بعدازاینکه پورشه با سدان الکتریکی تایکان در نوربرگرینگ تایم زده و رکورد سریعترین خودروی چهاردرب الکتریکی در این پیست را بنام خود ثبت نمود، ایلان ماسک در توئیتی اعلام کرد که تسلا مدل S هم راهی این پیست خواهد شد تا تواناییهای خود را به رخ رقیب آلمانی بکشد. حال چند روز پس از این توئیت، یک مدل S P100D در نوربرگرینگ دیده شده است. پس از رؤیت این خودرو در جهنم سبز، ایلان ماسک نیز اطلاعات بیشتری را در مورد آن اعلام کرده است.
ظاهراً این خودرو در اصل یک پروتوتایپ است که به قوای محرکهٔ جدید تسلا بنام «پلاید» (Plaid) مجهز شده است. این قوای محرکهٔ جدید که بالاتر از مدل کنونی P100D قرار میگیرد، بجای دو موتور الکتریکی P100D از سه موتور الکتریکی برخوردار است. به گفتهٔ تسلا، این قوای محرکه در مدل S، مدل X و همینطور رودستر جدید ارائه خواهد شد اما مدلهای ۳ و Y از آن بیبهره خواهند بود. بهزودی جزئیات بیشتری دربارهٔ این قوای محرکه اعلام خواهد شد اما به گفتهٔ ماسک، نسخههای تولیدی نهایی از محصولات مجهز به پلاید هنوز یک سال با عرضه به بازار فاصله دارند.
پروتوتایپی که در نوربرگرینگ دیده شده است با رینگهای بزرگتر و سبکوزنی که با لاستیکهای پهنتر پوشیده شده و زیر گلگیرهای عریضتری قرار گرفتهاند، ظاهر بسیار تهاجمیتری نسبت به نسخههای معمولی مدل S دارد. علاوه بر این، یک اسپویلر جدید در لبهٔ درب صندوق خودرو به چشم میخورد و به دلایل ایمنی، یک رول کیج هم توسط تیمی از مهندسان نوربرگرینگ در آن نصب شده است. از لحاظ فنی هم ترمزهای این مدل S ارتقاء یافته و تنظیمات جدیدی در سیستم تعلیق آن اعمال شده است.
مدیرعامل تسلا همچنین گفته است که این پروتوتایپ قرمزرنگ از هفت صندلی برخوردار است و آنها به دنبال ثبت رکورد سریعترین خودروی هفتنفره در نوربرگرینگ هستند. البته به گفتهٔ پورشه، این ادعا میتواند به این معنا باشد که تسلا بهطور غیرمستقیم پذیرفته است که نمیتواند تایکان را در نوربرگرینگ مغلوب کند و رکورد سریعترین خودروی الکتریکی چهاردر را از آن بگیرد. علاوه بر این، خود ماسک هم در توئیتی گفته است تایکان ماشین خوبی به نظر میرسد و تایم نوربرگرینگ آن عالی است.
از سوی دیگر، بهتازگی پروتوتایپ دیگری از مدل S که مشابه نمونهٔ حاضر در نوربرگرینگ است، موفق به شکستن رکورد سریعترین سدان چهاردر در پیست لاگونا سکا شده و با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۶.۵۵ ثانیه در این پیست، جگوار XE SV Project 8 را با اختلافی در حدود یک ثانیه مغلوب کرده است. این در حالی است که جگوار در حال حاضر رکورد سریعترین سدان نوربرگرینگ را در اختیار دارد.
اما از همان ابتدا که بحث تایم زنی مدل S در نوربرگرینگ مطرح شد، رود اند ترک ادعا کرد در تقویم این پیست هیچ زمان خالی برای اختصاص به تسلا وجود ندارد؛ اما همین وبسایت در گزارش جدیدی از قول منابع محلی گفته است نوربرگرینگ یک پنجرهٔ زمانی ۳۰ دقیقهای اختصاصی را در روز ۲۱ سپتامبر برای تسلا باز کرده است. در همین حال، وبسایت آلمانی اتو موتور اسپرت هم همین تاریخ را تأیید کرده و ماسک نیز در توئیتی گفته است هفتهٔ آینده مدل S تلاش خواهد کرد در جهنم سبز پورشه تایکان را مغلوب کند. البته ممکن است این شرکت در ۱۸ سپتامبر هم در این پیست اقدام به تایم زنی تمرینی کند اما این حضور احتمالاً خصوصی نخواهد بود.
