به جرات میتوان گفت رویداد معرفی تسلا سایبرتراک در سال پیش طبق روالی که ایلان ماسک میخواست پیش نرفت. طراحی آینده نگرانه و تیز سایبرتراک نظرات بسیار گوناگونی را ایجاد کرد اما این خودرو خبرسازی زیادی داشت و در واقع تبلیغی بسیار خوب برای تسلا محسوب میشد. اگر یادتان باشد چندی پیش هم خبری درباره بیش از دو برابر شدن پیش سفارشهای این خودرو منتشر شد.
اگرچه پیش از این مشخصات فنی تسلا سایبرتراک را میدانستیم اما ماسک اخیراً از توئیتر برای اعلام جزئیات جدید نسخه تولیدی سایبرتراک استفاده کرده است. این خودرو بهصورت استاندارد دارای چراغهای لیزری خواهد بود اما هنوز مشخص نیست که این مورد با قوانین آمریکا همخوانی خواهد داشت یا خیر.
ایلان ماسک از زمان رونمایی این خودرو ابعاد آن را نیز اصلاح کرده است. ماسک در ابتدا گفته بود این خودرو پهنای ۲.۱۳ متری خواهد داشت اما نسخه تولیدی قرار است پهنای ۲.۰۸ متری داشته باشد.
همچنین ماسک گفته که این پیکاپ الکتریکی با حسابگر بار و یدککش عرضه خواهد شد که دادههای فول تایم را برای نمایش چگونگی تحت تأثیر قرار گرفتن تجربه رانندگی تهیه میکند. وسایل سنگین میتوانند پرفورمنس و هندلینگ سایبرتراک را تحت تأثیر قرار دهند اما تکنولوژی جدید تسلا ایمنی را افزایش خواهد داد. همانگونه که ماسک توضیح میدهد، حسابگر بار/یدککش، تغییرات تماموقت را برای حداکثر شتابگیری، ترمز، عبور از پیچها، سرعت و شعاع حرکتی نشان خواهد داد.
مدل پایه این خودرو ظرفیت یدک کشی بیش از ۳۴۰۰ کیلوگرمی داشته درحالیکه نسخه سه موتوره چهار چرخ محرک بیش از ۶۳۵۰ کیلوگرم محموله را میتواند بکشد که بسیار خوب است. به لطف تکنولوژی سیستم تعلیق و ارتفاع فعال، سایبرتراک قادر خواهد بود بهمنظور ایجاد حداکثر پرفورمنس، راحتی و راندمان خود را با وسایل بار متنوع تطبیق دهد.
این تکنولوژیها میتوانند بازار پیکاپ ها را دگرگون کنند و باعث شوند تسلا مزیت بسیار بزرگی در مقایسه با پیکاپ های فورد و ریویان داشته باشند. ماسک گفته است: “سیستمهای دامپینگ و ارتفاع فعال برای یک پیکاپ یا هر خودروی دیگر با نسبت وزن بالا ساختارشکن هستند.”
ممد ژانگولر
۸ اسفند ۱۳۹۸طراحی و ایده ساخت این ماشین فعلا بی نظیره
خیلی خاصه
مهراد
۸ اسفند ۱۳۹۸تسلا = خودروساز آینده
Sina Barca
۹ اسفند ۱۳۹۸تسلا=تبلیغات
Farzad
۸ اسفند ۱۳۹۸شبیه یه کانکسه که چهارتا لاستیک انداختن زیرش ?
سورنا
۸ اسفند ۱۳۹۸شما چرا از این کانکسا نمیسازی به جای ۴ تا ۶ تا بندازی زیرش ؟
Farzad
۸ اسفند ۱۳۹۸بابا کامنت یه نظر و سلیقه شخصیه زبونم مو دراورد دیگه تو این سایت … خداییش ما ایرانی ها کی میخواییم یه چیزایی رو یاد بگیریم واسه همینه همیشه از دنیا عقبیم چون مشکل از خودمونه …
سورنا
۹ اسفند ۱۳۹۸اصلا بحث نظر و سلیقه نیست
شما برو لامبورگینی سوار شو یا یه فرقون خودت بساز سوار شو کسی نمیتونه بگه چرا
من ممکنه از فرقونی مه سوار میشی یا …. خوشم نمیاد ولی اونو به تمسخر نمیگیرم :)
نظر و سلیقه دلیل نمیشه مسخره کنی :)
موفق باشی
Farzad
۹ اسفند ۱۳۹۸چرا به راحتی میشه مسخره کرد و خندید ، شما برو تو سایتای خارجی ببین چجوری جلو پنجره جدید بیمرو به باد تمسخر گرفتن یا همین سایبر تراک رو …
تمسخر در دنیای واقعی و مجازی رو با هم اشتباه نگیر .
