سال گذشته مشتریان بیشتری بهسوی تسلا مدل S کوچ کردهاند و این خودروی الکتریکی آمریکایی در اروپا از نظر فروش محصولات سنتی لوکس یعنی مرسدس بنز S کلاس و بامو سری ۷ را پشت سر گذاشته است.
بنا به گزارش اتوموتیونیوز، تسلا مدل S که در برخی بازههای زمانی در آمریکا پرفروشتر از دو سدان لوکس آلمانی بوده هماکنون و برای اولین بار در اروپا نیز این دو خودرو را پشت سر گذاشته است.
فروش تسلا مدل S در سال گذشته با افزایش ۳۰ درصدی در اروپا به ۱۶۱۳۲ دستگاه رسیده درحالیکه مرسدس S کلاس فروش ۱۳۳۵۹ دستگاهی و رشد ۳ درصدی داشته است. همچنین BMW سری ۷ نیز با فروش ۱۱۷۳۵ دستگاهی از افت ۱۳ درصدی در عذاب بوده است.
تسلا مدل S در آمریکا نیز خوش درخشیده و سال پیش به خانه ۲۸۸۰۰ نفر راه یافته و رشد ۹ درصدی را تجربه نموده است. در این بازار رقبایی همچون کادیلاک XTS و مرسدس S کلاس فروشی به ترتیب ۱۶۲۷۵ و ۱۵۸۸۸ دستگاهی داشتهاند.
حتی تسلا مدل X نیز در حال تحمیل کردن خود به بازار اروپا بوده و سال قبل فروش ۱۲ هزار دستگاهی داشته که به اندازه پورشه کاین بوده و حدود ۲ هزار دستگاه بیشتر از بامو X6 میباشد.
یکی از تحلیلگران جاتو دینامیک میگوید:
این یک هشدار برای خودروسازانی همچون مرسدس است. برندی کوچکتر اما هوشمندتر همچون تسلا میتواند آنها را در خانه شکست دهد.
این تحلیلگر میگوید خودروسازان اروپایی باید در زمینه خودروهای الکتریکی سریعتر به خواستههای مشتریان پاسخ دهند زیرا به نظر میرسد صنعت خودروی سنتی نمیتواند پاسخگویی بهروزی داشته باشد.
جگوار در حال برنامهریزی برای رونمایی از نسخه تولیدی شاسیبلند الکتریکی I-Pace بوده و معرفی عمومی آن نیز در ژنو خواهد بود. آئودی نیز در ماههای آینده شاسیبلند ای ترون کواترو را معرفی خواهد کرد درحالیکه پورشه نیز سدان پرفورمنس و الکتریکی میشن E را آماده میکند.
منبع: autonews
ماتئوس
۴ اسفند ۱۳۹۶تسلا محصولِ تفکراتِ پیشتازِ یه ادم باهوش و با اراده
آلمانها هم باید یه تکونی به خودروهای برقیشون بدن
محمد
۴ اسفند ۱۳۹۶در واقع داره میگه تسلا با رشد فروشش زنگ خطر رو به صدا در آورده
asa
۴ اسفند ۱۳۹۶مدیر عامل فولکس واگن در این باره نظری نداره ؟!!
یادمه دوست داشت تسلا رو شکست بده ?
علی
۵ اسفند ۱۳۹۶شما خودتو ناراحت نکن پورشه میشن تو راهه.
(Ali (Chevy nova
۵ اسفند ۱۳۹۶خخخخخخخ
چه شکست جانانه اى که از تسلا خوردن المانىهاى الکى گرون
(Ali (Chevy nova
۵ اسفند ۱۳۹۶سال گذشته ((مشتریان بیشتری بهسوی تسلا مدل S کوچ کردهاند)) و این(( خودروی الکتریکی آمریکایی در اروپا ))از نظر فروش محصولات سنتی لوکس یعنی ((مرسدس بنز S کلاس و بامو سری 7 را پشت سر)) گذاشته است.
البته براى المانىها طبىعى هم هست چون موستانگ هم در المان لقب محبوب ترىن و پرفروش ترىن کوپه رو گرفت اونم با وجود بى ام و سرى 3و4 و همىنطور ائودى tt
علی
۵ اسفند ۱۳۹۶چوی تسلا داره یکه تازی میکنه حتی تو اروپا دلیلشم اینه که فعلا رقیبی براش وجود نداره وقتی ماشینهای الکتریکی این آلمانیهای قلدر مثل میشن E و آئودی E tron GT و….وارد عرصه کارزار شدن اون موقع بشین و آمار فروششون رو با هم مقایسه کن و شاهد له شدن این تسلای طفلی باش حتی تو آمریکا.
