تسلا

برنامه‌های تسلا برای ساخت پیکاپ الکتریکی

طبق گفته‌های مدیرعامل تسلا آقای ایلان ماسک، ساخت پیکاپی تمام الکتریکی در برنامه‌های این شرکت قرار دارد.

Tesla-Pickup-Heavy-Duty-Truck
ایلان ماسک تائید کرد که این کمپانی توجه خود را به ساخت پیکاپی الکتریکی به منظور رقابت با پیکاپ هایی با قوای محرکه‌ی مرسوم همانند فورد F-150 (پرفروش‌ترین خودروی آمریکا از سال ۱۹۸۱ تابه‌حال) معطوف می‌کند.

tesla-pickup-concept
این پیکاپ تراک جدید به عنوان بخشی از برنامه‌ی Master ماسک شناخته می‌شود. این برنامه وسیع‌تر کردن محدوده‌ی حرکتی شاسی‌بلند کوچک، تراک ها و همچنین اتوبوس‌های خودران را دربرمی گیرد. این محصولات در چند سال آینده به بازار می‌آیند و به همراه آن‌ها شاهد عرضه تکنولوژی شارژ خورشیدی جدید و برنامه‌های به اشتراک‌گذاری خودرو خواهیم بود.

2017-Tesla-Pickup-Truck-2
در این برنامه ایلان ماسک ادعا می‌کند که برخی از محصولات شامل کامیون‌ها و اتوبوس‌ها برای رونمایی در سال آینده حاضر خواهند بود و البته روی پیکاپ و شاسی‌بلند کوچک شرکت در حال حاضر کار انجام می‌شود. این خودرو احتمالاً اولین پیکاپ تسلا خواهد بود و با خودروهای چون مرسدس بنز X کلاس، علیرغم استفاده از پیشرانه دیزلی یا بنزینی رقابت خواهد نمود.

tesla-pickup-truck-because-merica-73083_1
انتظار داریم که اجزای فنی پیکاپ تسلا با شاسی‌بلند مدل X یکسان باشد و محدوده‌ی مشابهی از قوای محرکه را ارائه کند. معنی سخن این است که ممکن است پیکاپ تسلا برخلاف هر پیکاپ دیگر حاضر در بازار، عملکردی کاملاً متفاوت داشته باشد. علیرغم وزن تقریباً ۲.۵ تنی، حتی مدل X پایه می‌تواند در حدود ۶ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. محدوده‌ی حرکتی ۳۵۴ کیلومتری این خودروی تمام الکتریکی نیز برای اکثر خریداران کافی و مناسب است.

2016-Tesla-Model-X-P90D-front-three-quarter-doors-open
تسلا مدل X در حاضر برای نسخه‌ی 60D خود ۶۴۱۰۰ پوند طلب می‌کند و این پیکاپ به عنوان یک خودروی تجاری احتمالاً بهای کمتری خواهد داشت. برای رقابت با رقبای دیزلی، تسلا باید بهای این خودرو را دور و بر ۳۰ هزار پوند نگه دارد. بسیاری از رقبا فرم‌های بدنه‌ی چندگانه‌ای را (تک و دو کابین) ارائه می‌کنند، اگرچه که انتظار می‌رود تسلا مدل محبوب دو کابین را انتخاب کند.

2017-Tesla-Pickup-Truck
در بخش ظرفیت محفظه بار و یدک کشی تسلا احتمالاً با خودرویی چون نیسان NP300 ناوارا که محفظه‌ی بار ۱ تنی دارد برابری خواهد کرد. همانند شاسی‌بلند مدل X ما انتظار داریم که پیکاپ تسلا تنها به‌صورت چهارچرخ محرک باشد و از تکنولوژی پیشرانه‌ی دوتایی استفاده خواهد کرد. در بحث ظرفیت یدک کشی صحبت خاصی نشده اما با توجه به این حقیقت که حتی مدل X پایه گشتاور ۵۲۵ نیوتون متری دارد بنابراین در این بخش مشکل خاصی نباید باشد.

