در تیزری که تسلا برای جذب نیرو منتشر کرده میتوانیم سلولهای استوانهای باتریهای جدید که با رویکرد مارپیچ شینگل ساخته میشوند را نیز ببینیم. به دلیل بهینهسازی اندازه و طراحی، عملکرد و راندمان الکتریکی و حرارتی این باتریها در خودروهای الکتریکی بهبود چشمگیری مییابد. در این طراحی جدید، تا 30 درصد به دامنه حرکتی خودرو بدون تغییری در شیمی و ترکیبات باتریها افزوده میشود.
در چیدمان جدید، بهجای استفاده از چند هزار سلول نوع 2170 تنها از حدود 960 سلول (40x24) نوع 4680 استفاده میشود که 5 برابر انرژی بیشتری ذخیره میکنند و تراکم انرژی آنها ممکن است به 300 وات بر کیلوگرم نیز برسد. این موضوع به همراه کاهش 56 درصدی هزینه تولید باتری میتواند هزینه هر کیلووات ساعت را به 50 تا 60 دلار در سطح سلولها کاهش دهد.
ظاهراً تسلا به دنبال استخدام صدها و شاید هزاران نیروی مستعد جدید برای خط تولید باتری خود در مناطق مختلف است.