چند وقت پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تسلا خواهان ادغام با دیگر خودروسازان است. طبق آن، ایلان ماسک، مدیر و مؤسس این شرکت آمریکایی اذعان کرد: “ما مسلماً نمیخواهیم در تصاحب کمپانی دیگری رویکرد تهاجمی داشته باشیم، اما اگر شرکتی تمایل به ادغام با تسلا داشته باشد، دراینباره با آنها گفتگو خواهیم کرد”.
خب اینجا سؤالاتی ذهن را درگیر میکند؛ مانند اینکه «چرا تسلا دراینباره رویکردی منفعل اتخاذ کرده؟» و «اصلاً چرا ایلان به فکر ادغام افتاد؟»
خب اجازه بدهید مقدماتی را اینجا بیان کنم. ارزش بازار تسلا در زمان نوشتن این مقاله در حدود ۶۵۰ میلیارد دلار است که نزدیک به ۲۵٪ آن در اختیار مؤسس آن یعنی ماسک است. برای مقایسه، تویوتا که جزو دو اَبَرکمپانی پرفروش دنیای خودروسازی است، ۲۱۵ میلیارد دلار ارزش دارد.
اما آیا واقعاً تسلا ۳ برابر تویوتا میارزد؟ قطعاً اینطور نیست.
سال گذشته درآمد تسلا ۳۱.۵۳۶ میلیارد دلار و درآمد تویوتا ۲۴۱.۵۳۵ میلیارد دلار بود و این یعنی ۷.۷ برابر درآمد بیشتر از تسلا.
در مبحث مالکیت، ارزش داراییهای تسلا ۵۲ میلیارد و تویوتا ۴۸۰ میلیارد دلار شامل تمام کارخانهها، ساختمانها، حق اختراع، فناوری باتریها و نرمافزارها و ارزش برند بوده که یعنی تسلا با اغماض ۱۱٪ نسبت به تویوتا دارایی دارد.
علاوه بر این تصویری که ماسک از آینده تسلا نمایش میدهد، تنها منحصر به خلاقیت او نیست؛ شرکتهای تکنولوژی و خودروسازی و جوینتونچرها، انحصار درآمدهای خلاقانه تسلا را خواهند شکست.
برسیم به پاسخ به سؤالات بالا. از این اطلاعات مشخص است که سهامداران تسلا میتوانند در یک شب صاحب تویوتا و فولکسواگن و چند شرکت دیگر شوند؛ فرض محال کنیم که تویوتا ادغام را بپذیرد، در این صورت شرکت آکیو تویودا، که خود یک کمپانی مادر تخصصی است، با تسلا ترکیب شده و از این بابت تسلا حق استفاده و مدیریت فناوریهای ثبت شده به نام تویوتا و درآمد سرشار کارخانههای بسیار آن را خواهد یافت و در مقابل چه چیزی عاید سهامداران تویوتا خواهد شد؟ تعدادی کارخانه که به تعداد انگشتان یک دست نمیرسد، یک میلیارد دلار بیتکوین و مقدار زیادی بدهی.
برنده این معامله قطعاً ایلان ماسک زیرک خواهد بود که پس از ادغام، سهام حبابی خود را نقد کرده و به نورالینک، اسپیس x و سولار سیتی خواهد برد. ولی بازنده حتماً تویوتاست که پس از ترکیدن حباب تسلا بهسختی متضرر میشود.
البته ماسک باهوش بهخوبی میداند که هیچ شرکتی حاضر به گول خوردن نمیشود چونکه تنها او نیست که تاریخ میداند. بنابراین رویکرد منفعل را جایگزین رویکرد تهاجمی کرد.
مشابه این، حدود ۲۰ سال پیش برای تایم وارنر AOL اتفاق افتاد.
دو شرکت AOL و تایم وارنر در سال ۲۰۰۰ با یکدیگر ادغام شده و با این کار بزرگترین شرکت رسانهای جهان را تشکیل دادند اما بهزودی مشخص شد که این ادغام بزرگ که از یک شرکت سنتى (تایم وارنر) و یک شرکت مدرن (AOL) صورت گرفته بود چندان موفقیتآمیز نبود.
در سال ۱۹۹۹ ارزش AOL تا ۶۰۰۰ درصد رشد کرد و ارزش آن به ۱۶۴ میلیون دلار رسید، سهام آن در دنیا بهطور بیسابقهای خریدار داشت. کارمندان اصلی AOL دائماً متذکر میشدند که ما یک شرکت مملو از فوق ستارهها هستیم!!!
اما در ابتدای سال ۲۰۰۱ زمانی که شرکت با غول رسانهای بنام Time warner ادغام شد اتفاقی جادویی افتاد. رؤیایی که استیو کیس مؤسس AOL در یک زمان کوتاه پیشبینی کرده بود، یعنی شرکت تازه ادغام شده بهزودی از جنرال الکتریک که بزرگترین شرکت دنیا بود پیشی خواهد گرفت، با شکست روبرو شد.
در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ شرکت AOL تایم وارنر بهشدت متضرر شد و عمده سهامداران آن بهشدت ناراضى شدند.
