سرانجام یکی از خبرسازترین خودروهای الکتریکی چند وقت اخیر یعنی تسلا مدل S پلاد معرفی شد. این خودرو به دنبال شکار دیگر خودروی خبرساز این روزها یعنی لوسید ایر میباشد.
نسخه پرچمدار جدید از مدل S دارای سه پیشرانه با قدرت ترکیبی فراتر از ۱۱۰۰ اسب بخار میباشد. تسلا میگوید این هیولا در کمتر از ۲ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و رکورد طی مسافت ۴۰۰ متر آن در کمتر از ۹ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعتش نیز ۳۲۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. اگر این عملکرد اثبات شود تسلا مدل S پلاد سریعترین خودروی تولیدی تاریخ خواهد شد. البته تا زمانی که هایپرکارهای الکتریکی همچون ریماک C-Two، پینین فارینا باتیستا، لوتوس اویجا و خود تسلا رودستر عرضه نشوند این رکورد در دستان مدل S پلاد خواهد بود.
زمان زیر ۹ ثانیه برای طی مسافت ۴۰۰ متر باعث میشود این خودرو سریعتر از سریعترین نسخه سه موتوره لوسید ایر باشد زیرا این خودرو در تستها زمان ۹.۳ ثانیه را بر جای گذاشته است. ایلان ماسک در زمان معرفی این خودرو اظهار داشته مدل S پلاد در پیست لاگونا سکا رکورد ۱ دقیقه و ۳۰.۳ ثانیه را ثبت کرده که حدود ۳ ثانیه سریعتر از نسخه پیشتولیدی لوسید ایر سه موتوره میباشد. تسلا اولین بار در سال پیش بود که با این خودرو به لاگونا سکا رفت زمان ۱ دقیقه و ۳۶.۵۵ ثانیه را ثبت کرد. طی یک سال اخیر این خودرو توانسته پرفورمنس خودش را بهتر کند.
تسلا مدل S پلاد نه تنها پرفورمنس ترین نسخه از این خانواده است بلکه بالاترین شعاع حرکتی را ارائه کرده و با یکبار شارژ مسافت ۸۳۶ کیلومتری را طی میکند که آنهم بهتر از لوسید ایر میباشد.
قیمت این خودرو از ۱۳۹,۹۹۰ دلار شروع شده و اولین نسخههای آن از اواخر سال ۲۰۲۱ به دست مشتریان خواهند رسید.
تسلا همچنین در روز باتری از نسل جدید باتریهای خود موسوم به تبلس رونمایی کرد. این باتریها به طرز چشمگیری علاوه بر کاهش هزینه، برد وسایل الکتریکی را افزایش خواهند داد.
بنا به ادعای تسلا، این باتریها ۵ برابر ظرفیت انرژی بیشتر داشته و شش برابر قدرتمندتر بوده و باعث افزایش برد ۱۶ درصدی خودروهای این شرکت میشوند. تسلا از این باتریها به عنوان ۴۶۸۰ یاد میکند که نشانگر ابعاد ۴۶ میلیمتر در ۸۰ میلیمتری هرکدام از آنهاست که البته بزرگتر از باتریهای فعلی میباشند. همچنین هزینه این نسل از باتریها ۱۴ درصد به ازای هر کیلووات ساعت کمتر خواهد بود.
نکته اصلی در مورد باتریهای ۴۶۸۰ این است که توسط خود تسلا تولید میشوند در حالی که باتریهای ۲۱۷۰ فعلی توسط پاناسونیک در تأسیسات گیگافاکتوری تسلا و یا توسط CATL چین و LG کره جنوبی ساخته میشوند.
نکته: تسلا هنوز تصاویر رسمی مدل S پلاد ۲۰۲۲ را منتشر نکرده است.
[دانلود ویدئو]
Reza
۳ مهر ۱۳۹۹در یک کلام، بی نَ ظیر
فورد
۳ مهر ۱۳۹۹ما هنوز تو قیمت تخم مرغ موندیم
حسن
۳ مهر ۱۳۹۹ملت نگران نباشن وزرا و ستاد بحران جلسه گذاشتن قول دادن مساله ی تخم مرغ را حتما حل میکنن به نظرتون میشه یعنی میتونن این معضل لاینحل جهانی را درست کنن ؟
M.A.S
۳ مهر ۱۳۹۹دوستان به یه نکته توجه میکنید؟
تسلا خیلی دوس داره تا همیشه پرشتاب ترین ماشینارو داشته باشه تا به صورت غیر مستقیم بگه دوره بنزینی تموم شده و بین الکتریکی ها فقط مال من خوبه
تسلا کم کم داره وارد بازی خطرناکی میشه که اگه توش شکست بخوره به نظرم به نابودی کشیده میشه
نمیبینین که همین در پاسخ به چارجر ردای و لوسید ایر و پورشه تایکان و تسلا S p100d در پاسخ به هلکت چارجر و M5 کامپتیشن و همچنین مدل S چیتا لانچ در پاسخ به ادعای دیمن تو صفر تا صد ساخته شده؟
تسلا باید بدونه که تو بازار کسی پورشه یا BMW رو ول نمیکنه تا اینارو بخره که دوامشونم پایینه و یا هر کاری کنه تو بازار امریکا نمیتونه تو فروش با داج و بیشتر از اون با فورد و جنرال موتورز رقابت کنه
میدونین شاید حرفم به ظاهر خنده دار باشه ولی تو تاریخ نمونه هاش بسیارن
پانهارد ،AMC،و…
تسلا میخواد هرطور شده بهترین و سریع ترین خودش باشه و به هر روشی پرشتاب ترین رو از دست خودروسازای دیگه در بیاره
واین عطش شدیدش به معرفی و تولید زیاد آینده شو کمی تیره نشون میده
خواهشاً الان نیاید بگید تو چی میدونی سهام چیه برقی چیه
من از دید تاریخ حساب کردم نمونه هاش رو هم آوردم میتونین بخونین که چیشد کهAMC که حاصل اتحاد نش کلویناتور و هادسون بود از هم پاشید
یا چیشد که برندی مثل پانهارد با اون همه عظمت نابود شد
و مثال های دیگه که همشون برای رقابت عطش زیادی داشتن و نابود شدن
M.A.S
۳ مهر ۱۳۹۹لوسید مگه تایمش 9.9 یا 9.8 نبود؟
Sina
۳ مهر ۱۳۹۹دقیقا حرف خیلیا همینه
همین الان رو هر ماشین کلی ضرر میده به چه قیمتی؟
برای اینکه میخواد سریعترین و پیشرفته ترین باشه در حالی که ضرر میکنه و برای کاهش ضرر دست کم کردن کیفیت میزنه که خیلی آینده درخشانی رو نمیشه براش متصور بود.