2017-Tesla-Pickup-Truck-back
ایلان ماسک همچنین جزئیات برنامه‌ی خود را برای رانندگی خودران اعلام کرده بنابراین پیکاپ این شرکت مسلماً تمامی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای موردنیاز برای استفاده در سیستم‌هایی همچون رانندگی خودکار و فراخوان عملکرد را دریافت خواهد کرد. ماسک از محدودیت‌های کنونی و قوانین مربوط به رانندگی خودران در جاده‌ها آگاهی دارد اما به ما اطمینان می‌دهد که تسلا جلودار نوآوری و اختراع خواهد بود. ماسک می‌گوید:

تا زمان رسیدن به مقصد خواهید توانست بخوابید، بخوانید و یا هر کار دیگری را انجام دهید.

توجه: همه تصاویر، رندرهای غیر رسمی می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    حالا فعلا قبلیارو تحویل بده و یکم رو کیفیت ساختت کار کن بقیش پیشکش.

    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مگه کیفیتش بد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. علي

        ۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (969 ديدگاه)

        صد در صد شک نکن حتی تو نشریات بین المللی هم اینو به عنوان نقطه ضعفش قرار دادن که کیفیت مواد و اسمبل کردن متعلقات داخل خودرو از کیفیت لازم برخوردار نیست و حتی در تحویل خودرو به مشتریان با وقفه روبرو شدن . در ضمن ی پرونده باز هم بابت آتیش گرفتن ی خودروی تسلا تو دادگاه آمریکا وجود داره که میتونه ورق رو به ضرر اعتبار و فروش تسلا برگردونه.و حتی به نابودی شرکت.

      2. Sajjad

        ۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (120 ديدگاه)

        بله طبق گزارش consumer reports کیفیت خودرو های تسلا به اندازه ی پرفورمنسشون نیست اصلا و ایراداتی درپیشرانه، قطعات مربوط به تولید نیرو، قطعات شارژ کردن، کنسول بزرگ مرکزی شبیه به آیپد، بدنه و سان روف، صدای مزاحم و نشتی دارن. همچنین ایرادات کوچکتری نیز ماننند مشکل برفپاک کن و تنظیم فرمان نیز در اونها مشاهده شده

        1. یو اس اس اینترپرایز

          ۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          درود برشما سجاد عزیز.

    2. ارش

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      فک کنم از تجربیات ایرانخودرو وسایپا کمک گرفته اند!!!

  2. احمد باقری

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    معلوم نیست چیکار داره میکنه، ایده خوبیه، ولی اینجور طراحی ها برای تراک ها مناسب نیست.

  3. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تسلا هم میخواد تراک بسازه؟؟
    مرسدس و بی ام و کم بود تسلا هم اضافه شد.
    پس فردا پورشه و آئودی هم تراک میسازن.

  4. كوروش

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    یا خدا همه می خواهند پیکاپ بزنند فردا فراری و لامبورگینی

    1. MehdiTurbo

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      همشون ایدشو از ایران خودرو و سایپا گرفتن.دیدن تو ایران بابت این اشغالا چقد جواب داده میخواند امتحان کنند.

  5. great britain

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    ( ماسک از محدودیت‌های کنونی و قوانین مربوط به رانندگی خودران در جاده‌ها آگاهی دارد اما به ما اطمینان می‌دهد که تسلا جلودار نوآوری و اختراع خواهد بود.)
    یعنی واقعا این همه شرکته با سابقه در تولید خودرو کشک!!! تسلا جلودار نوآوری و اختراع؟؟؟
    به نظرم ایلان ماسک رویه همون پروژه های فضاییش تمرکز کنه بهتره.تو ضمینه صنعت خودرو حرف کافی نیست واقعا باید عمل هم باشه.این نظره شخصیه منه.
    تا حالا من که چیزه خاص و بدون عیبی از خودروهای تسلا که دنیا رو شگفت زده کنه ندیدم.
    اگه شما دیدید به من هم بگید.

  6. احسان(احسان سابق)

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    بعد از کلاس لوکس وانت ها سوداورترین ماشین ها هستن.همین فورد و سورولت سر اف 150 و سیلورادو به قدری سود می کنن که اگر تو امریکا با همین شدت فقط وانت بفروشن همچنان سود ده باقی می مونن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا