این مطلب را با گفتن این نکته شروع میکنیم که بسیاری از افراد از جمله برخی کارکنان تسلا محصولات این شرکت با به عنوان خودروهای لوکس در نظر نمیگیرند اما بحث ما چیزی دیگری است.
تسلا خودروهای خود را پریمیوم مینامد زیرا آنها گرانتر از اکثر خودروهای بازار بوده و البته مرغوبتر از اکثر محصولات غیر لوکس و رده میانی میباشند. با این وجود وبسایتهای خودرویی محصولات تسلا را در دسته خودروهای لوکس قرار میدهند.
علیرغم اینکه خودروهای تسلا به اندازه محصولات لوکس آلمانی جذاب نیستند اما این خودروساز کاملاً خبرساز ظاهر شده است. در واقع تسلا توانسته آئودی را به عنوان چهارمین لوکس ساز بازار آمریکا پشت سر بگذارد. اگرچه تسلا هنوز پشت سر سه لوکس ساز تاپ در بازار آمریکا قرار دارد اما فاصله این برند با شرکتهای موردبحث زیاد نبوده و میتواند آنها را نیز شکست دهد.
تسلا در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰۰,۵۰۰ دستگاه خودرو در آمریکا فروخته درحالیکه فروش آئودی در مدت مشابه حدود ۱۸۳,۶۰۰ دستگاه بوده است. ارباب حلقهها در سال ۲۰۱۹ حدود ۵۰ هزار دستگاه خودروی بیشتری نسبت به تسلا در آمریکا فروخته بود.
اما سه لوکس ساز برتر سال ۲۰۲۰ در آمریکا عبارتاند از ب ام و، لکسس و مرسدس بنز. بر پایه گزارشهای منتشر شده، میزان فروش ۵ برند لوکس در آمریکا در سال ۲۰۲۰ به ترتیب زیر بوده است:
- ب ام و: فروش ۲۸۷,۲۵۹ دستگاه
- لکسس: فروش ۲۷۱,۳۸۴ دستگاه
- مرسدس بنز: فروش ۲۶۵,۶۰۰ دستگاه
- تسلا: فروش ۲۰۰,۵۶۱ دستگاه
- آئودی: فروش ۱۸۳,۵۹۴ دستگاه
البته باید به اینکه اشاره کرد فروش مرسدس بنز شامل مدلهای اسپرینتر و متریس نبوده است.
اتوموتیونیوز میگوید این حقیقت که فروش تسلا تنها حدود ۶۵ هزار دستگاه با مرسدس بنز اختلاف دارد بسیار حائز اهمیت است. این اتفاق در حالی رخ داده که تسلا فقط به فروش خودروهای الکتریکی میپردازد. دیگر شرکتهای حاضر در این لیست خودروهای درونسوز را نیز به فروش میرسانند.
یکی از تحلیلگران اتوتریدر میگوید:
تسلا اولین شرکتی است که محصولات تمام الکتریکی را تولید کرد. این شرکت واقعاً تنها بازیگر این بخش بوده است. خلاقیت و تکنولوژی به همراه رضایت مشتری یک ترکیب برنده برای تسلاست.
اینکه تسلا را یک لوکس ساز بدانیم یا نه مسئله اصلی نیست. واقعیت این است که تسلای نسبتاً جوان توانسته لوکس سازانی با قدمت بسیار بیشتر را به چالش بکشد.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۹برای همینه که میگم پس از حدود ۱۰۰ سال از تاریخ خودروسازی انبوه میگذره و تسلا داره یه تَحَول اساسی به این صنعت میده و متحولش میکنه !
اصلاً از تسلا خوشم نمیاد و رقبا را به این شرکت ترجیح میدهم !
اما باریکلا داره که با قیمت بالا توانسته لاکچریهای قدمتدار را به چالش بکشه و خب هر سال داره به تعداد برقیهای شرکتهای رقیب اضافه میشه که تسلا عملاً میره به جنگ برقیهای رقیب و نه بنزینیهای امروزی !
ارسلان
۲۸ بهمن ۱۳۹۹تسلا چیزی نداره که بخاد باهاش تحولی در دنیای خودرو بده و این حرف خنده داره / چیزی که باعث شده مردم به سمت تسلا کشیده بشن و بقیه شرکتا هم شروع کنن الکتریکی شدن در پایین برات خواهم گفت
1-پرداخت مالیات سالانه کربن و هزینه بنزین برای صاحبان خودرو و همچنین استفاده مجانی از ایستگاه های شارژ برای خریدران تسلا یعنی سواری بدون هزینه باعث کشش مردم به استفاده از تسلا در ابتدا شد که البته تسلا با جای پا باز کردنش داره کم کم این امکان رو حذف میکنه هزینه ی این ایستگاه ها هم از سودش تامین میشه که حتی 0.01 درصد از سودش هم نمیشه ولی باعث افزایش فروش در ابتدای کار خواهد شد
2-دلیل سودآوری و افزایش سهام تسلا هم فروش اعتبار گازهای گلخانهای توسط تسلا به شرکتهای رقیب هس در امریکا قانونی هست که میگه اگه شرکتی نتونه استاندارد الایندگی رو پاس کنه باید اعتبارات تنظیمی را از یک خودروساز دیگر خریداری کنه با توجه به اینکه تسلا فقط خودروهای برقی میفروشه هر ساله اعتبارات تنظیمی زیادی برایش باقی میمونه سپس این اعتبارات با سود ۱۰۰ درصدی به خودروسازان رقیب فروخته میشوند.
