تسلا بهصورت رسمی به اولین سازنده خودروهای الکتریکی تبدیل شد که محصولی با برد فراتر از ۶۴۴ کیلومتر (۴۰۰ مایل) را ارائه میکند. هماکنون تسلا مدل S از موسسه EPA رتبهبندی شعاع حرکتی ۶۴۷ کیلومتر را دریافت کرده است. البته حدس میزنیم این موضوع باعث تعجب افراد زیادی نشده باشد زیرا میدانیم که ایلان ماسک از دیدن اینکه برند دیگری بتواند این رکورد را بشکند خوشحال نخواهد شد!
زمانی که لوسید موتورز اولین محصول خود یعنی ایر را اواخر سال جاری وارد بازار کند طبق انتظارات برد این خودرو نیز بالای ۶۴۴ کیلومتر خواهد بود. احتمالاً همین موضوع فشاری مضاعف بر تسلا وارد کرده تا سریعاً دستبهکار شده و تسلا مدل S با برد فراتر از ۶۴۴ کیلومتر را پیش از لوسید عرضه نماید.
از زمان عرضه تسلا رودستر، این خودروساز همواره پیشتاز تولید محصولات الکتریکی با شعاع حرکتی بالا بوده و به نظر نمیرسد که به این زودیها تغییری در این روند ایجاد شود. البته رقبایی همچون لوسید موتورز وجود دارند اما تسلا بسیار جلوتر حرکت میکند. این خودروساز آمریکایی بیوقفه روی بهبود راندمان و تکنولوژی باتری خودروهای خود کار کرده تا موقعیت برتر خودش را حفظ نماید.
تسلا امیدوار به دریافت برد فراتر از ۶۴۴ کیلومتر از RPA بوده اما زمانی که مدل S تست شد برد ۶۲۹ کیلومتری برای آن اعلام شد. دلیل این موضوع جا گذاشتن کلیدهای خودرو در شب اعلام شد که منجر به کاهش ۲ درصدی شارژ باتری پیش از شروع تستها گردید. البته این را ماسک اعلام کرد چیزی که بعدها توسط EPA رد شد؛ اما حالا با ایجاد تغییراتی سرانجام مدل S توانست این رکورد را بشکند.
در اینجا نگاهی کوتاه خواهیم داشت به خودروهای الکتریکی با بیشترین شعاع حرکتی:
برد (کیلومتر) | مدل | سازنده |
۶۴۷ | مدل S | تسلا |
۵۶۵ | مدل X | تسلا |
۵۳۱ | مدل ۳ برد بلند | تسلا |
۵۰۸ | مدل Y | تسلا |
۴۱۷ | بولت EV | شورولت |
۴۱۵ | کنا الکتریک | هیوندای |
Reza
۲۸ خرداد ۱۳۹۹به امید موفقیتش ، اصلا دوست ندارم افول کنه
SRT
۲۸ خرداد ۱۳۹۹باورم نمیشه که داری در مورد ی امریکایی مثبت حرف میزنی!
خودتی رضا جان؟؟!
Reza
۲۹ خرداد ۱۳۹۹من از همون اولش عاشق همه خودرو ها بودم اروپایی یا غیر اروپایی. هر خودرویی هم خوب باشه ازش حمایت و بدون تعصب طرفداری خودم رو اعلام میکنم. تو این چندین سال رفتار بچگانه برخی از دوستان آمریکایی مون باعث این اتفاقات تو این چندین سال شد.
Mohammad
۲۸ خرداد ۱۳۹۹اوه اوه اوه چه کرده تسلا دمش گرم آدم لذت میبره
پویان
۲۸ خرداد ۱۳۹۹علی رغم موفقیتهای تسلا بر این باورم که موفقیت تسلا بیش از تسلا به دلیل کم کاری صاحبنامان مثل تویوتا و… و تبلیغات زیاد تسلا بوده است .به طوریکه با وجود تاخیر و مشکلات زیاد خریداران سفارشات تسلا3 رو لغو نکردن که این بیشتر مرهون قدرت تبلیغاتی تسلا می باشد .
