نیست ارزش تویوتا سه ساله رو ۲۰۰ میلیارد درجا میزنه و ارزش ارزش تسلا در طول این سه سال از ۴۰ میلیارد به ۸۴۰ میلیارد دلار رسیده…!!!
بهزاد
۲۴ بهمن ۱۳۹۹کدوم بازدهی؟!
اگر بازدهی مربوط به گزارشات epa هست باید یکسری مسائل برای کاربران روشن بشه؛
در تست های epa که در آزمایشگاه و شرایط مصنوعی انجام میگیره خودرو با میانگین سرعت 33 کیلومتر برای شهر و نزدیک 60 کیلومتر در بزرگراه که به صورت سینوسی نه خطی انجام میشه بدون در نظر گرفتن شرایط باد و درگ و چراغ و ایرکاندیشن و سیستم صوتی خاموش به عنوان مرجع اعلام میشه!
فعلا شرکت های تولید کننده بهترین بهره از تخفیفات و مشوق های مالیاتی و قانونی را میبرند مثل چین که چند سال از پرداخت مالیات معافند و تقاضا در هر فصل افزایش پیدا میکنه و این شرایط تا زمان بالا رفتن تولیدات شرکت های مطرح به نفع یکسری تولیدکننده ها ادامه خواهد داشت و با تولید خودروهای الکتریکی توسط برندهای مطرح اوضاع کاملا دگرگون شده و سالهای بعد شما به دنبال تعریف خاطرات امسال خواهید بود و این قول و قرارها به تاریخ میپیونده!
یک سایتی مدل s را تست کرده و وسط تحلیلش میگه مدل تست شده قیمتش 130 هزار دلاره اما در پایان میگه خودرویی با پیمایش بیش از 400 مایل و شتاب 2.5 ثانیه و قیمت پایه 79 هزار دلار در جایی پیدا نمیشه و به یکباره واسه خودش 50 هزار دلار آفر میزاره!
تمام این صحبت ها در 10 سال بعد ممکنه به یاد بیاد و در تفسیر برخی پیش بینی ها کمی دقت کنیم!
Elmiraj
۲۵ بهمن ۱۳۹۹در تست های EPA بُرد ماشین در شش حالت رانندگی مختلف مورد آزمایش قرار میگیره و از میانگین این شش حالت یک بُرد متوسط بدست میاد ، تست EPA نزدیک ترین و واقعی ترین تست بازدهی ماشین هست و البته معتبرترین…
در دنیای واقعی همه ماشین ها با توجه به شرایط رانندگی عملکردی بهتر یا بدتر از این تست ها بجا میگذارن و اینو با مراجعه به مجلات خودرویی معتبر به راحتی میشه فهمید .
در سال ۲۰۱۹ مجله موتورترند تستی را روی model S long range انجام داد ، در اون دوره EPA برد ماشین را ۳۷۳ اعلام کرده بود ، تست آنها پیمایش فاصله ۳۶۰ مایلی بین دو شهر Palo Alto و howthorne کالیفرنیا بود که ماشین موفق شد این فاصله را با ۹۳ درصد شارژ طی کنه و در پایان داخل شهر howthorne ماشین دوباره به ایستگاه سوپرشارژر رسید .
اگر هم میخوای سبقت ماشین های تسلا را از بُرد اعلامی EPA ببینی یه سر به کانال معروف bojrn nyland بزن که ماشین های الکتریکی را در هوای سرد نروژ تست میکنه ، که در تست های آن نسخه performance مدل S به برد بیش از ۶۴۴ کیلومتر و نسخه long range هم به برد ۱۰۱۰ کیلومتر میرسه در حالی که هنوز 15 درصد شارژ داره…!!!
و تسلا هم تا حالا model Sی نساخته که هم ۴۰۰ مایل ( طبق معیار EPA) برد داشته باشه ، هم شتابش ۲.۵ ثانیه باشه و هم قیمت پایه ۷۹ هزار دلاری داشته باشه ، چیزی که اون یوتیوبر گفته ترکیب دو نسخه Long range و performance هست که نداشتیم همچین چیزی تا حالا….
.
.
اینم یادآوری کنم که زمان برای تسلا متوقف نشده که رقبا بیان طبق تخیل شما ازش جلو بزنن…
احداث گیگافاکتوری های تسلا همچنان ادامه خواهد داشت و علاوه بر برلین و تگزاس ، یکی از ایالت های شمال شرق آمریکا ، یکی جزایر غنی از نیکل اندونزی و سامرست انگلستان سه مکان بعدی احداث گیگافاکتوری های تسلا خواهند بود ، پس اگر اتفاق نظر کارشناسان بر اینه که سال ۲۰۳۰ فروش تسلا به ۹ میلیون دستگاه خواهد رسید به دلیل اطلاع از این برنامههای جامع آیندهست .