در اثر این افت شدید، برخى از مدیران درجه یک این شرکت چون جرالد لوین و استیو کیس از سمت خود کنارهگیری کردند و اختلافاتى نیز در هیئتمدیره آن بروز کرد. ازجمله تد ترنر بزرگترین سهامدار شرکت AOL تایم وارنر و بنیان گدار CNN نیز پس از کنارهگیری از سمت نایبرئیسی این شرکت، عمده سهام خود را بهعنوان اعتراض با قیمت ناچیزى فروخت.
نویسنده: آرین (twt: ronin27th)
من
۱۴ خرداد ۱۴۰۰حالم از تسلا به هم میخوره فقط پیشران بنزینی یا دیزلی اونم رو ماسل کار
Nima+RST
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ما ایرانی ها همیشه در طول تاریخ نشون دادیم که اکثریت مردم ما در مقابل مدرن شدن و تغییراتی که همراه میاره مقاومت میکنند
بارها و بارها هم ازین مسئله آسیب دیدیم ولی آدم بشو نیستیم
اینکه در مقابل برقی شدن خودرو ها هم گارد داشته باشیم ادامه دهنده همین جریان سنتی گراییه
به امید روزی که مردممون در مقابل تغییرات بوجود اومده از تکنولوژی منعطف تر باشن 🙏🙏🙏
Hamid
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ایرانی ها صرفا اینطور نیستن
نمیدونم چقدر خودمون سعی میکنیم خودمون رو بد کنیم …
AHMET 2002
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ماسل دیزلی؟
خدایا توبه
datsun
۱۴ خرداد ۱۴۰۰خدمت نویسنده محترم عرض شود موسس اصلی تسلا جناب مارتین ابرهاردِ نه ایلان ماسک.
NAVID۰۰۹۸
۱۴ خرداد ۱۴۰۰datsun جان
شما درست میفرمایید اما این ایلان ماسک بود که تسلا را تسلای امروز کرد و به آن ارزش بخشید با ایدهها ، دیوانهبازیهاش و مدریتش !
دیشب داشتم یه مقاله میخواندم راجب اپل و ماکروسافت که هیچکدامشان کامپیوتر اولیه را نساختند و خریدشون از شرکتی به نام زیراکس بود که پایهی اول کامپیوتر را بنا نهاد اما قدرش را ندانست و خیلی از مهندسانش را بیرون کرد و خیلیهای دیگر هم خودشان بیرون رفتند و این تیزهوشی و آیندهنگری استیو جابز و بیل گیتس بود که امروز آنها را به نام غول تکنولوژی میشناسیم و حتی در روزگاری هم جابز از گیتس شکایت کرد به سبب دزدی که گیتس را نتوانست متهم کند اما گیتس تیکهی جالبی به جابز انداخت و گفت که اگر بنا به دزدیدن باشد که ما هر دو دزدیم و از شرکت زیراکس دزدی کردیم .
Just china
۱۴ خرداد ۱۴۰۰تسلا روز به روز به قعر کشیده میشه توسط چینی ها!!!….
بله درست شنیدید وقتی که غول هایی مثل چانگان حضور جدی داشته باشن که هنوز حضور رسمی و بزرگی نداشتن تسلا دیگه به چشم نمیاد…..
برند های بزرگ هم مثل ب ام و بنز و پورشه و آئودی و دیگر الکتریکی ساز های معروف بهتر تسلا وضعیت خواهند داشت ولی جلوی چینی ها کم میارن!!!!
وتاب رقابت با اونهارو نخواهند داشت
راستی جدای از این بحث شما دیگه از آقای دهقان که مترجم بودند خبری ندارید دوستان ؟؟؟؟
اگه کسی با ایشون با اکانت دوست هست لطفا یه جوابی بدهد
ممنون
پدال کامنتم رو منتشر کن با سپاس….🙏
Farzad
۱۴ خرداد ۱۴۰۰غولی مثل چانگان ؟ 😂
نکشیمون غول ، چه خداحافظی کوتاهی داشتی رامین !
SC V12 / VENENO
۱۴ خرداد ۱۴۰۰چه خوبی تو!
فقط نگو رامین نیستی که بد سوتی میشه در سایت!
SC V12 / VENENO
۱۴ خرداد ۱۴۰۰رامین رامین رامین رامین رامین رامین چه خوبی تو!
یعنی چه طور فکر کردی ک نمیفهمیم رامین چینی هستی!
پُکیدم از خنده!
فقط چین!
فقط چانگان!
کی این حرف ها رو میزنه!
فقط رامین چینی!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Nima+RST
۱۴ خرداد ۱۴۰۰باشه 😂
Amirreza
۱۴ خرداد ۱۴۰۰خود رامینی و جدا از چانگان و چین ، جمله آخر کامنتت هم همونا
Moein
۱۵ خرداد ۱۴۰۰گند چینی های احمق هم داره در میاد
حالا ببین
اهل گفتن فحش دادن نیستم ولی الان میدم
آشغال تر ازشون تاحالا ندیدم
خیلی خیلی پست هستن
این از سلاح بیولوژیک کروناشون
اینم از واکسناشون
پره تو فضای مجازی برید ببنید این کمونیستهای کثیف چیکار دارن میکنن و فعلا هم کسی تو دنیا بهشون چیزی نگفته بجز آمریکا که در اوایل گفت که چین کرونا رو ساخته
چطوره کل دنیا دارن هرروز کشته میدن ولی خودشون با یک میلیاردو اندی جمعیت اصلا کرونا ندارن
چین باید باید باید نابود بشه با این بلایی که سر مردم جهان آوورده…
بعد یک عده میان مینوسن فقط چین بهترینه
Farzad
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ارزش پولی یک برند یک چیزه ، محبوبیتش چیز دیگری .
افسوس که فقط نام نیکولا تسلا این مرد بزرگ رو خراب کردن .
فرشاد
۱۴ خرداد ۱۴۰۰کاملا موافقم
Farzad
۱۴ خرداد ۱۴۰۰تشکر🙏🌹
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ خرداد ۱۴۰۰بقول آقای ماکسیمیلیان فرمایش شما صحیح 👌
Farzad
۱۵ خرداد ۱۴۰۰تشکر 🙏🌹
BenzSLR
۱۴ خرداد ۱۴۰۰تویوتا رسما دیوانس ! میگم از تسلا بدم میاد بخاطر همین سیاست کثیفه ولی ببینیم آینده چی میشه .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ خرداد ۱۴۰۰آقای slr،تویوتا که نمیخواد با تسلا ادغام بشه،اینجا آقای آرین از بعضی جهات مقایسه شون کرده بعضی جاها هم فرض بر این گذاشته مثلا این دوتا ادغام شدن،تویوتا هنوز چیزی از ادغام اعلام نکرده…
(JONATHAN (TESLA
۱۴ خرداد ۱۴۰۰دارایی تسلا چیز هایی هست که بعد ها خواهید دید ( چیزی به اسم اکوسیستم اختصاصی )
چیزی که باعث میشه اپل با وجود ساختمون های کمتر تولیدات کمتر با ارزش تر از سامسونگ باشه
دلیلش اون اکوسیستمی هست که گفتم
در اینده تسلا رانندگی خودکاری خواهد داشت که ده ها برابر با ارزش تر از تمام خطوط تولید تویوتا خواهد بود
در متن حرف از تاریخ شد
داستان تاریخ نوکیا و اپل معروف تر و نزدیک تر هستش نوکیا با اون سود دهی عظیم و کلی خط تولید و دارایی کجا هستش
و اپل کجا
(JONATHAN (TESLA
۱۴ خرداد ۱۴۰۰وطلبی نوشتم برای ارسال ظاهرا محدودیتی اعمال شده که نشه دو سه خط بیشتر نوشت
خلاصه این که کل مطلب بالا هیچ ارزشی نداشت با کمال تاسف
Elmiraj
۱۴ خرداد ۱۴۰۰از اشتباهاتش معلومه مطلب چقدر ارزش داره…!!!
نه موسس تسلا ایلان ماسک هست…
نه تسلا هیچ بدهی ای داره…
نه ایلان ماسک مالک ۲۵ درصد سهام هست…
نه ارزش یک کمپانی به میزان فروش هست..
و نه هیچ حبابی در کار هست…!
.
.
خیلی برام جالبه در حالی که از هر ۱۰ خبر مربوط به تسلا نهایتاً یه دونهش منفی هست ، این اواخر اکثراً منفی ها در سایت پدال ترجمه شدن یا اینکه این نویسنده جدید که اطلاعاتش در مورد تسلا زیر صفره میاد و یه تحلیل های…….اینجا مینویسه… و اینم دلیل میشه تا تعدادی ترول زیر ۱۸ سال بیان و زیر مطالبش هر کدوم ده تا کامنت توخالی بنویسن…!!!!
SC V12 / VENENO
۱۴ خرداد ۱۴۰۰یعنی خدا !
تاحالا هیچ کسی رو ندیدم که از یه برند در چنین حدی حمایت کنه و تمام سوتی ها آن را به طرز بسیار*** ماست مالی کنه و هیچ وقت حاضر به قبول گند کاری های شرکتش نباشه!
از روزی که به دنیا اومدی داری میگی پلاد به دست مشتریان میرسه فردا!
پلاد یک هفته دیگه به دست مشتریان میرسه!
رودستر فردا میاد!
سال ۲۰۱۸ گفتی رودستر در سال ۲۰۲۰ در درگ موتور ترند میاد و همه رو با خاک یکسان میکنه!
راستی رودستر اومد دیگه!
از احوال توربو فن ها و ابر فن ها چه خبر!.
حالشون خوبه انشاالله ماشالله!.
تا کی میخواهی اینقدر طرفداری کور کورانه بکنی!
به حرف هیچ بنی بشری هم راضی نمیشی!
** بچه های زیر ده سال که توی عمر شون یک آمریکایی سوتر نشدن **
** بچه های زیر ده سال که با یه شتاب ۲ ثانیه ایی کَف بُر میشن!
SC V12 / VENENO
۱۴ خرداد ۱۴۰۰سوتر نه!
** سَوار&*
SC V12 / VENENO
۱۴ خرداد ۱۴۰۰راستی خیلی برام جالب است این شرکتی که این همه سَنگِش رو به سینه میزنی چرا این قدر در مجامع خودرویی کم طرفدار داره!
راستی از رودستر چه خبر!
به تولید رسید دیگه!
چشمم کور با اون شتابش!
اَبِلفَضل!!!!
۱.۱ ثانیه!
راستی برای چه سالی!
فکر کنم قرار بود ۲۰۲۰ بیاد دیگه.
Mr.t.e.s.l.a
۱۴ خرداد ۱۴۰۰دقیقا!
اولا این که تویوتا اعلام کرده قصد برقی شدن به اون شدت رو نداره که ایشون اومده دست گذاشته روی این شرکت
دوما تسلا و تویوتا قبلا با هم همکاری کردن اینم به کنار
بعد اخه تسلا داره ضرر میده؟ تسلا بدهی داره؟ این حرفا از کجا میاد نمیدونم
تسلا داره هزینه هاشو بالا میبره برای گسترش کارخونه هاش…
ایشون اینم نمیتونه تفکیک کنه
گفته چه چیزی عاید سهام داران تویوتا میشه
اصن قرار نیست چیزی عایدشون بشه
اونا اومدن پول گذاشتن سود بکنن برن
سهام دار که تصمیم نمیگیره
اونم نورولینک هستش نورالینک نیست…
بعدشم اگر این دو تا بر فرض محال ادغام بشن
تویوتا هم میتونه از تکنولوژی برقی سازی تسلا استفاده کنه
همون اسم تسلا برای تویوتا سود دهی میاره اصن نیاز نیست به چیز دیگه فکر کنیم…
تویوتا چون فقط ماشین ساز نیست
میتونه از نورولینک و اسپیس ایکس بشدت میتونه توی قسمت های دیگه استفاده بکنه و سود آوری بکنه برای خودش
یا حتی اون باتری های تسلا خودش جواب 100 سال کار تویوتا و ماشیناش رو میده از نظر طول عمر
کاری که تویوتا هنوز نکرده توی زمینه باتری
اگر قرار باشه ادغامی بشه
این موضوع کاملا به نفع طرف مقابله نه به ضررش
بگذریم که میلیارد دلار بین شرکت های انبوه سازی پول خورد حساب میشه…
رو پیام شما ریپ زدم کامنتارو کامل ببینن و شاید قبل هر کاری یکم فکر کنن
SC V12 / VENENO
۱۴ خرداد ۱۴۰۰میدونی چیه!
اون همه مدیران تویوتا در قسمت بازار یابی و سایر قسمت ها منتظر بودن که شما بیایید بگید تویوتا برو با تسلا ادغام شو من تایید میکنم!
** به این باور دارم که تسلا فن ها در یک چیز استاد هستند که هیچ کس حریف شان نیست در دنیا!**
** ماست مالی فوق حرفه ایی!**
(JONATHAN (TESLA
۱۴ خرداد ۱۴۰۰المیراج دوست انتظار بهتر از این هم نداریم
کسی که دارایی های یه شرکت به قدمت تویوتا رو سنگین تر از ارزش بازاری کمپانی مثل تسلا که خیلی از صنایع رو متحول کرد نه فقط خودرو میدونه مشخصه چقدر اطلاعات داره
نوکیا و اپل مثال دقیق این موضوع
دارایی های نوکیا نتونست جلوی به گل نشستن کشتی به عظمت نوکیا رو بگیره
اگه دارایی و خط مونتاژ زیاد مزیت بود
گاوداری ها ارزشمند ترین بودن و آینده دار ترین
SC V12 / VENENO
۱۴ خرداد ۱۴۰۰انشالله ماشالله رودستر نیومد؟🤣🤣🤣
SC V12 / VENENO
۱۴ خرداد ۱۴۰۰چرا شما ها برای تسلا پیام نمیدین شاید استخدام شدین!
شما سه نفر با هم!
🤣🤣
بگین ما وظیفه تبلیغات تسلا توی ایران با ویژگی فوق سفارشی ماست مالی رو هم داریم!🤣🤣
آرین
۱۵ خرداد ۱۴۰۰درست میگید دوست عزیز. ماسک نزدیک به 22.5٪ سهام تسلا رو در اختیار داره
On February 12, 2021,Tesla (NASDAQ: TSLA) filed with the SEC a 13G filing stating that Elon Musk now owns 227,131,935 shares, which is 22.4% of the company’s total shares, which makes him Tesla’s largest investor.
درمورد بنیانگذاران تسلا هم حق با شماست ولی تا پیش از سرمایه گذاری 7.5 میلیون دلاری و هدایت تسلا به دست ماسک عملا فقط یک شرکت تحقیقاتی بسیار کوچک بود.
در پایان سال 2020 بدهی تسلا به 28 میلیارد دلار میرسه که نزدیک به نیمی از اون بدهی کوتاه مدت هست که باید از درآمد 31.5 میلیارد دلاری 2020 پرداخت کنه
Total liabilities 28,418 in million usd
و اتفاقا ارزش یک کمپانی به میزان فروش و درآمد آیندهش هست و در این مورد در سالهای آینده رقابت بسیار سختی با برندهای دیگه خواهد داشت که قیمت هر سهم 600 دلار رو توجیه نمیکنه. به عبارتی هیچ کس توقع رشد انفجاری درآمد رو در آینده از تسلا نداره.
