یکی از شگفتانگیزترین اتفاقات چند سال اخیر تبدیل شدن خودروهای الکتریکی از محصولاتی کند به موشکهای زمینی بوده است. هماکنون دیدن خودروهای الکتریکی با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۳ ثانیه به امری عادی تبدیل شده و میتوان گفت تسلا جزو اولین خودروسازانی بوده که چنین خودروهای الکتریکیای را روانه بازار نموده است.
در طول این سالها شاهد درگ های زیادی بودهایم که محصولات تسلا توانستهاند سوپرکارهای مطرح دنیا را شکست دهند. برای مثال تسلا مدل S پلاد با خودروهای عضلانی و سوپرکارهای زیادی مسابقه داده و اکثر آنها را نیز شکست داده است.
اما شاید این بار اوضاع کمی متفاوت باشد. این بار تسلا مدل S پلاد در برابر سوپرکاری دیگر که جزو مشهورترینهای دنیاست قرار گرفته است. این گاو خشمگین لامبورگینی آونتادور SVJ تولید محدود است. آیا این خودرو میتواند در خط مستقیم از عهده تسلا برآید؟ اول بیایید نگاهی به برگه مشخصات فنی داشته باشیم.
آونتادور SVJ از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری استفاده میکند. این نیروگاه آهنین قدرت ۷۵۹ اسب بخاری و گشتاور ۷۱۹ نیوتون متری تولید میکند. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس ۷ سرعته تک کلاچه به تمامی چرخ ها فرستاده میشود.
اما تسلا مدل S پلاد از سه پیشرانه الکتریکی قدرتمند استفاده کرده و حاصل کار قدرت ۱۰۲۰ اسبی و گشتاور ۱۴۲۰ نیوتون متری است. اگرچه مزیت قدرت تسلا بسیار چشمگیر است اما این خودرو وزن ۲۱۶۲ کیلوگرمی دارد که بسیار بیشتر از وزن ۱۵۷۷ کیلوگرمی آونتادور SVJ میباشد.
اما در نهایت این قدرت مطلق است که برنده میشود. علیرغم وزن بسیار بالاتر، مدل S پلاد به راحتی رقیب ایتالیایی را زمینگیر میکند. در استارت از سکون SVJ کوچکترین شانسی ندارد. به نظر میرسد مدل S پلاد با قیمت حدود ۱۳۰ هزار دلاری خود یک معامله ارزان محسوب میشود.
خب آیا از نتایج این مسابقه شوکه شدهاید؟ ما که اینطور فکر نمیکنیم…
ٍEngland
۱۱ مهر ۱۴۰۰دقیقا با این درگ ها که نتیجش واضح هست چیو میخوان ثابت کنن؟ که آرمیچر باید جای درون سوز ها رو بگیره؟
و اما در واقعیت یک رینگ لامبورگینی میارزه به کل اس پلاد
ممد ژانگولر
۱۱ مهر ۱۴۰۰من همینجا از ایلان ماسک خواهش میکنم دیگه درگ نذاره و رحم کنه به ماشینهای لوکس الکی گرون .
سپاس 🙏
Carbonado Aventador
۱۱ مهر ۱۴۰۰مقایسه لامبورگینی با تسلا
مثل مقایسه
نوتلا با *** میمونه!!!
.
.
فکرکنم دیگه نیازی به توضیح بیشتر نباشه!😂
حسین
۱۱ مهر ۱۴۰۰کامل و جامع😂
Audi rs e_tron gt
۱۱ مهر ۱۴۰۰خب پس دیگه حرفی نمی تونید از خودتون در بیارید😁
باشه
به را راست هدایت نمی شید
ناراحت نباشید اونتادر هم الکتریکی بشه سریع میشه از اون خیالتون راحت باشه الان در مقابل برقی ها بنزینی ها ماشین های خیلی کندی هستند
تسلا رودستر هم ارزش صبر کردن داره
فکر کنید اون که خیلی سری تر از اس پلده چی میشه
آلودگی هم در کنارش نداره
بهتره اعتراف کنید برقی ها بهترن😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ مهر ۱۴۰۰بچه خوب،طرفدار گرتا تونبرگ!😂 یه نگاه به مشخصات بنداز، گشتاور تسلا دو برابر آونتادور هستش و قدرتش هم ۳۰۰ اسب بخار بیشتره! با این قدرت انتظار داری آونتادور ببره! چه رویای شیرینی!😂😂😂
- A M I R -
۱۱ مهر ۱۴۰۰در جواب Audi rs e_tron gt:
اگر به سرعت و شتاب بود در کمترین حالت لامبورگینی تن به توربوشارژ میداد. یه عمره با چنگ و دندون داره موتورای تنفس طبیعیشو حفظ میکنه چون خریدارا و طرفدارا ازش این انتظارو دارن. حالا این وسط بیاد صدای ۱۲ سیلندر این گاو وحشی رو خفه کنه به خاطر این که تو درگ از یه آرمیچر شکست میخوره؟ همین نگاه محدودتون باعث شده تا برتری رو فقط تو شتاب ببینید. خداییش سرمون درد گرفت.
