تقاضای زیاد برای تسلا باعث آسیب رسیدن به ارزش خودروهای لوکس ژرمنها شده است.
درخواست قابلتوجه مشتریان برای خرید تسلا مدل ۳ در حال ایجاد اثرات ناخواسته روی ارزش خودروهای لوکس و کارکردهی آلمانی شده است. اتوموتیونیوز به نقل از منابع مختلف صنعت خودرو گزارش داده که تعداد فزایندهای از خودروهای لوکس ۳ سال کارکرد ارزش خود را به خاطر تقاضای بالای محصولات جدید تسلا از دست میدهند. دلیل اصلی این کار هم تسلا مدل ۳ اعلام شده است.
بنا به گزارش جی دی پاور، خودروهای لوکس کارکرده از سال ۲۰۰۶ تاکنون حداکثر ۲۰ درصد بازار را تأمین میکنند درحالیکه کل بازار خودروهای کارکرده افزایش ۲ درصدی را تجربه کرده است. همچنین بهصورت کلی تقاضا برای خودروهای تسلا بالا رفته درحالیکه این موضوع برای خودروهای لوکس و کارکردهی آلمانی با افت روبرو بوده است.
ارزش باقی ماندهی این برندهای آلمانی نیز از سال ۲۰۱۵ تاکنون افت ۶ درصدی داشته است. بازار کلی خودروهای لوکس افت ۴ درصدی داشته است. خب معنی همهی اینها چیست؟ هماکنون خودروهای لوکس و کارکردهی آلمانی زیادی در پارکینگها حضور داشته و منتظر مشتری هستند.
Capital One میگوید:
موضوع به حدی جدی است که باعث سقوط قیمتها شده زیرا بازار با هجوم زیاد خودروهای لوکس کارکرده مواجه است.
البته تسلا تنها مقصر افت تقاضا برای این دست خودروها نیست زیرا نشانههای اولیهی رکود اقتصادی نیز مشاهده شده است.
البته یک تسلا مدل ۳ صفرکیلومتر حدود ۴۰ هزار دلار قیمت داشته و این امر میتواند روی فروش محصولات کارکردهی بامو، آئودی و مرسدس تأثیر بگذارد. برای مثال گفته میشود تسلا با نرخ حدود ۲۲.۲ درصدی برای قبول نمونه های کارکرده ی محصولات خود در اروپا روبروست که بیش از ۲ برابر متوسط تعرفهی صنعت یعنی ۱۰.۹ درصد میباشد. Capital One اظهار میدارد:
ما این را اثر تسلا مینامیم. همین عملکرد باعث میشود قیمتها پایین بیاید زیرا بازار با تأمین بیش از حد خودروهای لوکس کارکرده مواجه میشود.
خیزش تسلا بهویژه برای بامو حرکتی منفی بوده است. بامو بزرگترین قسمت از مشتریان را تقدیم تسلا کرده است. اعداد دروغ نمیگویند! ۸ درصد از خریداران جدید تسلا قبلاً مالک بامو بودهاند درحالیکه این میزان برای مرسدس و آئودی به ترتیب ۵.۷ و ۲ درصد بوده است. در ماه گذشته میلادی ۶۷ هزار دستگاه تسلا مدل ۳ فروخته شده درحالیکه آمار فروش بامو سری ۳، مرسدس C کلاس و آئودی A4 به ترتیب ۳۲۸۳۷، ۳۸۱۷۴ و ۲۰۰۴۹ دستگاه بوده است.
برندهای لوکس آلمانی قبلاً و حتی تا پیش از رسیدن تسلا نیز با مشکلاتی در بازار خودروهای کارکرده روبرو بودند اما این وضعیت حالا خیلی بدتر هم شده است.
سینا
۲۵ مهر ۱۳۹۸جونم تسلا❤❤??
واقعا بیراه نیست اگه بگیم خدمتی که تسلا به اتوموبیل کرد به اندازه فورد و بنز بود …
مهران
۲۵ مهر ۱۳۹۸فقط اونایی که لایکت کردن بیخود نیست پراید سوار هستن یا پژوی باباشون زیر پاشونه از بس بی منطقه… هستن
Alireza
۲۵ مهر ۱۳۹۸بهتر بود بگه خدمتی که به خودرو های برقی کرد
Khosrow
۲۵ مهر ۱۳۹۸وقتی برق 3 فاز منطق رو میگیره ..
ali (chevy nova)
۲۵ مهر ۱۳۹۸ماشالاه تسلا
کیان
۲۵ مهر ۱۳۹۸تسلا خدمت خاصی نکرده، شانس با تسلا یار بوده، چون بودن خودروسازهای برقی دیگه ای که شانس باهاشون نبود و حتی به عرصه ظهور و حضور هم نرسیدن
تسلا خب خوب کار کرده و این داره خودشو نشون میده، اما کارشناس های اقتصادی تو خبری که قبلا خوندم گفتن که باید منتظر ورشکستگی تسلا باشیم، تسلا داره تو یه ابعادی شدید صعود میکنه اما اگر نتونه زیر ساختنهای دیگه خودروسازی از پشتیبانی و خدمات پس از فروش و … تامین کنه حرف کارشناسها به حقیقت میپیونده.
ماشینهای تسلا هنوز اونقدر از حضورشون نگذشته که به طور کامل همه عیب و ایراد و خوبی و بدیها معلوم بشه.
اما واقعا جذاب هستن، پورشه تایکان ژرمنی هم واقعا جذابه.
سینا
۲۵ مهر ۱۳۹۸تسلا همین که بزرگانی مثل فولکس و تویوتا رو قلقلک بده و به سمت برقی بکشونه خودش بزرگترین خدمت برای محیط زیست و انسانهاست حتی اگه خودش ورشکست بشه …مثل یه نوع شهادته شهادت در راه خودرو و انسانها و محیط زیست (یکم پیاز داغش زیاد شد)
علی
۲۶ مهر ۱۳۹۸سلام دوست عزیز.
جدای از بحث طرفداری یا دشمنی با برند تسلا، فقط میخواستم یادآوری کنم که در زمان حال اکثر برق تولیدی در دنیا توسط انرژی فسیلی تولید میشه!!! برای همین از لحاظ علمی ماشینهای برقی هوا رو بیشتر آلوده میکنند تا ماشینهای بنزینی!!! (یادم هست که توی همین سایت یک مطلب راجع به این مسئله بود) البته طبیعتاً در آینده نه چنان دور بخاطر تولید برق از طریق انرژیهای تجدید پذیر این مسئله حل میشه !!!
مهران
۲۶ مهر ۱۳۹۸انسانیت و محیط زیست طبق سند محکم الکتریکی ها الایندیگشون بیشتره باید به این نظر خندید واقعا ضمنا تسلا هیچوقت اولین الکتریکی نبوده اگر تاریخ اتومبیل سازی رو خونده باشی که قطعا اینطور نیست اولین ماشین الکتریکی رو بیش از یک قرن قبل ساختن!امثال تسلا نه تنها نمیتونن قلقل بدن که جرات حتی گفتن رقیب بودن با آلمانی ها یا ژاپنی هارو ندارن میشه گفت نسیمشونم نمیتونه بخوره
حسین
۲۵ مهر ۱۳۹۸دوست عزیز تسلا اولین برقی ساز تاریخ نیست که. خودروهای برقی دیگه قبل از برندهای معروف خودرویی قبلا تو بازار بودن، پس نمیشه گفت این فروش تنها به علت نبود رقیبه. درسته رقیب کمه ولی همونا هم به اندازه ی تسلا فروش نداشتن.
به نظر آمریکایی با اینکه اقتصاد بازی دارن ولی بازم با خرید تسلا از اقتصادشون حمایت می کنن و این عامل بی تاثیر نیست.
مزدا
۲۶ مهر ۱۳۹۸قبلا از تسلا خوشم نمی اومد ولی زیاد که باهاش اشنا شدم و کلیپ هاشو دیدم نظرم تغییر داد.
واقعا تسلا یه رفیب سرسخت هست برا خودروسازان مطرح.
تسلا کم کم تو اسیا هم داره به محبوبیت میرسه
مهراد
۲۵ مهر ۱۳۹۸آقا بعد از دیدن این مطلب من رفتم دنبال پناهگاه زیر زمینی آخر الزمانی
چون قراره زیر این مطلب خون و خونریزی بشه . من برم چون هنوز به اندازه کافی کنسرو ذخیره نکردم ، با بای
مهران
۲۵ مهر ۱۳۹۸بازشروع شد حالا باید … دیگران را تویه این پست تحمل کنیم
Elmiraj
۲۵ مهر ۱۳۹۸حالا این مشکل بزرگ برای کلاس سدان های کامپکت لوکس اتفاق افتاده ، به زودی تا کمتر از پنج دیگر Model Y هم به بازار کراس اور های لوکس کامپکت اضافه میشه تا وضعیت لوکس سازان آلمانی از این هم بدتر بشه حتی در خاک اروپا….!!!!!!
.
گفتنی هست که گیگافاکتوری شانگهای که در فصل اول سال ۲۰۲۰ تولید model 3 و model Y بر عهده خواهد گرفت توانایی تولید سالانه بیش از ۵۰۰ هزار خودرو را دارد……!!!!!!!!!
حسن
۲۵ مهر ۱۳۹۸خدمتی که پورشه با اون پیست رفتن به تسلا کرد جومونگ به کره نکرد.
خوشتیپه میخرنش شتاب و سرعتشم بی اثر نیست.
البته یه انقلاب در تغییر ذائقه هم هست. ما چقد عقبیم هنوز محو نگرش بزرگامونیم به نظرتون چی فکر میکردن.
ایمان
۲۵ مهر ۱۳۹۸هم آلمانی عشقه هم آمریکایی ❤?
ولی خودمونیم اخبار ” فراری ” رو مثل سایر برندها خوب پوشش نمیدین و عدالت رو رعایت نمی کنید
خوب یادمه پارسال خودروی محبوب جرمی کلارکسون که لامبورگینی هوراکان پرفورمانته بود خبرش رو سریع گذاشتین ولی امسال چون ۴۸۸ پیستا رو انتخاب کرد ….
یا خیلی از خبرهای جدید دیگه مثل :
مرکز طراحی جدید فراری
رکورد ۷ دقیقه ای ۴۸۸ پیستا در نوربرگ رینگ
Elmiraj
۲۵ مهر ۱۳۹۸همیشه بهترین تایم ها در پیست توسط خود کمپانی گرفته میشه نه یه مجله خودرویی…..
این تایم ۷:۰۰:۰۳ دقیقه رو مجله sport Auto آلمانی جدیدا گرفته که به نظر من اصلا در حد pista نیست و اگر روزی فراری خودش اقدام به تایم زنی کنه حتما ۶:۴۵ را می زنه…..
ایمان
۲۵ مهر ۱۳۹۸دقیقاً ؛ ۴۸۸ پیستا توانایی های خودشو نشون داده و همه میدونن این رکورد در شان ۴۸۸ پیستا نیست
در حال حاضر تنها سوپر اسپرتی که میتونه رقابت نزدیکی در پیست با ۴۸۸ پیستا داشته باشه پورشه ۹۱۱GT۲RS هست با توجه به رکوردهای ثبت شده در سایت Fastestlaps
Khosrow
۲۵ مهر ۱۳۹۸وقتی پول خاویارنداری و اشپل میخری ..
حسن
۲۵ مهر ۱۳۹۸حالا کل مطلب را نمیخونی حداقل تیترا بخون : دردسر تسلا برای لوکسهای آلمانی
تومتنم نوشته چند درصد از مشتریهای قبلی برندهای دیگه تسلا خریدن
حسن
۲۵ مهر ۱۳۹۸متن نمیخونی حداقل تیترا بخون . نوشته چند درصد از خریداران قبلی خاویار رفتن ماشین برقی خریدن حالا ببین خاویارش چی بوده . خدایی خاویار فقط باید ایرانی باشه
Behrouz. anzali
۲۵ مهر ۱۳۹۸ابای قوربان
OMID
۲۵ مهر ۱۳۹۸وقتی یکی ماشین زیر پاش پرایده و تسلارو به اشپل تشبیه میکنه…
امیر
۲۵ مهر ۱۳۹۸منکه طرفدار تسلا یا دیگر برند های المانی نیستم(غیر از آیودی ک واقعا قبولش دارم) اما جالبه ک بعضی از دوستان با دوسه تا کامنت همش دارن حرص خودشونو خالی میکنن
یکم منطقی باشین و شرایط رو قبول کنین
Saeed
۲۶ مهر ۱۳۹۸تسلا اینجا،تسلا اونجا، تسلا همه جا!
شما فقط دارید خودرو هاشو میبینید!!
فضانوردان ها موشک های تسلا رو میبینن!!
تازه تسلا واسه فرستادن انسان به سیاره مریخ برنامه داره!! عین ناسا!!
مانی
۲۶ مهر ۱۳۹۸البته غولهای آلمانی دست و پا بسته نیستن
و به سرعت دارن مطابق با سلیقه مشتری تغییر میکنن
حسین
۲۶ مهر ۱۳۹۸دارم به این فکر میکنم که خودرو های برقی واقعا دوست دار محیط زیست اند یا مخربش؟
اخه هر چی فکر میکردیم مفیده بعد سی سال معلوم شد یکسری افراد پولدار اینطوری جلوه دادن تا فروش کنه!
بی نام
۲۶ مهر ۱۳۹۸بازار ازاد و سالم همینه