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹قیافشو بیشتر از مدل ایکس و ۳ دوست دارم.
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹حواسماز مدل آی بیشتر دوست دارم.
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹حواسم نبود از مدل آی بیشتر دوست دارم.
HamidReza
۲۴ بهمن ۱۳۹۹زشته
اما با این قیمت
بنظرم میارزه خریدش!
Benz
۲۴ بهمن ۱۳۹۹تسلا میخواد تو قیمت های پایین تر حضور داشته باشه که سود بیشتری کنه و خواهد کرد.
Mahdi
۲۴ بهمن ۱۳۹۹تسلا همین الانشم سودی از فروش در نمیاره
قیمت سهامشم فقط با حرف و بزرگنمایی ماسک اینقدر رشد داشته از نظر بنیادی شرکت تسلا یه حباب خیلی بزرگه
امیدوارم حرف هام اشتباه باشه و کسی این وسط داراییشو از دست نده
heshmat021
۲۴ بهمن ۱۳۹۹همه میدونن قیمت پراید ۱۰۰ تومن نیست و ۲۰ تومن هم زییادیشه ، ولی میخرن چون انتظار دارن سال بعد بشه ۳۰۰ میلیون
سهام تسلا هم وضعیت اش همینجوریه
Mahdi
۲۴ بهمن ۱۳۹۹نه عزیز اینطور نیست الان پرایدی که سایپا تولید میکنه زیر ارزش ذاتی محصوله همینطور محصولات ایران خودرو
به دلیل سیاست های دولت ایران خودرو و سایپا دارن محصولاتشونو از هزینه نهایی پایین تر میدن یعنی با هر ماشینی که دست مردم میدن دارن ضرر میکنن پس منطقی که بری پراید بخری چون قیمت تمام شدش بدون سودی خیلی بالاتر از چیزیه که میدی
اما شرکت ضرر میکنه الان هم همین بلا داره سر سهمدارانش میاد
خیلی زود تسلا مجبور میشه قیمت محصولاتشو ببره بالا یا یه استراتژی دیگه برای کاهش هزینه ها پیدا کنه وگرنه همین بلا بر سر سهامداران تسلا میاد و حباب میترکه
شهرام
۲۴ بهمن ۱۳۹۹به هیچ وجه تسلا همچین ماشینی با این طرح تولید نمیکنه
مطمئنا با یک طراحی خیلی قوی وارد میشه
مثل سایبرتراک که همه رو غافلگیر کرد و هیچ شباهاتی به رندر هاش نداشت
اگر با یک طراحی خوب و قوی و با همین قیمت به بازار بیاد فوق العاده خواهد بود.
RezaRs
۲۴ بهمن ۱۳۹۹تیکه بود یا واقعی بود گیج شدم
شهرام
۲۴ بهمن ۱۳۹۹واقعیت بود
الان دیگه شاید کمتر کسی پیدا باشه که مخالف سایبرتراک باشه
ولی رندر های اولیه اش واقعا زشت بود
کورش
۲۴ بهمن ۱۳۹۹آفرین به چین و آمریکا که با هم همکاری میکنن ،قابل توجه بعضی از دوستان
Mahdi
۲۴ بهمن ۱۳۹۹میترسم بیت کوین خریدن تسلا اینطور باشه که تا چند هفته ماسک بیاد نظراتشو در مورد بیت کوین بگه و جو سازی کنه و قیمتو بکشه بالا و همه رو وارد این بازی کنه و بعدش روی قله هر چی خریده رو خالی کنه و سود درشتی رو وارد شرکتش کنه و از اون برا ساخت گیگا فاکتوری که تا کمر تو گل موندن استفاده کنه بعدش خریداران خرد میمونن با پول نابود شدشون
امیدوارم که اشتباه کنم
علی
۲۴ بهمن ۱۳۹۹یعنی حال بهم زن تر ازاین تسلا وجودداره ؟؟!
ali (chevy nova)
۲۴ بهمن ۱۳۹۹اره
خودروسازان اروپایی
Benz
۲۴ بهمن ۱۳۹۹اره خودرو سازان امریکایی
RezaRs
۲۴ بهمن ۱۳۹۹نمی دونم چرا از چین بدم میاد
Benz
۲۴ بهمن ۱۳۹۹همه از ماشینای چین بدشون میاد ( به جز افرادی معدود)
T.C.B.K
۲۴ بهمن ۱۳۹۹اقای رضا بدت میاد
دلیل داره
چون دارن پیشرفت میکنن
قدیم پدال یه مطلب گذاشت. ” حسادت مردم و تجاوز به تسلا ! ”
مردم روش خط می انداختن آیینه هاشو میشکوندن و… ( چون داشت پیشرفت میکرد و ازش متنفر بودن )
اگه میخواهی بگو بدم لینکشو
چین هم داستانش همینه پیشرفت میکنه و همه ازش بدشون میاد.