و در غیر این صورت جز برقی بودنش که باعث کمبود هیجان خودرو شده چرا باید یکی از تسلا بدش بیاد
کارانددرایو
۳ مهر ۱۳۹۹صفروصد در کمتر از ۲ ثانیه با ۱۳۹هزاردلار,,
یعنی بوگاتی شیرون رو میکنه تو قوطی !!
ولی بازم خودروهای کلاسیک رو بیشتر دوست دارم
آرمان
۳ مهر ۱۳۹۹بجاش دو شتاب بگیری باید بری بزنیش به شارژ??
سورنا
۳ مهر ۱۳۹۹بالاخره یه چیزی پیدا میکنید که بگید !!!!!!!
خب اگه اینطوریه که کوه مهندسی شیرون جان که وضعش داغونتره چه تو مصرف بنزین چه تو تعویض لاستیک و ….
تازه تسلا دوتا چراغ عوض نمیکنه بگه کوه مهندسی رو کردیم دشت مهندسی و چند میلیون دلار گرونتر بفروشه !!!!
Maserati-mc20
۳ مهر ۱۳۹۹عوض یه ماشین بی روح و مصنوعی داره که واقعا خسته کندس،،،،،،،خدایی گیربکس خودش از جذابترین قسمت های ماشین همین که با عوض کردن حالت های رانندگی اسپرت و کامفورت و ریس دنده ها زود تر عوض میشه خیلی جذاب تر از این م،ز،خ،ر،ف،ا،ت الیکتریکی هست من واقعا از کاشین برقی بدم میاد
Hamidreza
۳ مهر ۱۳۹۹چه ربطی داره!؟ چرا از حقیقت فرار میکنید!؟
والا من ماشینای الکتریکی رو دوست ندارم اما برای استفاده ازشون نیاز نیست دوسشون داشته باشی!
در ضمن
مهندسی بوگاتی واقعا معرکست و نمیشه با یه ماشین 200 هزار دلار مسخرش کرد
بوگاتی هم مصرف سوختش بالاست اما این حقیقته که با چند بار شتاب گیری شارژ تسلا تموم میشه که کاملا طبیعیه با علم کنونی!
ماسک نابغه ای بعد از گیتس
احتمالا فرمانروایی ماسک یه 10 سالی طول بکشه
ببینیم نابغه بعدی کیه!
R
۳ مهر ۱۳۹۹استاد صفر تا ۹۶ تو کمتر از ۲ ثانیست که صفر تا صد میشه ۲ ثانیه 0.4 کمتر از شیرون! کار شاقی انجام نداده زیاد بهش نناز اونم با صدای سوت
OMID
۳ مهر ۱۳۹۹تو این مورد 0.4 ثانیه فاصله خیلی زیادیه
مهندسای شرکت های مختلف خودشونو به آب و آتیش میزنن تا یک دهم ثانیه صفر تا صد رو بهبود بدن
از صدای سوت که بگذریم قیمتشون زمین تا آسمونه
اصلا وجه قیاسی ندارن
حسین
۲۹ آبان ۱۳۹۹بوگاتی سرعتش بیشتره اما شتابش کمتر
کادیلاک
۳ مهر ۱۳۹۹بهبه چه قدرتی
تایکان کجا موندی بیا ببینمت
z
۳ مهر ۱۳۹۹.یک موتور برقی ساخت لوسید موتورز، ۷۳ کیلوگرم وزن دارد؛ درحالیکه ۶۷۰ اسببخار قدرت تولید خواهد کرد. نمونه برقی ساخت آلمان (پورشه تایکان) با وزن ۱۷۰ کیلوگرم، ۴۴۹ اسببخار قدرت دارد.با این اوصاف، نسبت قدرت به وزن موتور ساخت لوسید موتورز، ۹/۱ اسببخار در ازای یک کیلوگرم است؛ اما رقبا در بازار جهانی همگی نسب کمتر از ۳/۲ دارند.
تسلا بماند !
حمید
۳ مهر ۱۳۹۹وعده جدیده ، اول میگن ۲۰۲۲ بعد میگن مشکل فنی شد ۲۰۲۳ ، بعدشم سه سال تو صف وایسید ، شو آف تسلا واسه نگه داشتن قیمت سهامش فقط
h!$@\/\/
۳ مهر ۱۳۹۹???