مقدار قیمت به درآمد آینده تسلا حدود 300 برآورد میشه در حالی که فعلا 600 هست ولی میزان این مولفه برای عموم شرکتهای بورس نیویورک بین 15 تا 25 ومثلا برای اپل 28 هست.(هر چی کمتر بهتر)
و البته چیزی که باعث میشه اپل با وجود ساختمون های کمتر و تولیدات کمتر با ارزش تر از سامسونگ باشه درآمد بیشترش به واسطه حاشیه سود بیشتر و فروش جانبیش هست. اگر به قیمت سهام اپل و سامسونگ نگاه کنید متناسب با درآمدشون معامله میشه.
در جواب دوستم مستر تسلا هم فقط اینو بگم که اتفاقا طبق قوانین حاکمیت شرکتی تمام تصمیمات و راهبری شرکت در دست سهامدارانه. دیگه در مورد بقیه حرفهای ایشون نوشتن از حوصله بیرونه.
این رو هم در پایان بنویسم که من از تسلا بدم نمیاد. اتفاقا این شرکت بقیه خودروسازها رو هل داد به سمت برقی شدن و این اتفاق واقعا در عصر ما لازم بود چون همونطور که می دونید نزدیک به 60 درصد گونههای جانوری از دهه 70 تا حالا از بین رفتن، گرکدن سفید هم که پیارسال رسما منقرض شد. من طرفدار محیط زیست هستم و در مطالب گذشته نوشتم که فقط خودروهای خاص و اسپرت باید بنزینی بمونند که تعدادشون نسبت به کل، بسیار کمه. این مطلب رو هم به طور مغرضانه ننوشتم؛ شما اینطور برداشت کردید. به هر حال بهتره محیط سایت محل مناقشه نباشه. من از بابت تکدر خاطر هواداران تسلا عذر میخوام.
Elmiraj
۱۵ خرداد ۱۴۰۰این نتایج مالی سه ماهه اول تسلا هست که تنها ۱.۲ میلیارد دلار را گذارش کرده که در مقابل بدهی های کلان بقیه اصلا بحساب نمیاد .
https://www.google.com/amp/s/electrek.co/2021/04/26/tesla-tsla-releases-q1-2021-results-delivers-on-high-expectations-with-10-billion-in-revenue/amp/
(JONATHAN (TESLA
۱۴ خرداد ۱۴۰۰برای روشن شدن مطلب میگم
ارزش بازاری و دارایی دو چیز متفاوت هست
ارزش بازاری مربوط به اینده کمپانی هستش
در حالی که دارایی مربوط به خود شرکت هست و شامل دارایی فعلی کمپانی میشه
و هیچ تضمینی برای اینده نیست
دارایی تسلا چیز هایی هست که بعد ها خواهید دید ( چیزی به اسم اکوسیستم اختصاصی )
چیزی که باعث میشه اپل با وجود ساختمون های کمتر تولیدات کمتر با ارزش تر از سامسونگ باشه
دلیلش اون اکوسیستمی هست که گفتم
در اینده تسلا رانندگی خودکاری خواهد داشت که ده ها برابر با ارزش تر از تمام خطوط تولید تویوتا خواهد بود
در متن حرف از تاریخ شد
داستان تاریخ نوکیا و اپل معروف تر و نزدیک تر هستش نوکیا با اون سود دهی عظیم و کلی خط تولید و دارایی کجا هستش
و اپل کجا
حسین
۱۵ خرداد ۱۴۰۰کسی که تفاوت صنعت موبایل و صنعت خودرو رو نمی فهمه حرف زدن باهاش خسته کردن خودمون به حساب میاد. در توهماتت خوش باش
mohamadreza
۱۴ خرداد ۱۴۰۰تسلا هیچ غولی نیس
ارزش سهامش هم خیلی بصورت پوشالی بالا رفته.
اگه صحبت های علی بخردی رو گوش کنین متوجه میشین.
چون دنیا به سمت الکتریکی میره و تسلا فعلا از همه بیشتر در صدر الکتریکی سازی هس سهامش اینقد با ارزشه ولی در آینده ای نزدیک خواهید دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.
MOS
۱۴ خرداد ۱۴۰۰امیدوارم دوستان تسلا فن سایت مخصوصا اون فیکی که تازگیا پیداش شده بیان اینو بخونن و ارزش سهامشون رو به رخ نکشن!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ خرداد ۱۴۰۰خوندن و ارزش مقاله رو بردن پایین! چون تسلا جونشون جز طبل توخالی چیزی نیست و قبول کردنش براشون سخته!😂
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۴ خرداد ۱۴۰۰دقیقا مطالب شما کاملا معتبر و به دور از تغییر کلمات و کلیات مطلب در جهت منافع خود(از سایت هایی مثل insideEVs و Electrek و…) و بدون استفاده از گوگل ترنسلیته.
بنظرم بهتره مترجم و نویسنده اصلی سایت بشید و بار علمی ما بدبخت هایی که از تکنولوژی عقبیم و عاشق ماشین های درونسوز هستیم بیافزایی.
آخه مترجم های سایت پدال بخاطر منافع و دِل خودشون دارن از تسلا بد میگن و مطالب کذب پخش میکنن.