محمدهادی
۱۲ مهر ۱۴۰۰🤣🤣🤣🤣
نه
دیگه توضیح نده😂
مهدی
۱۲ مهر ۱۴۰۰اون دوستی که فرمودند قدرت تسلا ۳۰۰ تا بالاتره و گشتاور هم دو برابر گشتاور لامبو هست، عزیزم خودت جوابتو دادی وقتی قدرت ۳۰۰ تا بالاتره ولی گشتاور ۲ برابره یعنی موتور احتراق رو بزار تو قوطی وقتی گشتاور ۲ برابره یعنی باید قدرت هم تقریبا ۲ برابر باشه یعنی تسلا یه موتور ۱۴۰۰ اسب بنزینی رو تو ۱۰۰۰ اسب برقی خلاصه کرده آره عزیزم اینه شاهکار موتور های برقی
Reza Waffen SS
۱۱ مهر ۱۴۰۰مسخره ترین درگی بود که تو عمرم دیدم
Audi rs e_tron gt
۱۱ مهر ۱۴۰۰پدال از این درگ ها و اخبار های ماشین های الکتریکی بیشتر بذار متشکرم🙏
دیگه امیدوارم تا ۲۰۳۵ از آلودگی خیالمون راحت بشود👌
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ مهر ۱۴۰۰مگه دست تو به تسلا میرسه!؟😂
HamiD
۱۱ مهر ۱۴۰۰پدال لطفا ایشون رو بلاک کن …
بسیار متشکرم
Audi rs e_tron gt
۱۱ مهر ۱۴۰۰آبتین جان اینارو نگاه کن اصلا جایگاهشون یکسانه؟
جایگاه تسلا با اونتادر متفاوته ولی ببین تسلا چه کار هایی می کنه
بعد حرصم از این در می آد که بعضی از بچه ها میان تو سایت نمی دونن اس پلد چیه و بد میگن ازش
Audi rs e_tron gt
۱۱ مهر ۱۴۰۰چرا نرسه آقا آبتین😁؟
سعی و تلاشمون رو می کنیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ مهر ۱۴۰۰جایگاه یکسان ندارن مقصر تسلاست که یه سدان خونوادگی رو به یه چیز مسخره و صرفا سریع توی شتاب ۴۰۰متر کرده، بارها بوده گلف مارک یک رو هم تا ۶۰۰تسب تقویت کردن لامبو رو برده! این که هیچی نیست…
هر موقع دستت رسید بهش بعد بلوف بزن…
Audi rs e_tron gt
۱۱ مهر ۱۴۰۰حمید پدال منو بلاک کنه ؟
خیلی بهم برخورد
mohamadreza
۱۱ مهر ۱۴۰۰دوست عزیز
من علاوه بر اینکه یه عشق ماشینم
یه آرسی باز قهار هم هستم
تا حالا مدلای مختلف نیترو وبنزینی آرسی از کمدانی های اچ پی آی کیوشو ترکسس هوباو و …. داشتم .
حتی توی ماشینای ارسی هم لذت سوختی ها (بنزینی و نیترو )خیلی بیشتر از الکتریکیاس .
با اینکه توی دنیای آرسی هم ماشینای بنزینی و نیترو از ماشینای الکتریکی براشلس خیلی کندترن ولی درونسوزا ی ویز دیگه ان
ولی خودم حالا یه ترکسس e revo 6s 2.0 دارم و کم کم هم دارم بهش عادت میکنم .و بنظرم کم کم شتاب و سرعت فوق العادش معتادم میکنه پس لطفا لفظ آرمیچر و … به کار نبرین .
اگر شنا از تسلا یا ایلان ماسک خوشتون نمیاد دلیل نمیشه به پیشرفت تکنواوژی در حوزه باتری و موتورهای الکتریک توهین کنین.
ی انتقاد ریز هم خدمت ب دوستانی ک فقط شتاب ماشینای الکتریک رو میکشن ب رخ ی شرکت بزرگ مث فراری !
الان کمپانی های یتیم زیادی دارن ماشین الکتریک براشلس میزنن ک شتابشون ۱۰ برابر شتاب ماشینای بنزینی باجا ( اچ پی آی ) آمریکاس
اچ پی آی تو دنیای ارسی عین فراری تو دنیای ماشین میمونه .
پس بگیم اون برندا از اچ پی آی آمرکیا بهترن چون شتابشون بیشتره ؟!!!!!!
مقایسه شما عین مقایسه ای ک من عرض کردم میمونه
پس لطفا طرفدارن هر دو گروه یکم منطقی باشن
بازم ممنون از همگی
ممد ژانگولر
۱۱ مهر ۱۴۰۰داداش محمدرضا اینجور که فهمیدم لول بالا هستی و از تجربه و سواد زیادی برخورداری . میشه توضیح بیشتر برای ما بی سوادا بدی که کیوشو که گفتی یعنی چه؟
یک شخص ساموراییه یا یک نوع خوراکیه ممنون میشم از تجربیاتت بیشتر بگی 🙏
Mad.z.Max
۱۱ مهر ۱۴۰۰یعنی همیشه ی خدا جدی نیستی :)))
mohamadreza
۱۱ مهر ۱۴۰۰مرسی داداش
نظر لطفته
آره مربوط به سامورایی هاس😀
یه کمپانی که ماشینای رادیوکنترل الکتریک و نیترو تولید میکنه و مال ژاپنه .
البته متاسفانه از سال۲۰۱۳ قطعاتش چینی شد و اون کیفیت اولیه رو ازدست داد.
یکی از قهتربن ماشیناشم مدل kyosho inferno neo st 3.0 هس ک من عاشقشممم .