یعنی میگی مثل رودستره؟؟
امیر
۳ مهر ۱۳۹۹دوست عزیز احساس نمیکنید خیلی از شرکت ها این مسئله رو دارن؟!(به واقعی یا غیر واقعی بودنش کاری ندارم)
پروجت وان مرسدس و…..
Sina
۳ مهر ۱۳۹۹حداقل اندازه تسلا زمین و زمان پر از ادعا نمی کنن
سریع ترین خودروی تولیدی جهان ?
بعدش میگن ۲ سال دیگه میاد پس یعنی سریع ترین نیست دیگه ، به همین راحتی سهام رو برد بالا
فقط فیلم معرفی مدل رودستر نگاه کنین کاملا غیرواقعیه و میگن تا چند سال دیگه میاد ولی کلی تبلیغات کردن و سهام رو بالا بردن
امین
۳ مهر ۱۳۹۹عصاره کلام رو گفتید آقا سینا منم همینو میگم واقعیت هم همینه که گفتین ولی خوب….. وقتی میگی طرفدارای تسلا فشارشون میره بالا
Sina
۳ مهر ۱۳۹۹البته واقعا پرفورمنسش خوبه و من درباره این موضوع انتقادی نکردم
MAHDI
۳ مهر ۱۳۹۹دیروز من مطلبی رو خوندنم که سهام تسلا افت شدیدی داشته.
یورونیوز :: قیمت هر سهم تسلا بیش از 11 درصد کاهش پیدا کرد و ارزش جاری این شرکت در بورس نیویورک 50 میلیارد دلار افت داشته.
گفتن که این اتفاق بخاطر ارائه استراتژی جدید این شرکت بوده که باعث نارضایتی سهام داران شده.
امین
۳ مهر ۱۳۹۹طرفدارای تسلا عصبی میشن? اگر ؛ اگر تسلا اس پلاد مثل رودستر دیر بیاد(که هنوزم نیومده???) وااااقعا تسلا دنیارو به مسخره خودش کشیده ینی کشک ینی هالیوود تبلیغ و سهام و اگر اینطور نشه اونوقت میشه تسلا رو باور کرد اونوقت? پس باید صبر کرد و با این اس پلاد کل وجود و ارزش تسلا رو محک زد که چگونه خواهد بود(تولید فروش پرفورمنس کیفیت و….)
Elmiraj
۳ مهر ۱۳۹۹بزرگترین مشکل حال حاضر تسلا آماده نبودن تاسیسات و کارخانههای در حال ساختش هست که مجبورش میکنه پروژه های تکمیل شده اش را اینطور به تاخیر بندازه…
.
و یکی از بزرگترین تفاوت های تسلا با بقیه هم شیوه رونمایی از محصولاتشه… پروتایپ هایی که تسلا در زمان رونمایی به نمایش میزاره دقیقا همان پرفورمنس ادعایی عین مراسم را دارن و یک یا دو سال بعد که محصول به بازار اومد همه اون اعداد شکسته میشن ( در محصولات حال حاضرش اینو به وضوح میشه دید ) همین S plaid که ۱۰ ماه قبل در Laguna seca تایم ۱:۳۶:۵۵ را ثبت کرد امروز میبینم که در کمتر از یک سال تایم را به ۱:۳۰:۳ دقیقه رسانده که نشان از پیشرفت برق آسای آن داره .
.
.
اگر ملاک پروژه های ادعایی باشه ، بقیه ( مرسدس-بنز ، استون مارتین ، ریماک ، SSC ، کوئینکزگ ، لوتوس و هنسی ) وضعیتی بهتر از تسلا ندارن در حالی که تأسیسات لازم برای تولید را هم در اختیار دارن…..
Hadi
۳ مهر ۱۳۹۹این کلاس مثل مسابقه بوکسه…
چند وقت پیش لوسید با معرفی ایر تسلا رو انداخت گوشه رینگ بعد تسلا با معرفی مدل s پلاد لوسید رو انداخته گوشه رینگ و بد داره مشت لگدیش میکنه…
مشخصاتش معرکست برای یه سوپر اسپرت چه برسه به سدان ۲.۵ تنی…
فقط این مدل پلاد قراره جایگزین مدل پرفورمنس بشه یا در کنارش تولید بشه؟
و اگه مدل پلاد برا مدل های دیگه تسلا بیاد که دیگه عالیه…
عجب خبر خوبی بود ولی پدال دیر پوشش داد…
امین
۳ مهر ۱۳۹۹حالا اینقدر زود حساب کتاب نکن?بزار بیاد بعد? اگه جریان تولیدش مثل عمو رودستر خیالی باشه خیلی مزحکه میشه ?شاید ۲۰۳۰به بازار بیاد اگه بیاد حرفی باقی نمیزاره و تسلا ترکونده ولی…… [(ص ص ص ب ب ب ر ر ر)]
reza
۳ مهر ۱۳۹۹نه جایگزین مدل پرفورمنس نمیشه و در کنارش تولید میشه،حالا نمیدونم مدل s plaid و x یک جورایی نسل بعد هستند یا اینکه یک نسخه میان نسل هستند.بله قراره همزمان مدل x plaid هم عرضه بشه
Elmiraj
۳ مهر ۱۳۹۹Plaid یک ویژگی یا آپشن نیست ، یک نسخه جدیده و اگر به سایت تسلا سر بزنید این نسخه در حال حاظر در کنار performance و Long range قابل سفارشه…
دو نسخه قبلی performance و Long range همچنان تولید خواهند شد…
.
.
