در سهماههٔ نخست سال ۲۰۱۹ تسلا مدل ۳ با فروش ۲۴ هزار دستگاه، به پرفروشترین خودروی لوکس در بازار ایالاتمتحده تبدیل شده است. این در حالی است که دومین خودروی لوکس پرفروش این بازار یعنی مرسدس بنز C کلاس تنها ۱۵ هزار دستگاه فروش داشته که ۶۰ درصد از فروش مدل سه کمتر است. بدین ترتیب، این سدان الکتریکی ۱۶ درصد از بازار خودروهای لوکس کامپکت را به خود اختصاص داده است.
پرفروشترین خودروهای لوکس بازار ایالاتمتحده در سهماههٔ نخست سال ۲۰۱۹
رتبه | خودرو | فروش |
۱ | تسلا مدل ۳ | ۲۴,۰۰۳ دستگاه |
۲ | مرسدس بنز C کلاس | ۱۵,۰۰۲ دستگاه |
۳ | لکسس ES | ۱۱,۳۹۰ دستگاه |
۴ | بامو سری ۵ | ۱۰,۳۴۵ دستگاه |
۵ | مرسدس بنز E کلاس | ۱۰,۱۹۴ دستگاه |
از سوی دیگر، اگر فروش تمامی محصولات خودروسازان لوکس در کلاس کامپکت و میان سایز را باهم حساب کنیم، تسلا تنها با یک محصول یعنی مدل ۳، در جایگاه سوم این لیست قرار میگیرد و مجدداً ۱۶ درصد از فروش هردو سگمنت کامپکت و میان سایز را هم در اختیار دارد. این در حالی است که مرسدس بنز با مدلهای C کلاس، CLA، CLS و E کلاس ۲۰ درصد از بازار این دو سگمنت را به خود اختصاص داده و سهم بامو نیز با مدلهای سری ۲، سری ۳، سری ۴ و سری ۵ چیزی در حدود ۱۸ درصد است.
پرفروشترین خودروهای لوکس هردو سگمنت کامپکت و میان سایز بازار ایالاتمتحده در سهماههٔ نخست سال ۲۰۱۹
رتبه | خودرو | فروش |
۱ | مرسدس بنز E + CLS + CLA + C | ۳۰,۶۰۶ دستگاه |
۲ | بامو سری ۵ + ۴ + ۳ + ۲ | ۲۸,۰۳۴ دستگاه |
۳ | تسلا مدل ۳ | ۲۴,۰۰۳ دستگاه |
۴ | آئودی A6 + A5 + A4 + A3 | ۱۹,۲۸۴ دستگاه |
۵ | لکسس RC + GS + ES + IS | ۱۷,۱۹۲ دستگاه |
هرچند شاید هنوز هم برخی چنین فروشی را برای تسلا یک پیروزی ندانند اما هرگز قابلانکار نیست که در اختیار گرفتن ۱۶ درصد از بازار دو کلاس صرفاً با یک مدل قطعاً برای تسلا موفقیت بزرگی محسوب میشود بهویژه وقتی بدانیم که این خودرو ساخت شرکت نسبتاً نوپایی است که تنها از چند سال پیش ساخت خودرو را آغاز کرده است. البته قطعاً نمیتوان گفت که مرسدس بنز، بامو و آئودی روبهزوال هستند اما باید پذیرفت که یک مدعی جدید و قدرتمند به بازار خودروهای لوکس وارد شده است. علاوه بر این، طی سهماههٔ نخست سال جاری فروش این سه برند لوکس آلمانی در بازار ایالاتمتحده نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
منبع: cleantechnica
محمد
۱۹ فروردین ۱۳۹۸از کی تا حالا مدل 3 جزو خودروهای لوکس به حساب میاد؟ نکنه لوکس بودن رو از دید مردم ایران نگاه کردید؟
Sajjad
۱۹ فروردین ۱۳۹۸چون یه نمایشگر داره و هیچ دکمه ای نداره دلیل بر این نیست که هیچ آپشنی هم نداشته باشه
سرچ کن امکاناتش رو بخون متوجه میشی
تصویر آخر رو نگاه کن، نویسنده پدال نگفته لوکس، اون کسی که آمار رو تهیه کرده گفته
AMIR / ARMI
۱۹ فروردین ۱۳۹۸ماشی ها بر اساس یه سری چیز ها
دسته بندی میشن مثل اندازه و قیمت
تسلا مدل 3 از لحاظ اندازه در سگمنت سدان های کامپکت
از لحاظ قیمت در دسته لوکس این سگمنت قرار میگیره
و تازه برند تسلا هم یه برند لوکس حساب میشه
AMIR / ARMI
۱۹ فروردین ۱۳۹۸اون دوستی که میگفت فورد و جنرال موتورز و کرایسلر
باید از تسلا بترسن
بیاد ببینه کدوم کمپانی ها رو هدف قرار داده تسلا
و قرار تو بازار باکی ها رقابت کنه
AMIR / ARMI
۱۹ فروردین ۱۳۹۸(( طی سهماههٔ نخست سال جاری فروش این سه برند لوکس آلمانی در بازار ایالاتمتحده نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است ))
معلوم چون برند های لینکلن کادیلاک بیوک و تسلا
فصل جدیدی از تولید رو باز کردن و خودرو های جدیدی بیرون دادن
تازه سدان های جدید کادیلاک در راه هستن و کراس اوور های لینکلن
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۸تسلا غوغا کرده
یه سری میگفتن بنز پرفروش ترین لوکس ساز امریکاست پس کو؟؟؟؟؟
تسلا سلطان لوکس سازان در امریکاست
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۸تسلا یه شرکتی هست که به زور قدمتش بشه 15 سال ولی با همین قدمت کم شرکتهای با قدمتی مثل بنز رو از پا دراورده
زمانی که جیلی اومد سهام دایملر رو خرید تسلا با منابع محدودش داره رکوردها رو پشت هم میشکنه
این هنره تسلاست
حسن
۱۹ فروردین ۱۳۹۸نه دادا طبق نظر همونی که لیست داده و اونایی که خریدن
نظر مردم ایران لحاظ نشده مگه شما جزء مردم ایران نیستی که میگی لوکس نیست
البته چون شما فقط تو کار چرم و نور پردازیو و چند نمونه رایحه ی خوش بو کننده ی اتاق هستیدنظرتونا حساب نکردن
سورنا
۱۹ فروردین ۱۳۹۸کاش یه کم روی طراحیشم کار میکرد تا بهتر بشه
فرامرز
۱۹ فروردین ۱۳۹۸تسلا رو یه برند لوکس میدونن ولی لوکس بودن فقط به آپشن و شتاب نیست. تسلا از نظر کیفیت مونتاژ و متریال حتی با مدل های ۲۰ سال پیش برندهای لوکس فاصله داره ولی هیچ بعید نیست تا ۵ سال دیگه این عقب موندگی رو جبران نکنه چون تسلا با سرعت بالایی رشد میکنه و تا الآن کیفیت مهمترین اولویتش نبوده.
AMIR / ARMI
۱۹ فروردین ۱۳۹۸کاش یه مدل ایکس دیده بودی
محصول لوکس رو با قیمت و اپشن هاش
تعین میکنن
یه مدل اس فول اپشن 140 هزار تا قیمت داره
Aliasg5
۲۰ فروردین ۱۳۹۸ببخشید مثل شما لاکچری نیست و مثل شما مدل ایکس نداره و ندیده
Elmiraj
۱۹ فروردین ۱۳۹۸خیلی باید جسور باشی که با ۱۱ سال سابقه در تولید خودرو یکباره به بازار لوکس وارد بشی و کسانی را شکست بدی که بیش از ۱۲۰ سال سابقه خودروسازی دارن……!!!!!!!!!!