خودروسازای دیگه هم زورشون میاد پول بدن به تسلا برای همین به سمت برقی شدن کشیده شدن نه اینکه تسلا بخاد تحول ایجاد کنه در واقع همش جنگ پوله و نه یه انقلاب صنعتی جدید/ با برقی شدن شرکت های رقیب دیگه این پول باد اورده به تسلا سرازیر نمیشه و باعث سقوط سهام تسلا میشه برای همین ایلان ماسک احساس خطر کرده و داره این سود روی بازار های دیگه سرمایه گذاری میکنه که پرسود ترین بازار هم فعلا ارز دیجیتال هست و 1 میلیارد دلار بیت کوین خریده طبق تحلیل ها تا سال 2035 هر بیت به 400 هزار دلار خواهد رسید ایلان ماسک چیزی جز یک تاجر نیست ولی بعضیا ازش بت ساختن و این منو یاده زمان های قدیم میندازه که مردم بخاطر درک ناچیز و نادانی خودشون از طبیعت مثلا خورشید بت میساختن و موقع خورشید گرفتگی دختران باکرده رو سر میبریدن تا خورشید خشمم بخوابه و دوباره بتابه اما بعدها علم باعث شناخت روی دنیای اطراف شد کسایی هم که این چیزا که گفتم نمیدونن برای همین به بت سازی از تسلا و ماسک کشیده میشن و در سایت پدال هم اینجور ادما به وفور پیدا میشن و دیدنش حاله ادم رو بد میکنه احساس زندگی در یک جامعه بَدَوی رو به ادم منتقل میکنه
سورنا
۲۸ بهمن ۱۳۹۹همین که میگی تسلا چیزی نداره و همش زدی تو حاشیه تا بخوای ثابت کنی چیزی نداره خودش کافیه تا بقیه حرفات
چیزی نداره این همه شرکت حتی کل فولکس و بنز و … تازه دارن باهاش رقابت رو جدی تر میکنن
حتی یه سرچ نکردی و هرچی شنیدی و خوندیو اومدی تکرار کردی یه سرچ میکردی میدیدی اون خرید بیت کوین توسط تسلا هم خبرش فیک بود
شبیه این NAVID۰۰۹۸ حرف میزنی میگه :
“اینکه تسلا با سختافزارها و نرمافزارهایی بازی میکنه که یه بچه هم میتونه با نصب در موبایلش انجام بده”
فقد من موندم چرا این همه خودروساز با این همه قدمت نمیتونن کار اون “بچه” به قول ایشون رو انجام بدن : )
یاد دوران معرفی آیفون افتادم که همه شرکت ها مخصوصا مایکروسافت و … اپلو مسخره میکردن اما حتی نوکیا هم بازیو باخت به اپل
در آینده تسلا هم همون اپل میشه تو بازار خودرو : )
.ارسلان
۲۸ بهمن ۱۳۹۹یعنی وقتی کم میارید چیزی جز سفسطه و مغلطه ندارید برای ارائه دادن جامعه بدوی که میگفتم منظورم این بود : )
یعنی عاشق این جمله ات شدم —–>
“” همین که میگی تسلا چیزی نداره
و همش زدی تو حاشیه تا بخوای ثابت کنی چیزی نداره
خودش کافیه تا بقیه حرفات چیزی نداره””
چیزی نداره و چیزی نداره و چیزی نداره …. الی اخر XD خداییش حقیقت چقد فشار میاره به بعضیا که به پت پت میفوتن
خب الان من اب پاکی رو میریزم روی دستات حرفات که همه سفسطه و مغلطه بود بجز این جمله “” خبر بیت کوین تسلا جعلی بود “” خب من لینک بهت میدم از خبرگزاری دولتی دویچه وله آلمان که ماسک گفتوگویی با پلتفرم صوتی کلابهاوس همه چی رو که باید بشنوی گفته
https://www.dw.com/fa-ir/تحول-بزرگ-در-بازار-بیتکوین-خرید-۱۵-میلیارد-دلاری-تسلا/a-56503449
همین دروغ پراکنی برا دفاع از بت ت تسلا ثابت کرد بقیه حرفات هیچ ارزشی نداره … تعطیلی مدارس هم معضلی شده XD
arssalan
۲۸ بهمن ۱۳۹۹یعنی وقتی کم میارید چیزی جز سفسطه و مغلطه ندارید برای ارائه دادن جامعه بدوی که میگفتم منظورم این بود : )
یعنی عاشق این جمله ات شدم —–>
“” همین که میگی تسلا چیزی نداره
و همش زدی تو حاشیه تا بخوای ثابت کنی چیزی نداره
خودش کافیه تا بقیه حرفات چیزی نداره””
چیزی نداره و چیزی نداره و چیزی نداره …. الی اخر XD خداییش حقیقت چقد فشار میاره به بعضیا که به پت پت میفوتن
خب الان من اب پاکی رو میریزم روی دستات حرفات که همه سفسطه و مغلطه بود بجز این جمله “” خبر بیت کوین تسلا جعلی بود “” خب من لینک بهت میدم از خبرگزاری دولتی دویچه وله آلمان که ماسک گفتوگویی با پلتفرم صوتی کلابهاوس همه چی رو که باید بشنوی گفته
لینک برات گذاشتم ولی با لینک گذاری کامنت رفت توی حالت در انتظار تایید حالا تایید شد خودت میبینی ولی اگه عجله داری فقط توی گوگل بزن خرید بیت کوین توسط تسلا اولین سایت دویچه وله هس که مصاحبه خوده ماسک با صوتی کلابهاوس همه چی گفته .. حالا شما کاسه داغتر از اش میشی بشو ولی حقیقت تغییر نمیکنه : )
همین دروغ پراکنی برا دفاع از بت ت تسلا ثابت کرد بقیه حرفات هیچ ارزشی نداره … تعطیلی مدارس هم معضلی شده XD
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۹آقا سورنا
اون بچه گفتن من ، کنایهای بود به کاربری که شما اسمش را نیاوردی !