البته این نسخه جدید برای لانچ بجای Ludicrous mode در نسخه performance به حالت plaid mode مجهز خواهد بود…
reza
۳ مهر ۱۳۹۹elmiraj
مدل s plaid و x یک جورایی نسل بعد هستند یا اینکه یک نسخه میان نسل هستند؟(بله قراره در فریمونت تجهیزات جدیدی برای ساخت مدل های جدید s و x ارائه بشه،حالا نمیدونم منظور برای ساخت همین مدل های پلاید هست یا اینکه قراره تغییرات بیشتری مثل طراحی کاملا جدید ظاهر،کابین،پلتفرم،سیستم تعلیق و کولینگ و قوای محرکه رو تا اواخر 2021 یعنی زمان عرضه اونها شاهد باشیم)
Elmiraj
۳ مهر ۱۳۹۹Model S/X plaid روی یک پلتفرم ماژولار کاملاً جدید سوارن که برای نسل آینده این دو ماشین هم استفاده خواهد شد ، منتها در مورد این نسخه جدید اگر به شایعات قبلی نگاه کنیم در مدل تولیدی همانطور که گفتم به گلگیر های پهن تر ، اسپویلر و دیفیوزر مجهز خواهد شد و در داخل هم از زبان طراحی مینیمال model 3 پیروی خواهد کرد .
( در خصوص فیس کلی هنوز منبع معتبری نگفته که plaid فیس لیفت جدید دریافت خواهد کرد )
حسن
۳ مهر ۱۳۹۹واقعا عالیه،جدا از ویژگیهای فنی به نظر میرسه که خودروهای الکتریکی از نظر برد حرکتی هم دارند از بنزینی ها بهتر میشن.شما برای پیمودن ۸۰۰ کیلومتر با کم مصرفترین خودروی بنزینی هم مجبوری یکی دوبار سوخت گیری کنی.فکرش رو بکن تو خونه ماشین رو میزنی به برق و از پمپ بنزین خبری نیست.
Mohammadreza
۳ مهر ۱۳۹۹درحال حاضر خودروهای بنزینی( هیبریدی)زیادی با شعاع حرکت بالای 1000 کیلومتر وجود دارن یکیش f150 هیبریدی
Sina
۳ مهر ۱۳۹۹ایکاش هنگام معرفی ماشین های جدید چه هیبرید چه برقی چه بنزینی بگن مسافتی که میره چقدره
تا دوستان از اعداد اینا زیاد تعجب نکنن، اولش خودم از این عدد تعجب کردم ولی دیدم که کلی ماشین هستن که بیشتر از این میرن
Hadi
۳ مهر ۱۳۹۹دقیقاً
مثلا همین تویوتا پریوس ۲۰۱۶ با یک باک ۳۰ لیتری و دو موتور برقی و سیستم احیا انرژی از چرخ ها و ترمز در بهترین شرایط حدود ۱۳۰۰ کیلومتر میره…
علیرضا
۳ مهر ۱۳۹۹لذت میبره انسان وقتی این حجم از تکنولوژی و احترام برای مصرف کننده رو میبینه ، این خودرو حاصل کار تیمیه، کارمند مسئول نظافت شرکت هم جزئی از تیمه که میدونه درست کاری رو انجام بده در نهایت بهره اون کار به خودش بر میگرده ولی اینجا با تمام وجود فرد بالا دستی رو خراب میکنن برای پیشرفت هرچند فرق میکنه بین بالا دستی اونا و بالا دستی ما
Maserati-mc20
۳ مهر ۱۳۹۹حداقل برای ما ماشین بازا که احترام نمیزاره دارهگند میزنه به احساستمون بابا ما بخدا بنزینی میخوایم ببخخخداااا برقی نمیخوایییممم??????
پویان
۳ مهر ۱۳۹۹کجان اونا که داد میزدن 22 سپتامبر طوفان تسلا شروع میشه .نه تنها خبری نبود بلکه سهامش با خاک یکسان شد تو دو روز .
کجان اونایی که وقتی میگفتم این تسلا حبابیه همه چی میگفتن ساندیس خور یا ….
Elmiraj
۳ مهر ۱۳۹۹شما نمیخواد نگران ارزش سهام تسلا باشی……
واکنش بازار مثل رونمایی سایبرتراک کوتاه مدت و چند روزه هست و تا یکی دو هفته آینده نتیجه را میبینیم .
.
همین الانش هم ارزش تسلا نسبت به نوامبر سال گذشته ۸.۲ برابر افزایش از خود نشون میده و با ۳۵۴ میلیارد دلار ارزش بازاری ۴.۲ برابر فولکس واگن و ۶.۵ برابر دایملر ارزش داره…..
پویان
۳ مهر ۱۳۹۹من نگران نیستم .یادت نیست خودت نوشتی طوفان اصلی تسلا تو روز باطری نمایان میکنه .
من کی گفتم نسبت به ماه نوامبر کمتر شده؟
حرف خودت رو گردن بگیر
Amir
۳ مهر ۱۳۹۹والا خود باطریش طوفانه، واقعا متوجه نیستی این باطری چه انقلابی ایجاد میکنه!! شاید از نظر شما رانا پلاس طوفانه؟
سورنا
۳ مهر ۱۳۹۹تو چرا خوشحالی ؟ یعنی مثلا تسلا نابود بشه تو خوشحال میشی ؟ میلیون ها نفر بیکار بشن ؟ یه شرکت نوآور که حای پورش رو مجبور کرد تایکانو بزنه وجودش چه ضرری به تو داره که انقد از نابودیش خوشالی ؟
ای خدا ما ایرانی جماعت کی میخوایم درست بشیم تو فقر و بدبختی و لجن داریم زنذگی میکنیم بعد از رتبه های اول دنیا ایراد میگیریم و دشمنی میکنیم …
Maserati-mc20
۳ مهر ۱۳۹۹من یا اکثر ماشین بازا از خدامونه تسلا نابود شه داره گند میزنه به موتور های بنزینی
کوشا
۳ مهر ۱۳۹۹شما احیانا همونی نیستی که می گفتی تولید گیربکس شروع شده و خودکفایی نزدیکه؟!! یا می گفتی لکسوس و آئودی همچین آش ذهن سوزی نیستن و ما مقاومت می کنیم بهترش رو می سازیم؟!!! چشمتو باز کن پویان خان. به نظرت واقعا خبری نیست؟! ببین نوشته ۸۰۰ کیلومتر! یعنی تقریبا یه بار از تهران به مشهد رفتن بدون یه ریال هزینه ی بنزین و روغن ماشین بنزینی!!! قیمت دلار امروز شد بیست و هشت و پونصد! تنها مقاومتی که الآن داری انجام می دی مقاومت در برابر قبول واقعیت هاست. به خودت بیا برادر!
h!$@\/\/
۳ مهر ۱۳۹۹اگه مثل رودستر دیر نیاد و مشکلات کیفیتی مثل مدل های دیگه نداشته باشه
فووق العادس
Sina
۳ مهر ۱۳۹۹مشکل اصلی همینه دیگه ، و بدون این دو تا مشکل چه ایرادی داره با این پرفورمنس عالی
گفتن ۲۰۲۲ مثل نسخه های قبلی که انداختن عقب (رودستر) امکان اینکه الان ها بیاد خیلی کمه یا تا همون ۲۰۲۲ شاید نیاد و بیشتر برای سهام باشه.
و با این پرفورمنس بینظیر و با این قیمت کم نباید انتظار کیفیت بالایی رو داشت.
ولی باز هم شتابش عالیه
بهنام
۳ مهر ۱۳۹۹بینظیره. همیشه گفتم چیزی که تسلا رو در مدت زمان کم محبوب و قابل اعتماد کرد باتری های پاناسونیک بود. این شرکت باتری های فوق العاده ای میسازه که همیشه به دوام و عمر زیاد معروف بودند، چیزی که در عمل هم در تسلا های کارکرده ثابت شد. تسلا باید این شراکت رو حفظ کنه.
بهنام
۳ مهر ۱۳۹۹ولی در کل رقابت و تجارت آزاد چه کارها که نمیکنه!!!
محمد
۳ مهر ۱۳۹۹با احترام به بچه های پدال واقعا باید به عقل و سن بعضی از دوستان شک کرد همچین پرفورمسی با این همه تکنولوژی فقط صدو چهل هزار تا باتری های نسل جدیدش هم که اینهمه بهبود داشته بیاد میاد میگه تسلا رو به افول است! کمتر بیست و سی ببین عزیز
Amir
۳ مهر ۱۳۹۹گفتی 2030 یاد نجف زاده افتادم، این همه *** کرد و از آمریکا بد گفت به امید اینکه بره آمریکا، اون که به هدفش رسید اما اونایی که حرفاشو باور کردن دیگه خیلی شاهکارن
صادق
۳ مهر ۱۳۹۹ملتی که دغدغش سهام تسلا و بنز و تویوتا هست به نظرم همون بهتر که برن ۵ ساعت تو صف ماکارونی واستن و تو صف همدیگه رو تیکه پاره کنن. قسم میخورم تو افریقا شما این چیزا رو نمیبینی.
چندروزه اینترنت ماییده شده. با کمک یه دوست ساکن غرب یه چیز ش ک ن پولی خریدم تا مثل ادم از اینترنت بتونم استفاه کنم.
همونایی که گفتن اب رو بهتون رایگان میدیم الان کجان؟ یادمه گفتن میرن کانادا امریکا چون نمازشون بهتر قبول میشه. منم که ساده فکر کردم برا نماز خوندن میرن امریکا. یهو خبر رسید رفتن پول پارتی یا همون استخر پارتی جاستین بیبیر. البته ساده نباشین و گول نخورین. با هلیکوپتر رفته بودن اونجا ارشادشون کنن. براشون زیارت عاشوراا بزارن.
دختر یه حجت الاسلام گمنام دانشجو تو دانشگاه کلمبیا عکس اپارتمانشو که دید به سنترال پارک منهتن داره رو گذاشته بود. سوال پیش اومد مردم اعتراض کردن اینا با پول مردم دارن تو امریکا لاکچری زندگی میکنن. حجت الاسلام بیانیه داد این حرفا دسیسه ی دشمنانه. در ادامه فرمود دختر بیچاره و مظلومش یه دانشجوعه تو دانشگاه کلمبیا و اون اپارتمان یه خوابگاه دانشجوییه که دانشگاه داده. و تازه دخترش هر ماه اجاره میده.
من خودم شخصا رفتم اینترنت همون محله رو گشتم. یه زیرزمین ۱۰۰ متری تو اون محله اجارش ماهی ۶ هزار دلاره. اپارتمانی که تنها ۲ اتاق خواب داره اجارش ۱۳ هزار دلاره. اپارتمانی که تو طبقات بالا باشه و دید به سنترال پارک داشته باشه و تراس یا بالکنی داشته باشه اجارش ۲۲ هزار دلاره تو یک ماه. تنها ۲ اتاق خواب داره.
یه استاد دانشگاه تو دانشگاه کلمبیا هرچقدرم نخبه باشه دستمزدش سالی کمتر از ۱۰۰ هزار دلاره. دانشگاه ها اینطوریه که یه موقعیت استادی خالی رو اگهی میکنن شرائط رو مینویسن و دستمزد رو هم مینویسن. کسی که شرائطشو داره میاد موقعیت رو میگیره. استاد تمام باشه طرف نخبه باشه دستمزدشش ۱۰۰ هزار دلاره. یه دانشگاهی که حدود ۳ هزارتا استاد داره دستمزد حدودا ۱۰۰ تاش دور و بر ۱۰۰ هزار دلاره. طرف استاد یار باشه مدرکش دکترا باشه تو الکترونیک ۵۸ هزار دلار دستمزدشه. سایت دانشگاه MIT همین الان تو قسمت pay grade نوشته. تازه دانشگاه MIT بهتر از کلمبیا هست.
خب اون کدوم دانشگاهییه که به دانشجوش یه اپارتمانی میده که اجارش ماهی ۲۲ هزار دلاره اما به خبره ترین استادش ماهی ۸۳۴۰ دلار میده؟
تو امریکا یه دانشگاه دو جور خوابگاه داره. اولیش برا مقاطع لیسانس و فوق لیسانس هستش و بهش هال میگن. hall . اتاقای ۲۰ متری که حتی دستشویی واشپزخونه نداره. تو هر اتاق ۲ نفر زندگی میکنن و دستشویی حموم و اشپزخونه مشترکه. هزینه ی این اتاق تو mit دو نفره معمولا ماهی ۵۰۰ دلاره. چون رو شهریه هر ترم یا سال حساب میکنن. یعنی جدا قبض نمیاد. بعد mit تو ماساچوسته. اونجا هزینه ها کمتر از منهتن هست.
نوع دیگه ایی از خوابگاه ها شبیه اپارتمان هستن اما یک اتاقه دو اتاقه و تنها به دانشجوهای دکترا و بالاتر میدن. کسایی که فوق لیسانسو تموم کردن و استخدام دانشگاه هستن و ریسرچ میکنن و دانشگاه بهشون حقوق میده. همون حقوق ماهی ۵۸ هزار دلاری رو منظورمه. یا به اصطلاح فاند. این اپارتمان با یک اتاق خواب اجارش ماهی حدودا ۱۰۰۰ دلاره. تو ماساچوست البته. که ارزونتره. نیویورک اونم منهتن گرونتره. تازه تا جایی که میدونم هیچ دانشگاهی خوابگاه رو تو منطقه ی گرون نمیسازه. بلکه خوابگاه رو یا تو مناطق متوسط ایجاد میکنن یا داخل خود خوابگاه که از همون قدیم وجود داشته. هیچ دانشگاهی نمیاد اپارتمان ماهی ۲۲ هزار دلاری بده به دانشجو. اصلا ندارن. چون اپارتمانی که اجارش ماهی ۲۲ هزار دلار هست قیمت خریدش حدودا ۳۰ میلیون دلاره.
کل بودجه ی دانشگاه علم و صنعت امسال یک میلیون و ۵۰ هزار دلار بود. کل بودجه ی یکسال. یعنی به اندازه ی چهارسال اجاره ی این اپارتمان.
بودجه ی شریف امسال یک میلیون و چهارصد و سی و چهار هزار دلار بود. ۱٬۴۳۴٬۰۰۰ دلار. تو کل یکسال. یعنی ۵ و نیم سال اجاره ی اون اپارتمان. شریف بهترین دانشگاه صنعتی ایرانه.
من دیگه نمیخوام با غرب مقایسه کنم. یا با ژاپن و کره و مالزی و ترکیه مقایسه کنم. چون قرار بود ژاپن اسلامی بشیم. بعدش گفتن کره میشیم. بعدش گفتن مالزی میشیم. ۵ سال پیش گفتن ترکیه میشیم. الان من میدونی با کدوم کشور میخوام مقایسه کنم؟ من با افغانستان مقایسه میکنم.
بودجه ی بهترین دانشگاه افغانستان تو کابل ۲۸ میلیون دلاره در یک سال. همین الان چارت مالی دانشگاهشو دیدم. حتی افغانستان شفافتر عمل میکنه. ماهواره هم ساختن انگار.
۴۰ سال پیش دانشمند فضانور فرستادن. مثل انوشه انصاری توریست فضایی نبود.
انگلیسی از همون کودکی اموزش میبینن. استادایی داریم هر هفته میرن اونجا درس میدن برمیگردن. ده درصد مسافرای پروازهای ماهان به کابل استادای سابق شریف تهران امیرکبیر هستن.
اونجا قدر میدونن. با هواپیما استاد میارن و برمیگردونن. از امریکا میارن. حالا بدبختی نمیدونم کدوم احمقی به اینترنت گیر داده. این دو هفته اخیر بدونه چیز ش ک ن اصلا نشد وارد سایتا بشم. اخرش رو انداختم به یکی گفتم برام بخر اومدی ایران پولشو میدم.
بهترین دانشگاهای مملکت لنگ یه اسیلوسکپ یک گیگا هرتزیه مگاهرتزی هست. شریف نمیدونم اخرش خریدن یا نه. تا هشت سال پیشا نوری بود همونایی که زمان شاه خریده بودن. اسیلوسکپهای جدید قیمتش حدود ۲۵ هزار دلاره. تقریبا اجاره ی یک ماه این دختر تو منهتن. تازه نمونه هایی هست اندازه ماشین حساب و تا ۵۰ مگاهرتز ساپورت میکنه. دیدم که میگم. چیز عجیبی نیست.
بین امیرکبیر تهران شریف پیاده کلا ۱ ساعت راهه. سرتو بنداز پایین برو داخل از تک تک دانشجوهاشون بپرس برنامه شون چیه؟ اگه نگفتن مهاجرت بیا تف کن تو صورتم.
اگه وقت اضافه اوردین بپرسین هنوز نوری های زمان شاه رو دارن یا دیجیتال خریدن.
تو سیگنال پروسسینگ که تو تمام وسایل خونه کار زندگی شهر دکلها و غیره هست باید بتونی مانیتورینگ کنی سیگنالها رو. کشوری که بهترین دانشگاهش یه اسیلوسکپ ۱ گیگاهرتزی نداره نمیتونه حرفی تو ۵جی بزنه. حتی نمیدونه چطوری سیگنال رو مانیتور کنه. بعد ایا این کشور میتونه یه مودم بسازه؟ یه مودم ۵جی؟ اصلا دانشجوها و پژوهشگرای بهترین دانشگاه این کشور میتونه به صورت کارگاهی یه بورد که خروجی یک گیگاهرتز داره بسازه؟ به صورت کارگاهی منظورمه. یعنی تو همون دانشگاه یا کارگاه دانشگاه. حالا شما هی باور کن فلان شرکت تو تهران مودم ۵جی ساخته. یا سرویس ۵جی ارائه داده. یا به سرعت ۵جی رسیده. راستی منظورم بومیه.
بدترین بدردنخورترین افتضاح ترین کالج تحصیلی تو سوئد Gavle hogskolan هست. حتی دانشگاه نیست. ضعیف ترین دانش اموزا وارد این میشن. حتی عنوان دانشگاه نداره. کالج هست. بیشر رشته هاش انسانیه. بودجش ۵۶ میلیون دلاره تو یک سال. یعنی ۴۰ برابر بیشتر از شریف.
این زندگی دختر یه مسئول گمنامه که تازه هنوز درساش تموم نشده. فکر کنم الان تموم شده. حالا کجا داره خوش میگذرونه خدا میدونه. با یک پول پارتی میرن خدا میدونه. ولی خداییش خودم یکم حسودیم شد نوه نتیجه ی فلانی با جاستین بیبر رفته پول پارتی. انگار چشم ما خار داره نباید ببینیم. جاستین بیبر شده محرم ما شدیم نامحرم.
و تعجبم اینه این ملت چرا سهام تسلا تویوتا بنز براشون اینقدر مهمه.
Sina
۳ مهر ۱۳۹۹وای بیست و سی
تمام جهان داره نابود میشه و ما در اوج خوشبختی?
جدیدا هم گفتن میخوان تاکسی پرنده درست کنن.
فرض کن پراید در آسمان ??
Elmiraj
۳ مهر ۱۳۹۹تا لوسید هست دیگه سربهسر تسلا نمیزاره…
z
۳ مهر ۱۳۹۹این میزان شتاب و توان تسلا تا ده سال اینده هم جواب میده
امیر
۳ مهر ۱۳۹۹اتفاقا با این سرعتی ک تسلا داره پیشرفت میکنه، باقی شرکت ها هم مجبورن حرکتی بزنن و خیلی سریعتر از قبل دست بکار بشن
Maserati-mc20
۳ مهر ۱۳۹۹منتها از نوع بنزینی یا هایبرید
OMID
۳ مهر ۱۳۹۹حالا که فنیش این همه تغییر یافته کاش یه دستی هم به ظاهرش میکشید تا کامل به عنوان نسل جدید یا یه مدل دیگه معرفیش کنه
Elmiraj
۳ مهر ۱۳۹۹plaid یک نسخه جدید هست که به جمع performance و Long range قبلی میپیونده…
( مثل نسخه جدید AMG GT73 مرسدس )
ماشین فیس لیفت نمیشه اما در نمای بیرون گلگیر های پهن تر ، اسپویلر و دیفیوزر دریافت میکنه .
در داخل هم شایع شده طرحی مینیمال به سبک model 3 اما متمایز از آن خواهد داشت .
JDM
۳ مهر ۱۳۹۹بیایم یه نگاهی به عملکردش بندازیم
اس پلاد تایم 1.30.3 در لاگونا سکا بدست اورده
این یعنی 3 ثانیه سریعتر از پورشه gt3rs
جالب اینجاست تسلا گفته امکان بهبود سه ثانیه ای تایم مدل اس پلاد وجود داره
یعنی تایمی برابر با مک لارن 1:27:62 سنا پرچمدار پیست لاگونا سکا
بهراد
۳ مهر ۱۳۹۹طراحی خودرو های برقی و پلتفرم اختصاصی امکان ماژولار بودن رو میده که خیلی چیزاشو میشه ارتقا داد،باتری موتور،اینورتر، مولتی مدیا. ولی دو قطعه مهم ترن، شاسی، سیستم ترمز، هر چقدر اسب بخار بیشتر،قدرت ترمز گیری بیشتری مورد نیازه.
ایلان ماسک همونی بود که bmw قدیمیشو با قطعات اوراقی تعمیر میکرد،بعدش زد تو کار تعمیرات آسانسور،یه تعمیر کار همه چیزو درست می کنه.کارخونه ،باتری، موتور ووو شایدم هلی کوپتر برقی
ارشیاSVJ
۳ مهر ۱۳۹۹به شکل اعصاب خورد کنی سریعه!!!
?????