.
.
و خبر بهتر اینه که زمزمههایی از همکاری تسلا با غول تکنولوژی جهان Apple به گوش می رسه که با همکاری این دو قدرتی به وجود میاد که می تونه صنعت خودرو های الکتریکی به کل تسخیر کنه…
جی کلاس مرسدس
۱۹ فروردین ۱۳۹۸عجیبه چطور لوکسش کردن بخندیم فقط به این فردا تویوتا کمری رو به خاطر فروش بالا نیمه لوکس پس فردا لوکس حساب میکنن تا بگن ببینید مرسدسو تویه یه مدل گرفت
OMID
۱۹ فروردین ۱۳۹۸تسلا لوکس نیست ؟
قیمت c class : چهل هزار دلار
قیمت مدل 3 چهر چرخ محرک چهل و چهار هزارتا
حالا کدوم قیمتش به کمری نزدیک تره …
تسلا مدل سه تک موتور سی و پنج هزار دلاری هنوز تحویل نشده
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۸فعلا که مرسدس بنز از تسلا فروشش کمتره تو این کلاس
بقیه المانی ها هم در رتبه های پایین تر از تسلا هستن تو فروش
sina
۱۹ فروردین ۱۳۹۸کاش آمار کراس اورها رو هم میذاشتین.
دو تا نکته:
نسل جدید ES داره کم کم خودشو تو بازار میکشه بالا.
نمیدونم چرا جدول ILX رو لحاظ نکرده با اینکه تا الان 3000 تا فروخته؟
امین پارسی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸با اینکه از تسلا خوشم میاد اما هنوز نمیفهمم به خاطر چه امکاناتی این جز خودروهای لوکس به حساب میاد !!!؟؟؟
Khosrow
۱۹ فروردین ۱۳۹۸اینم مثل خواننده های درپیت یانکی با سروصدای ترقه ای اوردن سر زبونا / پ ی ت ب و ل خواننده باشم اینم ماشین ه / لوکسسس :) :) ..
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۸فعلا که تسلا شده پرفروش و بالاتر از المانییها
F22RAPTOR
۱۹ فروردین ۱۳۹۸آقا خسرو حالا که حرف بنده خدا رو زدی
کنسرت fire ball رو ببین،نظرت مثه من عوض میشه
ali a
۱۹ فروردین ۱۳۹۸واقعا خریدش بجای سری3 و سی کلاس توجیح داره…خودم شخصا انتخابم تسلا هست
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۸تسلا مدل 3 کاملا برتری داره نسبت به بی ام و سری 3 و بنز کلاس c
جی کلاس مرسدس
۲۰ فروردین ۱۳۹۸مثلا چه برتری واقعا درجه نفرت و تعصب رو به حد عالی رسوندین اصلا در حد این دو مدل آلمانی نیست و خیلی پایینتره
aliasg5
۲۰ فروردین ۱۳۹۸خیلی برتری داره مثل جارو برقی میمونه نه طرف دیده نه لمس کرده نشسته تو یه کشور جهان دهم پشت سیستم از صبح تا شب با صدنفر بحث میکنه که بگه تسلا برتری داره به فلان خوش به سعادتتون والا
حسین
۲۰ فروردین ۱۳۹۸aliasg5 و جی کلاس مرسدس
زیاد حرص نخورید تسلا همجوره از لوکس های المانی بهتره
محمد
۲۱ فروردین ۱۳۹۸تولیدات پیشرفته به قدمت کارخانه نیست به سرمایه ای هست که در اختیار داره چون میتونه یک شبه تمام طراحان مطرح دنیارو استخدام کنه. ضمنا در بازار جهانی خودرو برندی لوکس حساب میشه که ارزانترین محصول تولیدی اون برند باز برای قشر متوسط قابل خرید نباشه و گران باشه
عماد
۱۳ خرداد ۱۳۹۹بابا خارجی ها که برای ماشین از هر نظر تامین هستند