تسلا

برخورد نزدیک با تسلا رودستر جدید

تسلا نه تنها اولین خودروسازی بوده که خودروهای الکتریکی را جذاب می‌کند بلکه اولین کمپانی از نظر طراحی زیبا نیز می‌باشد. جدیدترین نسل رودستر قول می‌دهد که میزان فروش این نوع محصول را نیز به ارقام بالا برساند.


اولین پیش‌نمایش رسمی این خودرو که اواخر سال پیش بود در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهد شد و بنا به گفته تسلا پرشتاب‌ترین خودروی تاریخ با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه خواهد بود. ایلان ماسک همچنین گفته که رودستر جدید به سرعت بالاتر از ۴۰۲ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و محدوده حرکتی بیش از ۹۹۰ کیلومتری خواهد داشت.


اگر رودستر به این رکوردها برسد قطعاً از نظر پرفورمنس یکه‌تاز خواهد بود؛ اما این خودرو از نظر طراحی چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟


خب همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید رودستر جدید نیز ظاهر کاملاً برجسته‌ای مخصوصاً در زیر نور دارد.


این نمونه به احتمال زیاد همان خودرویی است که سال پیش رونمایی شد. به همین خاطر شاهد رنگ قرمز بدنه، رینگ‌های مشکی، کالیپرهای قرمز ترمز و کابینی با چرم سفید رنگ هستیم. این خودرو از هر زاویه‌ای زیبا به نظر می‌رسد مخصوصاً از بخش عقب که دارای چراغ‌های کوچک، اسپویلر پاپ آپ و دیفیوزری چشم‌گیر می‌باشد.


هنوز مشخص نیست که آیا تسلا رودستر جدید با همین طراحی وارد خط تولید خواهد شد یا خیر اما امیدواریم این سبک طراحی تغییر زیادی نکند.

امیدواریم همین داستان در کابین برقرار نباشد! جدای از غربیلک فرمان الهام گرفته از موتور اسپورت و صفحه‌نمایش مرکزی بزرگ، ظاهر کابین این نسخه جالب نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (826 ديدگاه)

    وقتی کابینشو دیدم یه لحظه یه حسی بهم دست داد که انگار مال موجودات فضایه (((:
    فوقالعادست

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. علی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (224 ديدگاه)

      کجاش فوق العادس از رنو اسکی رفته جلوشو

      1. حامد

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (826 ديدگاه)

        کجاش از رنو اسکی رفته دقیقا؟

      2. علی

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (224 ديدگاه)

        طرح چراغای جلوش حامد جان

        1. Saeed Boroomand

          ۱ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (547 ديدگاه)

          رنو هم حتما از کادیلاک اسکی رفته، پورش هم از اینا.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  2. Amirferrari

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (352 ديدگاه)

    راه طولانی در پیش داره،زیاد نمیشه رو خودروهای الکتریکی حساب باز کرد،من به شخصه اولویت اولم خودروهای درون سوز و بعد خودروهای پلاگین هیبریدی،خود سازمان محیط زیست امریکا گفته خودروهای الکتریکی هیچ تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارند هیچ ، باعث آلودگی بیشتر هم میشن چون برای تامین کردن برق این نوع خودروها باید کلی سوخت فسیلی هدر داده بشه که به صرفه نیست،پس اون دسته از دوستانی که برتری این خودروها رو پاک بودنشون میدونن کلا در اشتباهند،خودروهای الکتریکی زیاد مورد اعتماد نیستند بین عموم مردم،ما داریم در لحظه زندگی میکنیم خنده داره خیلیا میگن ما خوددوهای الکتریکی رو ترجیح میدیم چون آینده یعنی خودروهای الکتریکی! شما اگه به هزار سال آینده هم سفر کنین باز هیچ چیز جای موتور ۱۲ سیلندر لامبو و فراری رو واستون پُر نمیکنه

    1. یانکی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (185 ديدگاه)

      یه سری چیزا بد جور تغیر کرده.دست دنده جاش وسط کنسول کیلومتر شمار جاش پشت فرمونه ترمز دستی باید با اهرم خودش باشه سر اگزوز باید واقعی باشه

    2. مصطفی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (100 ديدگاه)

      دوست عزیز تو کمتر از صد سال از اسب و گاری به لامبورگینی رسیدیم،
      کسی از 1000 سال بعد خبر نداره،فعلا که همه دارن میرن سمت الکتریکی ها

