ایلان ماسک در کنگره خودروهایی با انرژیهای جدید حالتی جالب داشت. او در پیام خود به کنگره خودروسازان چینی را تحسین کرده و گفته که در رقابتیترین بازار دنیا حضور دارد.
بلومبرگ میگوید نظرات ماسک را میتوان به عنوان بخشی از تلاشهایش درباره بهبود وجهه و تصویر تسلا در چین ارزیابی کرد. ماسک گفته است: “من حس احترام فوقالعادهای برای بسیاری از خودروسازان چینی قائلم.” او افزوده که خودروسازان این کشور بهطور ویژهای در زمینه نرمافزار قوی هستند. ماسک افزوده است:
احساسات عمومی و حمایت از خودروهای الکتریکی در نقطهای قرار گرفته که قبلاً هرگز دیده نشده است زیرا آنها میدانند که این خودروها آینده را تشکیل میدهند.
تسلا پس از آنکه با استقبال گرمی در چین مواجه شد ماههای مشکلی را پشت سر گذاشته است. چین بازاری حیاتی برای این خودروساز بوده زیرا چین عنوان بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی را یدک میکشد.
این خودروساز در ماه می آمار فروش کاهشی را تجربه کرد که دلیل آن انتقادات عمومی و دولتی بود. انتقادات زیادی به بخش خدمات پس از فروش تسلا وارد شده و رسانههای محلی میگویند مواضع متکبرانه و مغرورانه این خودروساز در چین غیرقابلقبول میباشد.
مقامات چینی نیز به تسلا و ذخیره دادههای مصرفکنندگان چینی مشکوک شدهاند. حتماً میدانید که این کشور از ورود محصولات تسلا به برخی مکانهای حساس ممانعت کرده است.
ماسک درباره امنیت دادهها نیز سخن گفته و تأکید کرده این کمپانی با مقامات محلی همکاری کرده تا از امنیت دادهها اطمینان حاصل کند.
چین در حال توسعه سیستمهای هوشمندی است که خواهند توانست دادههای فرستاده شده توسط خودروها به سایر کشورها را ردیابی کنند. این سیستم که مسیر انتقال دادهها را تحلیل میکند روی برخی خودروهای خودروسازان خارجی از جمله تسلا نصب و تست شده است.
محمد امین
۲۹ شهریور ۱۴۰۰چین تبدیل به یکی از بازار های خوب برای تسلا شده در این مدت کم ، بعد از عدم علاقه ی بازار چین به تسلا ، تسلا در وین مدت فروش خوبی رو در چی تجربه کرده
فکر میکنم منطقی باشه تحسین کنه چینی هارو
Reza Waffen SS
۳۰ شهریور ۱۴۰۰حالا برخیا باز میان از چینیا بد میگن
زیزیگولو
۲۹ شهریور ۱۴۰۰به کسی که رفتارای غیرعادیو غیرعاقلانه از خودش بروز میده و حرفای غیر معقول میزنه میگن فلانی خُل و کم عقل هستش!!!! و به اصطلاح میگن یه تختش کمه!!!
آرین
۲۹ شهریور ۱۴۰۰خل نیست اتفاقا دلال باهوشیه. هم از کنگره آمریکا میخوره هم از دولت چین.
زیزیگولو
۲۹ شهریور ۱۴۰۰آخه ماشین چینی تعریفو تمجید داره!!! مگر اینکه بقول شما هدفش دوشیدن چینیا باشه!!!
افشار
۲۹ شهریور ۱۴۰۰ایلان ماسک عقلش را داده اجاره که میگه خودروهای چینی خوب هستند🙈🙈
محمدرضا
۲۹ شهریور ۱۴۰۰طرف با سهام شخصیش میتونه کل خودرو سازیه چینو بخره.سهام تسلا به زودی میلیارد دلاری میشه ومیشه باهاش کل سهام خودرو ساز های جهانو خرید.بعدش شما اگر تونستی یک هزارم این مرد بزرگ پول بسازی بگو عقل نداره من قبول میکنم.