قضیه موبایل فقط مثالی هست برای درک راحت ماجرا ، اما دنیای خودرو خیلی خیلی متفاوت هست با دنیای موبایل و دیجیتال !
ایلان ماسک تاجر هست و بحثش با صنعتگران و نوآوران متفاوت هست و خوب میدونه چطور شو راه بندازه و خوب میدونه که چطور میشه یه شرکت را مدریت کرد و از دوران گذر به نحو خودش سود ببرد !
Elmiraj
۲۸ بهمن ۱۳۹۹علاوه بر دیگران خودتم فهمیدی که…..گفتی
الان میگی کنایه بود…
.
چون درکی از زیر ساخت نرم افزاری خودرو نداری ، فکر کردی چند اپ سرگرمی تسلا تمام توان نرم افزاری تسلا هست .
برقیه جارو برقی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ارسلان
فقط یک جمله میتونم بهت بگم سالاری سالاررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
واقعا حرف حق رو زدی
و من همیشه گفتم ایلان ماسک یک تا جر پول پرسته که مردم ازش بت ساختن
پدر خودرو سازی جهان
۲۸ بهمن ۱۳۹۹شما به یه نمایشگر و با یه فرمون میگید لوکس؟
تسلا فقط تکنولوژی داره ولی کیفیت نداره
کابینش هم زیادی ساده است
[AMIN_TROFEO]
۲۸ بهمن ۱۳۹۹کیفیت کابین تسلا به گرد بنز هم نمیرسه
اونوقت اسمشو میزارن لوکس!
خدایا خودت به راه راست هدایتشون کن
?♂️?♂️?♂️
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۹امین آقا
اسمش را لوکس نگذاشتهاند !
داخل مقاله هم گفته شده که قیمتش در سطح لوکسها هست که زنگ خطری هست برای لوکسها که بدون چرم چوب و آپشن خاصی و فقط با داشتن یه تکنولوژی برق ، جهان داره به این سمت کشیده میشه و شده که باید زود دست به کار شد !
مِلاک انتخاب خودرویی در دوران جدید دیگه ختم به آپشن چوب چرم آلومینیوم نیست ، بلکه داره به تمام دیجیتال شدن با آلودگی صفر و مواد تجدیدپذیر طبیعتدوست ختم میشه !!!
البته امیدوارم هیدروژن جایگزین برق بشه که تامینش راحتتر و پاکتر تمام میشه !
محمد حسین
۲۸ بهمن ۱۳۹۹چرا تأمین هیدروژن راحت تر و پاک تر هست ؟
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۹چون تمام هستی از هیدروژن ساخته شده و فقط تبدیل کردنش به سوخت نیاز به برق داره ولی نه به اندازهای که صرف انرژی میشه تا برق برای برقیها تولید بشه !
تخصصش و اطلاع دقیقی ندارم که مفصل توضیحش دهم و اطلاعاتم در حد یه مصرفکننده هست ولی اگر یه سرچ بکنید ، به صورت تخصصی و طولانی توضیح داده شده که هیدروژن فرایند ارزانتر و به صرفهتری نسبت به تولید برق داره که پاکتر هم میباشد !
Travelforever
۲۹ بهمن ۱۳۹۹برق را میتوان از سلول خورشیدی، سد سازی و باد تهیه کرد بصورت کاملا تمیز
که سلول خورشیدی از همه راه ها اسون تره و دارن رو موادی کار میکنن که سلول خورشیدی ساختش ارزون تموم بشه
تنها مشکل برق ذخیره اونه که هیدروژن راحت تره ذخیرش ولی همون هیدرژن هم خطرناکه
در عوض تولید هیدرژن سخت تره و معمولا از گاز طبیعی و مشتقات نفت بدست میاد، که منبع محدودیه
در جمع بندی
تولید: برق بهتر با اختلاف
ذخیره: هیدرژن بهتر با کمی اختلاف
زمان شارژ و امکان احداث واحد هیدرژن یا برق بین راهی: هیدرژن بهتر
که به نظرم برق میتونه مشکل ذخیره رو حل کنه و پیروز میدانه
(JONATHAN (TESLA
۲۸ بهمن ۱۳۹۹اینکه یه خودرو ساز لوکس حساب بشه یا نه
چرم و چوب فیبرکربن کابین مشخص نمیکنه
بازه قیمتی و کلاسی که در اون حضور داره
مشخص میکنه
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۹بازهی قیمتی را که همه میدانند ، تسلا بخاطر گرون در آمدن باتریها و متعلقاتش باید فرگیر بشه تا ارزان بشه !
اما ، میشه بفرمایید مِلاک لوکسگرایی اگر چرم چوب فیبرکربن و برند شرکتها نیست ، پس چیه ؟؟؟!
هر چیزی قیمت و جایگاه خودش را داره !
مثلاً فراری GTO که حدود ۵۰ میلیون دلار و بیشتر قیمت داره ، یعنی لوکس و لاکچری به حساب میاد !!!
هر چیزی یه نمادی داره ، و نماد لوکس بودن در جهان ابتدا برند اون شرکت به همراه اصالت ساخت و سپس متریالها و آپشنهای اون هست که سطح لوکس بودنش را تائین میکنه !
(((( خود مقاله هم گفته ، تسلا فقط در بحث قیمتی همردهی لوکسها به حساب میاد و خود شرکت تسلا ، مدل S را لوکس مینامد و نه بازار جهانی !!! )))) .
Elmiraj
۲۸ بهمن ۱۳۹۹پک باتری ۱۰۰ کیلوواتی model S/X نهایتا ۲۰ هزار دلار خرج رودست تسلا میزاره…اما :
لوکس تسلا تکنولوژی ها و آپشن های منحصر به فردش هست و فرسنگ ها با بقیه فرق داره….
