این تسلا مدل S P85 که مشاهده میکنید بالاترین میزان کارکرد بین تمامی محصولات تسلا در روی زمین را دارد. در واقع کارکرد این خودرو بیش از ۱ میلیون کیلومتر میباشد!
مالک خودرو مدل S P85 قرمز رنگ موردبحث را در سال ۲۰۱۴ خریده تا دومین خریدش پس از نسل اول تسلا رودستر را انجام داده باشد. به منظور گرامیداشت این کارکرد، مالک خودرو شاهد مراسم جشن کوچکی در اطراف اشتوتگارت آلمان از طرف طرفداران تسلا بوده و در آنجا نماینده کتاب رکوردهای گینس نیز برای رسمی کردن این رکورد حضور داشته است.
مالک این تسلا در مصاحبه با رسانهها تائید کرد که خودرواش به منظور حفظ وضعیت مناسب خود تعمیراتی داشته است که از جمله مهمترین آنها میتوان به تعویض باتری در کارکرد ۲۹۰ هزار کیلومتر و تعویض پیشرانههای الکتریکی اشاره کرد. خوشبختانه بخش اعظم این تعمیرات با استفاده از گارانتی تسلا انجام شدهاند.
به منظور اطمینان از اینکه باتری بیشترین طول عمر را خواهد داشت مالک خودرو هرگز اجازه خالی شدن کامل باتری را نداده و همچنین نگذاشته شارژ باتری فراتر از ۸۵ درصد برود.
این طرفدار سرسخت تسلا برنامهای برای فروش یا بازنشسته کردن تسلا مدل S خود نداشته و البته میخواهد با خودرواش به رکورد ۱ میلیون مایل کارکرد (حدود ۱.۶ میلیون کیلومتر) برسد. او دوست دارد با این خودرو به آمریکا هم سفر کند.
این فرد دوستدار خودرو میانهی خوبی با ثبت کارکردهای بالا برای خودروهای تسلا داشته و در واقع تسلا رودستر نسل اولش هم بیش از ۶۲۰ هزار کیلومتر کار کرده است.
Twin H Power
۱۱ آذر ۱۳۹۸تعویض باتری و موتور الکتریکی ! :/
مثل تعویض موتور و گیربکس برا درونسوز ها میمونه ها …
یاد اون درون سوز های الوده عقب افتاده بخیر که با کارکرد های میلیون مایلی فقط قطعات مصرفیشون عوض شده بود .نمونش رو تو همین پدال زیاد دیدیم …
Mohammad
۱۱ آذر ۱۳۹۸یک میلیون کیلومتر دمش گرم بعد بعضیا میان میگن که تسلا زود خراب میشه و هزینش زیاده و کسی نمیخره تازه اون باطری و… که عوض شده با هزینه خود تسلا بوده که مشتری هیچ پولی پرداخت نکرده….
فرامرز
۱۱ آذر ۱۳۹۸نه تسلا و نه هیچ خودروی الکتریکی راحت خراب نمیشه چون موتورش خیلی ساده تره و گیربکس هم نداره. اون چیزی که میگن و درست هم میگن اینه که کیفیت مونتاژ و همچنین متریال کابینش به برندهای اقتصادی میخوره نه برندهای لوکس
Khosrow
۱۱ آذر ۱۳۹۸اره خراب نمیشه فقط یه کوچول منفجر میشه ..
MOHAMAD.n.r
۱۱ آذر ۱۳۹۸محمد جان فقط گفته روی ۲۹۰ هزار کیلومتر با هزینه تسلا عوض شده ولی نگفته اون ۷۱۰ هزار کیلومتر باقی رو چی شده و چی نشده.
توی اون ۷۱۰ هزار شاید حداقل سه بار دیگر موتور و باتری و عوض شده. و من تا الان فکر میکردم موتور های برقی میتونند خیلی بیشتر و در طولانی مدت بازده خودشون رو حفظ کنند و بر خلاف باتری نیازی به تعویض زود به زود نداشته باشند.
مطلب بعدی اینه که این اقا خیلی به ماشین میرسه و خیلی حواسش به باتری هاو… هست که خراب نشن و بازدهی خودشون رو حفظ کنند .
یاد اون توندرا (البته دوتا بودند) بخیر که با بار کشی و کار های سخت و با کمترین تعمیرات به ۱.۶میلیون کیلومتر رسید.
Elmiraj
۱۱ آذر ۱۳۹۸تا یک سال آینده باتری هایی با طول عمر ۱.۶ میلیون کیلومتر در Roadster ، Semi و CyberTruck بکار می رن که تمامی معادلات را بهم می ریزن ….
این تسلایی که می بینی برای پنج سال پیشه…همه Model S و Model X ها از الکتروموتور آهن ربای سیمپیچ بهره می برن که طول عمر بسیار کمتری از نمونه های موجود در Model 3 که از الکتروموتور آهن ربای دائم استفاده می کنن دارن…
.