M3csl
۸ اسفند ۱۳۹۸مشکل این ماشین روح نداشتنه،،
ماشین بی روح مثل انسان بی روح میمونه،،
بشدت سرد،،رادیکال،،رخوت انگیز و نامأنوسه،
زیبایی،روح و احساس رو از هر کسی یا چیزی بگیری اون شیء میشه فانی،میشه میت،میشه ربات.
این ماشین وصله ی ناجوریست برای عاشقان و دنیای خودرو.
car lover
۸ اسفند ۱۳۹۸این دقیقا ویژگی محصولات و ادمای قبله آمال شما نازیستانه
ی ملت سرد و بی خود و ماشینای بی خود تر
ادماشون عین خط صاف میمونن نه بالا نه پایین (تو این زمینه بالا پایین ب ایرونی بودن افتخار میکنم) صبح تا شب سر کار بعدشم ابجو خوری اخر شب با ی مشت ماشین بی روح دور دور تو چند تا شهر بی روح اخرشم مسخره کردن چند تا بد بخت کله سیاه تو حومه برلین بعدم خواب و تا شصت سالگی این مسیر اخرشم میرن مسافرت دور دنیا
ینی ی المانی نیستش زندگیش اینجوری نباشه یکی نیست ی تغییری ایجاد کنه فقط بلدن علم امریکا رو بکار بگیرن(البته تو این زمینه خوب کار میکنن)
تو کل تاریخشون ی آدم ساختار شکن ندارن(ادولفم ک اتریشی از آب درومد :))) همشونم ادمای مو طلایی با چشمای بی روح:..
اگع سعادت داشتین رفتین سن خوزه و سمتای سیلیکون ولی متوجه میشین محصولات تسلا علاوه بر روح پرستیژ باحالیم دارن نمیگم پرستژ رویس ولی ی پرستیژ خاصی دارن
بهرحال ک حرف در مورد روح و بی روح بودن رو شما المانیا نباید بزنید
M3csl
۸ اسفند ۱۳۹۸نه من آلمانی ام نه تو آمریکایی،
اما تسلا یک ماشین آمریکایی با طراحی مزخرف یا بهتره بگم بدون طراحیه،
اگه برای فرغون چهار تا چرخ بزاری
دقیقا همین شکلی میشه،
شایدم زیباتر،
شبیه خاک انداز برعکسه،،
حالا اگه تا فردا صبح هم آسمون ریسمون ب هم ببافی
چیزی از زشتی و نچسب بودن طراحی سایبر تراک کم نمیشه،،
ضمنا در مورد پرستیژ خاص سایبر تراک بستگی داره که کلمه ی خاص رو چجوری برداشت و معنا کنی،،
ب خیلی چیزا میشه گفت خاص……
Car lover
۹ اسفند ۱۳۹۸لابد ام تری سی اس ال ژاپنیه؟
مساله اینجاس همین فرغون سازی رو سلاطین شما توش ب سختی افتادن
از تعویق یک ساله ای دی تری تا ایودی و فروش خجاالت اور ای کیو سی
این پیش فروش برای کل خودروسازی المان ی رویا حساب میشه
حالا هی ویژن صد ب مناسبت صد سالگی بزنن ?
پاراگراف اخرم بگم معنی خاصو رفتین یو اس میفهمین
شما دولوپر باشیو تسلا نداشته باشی انگار ک دماغ نداری این جوری تو شش هفت سال از عرضه مدل اس ب سایبر تراک میرسن حالا تو بگو فرغون اون یکی بگه کانکس
s.h
۸ اسفند ۱۳۹۸دوست عزیز حدس میزنم شما یه جوون یا نو جوون باشی که چیزی از تاریخ ندونی به هیچ وجه
از ایرانم فقط احتمالا یه کوروش بزرگ میشناسی که اونم بهش میید کوروش کبیر !!