تسلا لوکس بودن را با درهم آمیختن کامپیوتر در تک تک اجزای ماشین معنی می کنه که بقیه تازه یکی یکی دارن میفهمن که بله…آینده همینه ولی ما دیر به آن پی بردیم .
.
وگرنه چوب و چرم و فیبرکربن را بچه تیونر ها هم بلدن به ماشین اضافه کنند…
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۹پس چرا بچه تیونرها این چوب چرم را اضافه نمیکنند !!!
ایلان ماسک تا چند سال پیش داشت ورشکسته میکرد و خودش هم اعلام کرد که اگر تعداد فروش خودروهایش بالا نمیرفت و ریسک تولید مدل ارزانتر را به جون نمیخرید ، احتمالاً امروز تسلایی وجود نداشت !
به گفتهی شما یعنی تسلا S زیر ۵۰هزار دلار در میاد و ۱۰۰ هزار دلارش سود خالص هست که خودتان هم میدانید چنین نیست و خندهداره !!!
اینکه تسلا با سختافزارها و نرمافزارهایی بازی میکنه که یه بچه هم میتونه با نصب در موبایلش انجام بده ، هنر نیست ، لوکس یعنی بازی با چرم و چوب و به وجود آمدن یه اثر هنری که تا سالها رنگ تازگی داره !
ونه اینکه هرسال با یک آبدیت کامپیوتری مثلاً صدای بوق را به صدای اُردک در بیاری یا رقص نور راه بندازی یا مدل باز و بسته شدن درها را عوض کنی ، اینها کار کامپیوتر و برنامهریزیای هست که برنامهنویسان کامپیوتری انجامش میدهند و به قول معروف مد هست !
اما چرم و چوب و… از زمان پیدایش انسان نماد لوکس و هنرمندی بوده !
میشه بفرمایید نماد لوکس بودن تسلا در کجایش خوابیده که پس از سالها که میگذره از دیدنش لذت ببریم و اصالتش را زیر سوال نبریم !
تسلا مثل کامپیوترهای قدیمی گُنده و نماده تکنولوژی زمانهی جدید هست که سعی میکنه با سخت افزارها و نرمافزارها هرسال داره پیشرفت کنه و میخواد به لبتاپ تبدیل بشه که هنوز جا داره !!!
یه زمانی فقط ماکروسافت کامپیوتر میساخت و امروزه از چین گرفته تا اروپا و برزیل و… کامپیوتر ساز شدهاند ، تسلا هم همینطوره مثل ماکروسافت شروع کرده ولی در آینده اپل ایسوز لِنُوو اِچپی و… میآیند و… .!
Farzad
۲۸ بهمن ۱۳۹۹به نظر من هیچ برندی ب اندازه تسلا از پلاستیک در محصولاتش استفاده نمیکنه ، و واقعا قیمت هاش الکی انقدر گرون هستن .
Elmiraj
۲۸ بهمن ۱۳۹۹بچه تیونر ها تا اینجای کار هزاران تسلا را به چوب و چرم و فیبرکربن مزین کردن و از این اینتریور ساده بهترین طرح ها را درآوردن..
(( پیشنهاد میدم فن پیج های تسلا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنی و کارها شونو ببینی…))
.
اگر در هم تنیدن نرم افزار در سخت افزار ماشین به اندازه بازی بچه ها ساده و بی ارزش بود ، فولکس واگن و مرسدس بنز که سالهاست راه تسلا را در پیش گرفتن برای یک باگ نرم افزاری هزاران دستگاه از ماشین هاشونو به نمایندگی فراخوان نمیکردن…!!!
یا نکنه یادت رفته که رئیس فولکس واگن علنا گفت که ما حداقل ۱۰ سال در زمینه نرم افزاری عقب تر از تسلا هستیم…
(JONATHAN (TESLA
۲۸ بهمن ۱۳۹۹لطفا شروع نکنید به داستان سرایی
دو نوع لوکس داریم
1 حسی که شما میگیری از خودرو که این نسبت به هرکس متفاوت هست
2 بازه قیمتی که اون خودرو درش حضور داره
محصولات تسلا با توجه به بازه قیمتی که درش حضور دارن خودروی لوکس حساب میشن
چیزی هم که باعث بالا بودن قیمت خودررو های تسلا میشه .
تکنولوژی ها و اپشن هایی هست که به مشتری میده
همچنین باید بگم کابین های تسلا رو به خاطر سادگی با بی کیفیتی اشتباه نگیرید
در کابین تسلا مدل سه از متریال بسیار مناسبی استفاده شده که با توجه به هم رده های خودش
با کیفیت تر نباشه کم تر نیست کیفیتش
هرچند که شما ایرادات منتاژی رو با کیفیت قطعات اشتباه میگیرید
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۹به شخصه از دوستداران مهندس فرهاد کاشانی هستم و از قدیم دوستشان داشتم و دارم ، از زمانی که برخی از مقالات مجلهی ماشین را هم تهیه میکردند !
اخیراً یه تسلا S کارکرده خریدهاند که یه گزارش ازَش گذاشته بودند که با حدود ۵۵هزار دلار این خودرو را خریدند و حدود ۱۰۰هزار دلار افت قیمت خورده بود و میگفتند یکی از مزایایش شتابیه که باهش میشه بوگاتی چند میلیون دلاری را شکست داد یا سواری بیصداش که جالب به نظر میرسید !
امیدوارم بازار خودروهای برقی و هیدروژنی پررونقتر بشه تا شاهد پاکی آسمانها باشیم !