این فقط اول راهه به زودی شاهد تسلا هایی با کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر بدون تعویض باتری و الکتروموتور خواهیم بود .
MOHAMAD.n.r
۱۱ آذر ۱۳۹۸اگه اینطور باشه که می فرمائید خیلی خوبه چون طی سال آتی شاید از روی اجبار مجبور بشیم از خودروی الکتریکی استفاده کنیم و بیچاره بشیم ???.
کسایی که تجربه پریوس داشته باشند میفهمند من چی میگم خیلی بی حس و حالند
Elmiraj
۱۱ آذر ۱۳۹۸اگر ۵ سال کارکردش را در ۳۶۵ روز ضرب و تقسیم بر یک میلیون کیلومتر کنیم ، این آقا هر روز ۵۴۸ کیلومتر رانندگی کرده !!!
مسافر کشه حتماً…؟!؟!؟!
.
از ظاهر خوب ماشینش معلومه که یه عشق تسلای واقعیه…
Joker
۱۱ آذر ۱۳۹۸کل ماشین الکتریکی خلاصه میشه تو باتری،این ماشین تا به این کیلومتر رسیده خدا میدونه بیش از ده بار باتری و موتور تعویض کرده،اونم خودروهای الکتریکی که که باید پول یه ماشین رو بابت تعویض باتری بپردازی،حالا این چه افتخاری برا تسلا داره رو من نمیدونم?پراید اگه براش موتور گیربکس تعویض کنی بیشتر از اینا برات کار میکنه،ماشینی کارکرد میلیونی براش افتخار محصوب میشه که با کمترین اصطحلاک به این میزان کارکرد کیلومتر برسه نظیر تویوتا توندرا که به کارکرد ۱/۵ میلیون کیلومتری رسیده بود و تو این مدت فقط یک بار تعمیر گیربکس براش انجام شده بود و بس!!! تویوتا هم به عنوان هدیه یه توندرا صفر کیومتر به مالکش تقدیم کرد!قدرت ژاپن رو میشه اینجور جاها احساس کرد و حسابش از بقیه خودروسازا جدا میشه،تسلا باید خجالت میکشید بابت همچین هزینه و اصطحلاکی که ماشیناش واسه مالکان رقم میزنن نه اینکه جشن بگیره و ذوق مرگ بشه مستر ماسک!!!
Elmiraj
۱۱ آذر ۱۳۹۸(( این ماشین تا به این کیلومتر رسیده خدا می دونه بیش از ده بار باتری و موتور تعویض کرده ))
.
مهندس ماشین گارانتی هشت ساله داره و همون طور که گفته یک بار باتری و موتور را عوض کرده ، اگر بیشتر عوض می کرد اینجا می گفتن چون ماشین هنوزم سه سال گارانتی داره…
.
ضمناً ؛
افتخار ماسک اینه که بعد از هفت سال تازه ترین و نزدیک ترین رقیبش با ۸۵ هزار دلار قیمت بیشتر ، ۱۴۳ کیلومتر بُرد کمتری داره…!!! نه این…..
Reza
۱۲ آذر ۱۳۹۸هر چقد باطری عوض کنی بهتر از این که به محیط زیست آسیب برسونی
مانی
۱۳ آذر ۱۳۹۸همین باتریها کلی آلودگی داره!!!
الان یکی میاد میگه با ت دسته داره
پویان
۱۱ آذر ۱۳۹۸دنو زوئی در ماه اکتبر حدودا دو برابر تسلا 3 فروخته .رنو3440 تسلا1776
رنو 6100 تا سفارش گرفته .عملا توی اکتبر اروپا تسلا ضریه فنی شد
تا 2021 هم نسل جدید موتورهای رنو و خودروهاش می یاد
لطفا پوشش بدید خبر رو
Elmiraj
۱۱ آذر ۱۳۹۸نخست این که کلاس این دو هیچ ربطی بهم نداره چون :
Zoe یک هاچبک کوچک ۲۰ هزاری دلاری هست…
و Model 3 یک سدان میان سایز ۳۸ هزار دلاری…
اگر یک ماه هیچ ، کل سال هم بیشتر بفروشه بازم افتخاری نداره…
.
این فروش جهانی خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید هست در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۹ :
https://insideevs.com/news/385302/global-ev-sales-october-2019/
.
در این مدت Model 3 با ۲۲۱,۲۷۴ دستگاه فروش در جایگاه نخسته و Zoe با ۳۸,۷۲۲ دستگاه فروش در جایگاه هشتم…. (( e-tron و i-pace هم به عنوان رقبای مستقیم model 3 جزو بیست تای اول هم نیستن..!! ))
از لحاظ برندی تسلا بازم اوله و رنو در جایگاه چهاردهم…!!!
meysam
۱۱ آذر ۱۳۹۸اصل و اساس یه خودروی الکتریکی چیه؟ پاک بودنش.