    3. Saeed Boroomand

      ۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (547 ديدگاه)

      این فکت هایی که صادر کردین رو ما ندیدیم جایی، این جور بحث ها یک دهه قبل تر تازه جای تامل داشتن ، اگه این ماشین ها اینقد مصر هستن کالیفرنیا چندین میلیارد دلار هزینه میکنه سالانه که هواش رو با دادن سوبسید آلوده تر کنه…
      این لینک رو ببینید اگه مایل بودین:
      https://electrek.co/2018/02/16/tesla-model-s-charged-diesel-generator/
      تسلا مدل اس رو با ژنراتور دیزلی شارژ کرده و با ولوو دی چهل دیزلی مقایسه کرده، خب کل حرکت خیلی احمقانه و با اتلاف زیاد همراهه اما حدس بزنید نتیجه چیه …
      اگه همین طور سلایقتون رو به عنوان داده های علمی عرضه کنید شاید یه روزی بتونید رییس ایران خودرو بشید حتی …( شوخی)

    4. FF

      ۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (135 ديدگاه)

      اتفاقا ماشین ها ی الکتریکی اینده ماشین ها هستن
      درسته که الان برای تامین برق این ماشین ها باید از نیروگاه ها برق بگیری ،ولی نیروگاهها میتونن تجدید پذیر باشن مثل نیرو گاهای خورشیدی، بادی و غیره که این یعنی هوای پاک ،یکی از مزیت های موتور های الکتریکی راندمان بالای اون هاست ،مزییت دیگه بی صدا بودن ، اگه دنبال صدا باشین که اونم مشکلی نیست برای الکتریکی

    5. More

      ۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (72 ديدگاه)

      آقای متعصب ک میای اضحار فضل میکنی!!!!!
      یجوری میگی ب هزار سال عاینده هم برین چیزی جا انجین فراری و لامبو رو پر نمیکنه ک انگار خودت از آینده اومدی
      در ضمن همین انجین لامبو V12 ک میگی برا آئودیه

    6. سیدیحیی

      ۱۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چقدر بده که آدم تعصبی حرف بزنه و چشماشو به روی واقعیت ببنده *** همه میدونن که آینده از آن خودروهای برقی و پاک هستند همین تسلا رکورد فروش ۲۳هزار دستگاه در یک ماه رو داره و همه هم استقبال میکنند از این خودرو مطمئن باش اونا فکرشون بهتر از شماست میدونن در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد که رفتن سمت این صنعت و درحال حاضر تمام شرکت های دنیا سعی و تلاششون بر این هست که از این پروسه عقب نمونند و هرچه زودتر خودروهای برقی بهتری رو روانه خط تولیدشون کنند کشورهایی هم که از سوخت فسلی برای تامین برق استفاده میکنند رو هم حساب کردند که برای این خودرو نسبت به خودروهای سوخت فسیلی صدکیلومتر ۱ لیتر مصرف داره و کشورهایی هم که از منبع طبیعی مانند خورشید و توربین های بادی یا سد و نیروگاه هسته استفاده میکنند این خودرو پاک پاک هست و هیچگونه آلایندگی نداره اول کمی مطالعه خودتون رو ببرید بالا و بعد نظر دهید باتشکر

    7. مهرداد

      ۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با پنل های خورشیدی و توربین های آبی و بادی میشه برق رو تامین کرد.

  3. سلطان پیکان ***ویران خودرو سابق

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (987 ديدگاه)

    اقا این برد بر اساس رانندگی عادی محاسبه میشه یا نه چون فکر نکنم با رانندگی پرشتاب حتی بشه به نزدیکی برد ادعایی رسید

    1. مسعود

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (56 ديدگاه)

      مطمئنا با رانندگی پر شتاب به این عدد برد دست پیدا نمیکنه
      نکته ای که دار اینکه اگر با خودروی الکتریکی در داخل شهر و تو ترافیک روزانه رانندگی بشه بردش خیلی خیلی افزایش پیدا میکنه واز اعدادی که خود کارخانه اعلام میکنه هم بیشتر

      1. Saeed Boroomand

        ۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (547 ديدگاه)

        بله، واسه ی ماشین های با جعبه دنده غیر سی وی تی تقریبا توی هشتاد نود کیلومتر کمترین مصرف سوخت به مسافت بدست میاد( دور موتوری که گشتاور تقریبا هموار میشه و دنده روی سبک ترین حالتش هست) . واسه ماشین های الکتریکی تقریبا این عدد حدود ۴۰ کیلومتره. به جز این خب پشت ترافیک ها برقی مصرف نمیشه و انرژی ترمز هم که محدد ذخیره میشه توی ترافیک.