درباره سایر شرکتها حتی شرکتهای چینی مثل Byd و جیلی هم تا 2022-2023 خواهند توانست به کیفیت مشابه تسلا برسند
سورنا
۲۸ خرداد ۱۳۹۹کسی جلوی سایر شرکت هارو گرفته بود ؟
یا نتونستن ؟
پیمان
۲۸ خرداد ۱۳۹۹جالب اینه که تسلا تنها خودروسازیه که تا حالا هزینه تبلیغاتی نداشته
Hadi
۲۸ خرداد ۱۳۹۹آره
بردش خیلی خوب شده…
ولی هنوز به پای هیبریدی ها نمیرسه…
ممد ژانگولر
۲۸ خرداد ۱۳۹۹تسلا سلطان بی چون و چرای خودروهای الکتریکی
حالا اوناهی که نمیتونن ببینن هی حرص بخورن
واقعیت تلخ است اما شیرین ?
ATa
۲۸ خرداد ۱۳۹۹عجب مسیر و تفکر متفاوتی! تسلا در مرز دانش و تعریف استاندارد های نوین با سرعت نور… برندهای سنتی نیز با هجمه تبلیغاتی کماکان در گیر ابعاد جلو پنجره و تولید محدوووود…. (و یافتن محل نصب پلاک روی بدنه )
Bilbo
۲۸ خرداد ۱۳۹۹این حجم از نفرت از کجا نشئت گرفته؟
آرمان
۲۸ خرداد ۱۳۹۹به نظر من تا سال 2025 آلمانی ها از تسلا جلو می زنن (بی ام و و فولکس واگن و بنز و پورشه ) آلمانی ها شاید دیر شروع کرده باشند ولی با قدرت شروع کردن و تا چند سال دیگه همه رو نابود می کنه
OMID
۲۸ خرداد ۱۳۹۹من نمیدونم چرا شما همه چیزو سیاه و سفید میبینید
مگه با پیشرفت خودروسازی آلمان فورد و جنرال موتور نابود شدند؟ نه صرفا با هم رقابت میکنند
قضیه تسلا هم همینه
رقیب میشن قرار هم نیست کسی نابود بشه
Bilbo
۲۸ خرداد ۱۳۹۹مرسی از شما
یه سری فکر میکنن که رشد تسلا قراره نابودگر بازار بقیه بشه، اما این اصلا اینطور نیست که اگر اینطور بود وقتی کوروت سی 8 با اون مشخصات و قیمت معرفی و عرضه شد اصلا دیگه هیچ ماشین اسپورت نباید فروشی کسب میکرد. اما هر کمپانی مشتری های وفادار خودش رو داره، هر شرکت پرستیژ مشخصی داره و روند فروش مشخصی داره، دنیای الان هنوز بنزینی فروختن توش عادیه و شرکتها دارن خوب میفروشن و اونایی که عاشق درون سوز های کمپانی ها بودن سخت دل میکنن از اون صدای غرش موتور، اما وقتی قانون کمپانی ها رو مجبور به الکتریکی شدن بکنه، وقتی 2025 عمده تولیدات برقی بشن همون درون سوز پسند ها هم میان اینور. درسته آمار و ارقام تسلا واقعا معرکه هست ولی همه دنیا دنبال اعداد و ارقام نیست. تسلا بواسطه جاه طلبی حیرت انگیز ماسک (که تو اسپیس ایکس بارها و بارها بیشتر بوده) و شجاعتش تو رفتن مسیری بر خلاف بقیه، سهم بسیار خوبی از بازار خودروهای الکتریکی تو سالهایی که همه الکتریکی شدن، خواهد داشت و بالاخره از سهم هر کمپانی مقداری کم میشه و به تسلا اضافه میشه ولی هیچ شرکتی نابود نمیشه، اونها از تلاش دست بر نمیدارن و اگر تهدید تسلا براشون بزرگ باشه از هیچ تلاشی برای همکاری و رشد ابا ندارن. مناسبات این تغییر بزرگ تو جهان خودرو تو 10 سال آینده خیلی پیچیده و غیرقابل پیش بینیه ولی دم اون کمپانی هایی گرم که دارن برای پیشرفت تلاش میکنن و سرمایه میگذارن. موفقیت نوش جونشون
