کمتر از ۳ هفته پس از اعلام وجود سرمایه مناسب برای خصوصیسازی تسلا، ایلان ماسک میگوید این خودروساز آمریکایی همچنان سهامی عام باقی خواهد ماند.
مدیرعامل پرحاشیهی تسلا شب گذشته و پس از بحثهای فراوان با سهامداران درباره اتخاذ بهترین تصمیم برای آیندهی تسلا عقیدهی خود را تغییر داده است.
ماسک گفته است:
با توجه به بازخوردی که دریافت کردم به نظر میرسد اکثر سهامداران کنونی تسلا اعتقاد دارند بهتر است ما یک کمپانی سهامی عام باقی بمانیم. همچنین تعدادی از سهامداران گفتهاند مشکلات داخلیای دارند که میزان سرمایهگذاری آنها در شرکتی خصوصی را محدود میکند.
ماسک ادامه داده است:
همچنین روش اثبات شدهای برای اکثر سرمایهگذاران وجود ندارد که در صورت خصوصی شدن تسلا سهام این شرکت را بخرند. اگرچه اکثر سهامدارانی که با آنها صحبت کردم گفتند در صورت خصوصی شدن تسلا هم با شرکت باقی خواهند ماند اما حسی به من گفت این کار را نکن.
ماسک خاطرنشان میسازد فرایند خصوصیسازی تسلا چالشبرانگیزتر از تصورات ابتدایی او بوده و شرکت را از رسیدن به اهداف کنونی که همان افزایش تولید مدل ۳ و سوددهی است دور میکند.
پس از سبک سنگین کردن اوضاع برای یافتن بهترین راه، ماسک گفته بهترین تصمیم سهامی عام ماندن تسلا است.
مرد شماره یک تسلا پس از انتشار توئیتی درباره خصوصی کردن تسلا با قیمت ۴۲۰ دلاری هر سهم طوفانی به پا کرد. اندکی پس از اظهارات ماسک کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد درباره این موضوع تحقیق خواهد کرد.
ماسک در خلال مصاحبهای خود با نیویورکتایمز تأیید کرده بود این توئیت را بدون اطلاع هیئتمدیره منتشر کرده است. او قبلاً به خاطر رفتارهای خود مورد انتقاد قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست که آیا منتقدان فعلاً سکوت خواهند کرد یا اینکه در آینده طوفان دیگری هم به پا خواهد شد.
Reza
۵ شهریور ۱۳۹۷بابا چرا به این بیچاره اینقدر گیر میدین آخه
خودش کارشو بلده
بچه ها نسخه Y تسلا کی میخواد رونمایی بشه ، کسی میدونه؟
پویان
۵ شهریور ۱۳۹۷فقط با این کار خواست ارزش سهام رو ببره بالا.
اگه این تبلیغات رو نداشت شرکتش هیچی نیست .
DELL
۵ شهریور ۱۳۹۷پویان،اینکه سریعترین خودرو تو صفر تا صد و سریعترین شاسی بلند و ایمن ترین شاسی بلند داده هیچی نیس نه؟
جالبه خود شرکتایی که شما برا خودتون خدا کردین دارن برنامه ریزی میکنن تا با تسلا رقابت کنن اونوقت شماها میاین میگین اگه تبلبغات نداشت هیچی نداشت؟
ارزش برندشو برو ببین تا بفهمی از چه غولایی بالاتره.اونم تو این سن کمش
Sajjad
۵ شهریور ۱۳۹۷همین شرکتی به قول شما هیچی نیست اگر نبود، انقدر راه خودروی الکتریکی هموار نبود و باقی شرکت ها جسارت تولید خودروی الکتریکی رو پیدا نمیکردن
درسته خیلی از شرکت ها خودروی الکتریکی تولید کردن قبل از تسلا اما جرات ارائه دادن خودرو و در اختیار قرار دادن برای عموم رو نداشتن.
emad1990
۵ شهریور ۱۳۹۷چرخش قهرمانانه