با این اوصاف مطمئناً تایم زنی تسلا در نوربرگرینگ جدیتر از چیزی است که در ابتدا تصور میشد و این خودروساز آمریکایی عزم خود را جزم کرده که پشت تایکان را در جهنم سبز به خاک بمالد اما مغلوب کردن پورشه در خانهاش برای تسلا چالش بسیار بزرگی خواهد بود زیرا سازندهٔ آلمانی بهگونهای سدان الکتریکی خود را توسعه داده که تا حد امکان در نوربرگرینگ سریع باشد؛ بنابراین تنها کاری که میتوانیم انجام دهیم این است که تا ۲۱ سپتامبر صبر کنیم و ببینیم آیا تسلا مدل S میتواند بر پورشه تایکان غلبه کند یا نه.
ایمان
۲۲ شهریور ۱۳۹۸طرفدار کدام ماشین هستید ؟؟؟؟
پورشه تایکان : لایک ????
تسلا مدل S : دیسلایک ????
محمد
۲۲ شهریور ۱۳۹۸ایشالا که تسلا رکورد رو میزنه تا پورشه هم به رکورد تسلا حمله کنه و رقابت برای پیشرفت ادامه دار باشه،
اما
دوستان نمونه هایی از شکست رقبا در رکوردزنی بعد از شاخ و شانه کشیدن رو میشه معرفی کنید؟
خودروهای ناکام در عمل…؟
mohammad
۲۲ شهریور ۱۳۹۸خیلی با ایلان ماسک حال میکنم دمش گرم اون از صنعت هوافضا که با شرکت اسپیس ایکس متحول کرد اینم از صنعت خودروسازی که با شرکت تسلا اونو دگرگون کرد …
Me
۲۲ شهریور ۱۳۹۸پسرررر این ایلان ماسک از محمود خودمونم شاختره
Behrouz. anzali
۲۲ شهریور ۱۳۹۸این یه مدل معمولی نیست ولی شاید به تایکان غلبه کنه باید ببینیم چی پیش میاد . همین که با هم رقابت میکنن ماشینها. ادم به وجد میاد.
کورش
۲۲ شهریور ۱۳۹۸همین رقابت باعث پیشرفت روزافزون تکنولوژی خودرو سازی تو دنیا و عقب افتادن بیش از پیش خودرو سازی تو ایرانه البته اگه بشه اسمشو خودرو سازی گذاشت
مهدی
۲۲ شهریور ۱۳۹۸خودرو بازی ایران
OMID
۲۲ شهریور ۱۳۹۸با امید پیروزی ?
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۲ شهریور ۱۳۹۸انتظاری هم از تسلا نیست که با خودروی سال ۲۰۱۲ ماشین سال ۲۰۱۹ پورشه رو شکست بده.
همین که بتونه یک رکورد خوب به جا بذاره واسه شروع ایده آل به نظر میرسه
ahmad m
۲۲ شهریور ۱۳۹۸خودروی سال 2012 نیست مجید جان ، قوای محرکه جدید تسلا روش سوار شده که قراره از سال آینده تو خودروهای تسلا استفاده بشه
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۲ شهریور ۱۳۹۸رفیق اینو که تو متن مقاله هم نوشته
هر چی هست بیس ماشین مال سال ۲۰۱۲ست.