فرامرز
۲۹ شهریور ۱۴۰۰با ۱ میلیارد دلار کجا همه خودروسازی های دنیا رو میشه خرید؟ مجموع دارایی های فولکس واگن حدود ۵۰۰ میلیارد دلاره
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group
محمد امین
۲۹ شهریور ۱۴۰۰ارزش سهام با ارزش شرکت فرق داره اقا محمد رضا، و قیمت سهام تسلا اصلا رقابتی با دیگر شرکت ها نیست
(JONATHAN (TESLA
۲۹ شهریور ۱۴۰۰ارزش سهام با ارزش شرکت چه فرقی داره
میشه در این قضیه توضیح بدید ؟
محمد امین
۲۹ شهریور ۱۴۰۰جاناتان منظور از ارزش سهام ارزش هر تک سهام هست
افشار
۲۹ شهریور ۱۴۰۰اگر ایلان ماسک میفهمید یک جان نثار و یک جا فشان و یک همچین حامی بزرگی به اسم محمد رضا داخل ایران داره چقدر خوشحال میشد بنده خدا
akrh78
۲۹ شهریور ۱۴۰۰در راستای خدمات صادقانه شما به باطری سازی تسلا ایلان همین الان پی ام داد سفارش کرد جایزه شما رو تقدیم کنم
یک عدد برچسب نفیس صد آفرین 💯
و مبلغی ناچیز جهت خرید بستنی و شادی 💵
افشار
۲۹ شهریور ۱۴۰۰😂👏
ممد ژانگولر
۲۹ شهریور ۱۴۰۰جنگ جهانی نزدیک است
یاد داستان کلاغ پنیر به منقار و روباه خای…..افتادم
افشار
۲۹ شهریور ۱۴۰۰👌👌😂😂
Elmiraj
۲۹ شهریور ۱۴۰۰نگرانی چینی ها از بابت دیگری هست….
.
این تعریف ماسک هم رنگ و بوی متفاوتی داره….
هر چند Nio و Xpeng به لحاظ نرم افزاری قوی هستن .
Aran+Milan
۲۹ شهریور ۱۴۰۰کارشناسان وطنی همشون از ماسک بهترن انگار!!!!!!!!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ شهریور ۱۴۰۰کسی منکر پیشرفت چشمگیر چینی و وجود حداقل خودروساز نسبتا درست و حستبی نیست ، ولی خودروسازی که از هزارتا برندش کلا یه برندش رقابتی باشه یعنی هیچی ، در ضمن چین یکی از بهترین بازار های ایلان ماسکه پس طبیعیه ، بعدش اینم بگم که ما ایرانیا به اندازه ای ماشین چینی دیدیم که بتونیم در موردشون اظهار نظر کنیم
Farzad
۲۹ شهریور ۱۴۰۰اگه کمک های چین نبود ، تسلایی هم الان وجود نداشت . به نظرم ایلان ماسک بهشون مدیون هست ، فقط کم مونده عضو حزب کمونیست چین بشه !
درباره حرف هاش هم که اصلا نباید جدی گرفته بشن چون این آدم حزب پوله و به خاطر پول هر کاری میکنه و سیاه رو سفید و سفید و سیاه نشون میده و تا حالا دروغ های زیادی بافته . البته بگذریم که اینجا افرادی اون رو با استیو جابز و حتی انیشتین مقایسه میکنن😂 که واقعا خنده داره .
امید
۳۱ شهریور ۱۴۰۰به نظر من ایلان بیشتر دنبال قدرت و رهبری کردن مردمه تا پول
(JONATHAN (TESLA
۲۹ شهریور ۱۴۰۰در بخش نرم افزار هم دولت چین هم شرکت های خصوصی بسیار جدی هستن
و بیشتر از بخش سخت افزار روی این حوضه تاکید دارن
با اینکه بسیار دیر تر از اروپا و ژاپن و کره وارد این حوضه شدن ولی الان خودم معتقدم جلو تر هستن
با اینکه سیاست گذاری مورد قبول جهانی ندارن
ولی موفق شدن
به نظرم اگه اروپا جلوی وابستگی خودرو سازان خودش به شرکت های نرم افزاری چینی رو نگیره
در این بخش شاهد فاجعه خواهند بود
نه تنها خودرو سازی بلکه در بخش های دیگه هم همین اتفاق میوفته
همیشه از ضعف نرم افزاری اروپا گفتم و روی این قضیه کاملا اطمینان دارم
ترامپ خیلی خوب میدونست که باید جلو شرکت های بزرگ نرم افزاری و الکترونیک چینی رو گرفت و اقدامات زیادی انجام داد
امیر
۲۹ شهریور ۱۴۰۰رسما از این ایشان بیشتر بدم اومد. البته تو چین که نونش تو روغن بوده.
امیرعلی
۲۹ شهریور ۱۴۰۰اینقدر که ایلان ماسک از چین تعریف کرده خود حذب کمونیست تعریف نکردن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ شهریور ۱۴۰۰بابا بسه دیگه ، بسه ، چرا یکم فکر نمیکنید اخه کدوم خودروسازی از بقیه خودروساز ها تعریف کرده که ایلان ماسک تعریف کنه ، در ضمن نمیشه داد و ستد ایلان ماسک با کشور چین رو رد کرد برای مثال چطور اون اتهام جاسوسی که توسط دولت چین به ایلان ماسک زده شد انقد بدون حاشیه و زود حل شد ؟ یا از اونطرف قضیه چطور چینیایی که بدون کمک بقیه تا حالا نمیتونستن هیچکاری کنن یهو شدن انبوه سازان الکتریکی ؟ دارم برای کی صحبت میکنم ، ولش کن
امیرعلی
۲۹ شهریور ۱۴۰۰اره دقیقا
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۹ شهریور ۱۴۰۰با خوندن تیتر ناخودآگاه به ذهنم رسید:
آشغال چو آشغال بیند خوشش آید!
بهزاد
۲۹ شهریور ۱۴۰۰تسلا به اهداف بلند مدت نگاه میکنه و این سیاست احتمالا با هدف جلب شرکت های چینی برای سرمایه گذاری های گسترده در تسلا است.
احتمال همکاری و قرارداد های بلند مدت با GM و فورد کمرنگ شده و اون دو شرکت میلی برای همکاری نشان ندادند و vw هم به طور کامل روند الکتریکی سازیش داخلی شده و برخلاف تصور و دیدارهای ماسک و مدیر فولکس که احتمال همکاری میدادن هم نقش بر آب شد و در حال حاضر تنها گزینه ی پیش رو برای تسلا چینی ها هستند.
به هر حال با افزایش تنش های سیاسی آمریکا و چین معلوم نیست روند تجارت این دو کشور چه سرانجامی داره.
Achtung
۲۹ شهریور ۱۴۰۰تسلا از نظر کیفیت و فریب مشتری خیلی شبیه به برندهای چینیه
Sina10
۳۰ شهریور ۱۴۰۰نمیدونم این یارو ایلان ، اگه جنگ اقتصادی امریکا و چین بالا بگیره میخواد چیکار کنه؟؟
مرکز اصلیش توی امریکاست و بعدش تو چین داره از چینیا دفاع میکنه!!
بعید هم نیست چند سال دیگه همچیو ببره چین
من همیشه تسلا برام شبیه یه شرکت اصیل امریکایی مثل دوج نبوده ، بیشتر شبیه یه شرکت گمنام چینی که بوده که به شهرت رسیده ، اتفاقا راهی که طی کرده هم بیشتر به چینیا میخوره!!
جالب اینجاست بعضیا مدل اس رو ماشین عضلانی حساب میکنن!!