باور کنید آلودگی هوا بیشتر از کرونا نفس میبرونه اما کرونا هنوز عادت نشده ولی آلودگی عادت شده انگاری که در شهرها میخوریمش و خودمان را به مرگ تدریجی و سکتهزدنها نزدیک میکنیم !
برقیه جارو برقی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹خودرو های تسلا متمایزه
اماااا ائودی خود تمایزه اصلا تمایز از ائودی گرفته شده
اره واقعا کابین تسلا ………………………
یا مردم برعکس هستند یا من
پرهام و رهام
۲۸ بهمن ۱۳۹۹انصافاً بنز کابینش خیلی لوکس تره
mahan
۲۸ بهمن ۱۳۹۹من که حاظر نیستم سوار خودروی گیمینگ باشه.تجربه ای که از لوکس ساز ها داشتم به این نتیجه رسیدم که معجزه چوب و چرم سال ها باقی میمونه ولی حالا دیجیتال هارو ببینید همین ماشین های 2007 رو ببینید متوجه میشید چه قدر دموده شده ولی الان برید یک رنجروور کلاسیک قدیمی یا بنز و بی ام و ببینید به راستی تعریف لوکس رو ایفا می کنند.شما اصلا تسلا با مانیتور 55 اینج بگیرید من به بنز کلاس SLC SLC450 | 1975 ترجیحش نمیدم
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۹آقا ماهان
دقیقاً با شما موافقم
آی حالم بد میشه وقتی میبینم همه دارند لندکروزاشون را به مانیتور تسلایی و صفحه کیلومتر دیجیتالی ارتقاء میدهند !
هم اصالت محصول را خراب میکنند و هم پس از مدتی دلزده میشوند اما مثل اینکه در بازار چون تَبِ تند فیسلیفت راه افتاده و خریدوفروش میشه ، مُد شده و مطمئناً در آینده لندکروزهایی که استاندارد هستند ارزششان بیشتر از فیسلیفت شدهها میشه و کلاً خودروها رو کردن شتر گاو پلنگ !!!
تسلا جزء مانیتور ۵۰۰ اینج و اپلیکیشنهای موبایلی چی داره که بخواهد لوکس باشد و ماندگار ، جزء قیمت بالا در نمونهی صفر کیلومتر که پس از دو سال کارکرد ، حدود بیش از ۵۰٪ از ارزشش را از دست میده و از ۱۴۰ هزار دلار به ۵۰ هزار دلار میرسه در حالی که این رویه برای بنز و bmw حدود ۵ سال زمان میبره تا اُفت قیمتشان به تسلای S برسه !!!
Benz
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ولی دم اونایی گرم که ماشینای خودشونو الکی فیس نمیکنن
mahan
۲۸ بهمن ۱۳۹۹عزیزمی بنز جان …
mahan
۲۸ بهمن ۱۳۹۹بله نوید جان هم عقیده هستم.5نفر از دوستان لندکروز رو فیس لیفت کردن پیش دوستان معروف هم بردند که مدعی هستند اسم نمیبرم.ولی من وقتی صبح لندکروز 2013 سپربلندم رو میبینم لذت میبرم و باهاش حرف میزنم.نمیدونم بنظر من که الان ماهایی که فیس لیفت نکردیم خاصتر شدیم هههههه.بعدش اول که مانیتور نه ساعتش درست کار میکنه و نه کیفیت داره حالا بگذریم از تجربه افرود بگم که یسریاشون دیگه باما نمیتونند افرود بیاند اینقدر جینگیلک نصب کردند ادم یاد مینی بوس های هندی میفته!یسریاشون هم باور کنید لندکروزی که کیپه الان به صدا درومده و بعضیاشون صندلی صدا میده حتی چه برسه تعلیق!بنظرم لندکروز مثل اقای جورج کلونی میمونه ساده و شیک و باوقار و همچنین خوش اندام .یک هیکل عضلانی زیر کت و شلوار نه مثل منوچهر شوگربابا!
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۹آقا ماهان
مگه لندکروزر VXR مدل ۲۰۱۳ وارد ایران شده ؟!
اگر اشتباه نکنم فقط سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ مدلهای ۸سیلندر اتاق ۲۰۰ وارد شدند و بقیه تماماً GXR هستند !
البته این را گفتم ، چون کمی متعجب شدم و قبلاً فرموده بودید ، لندکروزتون ۸سیلندر هست !
بله ، درسته ، واقعاً لندکروزر استاندارد و بدون فیسلیفت زیباتره .
mahan
۲۹ بهمن ۱۳۹۹بله هست تعداد کم!یکسری برای مزایده سپاه و سفارت خانه ها بود ولی این شخصا از عمان وارد شده بود مال یک ورزشکار بود از میلاد موتور خریده بودم.به این لندکروز ها اصطلاحا تو ایران میگند لندکروز لکسوسی .موتورشون با lx570 یکیه
حمید رضایی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹خودرو های هیبریدی رو بیشتر میپسندم.
پلاگین هیبرید هم باشه چه بهتر
البته چون شاید در ایران هیچگونه زیرساختی برای خودرو برقی نداریم، من اینطوری فکر می کنم
Elmiraj
۲۸ بهمن ۱۳۹۹یعنی سال ۲۰۲۰ دقیقاً ۴۰ درصد فروش تسلا در آمریکا بوده….
اگر همین درصد را امسال هم حفظ کنه و طبق اکثر پیشبینی ها به فروش ۹۰۰ هزار دستگاهی برسه (که می رسه ) بالای ۳۵۰ هزار آن در آمریکا خواهد بود .