    2. Saeed Boroomand

      ۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (547 ديدگاه)

      بوگاتی ویرون با رانندگی پر شتاب توی هر صد کیلومتر ۶۰ لیتر میسوزونه. همه جا از تست های استاندارد استفاده میکنن.
      دلیل برد زیادش باتری های جدید ۲۱۷۰ و تکنیک های خنگ سازی جدید احتمالا به خاطر ترکیب سیلیکوم توی آند و شاید تکنولوژی الکترولیت حالت جامد کاملا جدید باشه.
      خود ماسک ادعاش این بود که عمدا همه چی رو به شکل غیر منطقی زیاد کردن که هیچ دلیلی برای مخالفت با خودروهای برقی باقی نمونه…

  4. m4

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (293 ديدگاه)

    یک کلام فوق العادست !!!

  5. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2864 ديدگاه)

    راستی فعلا باید رکورد 0 تا 100 رو در اختیار هایپر ژاپنیAspark Owl قرار بدیم.
    نمیدونم دیدید یا نه.
    0تا100 رو تو 1.9 ثانیه رفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0تا 96 رو تو 1.6 ثانیه!!!!!!!!!!!!!!
    در حالی که تسلا ادعاش 0 تا 96 تو 1.9 ثانیس.
    کلیپش رو حتما ببینید.
    فوق العاده سریعه.
    حالا باید دید تو نمونه ی تولیدیش این ژاپنی بی ادعا چی کار میکنه.

    1. Saeed Boroomand

      ۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (547 ديدگاه)

      هر صد کیلومتر برساعت معادل تقریبا ۲۸ متر بر ثانیه هست، جاذبه تقریبا ۱۰ متر بر ثانیه شتاب ایجاد میکنه، ماشینی که بتونه توی ۲.۸ ثانیه به یکصد برسه حسی مثل سقوط آزاد رو داره، و با شتاب ۱.۴ ثانیه مثل اینه که شخصی با وزن خودمون روی قفسه سینه و بدنمون داره فشار میاره…
      اگه اسپارک بتونه تولید هم داشته باشه خوبه. این تازه اول راهه، به عنوان مثال با خنک کردن موتور با نیتروژن مایع و استفاده از ابررسانا ها به جای سیم کشی مسی میشه از یه موتور چند کیلویی به اندازه نیروی چندین قطار انرژی و گشتاور بدست آورد،و هزینه اش از خریدن ماشین های چند میلیون دلاری قطعا کمتره…اما خب این رقابت به زودی معنی اش رو از دست میده…

    2. More

      ۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (72 ديدگاه)

      البته اون آسپارک عزیز بدون لاستیک مخصوص درگ نمیتونه این کارو کنه و شکی هم ندارم ک
      فقط تو هربار شارژ یه بار میتونه انجام بده چون بعدش قدرتش فروکش میکنه

  6. Saied

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    به امید موفقیت روز افزون

  7. Saeed Boroomand

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (547 ديدگاه)

    پدال یا این سیستم در انتظار تایید رو حذف کنید و یا سریع تایید کنید
    لطفا، سیستم وبسایتتون جوریه که مطالب هر روز از صفحه اصلی خارج میشن و بخش کامنت ها بلا استفا
    ده میشه عملا…
    جایگزینی کل این بخش با سیستمی مثل دیکٍس توصیه میشه.

  8. f021

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظر من این است که ایا این ادعای که این شرکت می کند واقعا به واقعیت تبدیل می شود یا شایعه است برای اینکه محصول خود را به فروش بروسنه ایا تسلا سریع ترین خودروی جهان می شود یا نه .ایا تسلا رودستر از بوگاتی شیرون سریعتر می رود ایا این ممکن است .در ضمن ماشینهای هیبریدی چه ضرری به محیط زیست میزند از ماشینهای بنزینی بهتر است و محیط را کمتر الوده می کند اگر ماشینهای هیبریدی خوب نیست چرا در بعضی کشور های اروپایی واسیا استفاده میکند ایا اونها درک وشور و عقل ندارند .بهتر است که استفاده می کنند در ضمن کی از صد سال دیگه خبر داره که چی میشه کی از اینده خبر داره مسلما هیچ کس به غیر از خدای یگتا وبی همتا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا