ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا معتقد است که نسل دوم مدل رودستر میتواند رکورد جدیدی را برای خودروهای تولیدی در پیست نوربرگرینگ به ثبت برساند. مدت کوتاهی بعدازاینکه گفته شد که پروتوتایپ مدل S توانسته خیلی سریعتر از پورشه تایکان یک دور پیست نوربرگرینگ را طی کند، یکی از طرفداران تسلا در توئیتر از ماسک پرسیده است که رودستر جدید در این پیست چگونه عمل خواهد کرد.
وی پرسیده است که آیا تسلا رودستر میتواند از لامبورگینی اونتادور SVJ که هماکنون با زمان ۶ دقیقه و ۴۴ ثانیه رکورد سریعترین خودروی تولیدی جهنم سبز را در اختیار دارد سریعتر باشد؟ ماسک به این سؤال پاسخ بسیار مختصری داده و قاطعانه گفته است:
کاملاً
نسل جدید رودستر برای اولین بار حدود دو سال پیش در قالب یک پروتوتایپ رونمایی شد. این ماشین به سه موتور الکتریکی به همراه پکیج باطری عظیم ۲۰۰ کیلوواتی مجهز است و به گفتهٔ تسلا ظرف ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
البته تسلا تنها شرکتی نیست که قصد دارد در آینده رکورد نوربرگرینگ را بشکند زیرا گروهی از هایپرکارهای جدید هم ادعا کردهاند که مرزهای زمانی این پیست را جابجا خواهند کرد تا جایی که حتی شاید رکورد اونتادور SVJ مثل پیادهروی به نظر برسد. بهعنوانمثال، آستونمارتین والکری ۱۱۶۰ اسب بخاری قصد رکورد زنی در نوربرگرینگ را دارد. مدیر تیم ردبول «کریستین هورنر» حتی ادعا کرده است که نسخهٔ پیست محور والکری میتواند تهدیدی برای شکستن رکورد ۵ دقیقه و ۱۹ ثانیهای پورشه ۹۱۹ اوو باشد. علاوه بر این، مرسدس-آامگ وان هم میتواند یکی دیگر از مدعیان رکورد جهنم سبز باشد درحالیکه لوتوس نیز در حال برنامهریزی برای بردن هایپرکار تمام الکتریکی ۲۰۰۰ اسب بخاری اویجا به نوربرگرینگ است.
Amir.ferrari
۱ مهر ۱۳۹۸هیچ کدوم مثه لونتادور svj نمیشن،صداش و هیبتش به صد تا ماشین برقی میرزه،وقتی نعره میزنه امثال تسلا و لوتوس خودشون رو خیس میکنن،فقط دو تا خودروساز لایق رکورد زدن تو نوربرگرینگ هستن،اولی پورشه و دومی هم لامبورگینی،باقی اسباب بازی دست بچه هان …
MAHDI
۱ مهر ۱۳۹۸آخرش رکورد تسلاS چندبود تو نوربرینگ؟؟؟ اونی که قرار بود نیکوروزبرگ باهاش زمان گیری کنه؟؟؟
((چون دو روز پیش تو چندتا سایت خوندم که اون 2ماشین در حال تست در نوربرینگ نسخه تولیدی نیستن وحتی جز صندلی راننده هیچ چیز دیگه ای در اتاقش نبوده.جدای از لاستیک های پیست و نصب اسپویلر و…
آخه گفتن شنبه میخوان زمان گیری کنن.حالا رفتن یا قراره بعدا برن؟؟؟
ممنون
Elmiraj
۱ مهر ۱۳۹۸MAHDI@
Model S plaid هم اکنون سه تایم غیر رسمی در نوربرگرینگ داره که همه در ترافیک انجام شدن …!!!
۷:۲۰
۷:۲۳
و ۷:۴۰
دو پروتایپ plaid در دو رنگ آبی و قرمز بودن که قرمزه بدون صندلی و تجهیزات بود در حالی که آبیه به هفت صندلی و تجهیزات کامل مجهز بود که قراره همان نسخه تولیدی باشه.
.
در مورد تایم زنی در ۲۱ سپتامبر هم که مصادف با پریروز بود قرار بود یک پنجره ۳۰ دقیقه ای برای تسلا باز بشه که از ظاهراً این اتفاق نیفتاده و با توجه به توییت چند روز پیش تسلا که به تایم ۷:۰۵ دقیقه در ماه آینده اشاره داشت ، می توان نتیجه گرفت که در ماه آینده تسلا زمان بیشتری را از افراد یا مجلات خودرویی خریده و باید چند هفته دیگر منتظر بمانیم .
BMW
۱ مهر ۱۳۹۸مهدی جان حرفای ایلان ماسک خالی بندُ زیاد جدی نگیر روش بازار یابیشه معلوم نیست اون تسلایی که برده رکورد زده چطوری بوده چند اسب قدرت داشته صندلی نداشته و….. فقط خواسته توجه هات رو از رو پورشه برداره که موفق نشده حتی ((((یه ویدیو از رکورد زنیش نداده بیرون))))….با رودستر شاید بتوته رکورد بزنه اما قبل از والکری و ای ام جی وان این دو بیان دیگه با برداشتن صندلی و ده هزار اسب بخار و…. هم نمیتونه رکوردشونو بزنه.
MOHAMMAD.DEMON
۱ مهر ۱۳۹۸آقای بی ام و وقتی از چیزی اطلاع نداری مجبوری نیستی داستان سر هم کنی
هنوز به طور رسمی تسلا رکورد گیری نکرده که اعلام کنن و ویدئو بیرون بدن !
مگه پورشه با تایکان رکورد گیری کرد !
اعلام کرد مشخصات ماشین رو
هنوز که هنوز مشخص نیست مشخصات تایکانی که رکورد ثبت کرد
وقتی مدل اس میتونه با ۴۰ ثانیه اختلاف از تایکان رکورد بزنه
شک نکن رودستر بیاد رکورد والکری که اصلا براتون مهم نبوده رو هم میزنه
تازه رودستر یک پنجم امثال اونا قیمت خواهد داشت و تولید انبوه خواهد بود
BMW
۱ مهر ۱۳۹۸محمد مثل اینکه والکری و ای ام جی وان رو خیلی دسته کم گرفتی!!!صبر کن معرفی شن و اقدام به رکورد زنی کنن اون وقت میفهمی با کی طرفی!!! svj انگشت کوچیکه این دوهم نیست تسلا هدفش شکستن رکورد همین svj هست….
در مورد تایکان هم مسئولان پیست تایید می کنن که این رکورد با خودروی تولیدی ثبت شده یانه بخش رکورد های خودروهای بدون محدودیت جداست وگرنه الان به جای svj اسم 919 به عنوان رکورد دار مطرح می شد.
قیمت کم و تولید انبوه هم ربطی به بحثمون نداره.
Elmiraj
۱ مهر ۱۳۹۸BMW @
خالی بندی…………..
خوبه بدونی که تسلا ماه هاست روی p100d plaid کار می کنه ، یک نسخه تولیدی جدید هست و درست مثل p100d کنونی قدرتش دقیقا همان ۷۶۲ اسب بخار قبله (( ۵۰۳ اسب بخار در جفت موتور محور عقب و ۲۵۹ اسب بخار در تک موتور محور جلو )) بر خلاف همه سدان های دنیا دو صندلی کوچک هم در بخش صندوق عقب داره و بُردش هم با همان باتری ۱۰۰ کیلووات پیشین بیش از ۶۵۰ کیلومتر خواهد بود…!!!!!!!
.
مطمئن باش در پیست خالی رکوردی می زنه که نه فقط برای تایکان بلکه برای قویترین سدان های درونسوز هم غیر قابل دست یافتن خواهد بود……
.
وقتی model S به راحتی رکورد زده بهتره در مورد رودستر هم سکوت اختیار کنیم چون خیلی ترسناک تر از این حرفاست…..
مانی
۱ مهر ۱۳۹۸ماشینه که داغون شد با جرثقیل بردنش
Elmiraj
۱ مهر ۱۳۹۸مشکلش خرابی تایر جلو سمت شاگرد بود…
ربطی به قوای محرکه ماشین نداشت .
احمدرضا
۱ مهر ۱۳۹۸درحالی که ما نظرتون موافقم ولی کاملن مخالفم
Mohammadreza
۱ مهر ۱۳۹۸داداش یه دور تو شهر باsvj بزنی شاید نظرت عوض شه.
اینو بدون اغراق میگم اگه بخوای کسی رو شکنجه کنی میتونی مجبورش کنی با svj یه دوساعت تو شهر دور بزنه.این خودرو تعلیق بشدت سفت و خشک داره ،فضای کابین و سر کوچیکی داره طوری که جرمی با کلاه ایمنی نمیتونست تو کابین بشینه ،گیربکس خشک و خشنی داره و …
فقط صدای جذابی داره
و اما تسلا رودستر و کلا خودروهای برقی کاملا متفاوت هستن.
از مزیت های خودرو و کلا وسایل برقی اینه قابلیت تغییر و تطبیق پذیری بالایی دارن این یعنی رودستر برخلاف svj در خارج از پیست هم خودروی لذت بخش و تواناییه.
خودروهای برقی شبیه موجودات زنده هستن چون مثل یه موجود زنده قابلیت تغییربل توجه به شرایط رو دارن.
یکی از مثال هاش سیستم ایرودینامیکی فعال همین لامبورگینیه که با کمک تجهیزات الکتریکی ساخته شده.
علیx76
۱ مهر ۱۳۹۸موافقم اما نکته اینجاست که SVJ برای شهر ساخته نشده
اگه یه ماشین همه کاره میخوای باید بری کانتیننتال GT ، اس کلاس کوپه یا ازین قبیل ماشین های بگیری
رامتین
۱ مهر ۱۳۹۸واقعا پورشه 919 محشره. آخه مگه میشه بعد چند دهه هنوز رکوردش حفظ بشه! مثل رکورد بعضی رشته های ورزشی است، مانند رکورد پرش طول پاول که 28 ساله تغییر نکرده.
M
۱ مهر ۱۳۹۸چند دهه؟!؟ رکورد ۵ دقیقه و ۱۹ ثانیه واسه پارسال بوده …
رامتین
۱ مهر ۱۳۹۸درسته. منظورم رکورد پورشه 956 بود که فکر کنم 30 سالی بود دست نخورده بود.
Elmiraj
۱ مهر ۱۳۹۸چه جنگ خونینی در راهه….
تسلا رودستر
مرسدس AMG project one
استون مارتین والکری
لوتوس اویجا
.
در این میدان صد در صد رودستر با ۱۰۰۰۰ هزار نیوتون متر گشتاور ، هزار کیلومتر بُرد ، بیش از ۴۰۰ کیلومتر سرعت ، شتاب ۱.۹ ثانیه ، یک چهارم مایل ۸.۸ ثانیه ، قیمت ۲۵۰ هزار دلاری !!!!! و جالبتر از همه با داشتن ساختار 2+2 صندلی کاربردی تر ، ارزشمند تر و بهتر از سه رقیب خواهد بود…..
.
(( البته AMG one هم واقعا آخرشه…))
Abbas
۱ مهر ۱۳۹۸پدر بیامرز داری رکورد یه ماشین تمام برقی با گشتاور ۱۰۰۰۰ نیوتونی رو با یه ماشین بنزینی تنفس طبیعی مقایسه میکنی؟؟؟که اونم از سال ۲۰۱۱ اومده و فقط با بروز رسانی تو صدره!!!ولی بیاین یه تصور کوچیک کنین اگه لامبورگینی بیاد یه هایپرکار تمام برقی بزنه!!!اونوقت چی؟
Elmiraj
۱ مهر ۱۳۹۸دوست عزیز اون بنده خدایی که از ایلان ماسک این سوالو کرده رودستر را در نوربرگرینگ با SVJ مقایسه نه خود ایلان ماسک…!!!!
((در پیج توئیتر ایلان ماسک این سوال هنوزم هست))
.
در ضمن اونتادور ۲۰۱۱ فقط خداش با SVJ یکیه…
Abbas
۱ مهر ۱۳۹۸اونی که گفتم اومده رودستر رو با اس وی جی مقایسه کردن کلی بود و کاری به سواله نداشتم در ضمن علاوه بر خداش اصل شاسی و موتورش و در کل پلت فرمشم یکیه
sina7
۱ مهر ۱۳۹۸با این اسباب بازی برقیاتون حال کنید =))
اگه تو تنفس طبیعی و بنزینی توانایی داشتید خودتونو نشون میدادید
وگرنه با الکتریکی هم nio چینی تازه کار هم میتونه رکورد بزنه
ارشیا
۱ مهر ۱۳۹۸بابا کلا خودرو سازا توهم زدن
یک اینکه رکرد اونتادورو به راحتی نمیشه زد
دو ۱۰۰۰۰نیوتون متر???به دیوونه بگی بهت میخنده.
سه روندن ماشین پیست کلا خشکه تو نمی تونی از یه ماشین پیست انتظار روندن یه ماشینه عادی داشته باشی
اینا همش فکر الکیو توهمه
نوید جهرمی
۱ مهر ۱۳۹۸در این که میتونن رکورد پورشه رو بزنن شکی نیست. اما پورشه هم بیخیال نمیشینه. تا رکوردشو زدن، یه بار دیگه ثابت میکنه ک دود از کنده بلند میشه.
الیور تویست
۱ مهر ۱۳۹۸باید منتظر بمونیم ببینیم کدوم یکی از این غولهای جهان ماشین رکورده رو میزنن . الکی با هم جرو بحث نکنید دوستان . اینده مشخص میشه
حسین
۱ مهر ۱۳۹۸نشد یه خبر از الکتریکی سازی و پورشه تایکان و تسلا ما بخونیم و زیرش صد تا کامنت در مورد دعوا سر شرکتهایی _ که نه نفعی به ما میرسونن نه تو زندگی ما اصلا دخیل هستن _ نبینیم !! بابا ول کنید دیگه. تازشم چه بهتر که هر روز یکی رو دست اون یکی بلند بشه، اینطوری آینده صنعت خودرو و تکنولوژی و رفاه مردم تضمینه. (ولی خب از حق نگذریم، این دعواها هم جذابیت خاص خودشونو دارن…)
حامد قدسی
۲ مهر ۱۳۹۸هنوز که هنوزه نفهمیدم صدای گوش خراش و وحشتناک خودروهایی مثل لامبورگینی چه جذابیتی دارن که نداشتن اون باعث بشه یه سری بگن یه ماشین ماشین نیست آخه عزیز من ماشین هدفش تولید صدای گوش خراشه مگه!!!
خود شما اگه همسایه تون لامبورگینی داشته باشه صبح به صبح روشنش کنه از خواب بیدار بشین یا اگه با صدای وحشتناک تو خیابون از کنارتون رد شه زهره ترک بشین یا وقتی سوارشین حتی نتونین از شدت صداش با کنار دستی تون حرف بزنین متوجه می شین چه چیز مزخرفیه این صدای بلند….
Abbas
۲ مهر ۱۳۹۸خداییش ملت واسه به کرسی نشوندن حرفشون چه دلایل عجیبی که نمیارن،این نظر کااااملا شخصیه شماس،شما صدای اینجور ماشینا رو دوس نداری دلیل نمیشه که بقیه هم این حسو داشته باشن،آره قبول دارم مثلا اگه رو سمند یه منبع بندازی که صدای تراکتور بده و ربطیم به این ماشین نداشته باشه آره ولی امثال لامبورگینی اگه این نعره رو نداشته باشن میدونی مث چی میشه؟؟؟میشه مث شیری که میو میو میکنه!!!اصلا به قیافه ی لامبورگینی سایلنت بودن میخوره؟؟خودت خندت نمیگیره؟
حامد قدسی
۲ مهر ۱۳۹۸فک می کنم منظور من رو کاملا برعکس متوجه شدید. من انتقادم این بود که هدف تولید یک ماشین تولید صدا نیست الزاما که میگید ماشینی که صدا نداره ماشین نیست این گزاره کاملا غلطه. طبیعتا هر کسی نظری داره اما به نظرم در درازمدت عدم وجود صدا برای بخش زیادی از مردم جذاب تره تا یه صدای با تن قوی. ولی در کوتاه مدت حس هیجانی رو این صدا قطعا القا می کنه.