یعنی ۲۰۲۱ هم نرسه ۲۰۲۲ بقیه باید برای دوم شدن تلاش کنند…
MahyarMAR
۲۸ بهمن ۱۳۹۹چرا الکی زور میزنی فقطشما ها تسلایی ها دو تا هستین یه جور میگین فن ایلان ماسک انگار چی شده تکنولوژی خودرو یعنی از 3 سیلندر 600 اسب بخار (جمرا) این تکنولوژی هایی که ایلان ماسک اورده برا لوکس از سونی و مایکروسایفت و اپل…….. هست که تو مدل جدید تسلا همون فرغون برقی پرو مکس 12 ( اشاره به اپل ) که فرمونش نصفه بود گفت نمایشگرش مانند پی اس 5 است اینکه با کنسول مقایسه میشه تو اگه عشق ماشین هستی نه برای صدا سیلندر برا روندن همین تسلا به زودی خودران میشه وسیله ای برای رسیدن از نقطه a به نقطه b اگه هم حتی عشق روندن داری بدون داری راه اشتباه میری اگه هم نه نباید حتی تو پدال باشی درضمن اینم بدون هود ایلان ماسک فقط کمی از تکنولوژی باتری و ….. بدونه چون سیاست مداره و تاجر هست اونا که اینو میسازن طراح ها و پشت پرده هستند درکل از تسلا حمایت نکنین الان هم میدونم دیس لایک میخورم و اونا تویی شاید هم دستکاری کنی ولی بچه های عشق صدا و بنزین چه ژاپنی چه امریکا ایتالیا فرانسه سوئد پشتم هستن ممنونم از حمایت هاشون
Ramin
۲۸ بهمن ۱۳۹۹” اینکه تسلا را لوکس ساز بدانیم یا نه مسئله اصلی نیست. واقعیت این است که تسلا
نسبتا جوان توانسته است لوکس سازان با سن بسیار بیشتر را به چالش بکشد. ”
این جمله کل اعتبار تسلا رو تامین میکنه.
2 تا نکته مهم
نکته اول = شما جوانان که کامنت گذاشتین واقعا با خودتون چی فکر میکنید؟؟ میگید تسلا بی کیفیت شده لوکس. شما پشت تسلا نشتسی؟؟؟
جالب طرف پشت تسلا نشسته میگه بی کیفت. به اون دوستمون میگم هروقت با تسلا سلفی انداختی میتونی در مورد کیفیتش نظر بدی. ( نگفتم بشینی توش. گفتم سلفی بگیر)
نکته دوم = لوکس بدون این نیست که داخل ماشین طلا و الماس باشه.
اگه اونجوری باشه من داخل پراید طلا میزارم میشه لوکس. لوکس بدون معنی دیگه ای داره.
به عنوان حرف اخر.
هنر این نیست که داخل خودرو خود طلا و الماس بگذارید
هنر این است از هیچی طلا و الماس بسازی.
mahan
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ز غوغای جهان فارغ…
بله ما لوکس داریم مثل لینکن کانتیننتال مارک وی داریم مثل بنز اس تانک داریم مثل تویوتا سنچوری مثل جیپ گرند چروکی داریم مثل بی ام و سری 7 نسل اول
اینا ماندگارند خوب میای بازی با کلمان کنی پراید از طلای شما کدوم شاخص لوکس داره کشیده هست صندلی نرم داره موتور قوی داره اگه اینارو داشت بله لوکس بود
(در اخر ببخشید که یک تعداد نام بردم دوستان بیشتر از بنده میدونند زیاد هم هست .)ولی همین چندتا بسته
بهزاد
۲۸ بهمن ۱۳۹۹یک موضوعی در متن و کامنت های دوستان نهفته ست که بیانگر یکسری از اتفاقاتی که در آینده میوفته را بیان میکنه!
میگن تسلا لوکس نیست ولی در بازه ی قیمتی لوکس ها فعالیت میکنه و میانگین قیمت خودروهای فروخته شدش حدود 57 هزار دلاره و با متریالی که حتی با خودروهای زیر 30 هزار دلار به سختی رقابت میکنه اما نکته کجاست؟
فردا که خیلیم دور نیست سه گانه آلمانی و لوکس سازان دیگه مثل لکسوس و ولوو و جگوار و… مدلهای هم قیمت تسلا y و 3 بسازن با متریال بسیار بهتر و بدتر از همه هوندا و تویوتا و نیسان و vw خودروهایی 20 درصد ارزانتر و کیفیت بهتر تولید کنند چه اتفاقی رخ میده؟! خدا داند…
دوستانی که آمار چند صد درصدی افزایش فروش را مرجع موفقیت ادامه دار میدونن مطلع باشن در بازاری که رقیب کمی هست با کلی حمایت مالی و مالیاتی دولت ها این افزایش ها رخ داد و به عنوان اولین بازار رقابتی که در اروپا شاهدش بودیم تسلا در 2020 کاهش 12 درصدی فروش داشت و دلیلش ارائه ی چند مدل از رقبا بود و همین اتفاق در سایر بازارها هم رخ خواهد داد.
Elmiraj
۲۸ بهمن ۱۳۹۹سامسونگ و هواوی هم در گذر زمان از نظر تعداد فروش از اپل جلو زدن….
ولی مهندسی ، هماهنگی و عملکرد محصولات اپل کجا و بقیه کجا…
.
پیشنهاد میدم عملکرد و بازدهی model y را با ID.4 فولکس واگن مقایسه کنی…
(( در هنگام مقایسه یادت باشه که پلتفرم MEB فولکس ۳ سال جوانتر از پلتفرم سکوی سوم تسلا هست ))
بهزاد
۲۸ بهمن ۱۳۹۹Vw مدل id4 با باطری های مشابه و تریم های مختلف 10 الی 15 هزار دلار از تسلا مدل y ارزانتره و هر دو تقریبا به یک میزان طی مسافت دارند.
اگر تکنولوژی شما نمیبینید دلیلش اینه که رقبا اصلا نساختن که بخواهیم مقایسه کنیم و شما صبرت خیلی کمه و بدترین خبرها اینجاست که خبری از خرید نرم افزار و پلت فرم رقبا از تسلا نیست و یکی از پیش بینی ها همین مورد بود که باعث افزایش سهام شده بود.
اینجا با اطمینان عرض میکنم کمتر از ده سال دیگه اون چیزهایی که الان میگید و تکنولوژی به حساب میاد مثل یک شوخی میشه.
اگر شما مثل خیلی از کاربران با صغر سنی روبرو نیستید و حافظتون یاری کنه یک زمانی فقط لوکس سازان آلمانی abs , ebd و کنترل کشش و مانیتور و ره یاب و صندلی برقی و گیربکس 7 دنده اتومات و کروز کنترل و… داشتند اما الان همشون برای خودروها جزو آپشن های اولیه ست و هیچ شرکتی به خاطر نداشتن این ادوات یا دیر ساختنش برشکسته نشد.
دنیای گوشی را با صنعت خودرو قیاس نکنید و در زمان مناسب سهم بازار مشخص خواهد شد.
Elmiraj
۲۸ بهمن ۱۳۹۹((Vw مدل id4 با باطری های مشابه و تریم های مختلف ۱۰ الی ۱۵ هزار دلار از تسلا مدل y ارزانتره و هر دو تقریبا به یک میزان طی مسافت دارند ))
که اینطور پس…..
model y standard range Rwd :
قیمت : ۴۱۹۹۰ دلار در آمریکا
ظرفیت باتری : ۵۰ کیلووات
قدرت : ۲۰۱ اسب بخار
گشتاور : ۳۱۰ نیوتون متر
وزن : ۱۷۸۰ کیلوگرم
شتاب صفر تا صد : ۶.۱ ثانیه
بُرد : ۲۴۴ مایل
ضریب درگ : ۰/۲۳ cd
اوج سرعت : ۱۹۳ کیلومتر در ساعت
نهایت ولتاژ شارژ : ۲۵۰ کیلووات ساعت
.
Volkswagen ID.4 pro :
قیمت : ۴۱۱۹۰ دلار آمریکا
ضرفیت باتری : ۷۷ کیلووات
قدرت : ۲۰۱ اسب بخار
گشتاور : ۳۱۰ نیوتون متر
وزن : ۲۰۴۹ کیلوگرم
شتاب صفر تا صد : ۸.۵ ثانیه
بُرد : ۲۵۰ مایل
ضریب درگ : ۰/۲۸ cd
اوج سرعت : ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
نهایت ولتاژ شارژ : ۸۲ کیلووات ساعت
.
.
میبینم که با سه سال اختلاف تکنولوژی تسلا از هر یک کیلووات باتری ۴.۸۸ مایل مسافت گرفته در حالی که فولکس واگن از هر یک کیلووات باتری ۳.۲۴ مایل مسافت گرفته…!!!!
قیمت ، قدرت و گشتاور هم که دقیقا برابره…
(( خوبه آدم از رو تخیلات ادعا نکنه…. ))
بهزاد
۲۸ بهمن ۱۳۹۹این معضل اعداد و ارقام هنوز حل نشده و شما و بیشتر مقالات سایت ها بدون در نظر گرفتن تریم های مختلف یک عدد را به صورت کلی بیان میکنید.
قیمت پایه تسلا y با باطری 75 حدود 50 هزار دلاره و وزنش هم حدود 2 تن و این پیماش 250 یا 300 مایل برای این مدله و در بهترین حالت یعنی میانگین سرعت 30 کیلومتر و در تست های epa عملکرد در هوای سرد ما ندیدیم و اگر این مورد تست میشه به ما هم بگید.
قیمتی که تسلا اعلام میکنه 6300 دلار آفر یا مشوق ایالت کالیفرنیا داره وگرنه در سایر ایالت ها و کشورها مشوق ها متفاوته یا وجود نداره در ضمن این قیمت برای پیش خریده و نمونه های موجود در بازار حدود 53 هزار دلار فروخته میشه البته مدل لانگ رنج.
در بازارهای اروپایی در برخی کشورها مدل y قیمتش به 60 هزار یورو هم میرسه.
اگر میزان پیمایش id4 با میانگین سرعت 30 کیلومتر در نظر بگیریم این خودرو میتونه براحتی 340 مایل مسافت طی کنه و اگر میبینید سایت ها میزنن حدود 400 کیلومتر میانگین طی شده در هوای سرد و معمولی و سرعت جاده ای و شهریست.
این بازی با اعداد و رقم یک داستانیه برا خودش!
Elmiraj
۲۸ بهمن ۱۳۹۹😂😂😂😂😂😂😂
یعنی من عاشق این کم آوردنا و توجیهات من در آوردی هستم….
.
.
باشه استاد … همه کارشناسان ، تحلیل گران ، مجلات معتبر EV و حتی دکتر هربرت دایس هم در اشتباه اند ، ولی تو راست میگی…😂
.
حتی اعدادی که خود دو کمپانی هم اعلام کردن و همه دارن میبینن را هم انکار میکنی…
بهزاد
۲۹ بهمن ۱۳۹۹خود شما اومدی از افزایش برد تسلا مدل s کلی گنده گویی کردی که تسلا اینجوریه اونجوریه و خیلی جلوتره و برداشتت این بود که ظرفیت باطریش 100 کیلوواته در حالی که باطری شده 120.
امثال شما در فروم های خارجی کم نیستند که ماه هاست کارشون شده عدد و رقم به روش های تسلا!