علیx76
۲۸ خرداد ۱۳۹۹کاش تغییرات نسخه جدید رو مینوشتید
باید حدس بزنیم ؟
Elmiraj
۲۸ خرداد ۱۳۹۹بزودی شاهد نسخه های Long range plus مدل ۳ و مدل S خواهیم بود که به باتریهای ۱۰۰ و ۱۲۰ کیلووات مجهز خواهند بود و شعاع حرکتی ۴۰۰ مایل برای model 3 و ۵۰۰ مایل برای Model S به یک امر عادی روزانه تبدیل خواهد شد…
reza
۲۸ خرداد ۱۳۹۹اینهارو ول کن دوست خوبم،فقط شتاب 1.1!!!! البته شاید هم کمتر….
meysam
۲۸ خرداد ۱۳۹۹دیشب بی خواب شده بودم رفتم یوتوب اتفاقی به کلیپهایی رسیدم مقایسه تویوتا و تسلا بود. حداقل 200 تا کلیپ من از رو تیترش دیدم که موضوعش این بود: چرا دیگه تویوتا نخریدم و رفتم سراغ تسلا
چندتا شو نگاه کردم که اکثرا میگفتن چون تویوتا محصول الکتریکی درخوری نداره رفتم سراغ تسلا.
یه نفر هم میگفت با اینکه مشتری قدیمی و وفادار تراکهای تویوتا هستم اما برای سایبر تراک ثبت نام کردم. یکی دیگه میگفت 5 سال پیش در خانواده ما 3 تا تویوتا بود الان یک تویوتا یک تسلا مدل 3 و یک نیسان لیف و ……..
با اینکه میخوام سر به تن پویان نباشه که خودش میدونه چرا ولی بنظرم این کامنتش تا حدودی درست باشه. بقیه خیلی دارن کم کاری میکنن بخاطر همین پسلا خیلی عالی داره پیشروی میکنه. بخصوص از تویوتا خیلی حرصم میگیره. وقتی برای سایبر تراک تو 4 روز 250 هزار پیش سفارش میاد من نمیدونم تویوتا واقعا این بازخورد واضح رو نمیبینه؟
البته چندتا کلیپ هم دیدم در مورد مقایسه اتوپایلوت تسلا و اوپن پایلوت تویوتا که مال تسلا 7000 دلار و مال تویوتا فقط 1000 دلار بود و جالب بود که مال تویوتا خیلی بهتر بود و تو مسیر یکسان که همزمان داشتن تست میکردن تویوتا عملکرد خیلی بهتر داشت و تسلا چند باری خطا داد.
پویان
۲۸ خرداد ۱۳۹۹سلام میثم برای چی میخوای سر به تن من نباشه .شاید با نظر من مخالف هستی همین منطقیه و حق هر کسی است
درباره اتوپایلوت تویوتا بله درسته .کیفیت تسلا به تویوتا نمیرسه.
خودروهای برقی حدود 60 درصد قطعات خودروهای معمولی رو ندارن .برای همین خود چینی ها هم میتونن تولیدات خوب داشته باشن
meysam
۲۸ خرداد ۱۳۹۹بخاطر همون دیدگاه
“”اقتصاد مقاومتی, اقدام و عمل””
خوشگل خودتو معرفی کردی
اینقدرم که از چین و ماچین میگی که دیگه جای هیچ شکی نمیذاری