رفیق امریکا الان هر چیزی که هست و داره به خاطر همون ادولف هیتلره !!!!؟؟ یعنی چی ؟؟ یعنی اینکه زمان هیتلر خیلی زا دانشمندان یهودی تبار از ترس جونشون رفتند امریکا امثال انیشتن و استارک و…صد تای دیگه !!! و توی همون جمگ وقتی دیندند چه قدر علم داشتن حال میده بقیه رو هم یه جورایی تو گونی بردند !!! دنیا به المان مدیونه !!!
خیلی خیلیی خیلی کوتاهش کردم امیدوارم حق مطلب رو ادا کرده باشم
اصلا المان رو متهم نکنید به کم بودن
و یه اشاره ریز هم بکنم باز هم انقلاب صنعتی رو یهودیان تو بریتانیا رقم زدند برای همینم هست انگلیس هم روی پای خودشه و اگر باز هم همون یهودی ها سرمایه و علم و تکنولوژی شون رو از امریکا بکشند بیرون با برزیل و ونزولا هیچ فرقی نداره
Elmiraj
۹ اسفند ۱۳۹۸دنیا مدیون هیتلر و آلمانه….!!!
ما هم که از نظر شماها با آلمانی ها هم نژدایم !!!
.
پس لابد بدون ما علم ، تکنولوژی ، صنعت و پیشرفتی در کار نبود……..
Car lover
۹ اسفند ۱۳۹۸تو کل عمر مجازیم اونی ک بیشتر از همه بقیه رو متهم ب بچه بودن میکرد تقش درمیومد از همه بچه تره
والا این چرت و پرتارو هم هر جوجه روشنفکری تو جلسه اولش یاد میگیره (دانشمندای مهاجر المانو…)
غیر از آینشتاین بقیه المانیای فراری رفتن روشای اعتراف گیری رایش رو ب سی ای ای باد دادن دیگ چکار کردن برا یو اس؟
و جالب تر این که استارت ابر قدرت شدن امریکا زمانی بود ک امپایر استیت رو ب عنوان نماد قدرت خودش تو دهه ۳۰ و قبل از ورود المان ها ساخت و خیلی از تکنولوژی های ابداعی کدیلک و بیوییک قبل از شروع جهانی ۲ اختراع شد پس دانشمندان المانی بر فرض ورود ب صنعتی غیر از اعتراف گیری نهایتا میتونستن خطی ک امریکا با ایده حجم تولید و کار بالا زده بود رو ادامه بدن ک بهش اشاره کردم تو این کارم خیلی خبرن اینکه از امریکا خط بگیرن و ادامش بدن
تو این دورو زمونه ی خط جدید ساختن رو بورسه وگرنه المان های زیادی تو جهان وجود دارن ولی ما فقط امریکا رو داریم و چین که خط فکریش کارگر ارزونه
بحث یهودو دیگ چرا میکشی وسط میخای بگی من حالیمه؟ بنظرم هیچ دلیلی وجود نداره ک یهود سرمایشو از یو اس بکشه بیرون پس حالا حالاها شما ب انقلاب صنعتی دلتو خوش کن
Hamidreza
۸ اسفند ۱۳۹۸دقیقا اما زیبا ترین ساخته تسلاست! فرض کن قبلیا چین ! من خودم مودشو تو GTA ریختم باحاله
Hope
۸ اسفند ۱۳۹۸من یکی از این بی روح ها میخوام
مرسی?