مثلا یارو میاد میگه کدوم شرکت میتونه ماشینی بسازه که شتابش 3 ثانیه باشه و بیش از 300 مایل راه بره و سیستم کمک راننده داشته باشه و قیمتش 41 هزار دلار باشه! در حالی که این احمق داره تمامیه نتایج مدل پرفورمنس 69 هزار دلاری بعلاوه 10 هزار دلار سیستم کمک راننده را میچسبونه به مدل پایه.
Elmiraj
۲۹ بهمن ۱۳۹۹کدوم باتری شده ۱۲۰ کیلووات که کسی نفهمیده….!؟!؟!؟
اگر منظورت نسخه جدید plaid هست که همون ۱۰۰ کیلوواته و باتری فقط شیمی سلول های آن بهبود یافته .
اگرم منظورت plaid plus که آخر سال میاد و تسلا تاکنون هیچ اطلاعی در مورد ظرفیت پک باتری آن را رسانه ای نکرده..
.
.
(( لینک شو بفرست ببینیم کی گفته که باتری نسخه های جدید ۱۲۰ کیلوواتی شدن ))
بهزاد
۲۹ بهمن ۱۳۹۹https://ev-database.org/car/1406/Tesla-Model-S-Plaidplus
باطری 120 کیلووات
Elmiraj
۲۹ بهمن ۱۳۹۹نخست در توضیح وبسایت EV-database بگم که این سایت مجله تحلیل و بررسی نیست و فقط مشخصات را مینویسه حتی اگر اون ماشین هنوز به بازار هم نیومده باشه .
همون طور که اون بالا هم گفتم اشاره سایت به نسخه plaid plus هست که تسلا تاکنون هیچ اطلاعاتی را در مورد پک باتری آن را رسانه ای نکرده ، و این وبسایت تنها با استناد به بُرد بالای ۵۲۰ مایل این ماشین اومده طبق برآورد خودش ظرفیت باتری آن را ۱۲۰ کیلووات ساعت اعلام کرده….
یعنی تا زمانی که plaid plus تا آخر امسال به بازار نیاد و خود تسلا ظرفیت باتری آن را اعلام نکنه ، هر پیشبینی ای در مورد آن ممکنه غلط از آب دربیاد…
.
.
خلاصه اینکه بدون فاش شدن از منابع نزدیک و تنها از روی یه محاسبه ساده داری میگی باتری فلان تسلا ۱۲۰ کیلووات شده ، در حالی تا ماشین به بازار نیاد هیچ جوره نمیتوان گفت که ظرفیت باتری این ماشین نیومده دقیقا چنده…
شاید بیشتر باشه ، شایدم کمتر…
پارسا
۲۸ بهمن ۱۳۹۹تسلا هزینه رو گذاشته روی پرفورمنس و شتاب و تکنولوژی اما بنز و آئودی درصد بیشتری از هزینه رو گذاشتن روی طراحی ماشین
من به شخصه هیچ وقت برای ۱ یا ۲ ثانیه شتاب بیشتر نمیرم یه تسلا زشت بخرم که وقتی هم توش میشینی هیچ جذابیت بصری نداره ( البته کاملا با مانیتور بزرگ موافقم )
مثلا تایکان و ای ترون هم الکتریکی و فول تک هستن هم زیبا درسته توی قدرت و باتری به پای تسلا نمیرسن اما ارزشش رو داره و اینکه به نظرم شرکت لوسید هم توی طراحی بهتر عمل کرده از تسلا
امیر
۲۸ بهمن ۱۳۹۹اینکه لوکس نیست درسته چون هم از نظر کیفی هم از نظر متریال مشابه لوکس سازان عمل نکرده ک البته اونم دلایل خودشو داره و اتفاقا منطقیه تا حدودی!
اما چیزی ک باعث شده قیمت تسلا بالا بره و در زمره لوکس سازان قرار بگیره، تکنولوژی بسیار پیشرفته و نابشه ک در هیچ خودروساز دیگری دیده نمیشه و احتمالا به این زودی هم دیده نخواهد شد، پرفورمنس فوق العادش هم ک دیگه جای بحث نداره واقعا
جدای ازینا بنظرم مهمترین ویژگی این آمار اینه ک تسلا در مدت بسیار کم و فقط با ۴محصول تونسته این شرکتهای بزرگ رو به چالش بکشه ک هرکدومشون به تنهایی چند ده محصول مختلف دارن!
ツSAMURAIツ
۲۸ بهمن ۱۳۹۹الان تسلا تقریبا بی رقیبه اما وقتی بقیه خودروساز ها به صورت جدی وارد الکتریکی کردن محصولاتشون بشن کار برای تسلای گرون و بی کیفیت سخت میشه
ایران
۲۸ بهمن ۱۳۹۹خدایی طرفداران تسلا از نظر ظاهری چه چیزی داره که اینقدر طرفدارش هستید ؟ میشه به من هم بگید؟
Ramin
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اقای ایران
الان به شما میگم.
چرا تسلا رو دوست داریم.
1 = برقی بودن. شارژ سریع. میزان پیمایش بالا
2 = شرمنده کردن کلی سوپر خودرو گران در پیست درگ.
3 = وجود امکانات بسیار زیاد مثل خودران اتو پارک سقف پانورامیک سیستم احضار (حتی اگه کاربردی نباشه به هرحال توش هست )
4 = طراحی بسیار زیبا و دلبرا. ( فقط مدل Sو X)
5 = قیمت خیلی خوب نسبت به اون تکنولوژی و پرفورمنسی.
اینا دلایلی هست که تسلا رو دوست داریم.
?Ali Hossein?
۲۹ بهمن ۱۳۹۹از تسلا خوشم نمی اد.(نظر شخصی).