(Ali (Chevy nova
۵ اسفند ۱۳۹۶راستى افرادى که به 2 کامنت بالاى من دىس لاىک دادن خبر تقلب بنز رو که پدال 3 روز پىش گذاشت رو خوندن؟؟؟؟؟؟؟
سلطان بنز هم تقلب کرد و بعضىها هنوز تو خىالات خودشون فکر مىکنن بنز سلطانه
(Ali (Chevy nova
۵ اسفند ۱۳۹۶على
تسلا رو مىگى رقىب نداره
موستانگ هم رقىب نداشت که تو المان محبوب ترىن و پرفروش ترىن شد و لقب پرفروش ترىن کوپه دنىا رو گرفت اونم با قىمت مشابه بى ام و سرى 3 و 4؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعىت رو ببىن و خودت رو گول نزن
محمد
۴ اسفند ۱۳۹۶دیگه دوره برند و برندبازی گذشته مردم به عملکرد نواوری و تکنولوژی های نوین پول پرداخت میکنن نمونه هاش هم امپرطوری نوکیا که تقریبا نابود شد یا شرکت یاهو که امروزه دیگه تو لیست برترین ها مطرح نیست یا اصلا کی فکرش رو میکرد که جنسیس تو امریکایی که صدسال کادیلاک تولید میکنه و یه زمانی خودشو استاندارد جهان میدونست بتونه فروش داشته باشه تو ایران خودمون هم یه جمشید ارین نامی بود که فارغ ازادعاهایی که کرد نمونه هایی ساخته بود فک کنم پدال هم قرار بود با مهندس کاشانی ماشینش رو تست کنه که یادشون رفت نویسنده های پدال?!!!!!!!!!به هر حال ایلان ماسک یه نابغست و ثابت کرد میتونه دنیا رو به جای بهتری تبدیل کنه و حتی سیاره های دیگه رو مسکونی کنه با پرتاپ موشک فالکون به هرحال برای این شرکت سنت شکن ارزوی موفقیت دارم
Saeed Boroomand
۴ اسفند ۱۳۹۶تولید خودرو نیازمند یه تیم و هزاران نفر ساعت کار هست. کمش.
سلطان پیکان ***ویران خودرو سابق
۴ اسفند ۱۳۹۶تسلا مدل sاز نظر قیمت تو محدوده کلاسs و سری 7 هستش ولی از نظر ابعاد یک کلاس پائینتره پس به نظر مقایسه درستی نمیاد قبلا به این موضوع فکر کنم تو همین سایت پدال اشاره شده بود ……. اینطور پیش بره تا 5 سال دیگه خودروهای برقی سهم بزرگی از بازار به دست میگیرن
Saeed Boroomand
۴ اسفند ۱۳۹۶ابعاد اهمیتی نداره، فضای داخلی مهمه. فضای بارش هم که اصلا قابل مقایسه نیست با اونا. از نظر ابعاد خارجی بین کلاس شش و هفت هست. اما چیزی که مهمه اینه که به این دلیل توی یه کلاس قرار میگیرن که بازار سری پنج بی ام و تحت تاثیر تسلا مدل اس نیست، بازار سری هفت هست.
کلا این دلیلتون نه این که غلط باشه اما اگه مدیر بنز توی جلسات داخلیشون اینو بگه سهامدار ها بیرونش میکنن، اما اگه تو رسانه ها بگه همون سهام دار ها واسش دست میزنن ؛)
محمد
۴ اسفند ۱۳۹۶سلطان پیکان عزیز
یه خودرو که از نظر ابعاد یه کلاس پایینتره
و ازنظر قیمت با خودروهای یه کلاس بالاترش هم قیمته
عملا نباید بتونه با کلاس بالاتر رقابت کنه!!!!
.
چون با دادن همین پول میشه ماشین سگمنت بالاتری رو خرید
ولی تسلا تونسته خریدار رو به خرید S ترغیب کنه
و یعنی تسلا زنگ خطر رو به صدا در آورده
DELL
۴ اسفند ۱۳۹۶آفرین به تسلا??
حمید
۴ اسفند ۱۳۹۶کوچ ار موتور درون سوز به برقی یک واقعیته
میلان ماسک واقعا به موقع عمل کرد
Hamid.Hellcat
۴ اسفند ۱۳۹۶قابل توجه اون کسی که بدون مطالعه گفت تو لیست پرفروش ترین ماشینهای لوکس، ماشین آمریکایی نیست.
(Ali (Chevy nova
۵ اسفند ۱۳۹۶حمىد جان
اون افرادى که مىگى اىن روزا حال و روز خوبى ندارن چون خبرا همش از موفقىت امرىکاىىهاس
اىن خبر هم ضربه اخر رو زد
سورنا
۴ اسفند ۱۳۹۶چه بخوایم چه نخوایم دنیا تا چند سال دیگه کاملا میره سمت خودروهای برقی و هوشمندو …
هر شرکتی که دیر بجنبه محکوم به شکسته حالا هرچقدر افتخار داشته باشه
مثل دنیال دیجیتال و گوشی که نوکیا با اون عظمتش فکر کرد همیشه تو اوج میمونه ولی الان فقط ازش خاطره مونده :)
F۲۲RAPTOR
۴ اسفند ۱۳۹۶سورنا جان تازه ما قرار داد ۱۰ جانبه امضا کردیم که ۲۰ سال دیگه تازه اجرایی میشه،
این قرار داد باس ۲۰ سال پیش اجرایی میشد
Khosrow
۴ اسفند ۱۳۹۶مرسدس اس کلاس با زغال سنگ هم کار کنه به این ترجیح میدم / داخلش یه تبلت ه که یه کابین چسبیده بهش / هویت واقعی ماشین رو دارن تغییر میدن / خودران — برقی — بی صدا — حوصله سر بر … / ماشین یعنی غرور مثل فراری Pista ..
F۲۲RAPTOR
۴ اسفند ۱۳۹۶میشه بگی اینهمه تجربیات رو چطوری بدست آووردی؟تست کردی یا یو تیوب یا حدث زدی
Khosrow
۴ اسفند ۱۳۹۶حدس ..
F۲۲RAPTOR
۴ اسفند ۱۳۹۶صحیح
Saeed Boroomand
۴ اسفند ۱۳۹۶اتفاقا خودران ها واسه ایران از یه منظر خیلی خوب هستن؛ از اونجا که تراکم شهرسازی بنا به دلایلی دروغین توی ایران خیلی بالاست، ترافیک روز افزون رو میشه با خودران کردن حل کرد.
مشابه حرکت الکترون هست توی سیم، هر الکترون بیشتر از جند میلیمتر یا سانتیمتر در ثانیه حرکت نمیکنه، اما چون الکترون مثل یه موج با هم حرکت میکنن و هماهنگ هستن کل جریان چندین هزار کیلومتر رو میتونه توی یک ثانیه طی کنه.
غرور و این بحث ها هم حقیقی اش بماند واسه اقلیت ثروتمند و واسه افرادی که دوست دارن جای اون ها باشن…
Khosrow
۴ اسفند ۱۳۹۶جالب بود مرسی — دیسلایک کردم ..
حسن
۴ اسفند ۱۳۹۶به گفتار دانندگان راه جوی — – به گیتی بپوی و به هر کس بگوی
همیشه که نباید حکما سخن بگن تا ادم درس بگیره جمله عالیه مرحبا
غرور و این بحث ها هم بماند واسه اقلیت ثروتمند و واسه افرادی که دوست دارن جای اون ها باشن.
Alirezaasg5
۴ اسفند ۱۳۹۶تسلا علی رغم همه مشکلاتش خودروساز قابلیه
asa
۵ اسفند ۱۳۹۶داداش علیرضا
این مجلات معتبر خودرویی خیلی وقتا با پول واقعیت رو تغییر میدن.
یک شرکت پول میده از ماشینش تعریف تمجید بیشتر میکنن یک شرکتم مثل تسلا که رو پای خودش می ایسته و با توانایی های خودش داره پیش میره ،در واقعیت به شدت محبوب هست و تو دل مردم جا داره ولی از طرفی باعث میشه مشکلات خیلی کوچک رو رسانه ها بزرگ کنن. با این حال خداروشکر با وجود خبر های منفی که انتشار پیدا میکنه مردم واقعیت رو به درستی میبینن
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۴ اسفند ۱۳۹۶داستان تسلا یادآور داستان اپل هست
سال ۲۰۰۷ کمپانی اپل با جسارت و سنت شکنی اولین گوشی موبایل خودش رو وارد بازار کرد
در آن زمان استیو جابز خدابیامرز قمار سنگینی انجام داد چون اولین تجربه اپل در بازار گوشی های موبایل بود جایی که نوکیا پادشاهی میکرد و کمپانی نوکیا تخصصی در کسب و تجارت موبایل بود به این حرکت اپل مثل یه جوک و شوخی می نگرید
به غیر از نوکیا موتورولا بلک بری و آی منت در این بازار حکم رانی میکردند
آیفون سبک جدیدی از موبایل ها بود که می خواست جای نوکیا رو بگیره
ورق برگشت و نوکیا ورشکسته شد و اپل پادشاه دنیا موبایل
دیگر شرکتهای فعال هم اول مقاوت کردند ولی در آخر انها هم تغییر کردند سامسونگ هم سریع به این تغییرات جواب داد و الان وضعش خوبه ولی دیگر خبری از آن برند های محبوب نوکیا موتورولا آی منت بلک بری نیست در بازار
حالا هم تاریخ دوباره داره تکرار میشه و تسلا زنگ خطربه صدا در اورده و هر شرکتی که به این زنگ خطر بی تفاوت باشه قطعا محکوم به شکسته
چه بخواهیم چه نخواهیم آینده از آن خودرو های برقی هست و این آینده خیلی زود به حقیقت میپیوندد
به نظر من اگر منطقی و به دور از احساس به خودروهای برقی نگاه کنیم خودروهای برقی مزیت های بیشماری نسبت به خودروهای بنزینی و دیزلی دارند
اصطحلاک کمتر
روغن موتور رادیاتور روغن گیربکس و غیره در خودرو های برقی وجود نداره که این خودش هزینههای مالکیت کمتری در دراز مدت برای صاحب ماشین داره
قطعا در کلاس خودرو های لوکس بحث صدای موتور و لذت رانندگی مطرح نیست
ملاک کم صدایی و آرامش اطاق ماشین هست که این خودش یه امتیاز برای خودروهای برقی حساب میشه
بهراد
۵ اسفند ۱۳۹۶زنده باد ماسک زنده باد تسلا، فکرش رو بکنید این رو برای هموطنمون بکار میبردیم میشد”…”
ماشین های تسلا چون رقیب قدری ندارن و شاخص هستن زیاد میفروشن و بایدم بفروشن، نسبت به بنزینی ها بازارشون تراکم کمتری داره مثلا تو محدوده ی هشتاد هزار دلار تا نود هزار دلار چن تا ماشین بنزینی هست و چن تا الکتریکی؟؟؟!؟
به نظرم ماشین الکتریکی باید مسافت طی شده با یک شارژش کمتر از ۶۰۰ km نباشه شارژش ۱۰ دقیقه یا کمتر طول بکشه(اندازه زمان خرید کردن از پمپ بنزین های آمریکا)
و شارژ بیسیم هم میتونه خیلی جالب باشه و اگر سلول خورشیدی با بازده بالا در سقفشون کار گذاشته بشه میتونه خیلی مفید باشه و بازیابی انرژی جنبشی از طریق نیروی ترمز هم مقرون به صرفه هست،
در آخر اینم بگم تسلا خجالت نمی کشه با این حجم از باتری ،یدونه باتری ماشین های بنزینی رو هم با خودش حمل میکنه!!!
قیمتش میتونست بهتر باشه عایق کاری داخل کابین هم باید به نحو عالی انجام بشه چون صدای تایر کل مسیر بین شهری آدمو کلافه می کنه،
تو کشور ما که برا بنزینی ها که هیچ آینده ای نیست لااقل به فکر زیرساخت های ماشین های الکتریکی باشن
مثل جایگاه های شارژ ، واحد های تامین انرژی پاک از نور خورشید یا حتی پارکینگ هایی با شارژ بیسیم و کابلی
باشد که رستگار شویم
Saied
۵ اسفند ۱۳۹۶مردم از خنده.
تحلیلگران به بنز و بی ام دبلیو و پورشه میگن ماشین هایه سنتی نسبت به تسلا
پس ما تو ایران با این حساب الاغ سوار محسوب میشیم ????
مهدی
۵ اسفند ۱۳۹۶آینده لایق بیش از این ها هم هست
نیما
۷ اسفند ۱۳۹۶تسلا هرچقدرم خوب و به صرفه و با شتاب بالا باشه هیچوقت کار هندلیگ و مهندسی یه سری برندها رو نمیکنه هنوز که واسین هیچی نشده مشکلات ایناهم پیدا میشه …