هادی 8 سیلندر
۹ اسفند ۱۳۹۸دقیقا یه خودرو هر چقدر طراحی زیبایی داشته باشه بالاخره دل صاحبش میزنه بسه به قیمت بین یک سال تا ۱۰ سال ولی این هفته اول خوبه بعد اون میشه سوهان روح
فکر کن یه اف ۱۵۰ میاد کنارت قطعا روانی میشی
هنر ماندگار میشه نه جسارت اینده نگری
هنر یعنی w220
لامبرگینی پاگانی فیات ۵۰۰ بیتل
حالا برید طراحی که میخاستن اینده رو نشون بدن ببنین به فراموشی رفتن چون خنده دارن
در ضمن این طراحی ضد ایندس چون بدنه اثرات رادار رو به اطراف میده و کاملا خطر محسوب میشه
meysam
۸ اسفند ۱۳۹۸طراحیش خدایی خیلی مضخرفه. کاملا مردود
عکس اول از نمای پشت نگاه کنید؟
انگار یه پروژه دانشجوییه که بخاطر نداشتن امکانات تو یه گارگاه با دست مونتاژش کردن
پیش فروش این ماشین در این تعداد بالا فقط بیانگر یه چیزه:
اگه بتونی ذهن مردم را کنترل کنی و تحت تاثیر قرار بدی، هر چیزی که دوست داشتی رو میتونی به خوردشون بدی
احمدرضا
۸ اسفند ۱۳۹۸همزمان با خودران شدن و برقی شدن ماشین ها که البته اجتناب ناپذیره دیگه بحث روح و عشق ماشین دیگه فراموش میشه و چیزی که دوستان میگن درباره ربات شدن ماشینها کاملا درسته میشه گفت این پیکاپ نابودی ماشین های عادی چند سال جلوتر انداخت چون شاید همه فکر میکردیم آخرین کلاسی که
برقی میشه پیکاپ ها هستن که سایبرتراک اومد
Sina Barca
۹ اسفند ۱۳۹۸دیگه از فردا هر کارگاه و کارخونه با گذاشتن چهار دونه موتور برقی و چندتا باتری یه هایپرکار و….. میسازه با ۱۰۰۰۰۰ اسب بخار تقلبی و شتاب ۱.۹ ثانیه ی دروغین و…
فرهاد
۸ اسفند ۱۳۹۸هر شرکت و تولید کننده بزرگی یک جایی گاف میده اشکالی نداره ماسک هم میتونه اشتباه کنه حالا اگر یک شرکت کوچکتر این طراحی رو بیرون داده بود همه بهش میخندیدن ولی چون تسلاست همه تعریف و تمجید میکنن و طراحی رو اینده نگرانه می بینن قدرت تبلیغات همینه !!!!!!!!!!!!!
Elmiraj
۸ اسفند ۱۳۹۸جسارتی که جواب داد و حسابی دنیای پیکاپ ها را دگرگون کرد….
.
پدال از پیش سفارش ۵۲۲ هزار دستگاهی سایبرتراک و احداث گیگافاکتوری پنجم تسلا در تگزاس هم می گفتی که احداثش اوایل ۲۰۲۱ شروع خواهد شد .
Sina Barca
۹ اسفند ۱۳۹۸اگه پدال ریز به ریز اخبار تسلا رو بزاره دیگه پدال نیست سایت تسلاست.ما هم میتونیم که اخبار سفارش یک دستگاه پیکان رو هم بگیم که بزارن.از هر برندی چند خبر مهم میاد و چند درگ و مسابقه
دانیال روشنی
۹ اسفند ۱۳۹۸دوستان توجه کنید که زیبایی یک نکته ثابت نیست . به سلیقه ، محیط ، نیاز ها ، شرایط ، و خیلی چیز ها بستگی داره .
خیلی ها فکر میکنن هایپر کارها و سوپر اسپورت ها رو همه جوون ها میخرن . بر عکس طبق آمار بالای ۶۰٪ از مالکین این خودرو ها بالای ۴۰ سال سن دارن . بر عکس این موضوع برای اوپیروس هم صادقه .
تعداد بالایی درخواست برای این خودرو وجود داره . حال اینکه بگیم دلیلش تبلیغات تسلا هست ، حتی این هم یک امتیازه برای تسلا .
صنعت خودرو خیلی وقت بود خالی از انقلاب بود . انقلابی که در تمامی صنایع دنیا اتفاق افتاده بود به جز بزرگترین صنعت یعنی ساخت خودرو . پیشرفت خودرو صرفا شده بود تغییر نسل خودرو ها و فیس لیفت و چند یکی دو دهم ثانیه شتاب بالاتر .
از زمان انقلاب تسلا ، حتی شرکت های گمنام هم تونستن با قیمت های خیلی پایین ، خودروهایی با عملکرد هایپر کارها بسازن .
خواه یا نا خواه ، چه خوشمون بیاد ، چه نیاد . تغییرات به سراغمون میاد . سعی کنید باشون کنار بیاید . چشم روی هم بذارید همین فرمونی که توی دست هم میگیریم خاطره میشه . درون سوز ها که دیگه جای خود .
کیا
۹ اسفند ۱۳۹۸من طرفدار خودرو سازی داخلی نیستم…ولی سوای بحث فنی،اگه همینو یه شرکت ایرانی طراحی میکرد،سالها سوژه خنده و تمسخر همگان میشد…ولی این چون آمریکاییه آینده نگرانس…! من عاشق ایلان ماسکم چون خوب بلده چیزی رو که میخواد رو به مردم بقبولونه!