مدل تراگیه ک من الان خودم دارمش(البته خیلی وقت پیش خریدمش چون راستش الان با این قیمتا دیگ ارزش خرید نداره از طرفی هزینه های نگهداری خیلی زیادی هم داره )
توصیه حتما ب ویدیوهاش نیگا کن
mohamadreza
۱۱ مهر ۱۴۰۰البته ژانگولر جان
میدونم پیامت شوخی یا مسخره کردن ( یا هر چیزی ک بخای میتونی اسمشو بذاری ) بود.
ولی خب من ترجیح دادم به جای بحث و جدل های کودکانه ک حوصلشو ندارم و سنم هم از اونا گذشته
اطلاعات کمی رو ک دارم با بقیه دوستان ب اشتراک بزارم.
(فک کنم از سن پایین های سایت باشی❤️)
ممد ژانگولر
۱۱ مهر ۱۴۰۰بله محمد رضا داداش ما از بزرگانی مثل شما درس یاد میگیریم و ی خبر خوب بهت بدم دیروز جشن تولد ۱۶ سالگیم بود . حتما یک سر بیا پیشم ی گربه دارم شعرهای فردوسی از حفظ میخونه . 😙🌹
akrh78
۱۲ مهر ۱۴۰۰اگه قرار باشه به آرمیچر نگیم آرمیچر به زباله هم نباید بگیم زباله
اسمش همینه
Mad.z.Max
۱۲ مهر ۱۴۰۰نرود میخ آهنین در سنگ..
Mad.z.Max
۱۲ مهر ۱۴۰۰محمدرضا جان، نظرت درباره کیوشو MP9 چیه؟ و آیا بنظرت واسه یه خریدار نسبتا آماتور مثل من، خرید مدلی مثل inferno NEO3 بهتر نیس؟ خب به نسبت هم کمی ماد پایینتری داره و هم طبیعتا ارزونتره. اصلا غیر از اینا پیشنهاد خودت چیه در نهایت؟ ممنون میشم جواب بدی :)
mohamadreza
۱۲ مهر ۱۴۰۰Mad.z.Maxجان
من اینفرنو نئو 3رو از نزدیک دیدم باهاش درایوینگ هم کردم ولی تا حالا نداشتم.( مال دوستم بوده )
ولی متاسفانه اصلا ب دلم نچسبید و کلا کیفیت قطعاتش و فیت اند فینیشش بنظرم خیلی خوب نبود ( نظر شخصی)
و ی چیز دیگ هم بگم بهت
کلا تو ماشینای آرسی هر ماشینی ک میبینی ارزونه مطمئن باش تو دراز مدت( اگ بخای ماشینو نگه داری و نفروشیش )از اون ماشینی ک از اول یکم قیمتش بالاتر بود ؛ برات گرون تر تموم میشه.
چرا ؟
چون وقتی تو ماشین ارزون میخری طبیعتا کیفیت قطعاتش کمتر میشه
مثلا چرخ دنده های گیربکس توی ماشین پلاستیکی میشه ؛
بعد ی مدت ذرات ریز خاک میره لای چرخ دنده ها و خردشون میکنه
مجبور میشی بری آپگرید کنی و ی چرخ دنده جدید فلزی سخت کاری شده بندازی روش
کمک فنر ها هم همینطور.
پس اگ ماشینو فقط برای دست گرمی و وارد شدن ب دنیای آرسی میخای ک ی ماشین ساده اولیه باشه و بعدا ردش کنی بره نئو ۳ عالیه برات 👍
ولی اگ ماشینو دراز مدت میخای نگه داری اگ از همون اول mp9 بگیری ؛ شاید ۲یا ۳ تومن گرون تر باشه ولی مطمئن باش تو آینده طولانی مدت میبینی ک سود کردی
دیگ حداقل مجبور نمیشی بری کمک و شاک تاور و اینارو عوض کنی و ی هزینه دوبل پرداخت کنی !
قیمت قطعات یدکی ماشینام ک اصن نگو و نپرس !
اما گفتی ک چی بهت پیشنهاد میکنم.
تو چ بودجه ای رو در نظر گرفتی ؟!
قبلا ماشین داشتی یا ن ؟!
اینارو جواب بدی من بهترین ماشینو برات میگم.
اگ بدون در نظر گرفتن قیمت ماشین بهت بگم ک طبق تجربیات خودم رو دستش نبوده و نیست و نخواهد بود اینه :
hpi savage xl k5.9
موتورش big block
گیربکس ۳ دنده اصن بینظیرررررررر
حیف ک خیلی وقت پیش برا خرید ی ماشین دیگ فروختمش رف😞
و البته چن سال میشه ک دیگ تولید نمیشه
ی ماشین دیگ هم اگ برات پیشنهاد بدم ( بدون در نظرگرفتن بودجه ای ک میخای پرداخت کنی البته )
hpi trophy 3.5هس
واقعا ماشین خوبیه
بازم اگ سوال داشتی بپرس
در خدمتم داداش❤️❤️
mohamadreza
۱۲ مهر ۱۴۰۰Mad.z.Maxجان
من اینفرنو نئو ۳رو از نزدیک دیدم باهاش درایوینگ هم کردم ولی تا حالا نداشتم.( مال دوستم بوده )
ولی متاسفانه اصلا ب دلم نچسبید و کلا کیفیت قطعاتش و فیت اند فینیشش بنظرم خیلی خوب نبود ( نظر شخصی)
و ی چیز دیگ هم بگم بهت
کلا تو ماشینای آرسی هر ماشینی ک میبینی ارزونه مطمئن باش تو دراز مدت( اگ بخای ماشینو نگه داری و نفروشیش )از اون ماشینی ک از اول یکم قیمتش بالاتر بود ؛ برات گرون تر تموم میشه.