برای تولید باتری کلی آلاینده تولید میشه و متاسفانه هنوزم راه حل اساسی برای بازیافتش پیدا نشده حتی ایلان ماسک هم نتونسته این کارو بکنه. و اگه قرار باشه یه پکیج باتری تو کیلومتر 290 هزار تعویض بشه که دوباره کلی آلایندگی تولید میشه؟
هرچند که پول باتری رو خود شرکت میده ولی اصل موضوع که پاک بودن ماشینای برقیه کاملا زیر سوال میره.
اتفاقا تویوتا پریوس های زیادی هستن که بعنوان تاکسی به کارکرد 1 میلیون رسیدن اما بدون تعویض باتری و و همچنان در حال کار با باتری فابریک.https://www.motor1.com/news/43409/toyota-prius-hybrid-does-1-million-km-as-taxi-in-vienna/
SS
۱۱ آذر ۱۳۹۸این مطلب در مورد یک خودرو تمام برقی هست نه هیبرید
وقتی خودرو در طی مدت کوتاهی به این کارکرد میرسه نشون دهنده این هست که بیشتر عمرش رو در اتوبان ها طی کرده نه ترافیک
خودروی هیبریدی مثل پریوس اگر در اتوبان باشه از نظر عملکرد فرقی با داچیا لوگانی که بدون تعمیر موتور و گیربکس یک میلیون کیلومتر راه رفته بود نداره چون عملا بیشتر مدت رو از موتور درون سوز استفاده کرده و باتری ها فول شارژ باقی موندن و سیکل شارژ و دیس شارژ رو انجام ندادن.
در مورد اینکه باتری ها پاک هستن یا خیر بحث زیاده اما چیزی که همه بر اون توافق دارن این هست که باتری های لیتیوم یونی راه حل پایدار و همیشگی نیستن و باید در میان مدت جایگزینی برای اونها پیدا کرد
محمد
۱۱ آذر ۱۳۹۸ننوشتید مال چه کشوریه؟ روی پلاکش نوشته کالیفرنیا بعد دوست داره به امریکا سفر کنه؟
Hami
۱۱ آذر ۱۳۹۸پلاک آلمانی هست، مخصوص خودروهای برقی
محمد
۱۱ آذر ۱۳۹۸تصویر و متن بعد از کامنت من اصلاح شد.
داود
۱۱ آذر ۱۳۹۸چه ربطی داره RD داریم ۱.۵ میلیون کیلومتر راه رفته حالا بیاییم بگیم پژو آردی باکیفیته
تسلا جزو بی کیفیترین برندهاست
Khosrow
۱۱ آذر ۱۳۹۸متاسفانه این روزا اخبار خودرویی مربوط به امریکا بیشتر شو هستش تا واقعیت / چیزی که الان داری ذوق میکنی براش برای خیلیا خاطره هم نیست دیگه / خیالتون راحت – تا المان هست همینه ..
Elmiraj
۱۱ آذر ۱۳۹۸کدوم الکتریکی آلمانی یا اروپایی یک چهارم این مسافت هم رفته که براش خاطره هم شده…؟!؟!؟
.
حتماً تایکان در تخیلات شماها….؟؟؟؟
Saeed
۱۱ آذر ۱۳۹۸جوکر و خسرو و پروفسور های وطنی آلمانی باز که میخوان این رکورد رو مسخره کنن….
هنوز نمیدونید که طرف واسه خودرو های کاملا برقی رکورد مسافت طی شده زده
اون تویوتا پریوس هیبریده عزیزان :||||||
خودش داره میگه محض احتیاط موتور برقیشو که فقط چند روز تا پایان گارانتیش بود رو عوض کرد و بعدش دیگه عوض نکرد :|||||
Saman
۱۱ آذر ۱۳۹۸کیفیت و دانش مهندسی تسلا ستودنیست و امریکا در دانش و تکنولوژی حرف اول و آخرو میزنه و کیفیت و بهترین بودن همواره از امریکا انتظار میرود. چقدر طراحی خارجی و داخلی تسلا S زیبا و با کیفیت هستش خوش به حال دارندگانش : دارندگی و برازندگی
پویان
۱۲ آذر ۱۳۹۸زیاد هم تسلا ستودنی نیست .ولی خداییش تبلیغات رو عالی بلده
Saeed
۱۲ آذر ۱۳۹۸تو همونی که آرزوشه تسلا ورشکست بشه؟؟
:))))))
شاید تا ۱۰ نسل بعد خودت هم ورشکست نشه:))))))))
Sina
۱۲ آذر ۱۳۹۸ایشون در واقع با یه ماشین به ۱ میلیون کیلومتر نرسیده چون موتور و باتری ها رو عوض کرده تنها نقطه ی مشترک با اولین کیلومتر حرکتش بدنه و شاسی و کابینه. اصل کاری موتور و باتری هست که اون رو بار ها تعویض کرده پس با چند متشین مختلف به این مسافت رسید.