باید با چین کنار اومد. ماشیناشونم بدک نیست با قیمت های 15 / 20 هزار دلاری
نسبت به حقوق های اروپایی و آمریکایی واقعا اون همه امکانات عالی هست
هرچند یه زمانی میگفتیم خودرو کره ای . اه اه
تسلا . اه اه
و…
همه شون پیشرفت کردن. الانم به چین بدبخت میگیم اه اه
اون ها هم روزی پیشرفت میکنن از بنز و بی ام و پورشه تویوتا سبقت میگیرن میرن صدر جدول … ( شاید تا 7 الی 8 سال دیگه … شایدم زود تر )
و ما ایرانی ها میمونیم و حوضمون…..
به خط آخر توجه کنید ….. ☝
Ramin
۲۴ بهمن ۱۳۹۹به عنوان یک تسلا فن میگم
تا زمانی که خودرو های بهتر از این مدل رندر هست هیچ وقت مردم چین نمیرن اونو بخرن.
تا زمانی که بی وای دی آهنگ ( byd sang ) ??
cs55 Erouck
چری مورچه !! ( chery ant)
اوشانگ x7
cs15 E pro
و…
تا زمانی که اینا باشن تسلا شانسی نداره
من یه تسلا فن هستم. همه چی در مورد تسلا میدونم. اخبارشو تو سایتش دنبال میکنم. ولی میگم تسلا موفق نمیشه.
چون تمامی این خودرو هایی که نام بردم زیر 30 هزار دلار قیمت دارن و کلی امکانات
دارن و بالای 400 کیلومتر برد دارن. ( نسخه های فولشون تا 500 کیلومتر هم میرسن )
به نظر من کار تسلا در چین سخت خواهد بود.
پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس….
mahan
۲۴ بهمن ۱۳۹۹شخصا هیچ علاقه ای به خودروسازی الکتریکی و تسلا ندارم ولی باتوجه به اینکه ننشستم و تست نکردم نظری نمیدم و عدم علاقه من دلیلی بر بدی محصول نمیتونه باشه .ایکاش دوستانی که تجربه استفاده دارند نظراتشونو شیر کنند
2646
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ماهان جان
من خودروی برقی نداشتم ولی وقتی با ماشین رو حالت EV Mode رانندگی می کنم، واقعا بعد از 10 کیلومتر دعا می کنم زودتر موتور بنزینی روشن بشه! یه صدای نویز مانند داره که با فشار بیشتر پدال گاز، بیشتر هم میشه. رفتار ماشین رو حالت برقی، دقیقا مثل خودروهای گیربکس CVT هست، یه شتاب خطی تا رسیدن به حداکثر فشار همراه با سوتی در حال افزایش که در نقطه اوج، کاملا رو مخ هست! عملا چیزی به اسم لگ یا تاخیر پدال، چه در استارت اولیه و چه حالت رولینگ هم نداره.
اما اگر بخوای حسم رو به عنوان یه ماشین باز بهت بگم؛ باید بگم شبیه روندن جت اسکی یا یات (قایق تندرو) است. فرمون برقی شون باعث میشه عملا هیچی از جاده نفهمی، موتور برقی بدون دنده با گشتاور آنی و شتاب خطی هم هیچ حسی از شتاب گرفتن و افزایش سرعت بهت نمیده.
خلاصه می خوای دقیق حس کنی، توی بازی های خودرویی قوی ترین ماشین رو انتخاب کن، بگذار دنده آخر، صدای بازی رو قطع کن و همزمان با گاز دادن به صورت هماهنگ با دور موتور، سوت بزن! همین قدر مسخره …
به نظر من، یه خودروی برقی فقط به دو درد می خوره:
1. سورپرایز کردن کمک راننده از اینکه ماشین خاموش هست ولی داریم راه میریم (به ویژه جماعت نسوان)!
2. پارک کردن ماشین تو پارکینگ بدون اینکه بو تو خونه بیاد.
mahan
۲۵ بهمن ۱۳۹۹سلام داداش ممنون که تجربه ات رو گفتی.منم تجربه پریوس یکی از دوستان رو دارم که تقریبا مشابه هست.امروز نظرمو نوشتم متاسفانه تا الان تائید نشد خواستم بگم یه وقت فکر نکنی خوندم جوابی ندادم.ممنون
?Ali Hossein?
۲۴ بهمن ۱۳۹۹یه کلام:
خوشم نیومد
مهدی
۲۵ بهمن ۱۳۹۹به شدت زشته اخه این ارزش تولید داره ؟؟؟ اخه شبیه بشکس خیلی زشته
ولی حرف کاربر جناب ایکس درسته که اگه 25000 تا قیمت داشته باشه خیلی فروش بالایی داره و خواهد داشت ( نظر شخصی )
Toyota
۲۵ بهمن ۱۳۹۹جلوش خیلی قشنگه