رکورد اوراکان پرفورمانته
۱.۳۰.۰۰
۷۲۰s
1.29.71
" Swedish Arrogant Tiger "
۳ مهر ۱۳۹۹اسباب بازی ها با خودرو های واقعی مقایسه
نمیشوند…
Kf
۳ مهر ۱۳۹۹تا وقتی ماشین بنزینی باشه به ماشین های برقی نگاه هم نمیکنم
MAHDI
۳ مهر ۱۳۹۹فکر میکردم نسل جدید S باشه اما انگار نسخه دیگه ای هستش مثل نسخه پرفومنس و… میشد یکم طراحیش بروز بشه.
Maserati-mc20
۳ مهر ۱۳۹۹من با ماشین برقی کاملا مخالفم البته میدونم که خیلی پیشرفته هست و اینا ولی موتور بنزینی خیلی جذاب تره تا این ماشین های بی روح تسلا همه جا هم میگم که ترکیب این دو پیشرانه بهترین حالت ممکنه هم گشتاور موتور بنزینی رو افزایش میده هم اینکه به قدرتش هم اضافه میشه و شتاب اولیه هم بهتر میشه ماشین های برقی توی درگ فقط شتاب اولیشون خوبه ولی بنزینی توی درگ های طولانی جلو میزنه پس ترکیب این دو خیلی خوب میشه
Maserati-mc20
۳ مهر ۱۳۹۹امیدوارم یه تکنولوژی برای موتور بنزینی بیاد به طور موتور برقی رو منسوخ کنه من یکی به هیچ وجه تا مجبور نشم این صدای موتور و گیربکس رو کنار نمیزارم
Bilbo
۳ مهر ۱۳۹۹اوه واقعا چنین مشخصاتی عملی بشه با اون قیمت واقعا بی نظیره. ولی برقی ها بطرز دیوانه واری خوب شروع شدن توسط تسلا و نمیدونم واقعا در آینده چقدر دیگه قرار هست پیشرفت کنن. حالا به فرض بوستر فالکون رو هم آورد رو ماشین و 1.1 رو ثبت کرد. خب بعد از 1.1 دیگه به کجا میشه رسید. 840 کیلومتر مسافت با یه بار شارژ، اینو تا چقدر میخوان بالا ببرن؟ یه جورایی برقی ها هنوز شروع نشده دارن به مرز اشباع تکنولوژی میرسن. تکاملی که در نسوز ها طی کردن اصلا اینجا وجود نداره و این منو نسبت به آینده بی روح به تردید انداخته.
فارق از این بحث ها من یه سوال برام پیش اومده، تو متن میگه: “بنا به ادعای تسلا، این باتریها ۵ برابر ظرفیت انرژی بیشتر داشته و شش برابر قدرتمندتر بوده و باعث افزایش برد ۱۶ درصدی خودروهای این شرکت میشوند”
چطور ممکنه ظرفیت 5 برابر بشه و قدرت 6 برابر اما برد رو فقط 16 درصد بهتر کنه؟ ?
OMID
۳ مهر ۱۳۹۹نکته اینه که بزرگتر هم شدن
این پنج برابر و شیش برابر شدن توی حجم و جرم یکسان نیست بلکه توی هر سلول باتریه و هر سلول جدید هم افزایش حجم زیادی داشته همون طور که تو متن گفته این سلول های جدید 46 در 80 هستن در صورتی که قبلی ها21 در 70 بودن
" Swedish Arrogant Tiger "
۳ مهر ۱۳۹۹حیف اون 140 هزار دلاری که قراره پای این
اسباب بازی بدن.
ارشیاSVJ
۳ مهر ۱۳۹۹چرا ۱۴۰ هزارتا رو ندیم مورسیه لاگو بگیریم؟؟
تازه با این پول میتونی یه نسخه تر و تمیز پیدا کنی!!!
که یه موتور v12 خارق العاده
داره؟
ماهی یه کرولا باید خرجش کنی؟مهم نیست!
کند تره و هوا رو کثیف میکنه؟؟به درک!!!
موضوع اینه که اون یه ماشینه!!
و این یه اسباب بازیه برای کسایی که یه ماشین رادیو کنترلی بزرگ میخوان
یا یه پلی استیشن متحرک!!!
OMID
۳ مهر ۱۳۹۹چون که اصلا قابل مقایسه نیست
مشتری این یه سدان سریع و کاربردی میخواد
مورسیه لاگو سوپر اسپورت عالی ایه و کسی هم نمیتونه اینو عوض کنه ولی چند تا نکته هست
اولا که دو نفره هست دوما رانندگی عادی باهاش وحشتناکه چون به شدت خشک و گیربکس نه چندان انعطاف پذیر و میدان دید کم و پهنای زیاد و سر و صدای زیاد داره که باعث میشه ماشین کاربردی نباشه
کلا سبک اینا با هم فرق داره
کسی که بخواد این تسلا رو بخره هیچ وقت اگر تسلا نخره هم مورسیه لاگو نمیخره بلکه یا E کلاس میخره یا m5
R
۳ مهر ۱۳۹۹تسلا هم یه خودرو تولید کرده با کلی عناوین مختلف مثل پورشه ۹۱۱
حسین
۲۹ آبان ۱۳۹۹یکی از بهترین ماشین ها برای مسافرت دوست دارم بخرم باش برم مسافرت
حسین
۲۹ آبان ۱۳۹۹از تسلا S خیلی خوشم میاد اما از تسلا ۳ نه چون بی کیفیت و زشته
حسین
۲۹ آبان ۱۳۹۹فیلم رو دیدم صداش قشنگه خیلی این ماشین دوست دارم