یه سری چیزایی که اتفاقا خیلی هم مهم هستند رو با یک آپدیت موتوری نمیشه درست کرد. وگرنه هیچ خودروی نیاز به تغییر نسل نداشت و فراری هنوز همون F40 رو تولید می کرد
ahmad m
۲۲ شهریور ۱۳۹۸حرفت کاملا صحیح ، ولی مهمترین فاکتور تو رکوردزنی پیست واسه یه خودرو الکتریکی قوای محرکشه که تسلا قوای محرکه خودروهای 2020 خودش رو گذاشته رو این ماشین ، تازه تغییراتی تو بدنه خودرو هم داشته ، یه آپدیت موتوری ساده نیست ، البته شخصا احترام زیادی رو واسه برند تسلا قائلم و بیصبرانه منتظر شنیدن رکوردش تو جهنم سبز هستم
Amir.ferrari
۲۲ شهریور ۱۳۹۸هر وقت کونیگ زگ توانست رکورد بوگاتی رو بزند تسلا هم خواهد توانست رکورد پورشه را بزند،من برم بخوابم هر وقت زدن بیدارم کنید…
MAHDI
۲۲ شهریور ۱۳۹۸من رفتم زمان گیری تسلا در پیست لاگوناسکا رو دیدم.آدم کلا از زندگی ناامید میشه خخخخخ آخه این چه صداییه که تسلا داره. بخدا اونجا هم گفتم که یه هاچبک 200 اسب بخاری زمان گیریش تو پیست خیلی خیلی جذاب تر از اون زمان گیری تسلا بود. خداروشکر پورشه تایکان اگه صدای جذاب یه موتور بنزینی رو نداره حداقل ساکته اما تسلا اونجا یه صدای خیلی زننده ای داشت که آدم بیشتر متنفر میشه از الکتریکی ها!!!!!
امیر
۲۲ شهریور ۱۳۹۸دوست عزیز از شما بعیده دیگه!!
اون صدای تسلا مربوط به همون نسخه پیست بود و در مدل های معمولی همچین صدایی به گوشی نمیرسه
میتونی یه سرچی بزنی و انواع تست درایو ها و مسابقات درگ تسلارو ببینی ک هیچ صدایی نمیده
من خودم خوشم نمیاد از الکتریکی اما اینکه بیخودی و با تعصب تخزیب کنی ، بی انصافیه خدایی
Elmiraj
۲۲ شهریور ۱۳۹۸سیستم قوای محرکه Plaid کوچک شده همان موتور هایی که در رودستر جدید بکار رفته ، این سیستم سال آینده در مدل S و X بکار میره و با نام +P100D به بازار میاد ، و در واقع پیش نمایشی خواهند بود از نسل جدید مدل S و X که با همین قوای محرکه در سال ۲۰۲۱ یا شایدم ۲۰۲۲ که به کلی تغییر نسل خواهند داد و جالبتر این که ۷۵۰ کیلومتر حداقل بُردی خواهد بود که نسل جدید مدل S و X خواهند داشت…!!!
.
.
به هر حال امروز ۱۳ سپتامبره و ۲۱ میشه شنبه آینده ، مطمئنا Model S از پس تایم ۷:۴۲ تایکان برمیاد اونم وقتی Nico Rosberg پشت فرمانش نشسته………..
soroosh
۲۳ شهریور ۱۳۹۸دوستان عزیز . داداش های گلم لطفا لطفا خواهش میکنم از کلکل های الکی پرهیز کنید .
من کامنت کم میذارم ولی چندین ساله عضو پدال هستم. شاید منو نشناسید. خداوکیلی ی مدته اصلا دوس ندارم بیام تو پدال بخاطر این جروبحث های الکی . دو سه سال پیش بیشتر بخاطر خوندن کامنتها میومدم تو پدال . افسوس که جو عوض شده . من تو فوتبال طرفدار بارسا هستم . از زمانی که مریخی تو بارسا بود بازیهاش رو نگا میکنم ولی هیچ دلیلی نمیبینم که با دیگران بخاطر رئال و بارسا جر و بحث کنم. از بازی بارسا و مسی لذت میبرم و برام مهم نیست یکی بیاد بگه کریس تو دنیا اول هست و مسی هیچی حالیش نیست. از تک تک دوستان خواهش میکنم دست به دست هم بدیم و جو رو عوض کنیم. اگه کلکل میکنید حداقل منطقی و بدور از تعصب باشه که دو نفر مثل من ی چیز مفید یاد بگیریم