تسلا مدل S اغلب به عنوان بهترین خودروی الکتریکی بازار در نظر گرفته میشود اما خبر جدیدی منتشر شده که نشان میدهد شاید این خودرو به اندازه انتظارات، دوستدار محیطزیست نباشد.
همانگونه که اتو اکسپرس میگوید، محققان انستیتوی تکنولوژی ماساچوست میزان آلایندگی دیاکسید کربن چندین خودرو از جمله بامو سری ۷، میتسوبیشی میراژ و تسلا مدل S را مقایسه کردهاند. نتایج به دست آمده سورپرایز کننده بوده زیرا ادعا میشود میراژ در واقع بهترین دوستدار محیطزیست بوده و در هر کیلومتر ۱۹۲ گرم دیاکسید کربن آزاد میکند. تسلا مدل S با آلایندگی ۲۲۶ گرم در هر کیلومتر در رتبه بعدی قرار گرفته و بامو سری ۷ نیز در هر کیلومتر ۳۸۵ گرم دیاکسید کربن تولید میکند.
شاید با خود فکر کنید یک خودروی الکتریکی چگونه میتواند دیاکسید کربن آزاد کند اما باید گفت آزمایشگاه MIT فاکتورهای زیادی از جمله میزان تولید آلایندگیها در فرایند تولید خودرو و میزان آلایندگی تولیدی در زمان اوراق را اندازهگیری کردهاند. آنها همچنین میزان تولید دیاکسید کربن تولیدی به عنوان نتیجه استفاده خودرو از بنزین یا الکتریسیته تولیدی توسط نیروگاهها را اندازه گرفتهاند.
به نظر میرسد محققان چندین فرضیه را در نظر گرفتهاند اما تأکید میکنند که تلاشی برای برجسته کردن نقاط منفی خودروهای الکتریکی نداشتهاند. یکی از محققان این مطالعه عقیده دارد خودروهای هیبریدی و الکتریکی بهتر از خودروهای استفاده کننده از پیشرانههای مرسوم هستند. این موضوع که تسلا به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی لوکس با ابعاد بزرگ، تنها از میتسوبیشی میراژ کامپکت آلایندهتر است، حتی یک نکته منفی نیز محسوب نمیشود.
عارف
۲۱ آبان ۱۳۹۶باید یک اگر برای این نتیجه گیریشون قرار میدادن.مطمئناً برق شارژ تسلا اگر از منابع پاک تأمین بشه قضیه فرق میکنه ولی متاسفانه الان بیشتر برق تولیدی جهان از سوختهای فسیلی تامین میشه.درضمن بعضی از خودروهای هیبردی که در این مطالعه در نظر گرفته نشدن در حدود 50 گرم کربن دی اکسید به ازای هر کیلومتر تولید میکنن.
ماتئوس
۲۱ آبان ۱۳۹۶دلیلش کمبود زیرساختهای تولید برق از روشهای بدون الاینده در حال حاضره
در اینده این مشکلات رفع خواهد شد
محمدرضا
۲۱ آبان ۱۳۹۶خب مشخصه،خودروی بزرگ و سنگین آلودگی ای که برای ساختش ایجاد میشه بیش تر از یه خودروی کوچکه.مشکل برق تولیدی هم به صنایع کشورها مربوطه تسلا تا اون جا که توان داره،داره برای منازل و سقف خونه ها باتری و سلول خورشیدی میفروشه که تا اون جایی که جا داره از برق پاک استفاده بشه.آزمایش،آزمایشِ خوبیه ولی هیچ نتیجه ی به درد بخوری نمیشه ازش گرفت.فقط به درد همین جور تیترها میخوره
فرید
۲۱ آبان ۱۳۹۶دوستان کسی سایتی یا جای دیگه ای سراغ داره که بشه برند های خودروسازی رو از نظر فروش و تعداد محصولات و کلا اینکه کدوم کوچک و کدوم بزرگتره با هم مقایسه کرد؟
مثلا برند پورشه و لامبورگینی !!!
ممنون میشم جواب بدید
ونوم اف ۵
۲۱ آبان ۱۳۹۶یه فرضیه ای که نمیشه ثابت کرد تا اونجایی که همه میدونیم میزان الایندگی به ازای تولید گازهای تولید شده توسط ماشین برای هر کیلومتر هست و برای ماشین الکتریکی میزان سوختی که مصرف شده در نیروگاه تا برق لازم برای شارژ ماشین بدست بیاد حالا اگه شبکه برقی که ماشین رو شارژ میکنه از چندین منبع تغذیه بشه مثل برق ابی یا برق هسته ای و … تقریبا ناممکن میشه اندازه گیری این الایندگی یا اینکه دقیق نمیشه حسابش کرد
حمیدرضا
۲۱ آبان ۱۳۹۶جالبه من به ام ای تی اعتقاد راسخ دارم و این یه حقیقته محضه که تولید باطری و قطعاتی که منجر به استفاده از انرژی های پاک بشه هم الوده کنندن ولی در مدت زمان طولانی این الودگی کمتر خواهد شد
محمد
۲۲ آبان ۱۳۹۶.
برام سواله که آلودگی فرآوری بنزین رو هم در نظر گرفتند؟
حمل بنزین تا جایگاه؟
آلودگی برای ساخت موتور خودروی بنزینی از ذوب فولاد؟(برق ذوب آهن، برق ماشینکاری موتور)؟
نوید
۱ آذر ۱۳۹۶آقا جان. مهم اینه که دود و سرب و بنزن بنزین در محیط شهر آزاد نشه تا مردم سرطانهای غدد لنفاوی و غیره نگیرن. چه فرقی میکنه برقش از کدوم نیروگاه تأمین میشه . مهم اینه که توی شهر آلوده نباشه. ای بابا.