چرا ؟
چون وقتی تو ماشین ارزون میخری طبیعتا کیفیت قطعاتش کمتر میشه
مثلا چرخ دنده های گیربکس توی ماشین پلاستیکی میشه ؛
بعد ی مدت ذرات ریز خاک میره لای چرخ دنده ها و خردشون میکنه
مجبور میشی بری آپگرید کنی و ی چرخ دنده جدید فلزی سخت کاری شده بندازی روش
کمک فنر ها هم همینطور.
پس اگ ماشینو فقط برای دست گرمی و وارد شدن ب دنیای آرسی میخای ک ی ماشین ساده اولیه باشه و بعدا ردش کنی بره نئو ۳ عالیه برات 👍
ولی اگ ماشینو دراز مدت میخای نگه داری اگ از همون اول mp9 بگیری ؛ شاید ۲یا ۳ تومن گرون تر باشه ولی مطمئن باش تو آینده طولانی مدت میبینی ک سود کردی
دیگ حداقل مجبور نمیشی بری کمک و شاک تاور و اینارو عوض کنی و ی هزینه دوبل پرداخت کنی !
قیمت قطعات یدکی ماشینام ک اصن نگو و نپرس !
اما گفتی ک چی بهت پیشنهاد میکنم.
تو چ بودجه ای رو در نظر گرفتی ؟!
قبلا ماشین داشتی یا ن ؟!
اینارو جواب بدی من بهترین ماشینو برات میگم.
اگ بدون در نظر گرفتن قیمت ماشین بهت بگم ک طبق تجربیات خودم رو دستش نبوده و نیست و نخواهد بود اینه :
hpi savage xl k5.9
موتورش big block
گیربکس ۳ دنده اصن بینظیرررررررر
حیف ک خیلی وقت پیش برا خرید ی ماشین دیگ فروختمش رف😞
و البته چن سال میشه ک دیگ تولید نمیشه
ی ماشین دیگ هم اگ برات پیشنهاد بدم ( بدون در نظرگرفتن بودجه ای ک میخای پرداخت کنی البته )
hpi trophy 3.5هس
واقعا ماشین خوبیه
بازم اگ سوال داشتی بپرس
در خدمتم داداش❤️❤️
Mad.z.Max
۱۵ مهر ۱۴۰۰محمدرضای عزیز ممنونم از جوابت، و ببخشید که دیر خوندم، چندروزی هست که کرونا گرفتم و زیاد سرحال نبودم :)
بریم سره بحث ماشینیه آر سی مون، درمورد انتخاب بین mp9 و نئو، حرفت انقدر منطقی بود که اصلا جای بحث باقی نذاشت، کاملا درست میگی و حیفه که آدم یه هزینه ی ۱۱-۱۲ تومنی کنه و مثلا چرخ دنده های پلاستیکی نصیبش بشه، درصورتی که با ۱۴-۱۵ تومن میشه از هر نظر با دوام ترش رو داشت.
از نظر بودجه و پیشینه خودم: من یه ماشین بی نام و نشون برقی گرفتم به عنوان اولین ماشین، قبل از عید نوروز گذشته، به قیمت ۳ میلیون تومن. بد نیس، عالی هم نیس! حدود ۴۵ کیلومتر سرعت میره کم و بیش، اما مشکل اصلیم باهاش تموم شدن خیلی سریع باطریهاشه. باتری یدک هم گرفتم، ولی بازم زود خالی میشن! در این بین، چندباری ماشینای رادیو کنترول سوختی و انجین دار دست چند نفر دیدم (توی پیست کوچیک باشگاه تیر اندازی صاصد) و اصلا دیوانه ی صدا و وحشی گریشون شدم، در حدی که خیلی جدی تصمیم گرفتم یکی بگیرم! :)) با سی سال سن خجالتم نمیکشم :)) بودجه هم راستش چون اولین خریدم از آر سی های انجین دار هست، واقعا بعید میدونم بالای ۱۵ تومن صرفش کنم. از طرفی هم میخوام حتما نو باشه، چون زیاد سر درنمیارم که برم دست دوم بگیرم و حس خوبی به مدلای کار کرده ندارم.
حالا با این اوصاف، نظرت چیه؟
mohamadreza
۱۵ مهر ۱۴۰۰ای بابا
ایشالا زود خوب میشی داداش
اگ ی سوختی بگیریاا اصن دیوونش میشی باهات شرط میبندم.
دست دوم ک اصلا توصیه نمیکنم
من خودمم
عمرا سمت دست دوم نمیرم
چون میدونی وقتی رادیوی ی ماشین میگیری دستت ک صفر تا صدش ۴ ثانیس دیگ اصن دوروبرت رو نمیببنی فقط دنبال ی فرصت و ی فضای باز هستی ک باهاش تخته کنی ( عین ماشینای واقعی دیگ مثلا تا حالا دیدی کسی با اونتادور آروم و متین رانندگی کنه ؟!🙂)
و خیلی بد باهاشون درایوینگ میکنن
جامپ های فلان متری میزنن
خلاصه پدر ماشینو میارن جلو چشش ؛
یعنی آرسی تمیز فروشی ی دروغ محضه ؛
مگر اینکع ماشین آکبند دست نخورده باشه ک اونم هم قیمت ماشین نو میفروشن و عقل حکم میکنه برم ماشین نو بگیرم .
ی چیز دیگ هم بگم
بخدا انقدررر هیجان داره ک اون اولشم گفتم اصن معتادش میشی مخصوصا اگ ی نفر دیگ هم ماشین داشته باشه و باهاش تو ی مسیر خاکی مسابقه بذاری ( منظورم پیست خاکسی ن درگ )
مخصوصا اون سر پیچ ها ک به ماشین حالت دریفت دست میده و چرخ های عقب سبک تر میشن و ماشین گرد و خاک بلند میکنه هوا؛ همزمان صداش و دود آبی .( البته حالت دریفت وقتی ایجاد میشه ک ماشین دیفرانسیل وسطش لاک نباشه و چرخ ها ی عقب و جلو ب هم دیگه قفل نباشن)
یعنی باید تجربش کنی
اینطوری نمیشه توصیفش کرد
اگ ۱۵ تو من میخای خرج کنی
ی mp9 بخر
بهترین انتخابه
مطمئن هم باش اگ نکات مربوط ب ماشینای نیترو رو رعایت کنی بدون حتی ی ذره مشکل برات ۵ یا ۶ سال مث روز اول کار میکنه
mp9 واقعا ماشین خوب و حرفه ای هستش 👍
فقط باید کاربرات موتور رو خوب تنظمیم کنی
و سوخت خوب استفاده کنی
و مراقب باشی از فیلتر هوات همیشه تمیز باشه تا خاک داخل موتورت نره ( چون کمپرس موتور از بین میره )
باقیش دیگ اصلا نیازی ب ارتقا و آپگرید نداری .
mohamadreza
۱۵ مهر ۱۴۰۰ای بابا
ایشالا زود خوب میشی داداش
اگ ی سوختی بگیریاا اصن دیوونش میشی باهات شرط میبندم.
دست دوم ک اصلا توصیه نمیکنم
من خودمم
عمرا سمت دست دوم نمیرم
چون میدونی وقتی رادیوی ی ماشین میگیری دستت ک صفر تا صدش ۴ ثانیس دیگ اصن دوروبرت رو نمیببنی فقط دنبال ی فرصت و ی فضای باز هستی ک باهاش تخته کنی ( عین ماشینای واقعی دیگ مثلا تا حالا دیدی کسی با اونتادور آروم و متین رانندگی کنه ؟!🙂)
و خیلی بد باهاشون درایوینگ میکنن
جامپ های فلان متری میزنن
خلاصه پدر ماشینو میارن جلو چشش ؛
یعنی آرسی تمیز فروشی ی دروغ محضه ؛
مگر اینکع ماشین آکبند دست نخورده باشه ک اونم هم قیمت ماشین نو میفروشن و عقل حکم میکنه برم ماشین نو بگیرم .
ی چیز دیگ هم بگم
بخدا انقدررر هیجان داره ک اون اولشم گفتم اصن معتادش میشی مخصوصا اگ ی نفر دیگ هم ماشین داشته باشه و باهاش تو ی مسیر خاکی مسابقه بذاری ( منظورم پیست خاکسی ن درگ )
مخصوصا اون سر پیچ ها ک به ماشین حالت دریفت دست میده و چرخ های عقب سبک تر میشن و ماشین گرد و خاک بلند میکنه هوا؛ همزمان صداش و دود آبی .( البته حالت دریفت وقتی ایجاد میشه ک ماشین دیفرانسیل وسطش لاک نباشه و چرخ ها ی عقب و جلو ب هم دیگه قفل نباشن)
یعنی باید تجربش کنی
اینطوری نمیشه توصیفش کرد
اگ ۱۵ تو من میخای خرج کنی
ی mp9 بخر
بهترین انتخابه
مطمئن هم باش اگ نکات مربوط ب ماشینای نیترو رو رعایت کنی بدون حتی ی ذره مشکل برات ۵ یا ۶ سال مث روز اول کار میکنه
mp9 واقعا ماشین خوب و حرفه ای هستش 👍
فقط باید کاربرات موتور رو خوب تنظمیم کنی
و سوخت خوب استفاده کنی
و مراقب باشی از فیلتر هوات همیشه تمیز باشه تا خاک داخل موتورت نره ( چون کمپرس موتور از بین میره )
باقیش دیگ اصلا نیازی ب ارتقا و آپگرید نداری .
Mad.z.Max
۱۷ مهر ۱۴۰۰محمد رضا جان ممنونم واقعا از جوابت. انقدر قشنگ حس روندن یه ماشین آر سی توی پیست خاکی رو توصیف کردی که از پای کامپیوتر یلحظه احساس کردم داره جلوی چشام اتفاق میوفته.. :)
پس همون MP9 منطقی ترین خرید هست.
میگما، از سایت بیگ تویز دیدم که برای فروش گذاشتن و خب بنظر سایت خوبی هم میاد چون شاید صد مدل آر سی خوب داره! حالا بنظرت از اونجا بگیرم؟ یا نه برم از مغازه حضوری بخرم؟
راستش تو این مورد بخصوص بدم نمیاد خریدم رو حضوری انجام بدم. پیشنهاد تو چیه؟
mohamadreza
۱۷ مهر ۱۴۰۰حدالامکان حضوری بخری بهتره .
بیگ تویز بد نیست .