مرسی که هستی جاناتان.
SC V12 / VENENO
۱۴ خرداد ۱۴۰۰در کل سایت کمتر از ۱۰ نفر تسلا فَن (جارو برقی فن ؛ سشوار فَن) داریم !
کاملا هم مشخصه!
دیس لایک ها رو ببین!
بین ۶ تا ۷ تا میچرخند!
وقتی دو تا بچه توی عمر شون حتی حتی حتی نمیدونن ماسل کار یعنی چی!
حتی حتی حتی توی عمر شون یک ماشین درست حسابی ندیدن!
چه طور میخوان بدونن ماشین یعنی چی!
البته تقصیر شون هم نیست!
۱۰ سال که سنی نیست که بخوان سوار بشن!
فقط یک کار بلدن!
ایراد بنی اسرائیلی گرفتن!
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۴ خرداد ۱۴۰۰والله من اصلا من مشکلی با تسلا ندارم! مشکلم فن هایی هستن که از تعصب رد و وارد مرحله افراط شدن.
خودم از عاشقای تسلا رودستر و مدل سه و اس هستم.ولی بعضیا یه کاری میکنن ادم متنفر بشه از علایقش.
همونطور که یسری از فن های آمریکا آدم رو ضد آمریکایی میکنن،فن های کره آدم رو ضد کرهای میکنن و…. . وگرنه من بشدت احترام میزارم به تسلا.به چیزی که شروع کرد و جایگاهی که الان داره ولی چه میشه کرد،فن هایی داره که آدمو از همه محصولاتش زده میکنن.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ خرداد ۱۴۰۰رودستر؟ مگه رودستری اومده که دوستش داشته باشی؟😂
❤Potus45❤
۱۴ خرداد ۱۴۰۰باشه ماهم نمی فهمیم تو کی هستی راحت باش …هه
محمد رستمی نژاد
۱۴ خرداد ۱۴۰۰دلم خواست اسمم رو ماشین های مورد علاقه ام بزارم !
به تو چه ربطی داره!
استسنائی هم کامنت دادم!
امیر
۱۴ خرداد ۱۴۰۰تسلا هیچی نیست غول ترین خودروساز دنیا هم بشه باز هم ازش فوق العاده فوق العاده فوق العاده بدم میاد.
کلی ماشین درست و حسابی و با کیفیت بنزینی گیربکس دستی توی بازار هست که می شه خریداری کرد.
الکی آدم بره پول بده یه تسلا درب و داغون بخره والا .
امیر
۱۴ خرداد ۱۴۰۰می دونم فردا بیام توی پدال نزدیک 60 تا کامنت در مورد این مقاله می بینم.
پدال لطفا دیگه مطلب تسلا به حداقل حداقل برسون.
mohamadreza
۱۴ خرداد ۱۴۰۰این ایلان ماسک …….. دنیای ماشین رو به گند کشیده و تبدیلش کرده به بازار دلال ها
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ خرداد ۱۴۰۰دقیقا،گند زده به صنعت خودروسازی…
Erfan
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ایلان ماسک تمام دنیا رو با کارهای خودش به گند میکشه ولی میدونید چی جالبه؟
توی یه کتابی خوندم که آدولف هیتلر یا استالین آدم های بدی بودن ولی اگر آدولف هیتلر یا ژوزف استالین تنها بودن کاری از پیش میبردن؟؟؟مسلما نه و این آدم های عادی مثل ما بودیم و هستیم که با حمایت از اینجور آدم ها اون هارو قدرتمند میکنیم.
بهتره از تاریخ درس بگیریم 😐
شاعر
۱۴ خرداد ۱۴۰۰از اون سودش چند میلیارد دلار مربوط به فروش سهمیه آلایندگی بود که کرایسلر و دوج ازش میخریدن!
زیزیگولو
۱۴ خرداد ۱۴۰۰تسلا به عنوان یه کمپانی خودروسازی پیشتاز تو زمینه ساختو طراحی ماشینای تموم برقی همچنان داره به روند روبه رشد خودش ادامه میده و با اختلاف زیادی از بقیه کمپانیا جلوتره
بهزاد
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ایلان ماسک در حال حاضر مالک 17.8 درصد از سهام تسلاست و اون 25 درصد احتمالا درست نیست.
تنها راه بقا و آینده ی تسلا ادغامه وگرنه از 2025 به بعد با مشکلات زیادی روبرو میشه.
R@m!n
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ماجرای تسلا و ماسک ورژن جدیدی از جابز و اپل – گیتس و مایکروسافت هست. مطمئنا ماسک هم روزی میره کنار اما کمپانی ها و برندش می مونه. فقط مهره ها هستن که عوض میشن.
همه اینا کمپانی ها یه نقطه مشترک دارن، سلطه غیر مستقیم نظام مدیریتی – اقتصادی آمریکا، کنار زدن بنیان گذار و ادامه ایده و برند با افراد مختلف که نکات مثبت و منفی خودشو داره.
مطمئنن هیچ کسی هم تسلارو نمی خره و تسلا هم هیچ وقت غول اول نمیشه و مثل الان جزو کمپانی های مطرح خودروسازی می مونه.
محمد مختاری آذر
۱۴ خرداد ۱۴۰۰بابا کجای تسلا غول هستش تویوتا بیش از 10 میلیون خودرو تو سال تولید می کنه اونوقت مقدار تولیدی تسلا به 1 میلیون هم نمیرسه
فقط نمیدونم چطوری ایلان ماسک از این جا سود کرده یه بار خوندم که نمیدونم تو یه هفته 13 میلیارد دلار به دست اورده چرا چون سهام تسلا رفته بود بالا
میثم
۱۴ خرداد ۱۴۰۰من که عاشق تویوتا بودم . هستم . و خواهم بود
💖 I LOVE TOYOTA 💖
ایران
۱۴ خرداد ۱۴۰۰مقاله جالبی بود ممنون
Erfan
۱۴ خرداد ۱۴۰۰چرا انقدر توی پست های تسلا تعداد لایک و دیسلایک ها غیر طبیعیه؟
مدیران سایت بررسی کنند لطفا.
Elmiraj
۱۴ خرداد ۱۴۰۰متاسفانه مطلب بسیار غیر حرفهای و بچه گانه بود و هیچ پایه و اساس علمی نداشت…
یعنی این متنو ارسال کنی به مجلات معتبری مانند InsideEVs ، Electrek ، Teslarati ، tesmanian clean technica و…… سه ساعت بهت میخندن…!!!
SC V12 / VENENO
۱۴ خرداد ۱۴۰۰یعنی بعضی کامنت ها آدمو از سکوت در میارن!
شما که این قدر ادعای تسلا فن بودن و عشق تسلا داری .
چرا خود شما المیراژ این مقاله رو نمی نویسید!؟
چرا خودتون مقاله های تسلا رو نمی نویسید!؟
ایراد بنی اسرائیلی تا میتونی بگیر …
آریا+منش
۱۴ خرداد ۱۴۰۰چه جالب همه این مجلات هم طرفدار تسلا هستن . چقدر هم بی طرفن …
حسین
۱۵ خرداد ۱۴۰۰هر جای دنیا برای حمایت از تسلا به سایت teslarati ارجاع بدی بهت پناهندگی میدن.
Elmiraj
۱۵ خرداد ۱۴۰۰جهت اطلاع تو و دوستات اسپانسر Teslarati شرکت مزدا هست و این مجله هیچ ارتباطی با تسلا نداره چون تسلا از روز اول تاسیس تاکنون یه سنت هم پول تبلیغ نداده…
Erfan
۱۸ خرداد ۱۴۰۰چه جالبه که مزدا سایتی رو که اسمش تسلا هستش رو اسپانسرینگ میکنی
Sina10
۱۵ خرداد ۱۴۰۰خواستم کامنت توی این مطلب نزارم
اما وقتی کامنت ایشون رو دیدم مجبور شدم بذارم
نصف اینایی که گفتین صبح و شب خبر های تسلا رو کار میکنن میخواین بدی تسلا رو بگن؟
قبلا گفتم باز هم میگم ، طرفدارای تسلا هر مطلبی که بر علیه اشون ببینن میگن فاقد اعتبار ، یعنی خود تسلا اعلام کنه مشکل داره اینا میگن که نه این سیاستشه و میخواد رقبا رت از روش های خاصی شکست بده😂
از طرفدارای تسلا میخوام جای اینکه صبح و شب توی سایت های تسلا فن هستن چند تا مطلب معتبر هم بخونن
mm.y@rlou
۱۴ خرداد ۱۴۰۰به نظرم تسلا تا این که یه شرکت غول خودرو باشه بیشتر شبیه یه شرکت مخوف هستش وخیلی زیرک
Mr.t.e.s.l.a
۱۴ خرداد ۱۴۰۰دوست عزیز خودتون فهمیدین چی گفتین اصلا؟!
اولا اینو بگم که ارزش برندینگ یه شرکت کمترین ربط رو با فروشش داره…
تسلا برای این بالا رفتن ارزش دلایل خودشو داره
یکو نیم ساله دوستان میگن حباب…
پس چرا روز به روز سهام داره بالاتر میره؟
حتمآ مثل بقیه دوستان که میگن
“آره تسلا به آخر خودش نزدیک شده
نمیدونم ماه پشت ابر نمیمونه و این چیزا”
در مورد ادغام با تویوتا
اولا تویوتا سمج تر از این حرفاست
دوما تسلا میخواد از چیه تویوتا استفاده کنه مومن؟
فناوری برقی؟شوخی میکنی دیگه؟ فعلا یه باتری انحصاری از هیچ خودرو ساز ژاپنی ندیدیم ما
خط تولید
تسلا خودش چندین خط تولید در دست احداث داره از برلین بگیر تا کنار نوادا و فریمنت
که به تازگی هم دوستان ضد تسلای آلمانی آتش زدن یه قسمت از کارخانه آلمان رو…
متأسفانه مطلب سر تا پاش مغالطه بود و ممبرای ماشالا همیشه آگاه هم که همیشه در صحنه..
SC V12 / VENENO
۱۴ خرداد ۱۴۰۰موندم شما تسلا فنا به چی تون مینازید!؟!
به اصالت !؟
به طراحی!؟
به کیفیت!؟
به برند!؟
به هندلینگ!؟
به قیمت!؟
به اعتبار!؟
به ارزش بین ماشین باز ها!؟
به نوآوری ها!؟
به جذابیت ها!؟
به وعده های سرخرمن ایلان جان!؟
به رودستر تخیلی!؟
به تکنولوژی های رودستر که به تولید رسیدن!؟
هیچی ندارید بهش بنازید!
آریا+منش
۱۴ خرداد ۱۴۰۰تویوتا خودرو ساز ۱۱ میلیون دستگاه در سال که تا ۲۰۳۰ به بیش از ۲۵ میلیون دستگاه میرسد رو با تسلا که شاید زورشو بزنه ۵۰۰ هزارتا بفروشه رو مقایسه می کنید ؟ مثل مقایسه فیل و فنجونه
بهزاد
۱۴ خرداد ۱۴۰۰مستر تسلا شما داستانو زیادی جدی گرفتی!
شما داری راجب مثل مناقشه میکنی.
مشکل طرفداران تسلا به خصوص در پدال اینه که راجب صنعت خودرو اطلاعاتشون نزدیک صفره و فقط یکی دو منبع مرتبط با تسلا رو دنبال میکنند.
برای اطلاعات زیر صفر شما عارضم که نیسان خودش خط تولید باطری داشت که به شرکت
GS yuasa فروخت و برون سپاری کرد که طبیعت این صنعت هست.
به جای خودزنی یکم صبر پیشه کنید و پنج سال بعد همین نظرات رو به خاطر بیارید.
محمد رستمی نژاد
۱۵ خرداد ۱۴۰۰درود بر شما
گل گفتی بهزاد جان👏🏻❤
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ خرداد ۱۴۰۰عالی آقا بهزاد👌
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ خرداد ۱۴۰۰″به تازگی هم دوستان ضد تسلای آلمانی آتش زدن یه قسمت از کارخانه آلمان رو…″
جدا؟!😂 ببین تسلا چیکار کرده که آلمانی ها هم ازش بدشون میاد!🤣🤣
new "Ramin"
۱۴ خرداد ۱۴۰۰گفته بودم کامنتی نمیدهم اما…
https://www.instagram.com/p/CPpYcbEAvi9/
یارو کرک هایش ریخت… کسی که خودش بنز و بی ام و تو دبی سوار میشه رسما کرک هاش ریخت ، و کیفیتش رو در حد محصولات آستون مارتین مقایسه کرد!!
آینده از آن ” تسلا ” نیستش ، از آن برند های دیگریست
خب فعلا بدرود انشا الله از این فیلم های برگ ریزون پیدا کردم باز هم اشتراک میزارم تا دوستان کمی آگاه شوند.
واقعا نمیشه به پدال سر نزد حداقل باید هفته ای یک بار سر زد. ولی من سعی میکنم زیاد مزاحم نشوم تا دوستان راحت باشند !!
ولی حتما اون فیلم رو ببیند تا بفهمید “آینده از آن کیست ”
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
آریا+منش
۱۴ خرداد ۱۴۰۰تویوتا اگر قصد خرید سهام شرکتی رو داشته باشد کی بهتر از بی ام و
Saman
۱۴ خرداد ۱۴۰۰این مطلب دیگه خیلی بچگانه و تا حدودی مغرضانه بود. ولی خوب انصافا خواندنش فان بود و خنده آورتر ضد تسلاها که دل پری از پیشرفتها و پیشرو بودن تسلا دارن ریختن سرمون خخخخخ
MOS
۱۵ خرداد ۱۴۰۰این مطلب به خوبی نشون داد تسلا فنا تحمل چیزی که ضدشون باشه رو ندارن و آمار و اطلاعاتی که مثل روز روشنه رو انکار میکنن!
منم نخواستم جوابشونو بدم چون قبلا باهاشون بحث کردم و میدونم منطق ندارن.
اما جواب چند تا چیزو میدم
تویوتا دقیقا به چیه تسلا نیاز داره وقتی خودش چند برابر تسلا کارخونه و خط تولید و ده ها تامین کننده داره؟
مثل اینکه خبر ندارن تویوتا چند سال پیش با شرکت Blue Nexus برای ساخت و توسعه موتور الکتریکی قرار داد بسته و احتمالا یاماها هم در آینده بهش اضافه میشه.
با پاناسونیک برای ساخت باتری و توسعه باتری جامد قرار داد ۷ میلیارد دلاری بسته.
و شرکت های Denso ، Toyota susho ، Toyota boshoku هم مثل همیشه قطعات رو تامین میکنن…
و اینکه تویوتا گفته تا سال ۲۰۲۵ پانزده و لکسس ده ماشین تمام الکتریکی تو لاین آپ خودشون خواهند داشت، این بیشتر از هر چیزیه که تسلا داره و قراره بسازه( اگه بسازه و مثل همیشه به تاخیر نندازه!)
پس منتظر باش تا تویوتا بره با تسلا همکاری کنه!
(((باتری های تسلا خودش جواب ۱۰۰ سال کار تویوتا و ماشیناش رو میده از نظر طول عمر)))
کدوم باتری های تسلا همونی که ساخت پاناسونیکه دیگه درسته؟ عجب رویی داری واقعا!