برنامه ایلان ماسک برای ساخت تونلهایی زیر شهرهای بزرگ با کندی پیش میرود اما به نظر میرسد این کارآفرین مشهور به اجرای برنامههای خود متعهد است.
ماسک اخیراً در توئیتر یک نظرسنجی برگزار کرده و از مردم پرسیده به سؤال “تونلهای بسیار امن و ضد زلزله زیر شهرها برای حل مشکل ترافیک” با گزینههای “قطعاً”، “شاید” و “نه من ترافیک را دوست دارم” پاسخ دهند. تا زمان بسته شدن زمان نظرسنجی تعداد ۱۴۵,۵۴۸ نفر در آن شرکت کردهاند.
ماسک خاطرنشان ساخته این تونلها تنها برای خودروهای بدون آلایندگی خواهند بود و نبود دودهای سمی کلیدی است. او گفته که اینجا (تونلهای زیرزمینی) محلی برای دیگر راهحلها همچون ریلهای سبک نیست اما خب مکمل آنها خواهد بود.
هماکنون کار روی تأسیس تونلی که از مرکز همایش لاسوگاس تا مقر تسلا کشیده میشود ادامه داشته و انتظار میرود عملیات تأسیس آن در سال ۲۰۲۰ تکمیل گردد. این پروژه از دو تونل تشکیل شده و هر یک حدود ۱.۶ کیلومتر طول خواهد داشت. افراد نیز خواهند توانست با خودروهای خودران با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت در این تونلها تردد کنند.
تونلهای بسیار امن و ضدگلولهای که ماسک به آنها اشاره داشته اصول اصلی این زیرساختها بوده و احتمالاً بخشی از سیستم لوپ است که در شهرهای مهم و بزرگ تأسیس خواهد شد. تفاوت اصلی لوپ با این تونلها آن است که تونلهای جدید در واقع جادههای زیرزمینی شخصی برای افراد ثروتمندی که میتوانند خودرویی الکتریکی بخرند خواهند بود.
آیا این روش خوبی برای حل مشکل ترافیک است؟ ما هنوز بهطور کامل قانع نشدهایم…
Farzad
۱۱ دی ۱۳۹۸نه من ترافیک رو دوس دارم ?
از ماشین الکتریکی هم بدم میاد ?
پرسپولیس
۱۱ دی ۱۳۹۸به شخصه تحمل جای تنگ رو ندارم اونهم برای مسافت های طولانی . فکر کنم مجبورم ترافیک رو تحمل کنم . اما ایده ی جذابیه .
ممد ژانگولر
۱۱ دی ۱۳۹۸وقتی ماشینت خودرانه دیگه تونل میخوای چیکار ؟!
بذارش رو حالت اتوپایلوت صندلیتم تا اخر پشتیشو بخوابون و راحت بگیر بخواب تا برسی به مقصد.ضمنا وقتی آینده متعلق به ماشینای پرندست تونل جز اینکه زمین خدارو هی سوراخ کنی و از بین ببری چی عایدی داره؟!!
اخرشم میایی میبینی این همه کندی هیچی به هیچی میشه جای فساد.
ولی ایلان ماسک خیلی دوست داشتنیه . یکی از شخصیتهای مورد علاقمه. خدا حفظش کنه کارآفرین نمونست
مرتضی
۱۱ دی ۱۳۹۸اخه چرا باید ترافیک رو حل کنه؟ مثلا الان فرض کن از تقاطع شریعتی به میدون ونک تونل بزنن ، ترافیک همت رد میشه ولی وقتی هم شریعتی ترافیکه هم ونک چه فرقی میکنه ، اخرش باید تو رافیک بایستی! این تونل به درد مسیر های دو سر باز میخوره فقط
Carbonado Aventador
۱۲ دی ۱۳۹۸از شریعتی تا ونک رو باید یک ساعت تو ترافیک بری..
ولی اینجوری تهش ۱۰ دقیقه تو ترافیک خود میدون بمونی!!!
.
ایده ی تونل وقتی خوبه که فرض کن از تهران ، بخوای بری سمت رشتو زیباکنار..
.
باید پل کلارک ،پل فردیس و محمدشهرو مهرشهر و گلشهر رو تو ترافیک بری..
پدر ادم درمیاد..
.
ولی فرض کن از ته همت یه تونل بزنن ، که نزدیک قزوین دربیاد..
اینجوری مسیر دوساعته رو تو نیم ساعت میری!!!
.
یا از غرب تهران بخوای بری تهرانپارس..
دهن ادم سرویس میشه بخواد ساعت ۵ بعد از ظهر تو همت بره!!!!
Khosrow
۱۱ دی ۱۳۹۸با این تونل ها دیگه نیازی به اتومبیل نیست / مسافرتو محفظه بشینه و تو مقصد بپره بالا / نه به اتومبیل ? ..
Malt hill
۱۱ دی ۱۳۹۸به جای تونل ما در شهر هامون کَمربندی داریم .??
M3csl
۱۱ دی ۱۳۹۸آفرین آقای ماسک،
خیلی خوب مشکل ترافیک رو پیش بینی و حل کردی،
اومدیم و یه ماشین تو تونل نقص فنی پیدا کرد و احتیاج به جرثقیل حمل خودرو یا بکسل پیدا کرد…
اومدیم و دو تا خودرو با هم تصادف کردن….
اومدیم و یه ماشین پنچر کرد….
کجا رفت اون همه هوش و ذکاوت.
محمد حسین
۱۱ دی ۱۳۹۸راستی برای من الان این سوال پیش اومد که اگر یه نفر با هزینه خودش یه جاده (حالا روی زمین یا زیر زمین) بسازه ، قوانین رانندگی رو خودش تعیین می کنه ؟ یا سازمان های قانون گذار ؟
ایلان ماسک گفته ماشین ها با سرعت 250 کیلومتر برساعت حرکت کنند که تو آمریکا غیرقانونی هست
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۸ایده های بعضیاتون از ماسک هم بهتره ??
Carbonado Aventador
۱۲ دی ۱۳۹۸ایده ی تونل زیر زمینی رو به بیزینس من درک میکنه که واسه تک تک ساعت روزش برنامه ریزی میکنه..
نه یه مشت جوون الاف که دوست دارن تو ترافیک باشن روزشون یجوری بالاخره بگذره?