ولی اگ میتونی از یه فروشگاه تخصصی مث ایران ارسی کار بخر.
J.L.A
۱۱ مهر ۱۴۰۰رینگ ش که هیچی
صدای غرش لامبو به کل اس پلاد می ارزه !
مهدی
۱۲ مهر ۱۴۰۰شما مثل اینکه صدای موتور برقی رو تا حالا نشنیدی صداش خیلی زیاد نیست ولی دلنشینه یه سرچ بزن صدای موتور برقی( منظورم موتور سیکلته) رو گوش بده خیلی قشنگه
امیرشایان فرازی
۱۲ مهر ۱۴۰۰داداش مثل اینکه شما فیلم هندی زیاد میبینی
1020 اسب در مقابل 759 اسب هیچ شانسی نداره که میگی یک چرخش هم به کل پلاد میارزه بعدش هم این اساسا خیلی مقرون به صرفه تر از لامبو است
Engine
۱۲ مهر ۱۴۰۰طبیعت و زیستگاه تمام حیوانات به خطر انداختیم بخاطر استفاده از سوخت هایه فسیلیه اشغال بعد اومدی اینوو میگی نابغه …
Silent
۱۱ مهر ۱۴۰۰فقط اووون دنده عوض کردن های بی نتیجه لامبو توو دقیقه 2:30!!! :))
TESLA PLAID گاو وحشی رو هم براه میاره
این تکنولوژی TESLA هست که با کسی شوخی نداره و نیروگاه 12 سیلندر و جعبه دندهای بی بخار دیگه توو سال 2020 جذابیتی ندارن. حالا اینکه مدیران این دست سوپراسپورت سازی ها بعد از سال ها توو بد دردسری افتادن! لذت بخش هست دیدن سبقت یک سدان از سوپر اسپورت که تا 3 سال پیش اگر عنوان می شد خود مدیرای ارشدش هم جدی نمی گرفتن.
محمد
۱۱ مهر ۱۴۰۰تازه ایلان ماسک s plad plus رو هم کاملا آماده کرده.ولی گفته تا و قتی s plud بهترین دنیا هست مدلplus رو نمیده بیرون.البته بعضی ها تو پیست دیدنش.
Silent
۱۱ مهر ۱۴۰۰تکنولوژی خیلی بی رحم هست! برا کسی که نادیدش بگیره برا مدت طولانی…
بد نیست یاداور بشم 2015 تسلا برا اینکه بازاری داشته باشه ناچار بود یکسری مدل هاش رو با شارژ رایگان مادم العمر! در اختیار مصرف کننده بزاره همون روزا صنعت خودرو مشغول طراحی بود تا توسعه اساسی
موتورهای پلید هم عالمی داره و در آینده معماری داخل میدان مغناطیسی ش هم باز تعریف می شه برای دورهای گردشی بالاتر حول محور
اشکان
۱۱ مهر ۱۴۰۰(موتورهای پلید هم عالمی داره و در آینده معماری داخل میدان مغناطیسی ش هم باز تعریف می شه برای دورهای گردشی بالاتر حول محور)
چندتا سوال دارم. 1=میشه یه کم بیشتر درباره موتورش توضیح بدی؟ اول اینکه چه شکلی هست؟ من هرچی سرچ میکنم به انگلیسی یه چندتا عکس موتور برقی تسلا میاره ولی نمیدونم کدومش برای S plaid هست. میشه عکسشو بدی؟
2= موتور های الکتریکی تسلا با چی خنک میشه!؟ آب یا هوا؟ منظورم اینه اطراف موتور برقی که داغ میکنه رو چی خنک میکنه؟ با آب؟یا نه دریچه داره هوا درگردشه؟
3= ابعاد موتور الکتریکی تسلا چه قدره؟ میگن کوچیکه،ولی چه قدر؟
4= تسلا s plaid از 3موتور الکتریکی استفاده میکنه و ماشینی مثل ریماک نورا از 4 موتور، نمیشه این همه قدرت رو از 2 موتور الکتریکی گرفت؟ میشه یا نمیشه؟
تسلا فن ها اگه میدونید بگید ، دمتون گرم.
Silent
۱۱ مهر ۱۴۰۰https://www.youtube.com/watch?v=esUb7Zy5Oio
https://www.youtube.com/watch?v=wvLmBfwmA04
این دوتا لینک رو نگا کن یکسری جزییات رو به تصویر می کشه و سوالات رو تا حدودی کمک می کنه. اینکه موضوع فراتر از سیم پیچ و داستانهای عوام :)) برا مدل 3 هست و 2018. پیچیدگی جوری هست که جز نمایندگی امکان اسمبل کردن با پتک و آچار نیست. چیزی که پایک هم بش دست نزدن و عملا تیوون انجین شدنی نیست برا اچارکشی تیونرها
مطلبی توو سایت بود بوقتش بودم توضیح می دم اینکه چطور از مدار ها برای حذف جعبه دنده کمک گرفتن تووی دورهای مختلف و قرار هست با تغییراتی در اساس انجین میدان مغناطیسی رو به حداکثر بازده دَوَرانی در ارن یا باطری های 4680 قراره از چه نوع معماری استفاده کنن.
elmiraj و دوستان دیگه هم هستن
Elmiraj
۱۱ مهر ۱۴۰۰اشکان @
۱= شکل تمامی الکتروموتور ها استوانهای شکل هست ، تسلا هم همینطور…
در مکانیزم اختصاصی تسلا سیستم درایو مشکل از الکتروموتور ، گیربکس تک سرعته و اینورتر هست که در یک مجموعه قرار دارن و بهم چسبیده اند .
۲ = سیستم خنک کنندگی اختصاصی (BMS) که ثبت پتنت آن به زمان رودستر اول برمیگرده در model S های قبلی هم مورد استفاده قرار گرفت و هم اکنون در S plaid هم مورد استفاده قرار میگیره از نوع خنک کننده مشترک بین پک باتری و سیستم درایو هست که به صورت سری بهم متصل شده اند ، به این صورت که گلیکول مایع از طریق لوله های مخصوصی در اطراف سلول باتری ها و استاتور الکتروموتور ها توسط پمپ مخصوصی در جریان هست و به یک رادیاتور عظیم در جلوی ماشین منتقل میشه و توسط جریان هوا خنک میشه .
اما تفاوت Plaid با دیگر تسلا ها و تمامی خودروهای الکتریکی استفاده از لایه بیرونی کربن در روتور هست که باعث دستیابی به دور های بالای ۲۰۰۰۰ بدون افت عملکرد در بلند مدت میشه و تسلا را عملا از گیربکس چند سرعته بینیاز کرده…
( تسلا در سال ۲۰۱۹ پمپ حرارتی مخصوصی را هم به این سیستم اضافه کرد که موجب مدیریت بهتر گرما در هوای سرد میشه که نتیجه آن اثر گیری کمتر محصولات تسلا در سرمای شدید نسبت به دیگر خودروهای الکتریکی هست )
۳= در خصوص سایز الکتروموتور های plaid جدید اطلاعی داده نشده اما وزن آن ها ۳۱.۷ کیلوگرم هست که توانایی تولید ۳۶۲ اسب بخار قدرت را دارن..!!!
۴= تسلا میتونست همین قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری را از یک موتور هم تولید کنه اما بدلیل مدیریت حرارت بهتر ، کشش بهتر ، چسبندگی بیشتر و تقسیم وزن بهتر سازندگان EV در مدل های پرفورمنس از دو ، سه یا چهار الکتروموتور استفاده میکنند .
اشکان
۱۱ مهر ۱۴۰۰@elmiraj
اقای المیراژ ممنون بابت پاسخ گویی شما ، به اطلاعات من افزوده شد.فقط یه سوال دیگه اومد تو ذهنم درباره سیستم خنک کننده خودرو های الکتریکی.من یه چند سایت خوندم که خودرو های الکتریکی سیستم خنک کننده با جریان هوا دارن و یه عده خاص با آب خنک میشن(منظورم اینه اطراف الکتروموتور لوله های آب در جریانه و الکتروموتور خنک میشه)
حالا سوالم اینه میشه آیا با روغن هم خنک بشن؟!😅یا نه اصلا شدنی نیست؟
به نظرم بهتره پدال یه مطلب جامع درباره الکتروموتور های مختلف و نحوه کاکردن خودرو های الکتریکی در کلاس های مختلف بزاره . چون دارم فکر میکنم و کامنت هارو میخونم تقریبا 95 درصد چیزی نمیدونیم (از جمله خودم)
مازیار
۱۱ مهر ۱۴۰۰تشکر المیراژ ، سوال برای من هم بود
و تشکر ویژه بخاطر فاز شگفت انگیز دوستانی که به جواب کامل یک سوال دیسلایک میدن و از کسل کننده شدن جو سایت جلوگیری میکنن😃
Elmiraj
۱۱ مهر ۱۴۰۰اشکان @
بله سیستم های بسیار ساده تری هم وجود داره که هوا خنک هستن و فقط در خودروهای الکتریکی شهری غیر پرفورمنس بکار میرن ، نمونه بارزش نیسان لیف هست که از چنین سیستمی استفاده میکنه ، به این صورت که هوا توسط دریچه های بزرگی به اطراف پک باتری و الکتروموتور ها هدایت میشه و باعث خنک کنندگی میشه…. این سیستم در خودروهای الکتریکی پرفورمنس کارایی نداره چون حتی در یک هوای معتدل هم این توانو نداره که دمای باتری را در محدوده ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد نگه داره .
چون آب در دمای زیر صفر درجه سانتیگراد یخ میزنه و سیستم خنک کننده خودروهای الکتریکی بر خلاف درون سوز ها بسته و غیر قابل دسترس هست استفاده از آب فکر نکنم در هیچ خودروی الکتریکی ای وجود داشته باشه ( حتی در خودروهای الکتریکی مخصوص مناطق گرمسیر ) .
اشکان
۱۱ مهر ۱۴۰۰@elmiraj
❤ممنون بابت پاسخ گویی❤
Elmiraj
۱۱ مهر ۱۴۰۰مازیار @
ممون از لطف تون…
دیسلایک افرادی که کمترین اطلاعی از تسلا دارن نه اثری در نظر من داره نه در عملکرد برق آسای پیشرفت تسلا…
جهت اطلاعشون در حالی که دیگر خودروسازان در اثر کمبود تراشه همگی کاهش فروش را تجربه کردن ، تسلا مثل همیشه بسیار فراتر از پیش بینی کارشناسان که فروش ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تایی را برای سه ماهه سوم در نظر داشتن عمل کرد و موفق به فروش ۲۴۱۳۰۰ دستگاه شده که ۷۳ درصد بهتر از مدت مشابه پارسال هست…!!!!
مهدی
۱۲ مهر ۱۴۰۰ببین خنک کاری در موتور های الکتریکی خیلی مهمه شما اگه بتونی موتور رو خیلی خوب خنک کنی ، میتونی توان بیشتری هم ازش بگیری مثلا اگر همین موتور تسلا رو تو دمای زیر صفر ازش استفاده کنی می تونی تا چند برابر بیشتر ازش نیرو بگیری مثلا تا ۳۰۰۰ اسب هم شاید بشه 😮😮ولی اگه بخوای از یه موتور احتراق توان بیشتری بگیری ۶۰ ۷۰ اسب که بیشتر بگیری موتور می پره بیرون 😅😅😅
من نمیدونم موتور های تسلا با چی خنک میشه ولی میدونم یکی از راز ها و برتری های موتور الکتریکی نحوه خنک کاری آنها است
با آمونیوم نیترات میشه خنک کرد
با نیتروژن مایع میشه البته شرایط نگهداری خاصی داره
با گاز ها هم میشه البته گاز های خاص نه هوا
ولی در کل سیستم خنک کاری موتور های برقی جزو اساسی ترین و مهمترین سیستم های ماشین برقی است
دانیال_Surrey،England
۱۱ مهر ۱۴۰۰مدیر بخش خرید مک لارن گفته بود،احتمالا ما تواناییشو داریم که همین فردا یک خودروی الکتریکی تولید کنیم،منتها معیارهای مک لارن متفاوته!
..
نه تها برای مک لارن بلکه برای تمام اسپرت سازان هم همینه.
چیزی که تسلا در حال حاظر به مشتری میده یه سیستم غیر قابل اطمینان خودران و شتاب گیری و هندلینگ نسبتا خوب بین الکتریکیها
نه بیشتر.
ولی انتظاری که مردم از ساخت یک سوپر کار الکتریکی از پورشه و فراری و…دارن بسیار متفاوت تر از امثال لوسید و تسلا و از این دسته.
به طبع توسعه و ساختش هم سخت تره.
اگه راحت بود رودستر تا الان ساخته شده بود و ریماک اینقدر پز شتاب نمیداد و میبردنش پیست.
یکی دیگه از مدیرای مک لارن گفته بود که،وقتی شما برای مثال 300 هزارتا برای یه ماشین الکتریکی میدی میخوای ظاهرا خاص و احساس متفاوت تری از رقبا داشته باشه.
..
الان اکثرا این ماشینای الکتریکی فارق از برد، بیشترین تفاوتشون تو شتابه و بعدش نرم افزار و کمی هم هندلینگ.
پس تکنولوژی خاصی نیست.
وقتی رقبا به مرور بیان بعید میدونم کسی به تسلا نگاهم بکنه.
Silent
۱۱ مهر ۱۴۰۰اگر تکنولوژی خاصی نیست لطف کن جواب سوالات “اشکان” رو بده!
اگر تکنولوژی خاصی نیست بوگاتی بجایی که سر از ریماک در بیاره برا خودش EV می زد!
کلی گویی بجایی نمی رسه
دانش نوین مبدا سیلکن ولی هست! چون هزینه و سرمایه گذاری سنگینی می طلبه که اوونم از دست مجموعه ای بر میاد که رو ماهواره و شاتل کار می کنه در کنار تولید TESLA
این که فعلا می بینی کاری نمی کنن چون کاری از دستشون بر نمیاد تا عمومی شدن پتنت هاش.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۱ مهر ۱۴۰۰بوگاتی ریماک رو نخریده ، فولکس خریده ، فولکسم ریماک رو برای سود دهی و عدم خدشه دار کردن هایپر کار های بنزینیش خریده نه برای تکنولوژیش ، در ضمن سریعترین خودروی کل برقی نوربرگرینگ همچنان هایپرکار ld فولکس هست
محمد امین
۱۱ مهر ۱۴۰۰تکنولوژی کجا بود ، حرف اول قدرت هست اینجا
ماشین های ۵۰ سال پیش هم از همین فورمول برای درک استفاد ه میکردن
داداش تکنولوژی هایی که پشت هایپر کارها و سوپر کارهای مکلارن و فراری و … هست ، ۳۰ سال مهندسی معکوس باید بکنی تا بفهمی ، چی به چیه
حالا تسلا یه شاسی داره و ۳ تا موتور و صندلی و باطری
محمد امین
۱۱ مهر ۱۴۰۰فقط چونکه تسلا تیو خط مستقیم تند تر میره دارید اسطوره رو کوچیک میکنید ، اونتادور یک دور نوربررینگ رو میزنه ، یه چرت هم میزنه ، شاید تسلا از خط رد بشه
اگر همه چیز خط مستقیم بود که ماشین کنترلی rc هم باید از لامبورگینی بهتر باشه چون رکورد ۸.۶ در ۴۰۰ متر زده
Mad.z.Max
۱۱ مهر ۱۴۰۰ینی شماها هیچکدوم چشم ندارین ببینین یه سدان ۱۳۰ هزارتایی با ۲.۵ تن وزن، یه سوپر اسپورت ۵۰۰ هزارتایی با ۱.۵ تن وزن رو بلعید؟ ینی در این حد هم دیدنش انقدر سخته؟ ینی انقد درک اینکه بنزینی ها بالای ۱۰۰ سال تکامل پشتشونه و اینی که میبینیم، حد نهاییشونه اما الکتریکی هایی مثه تسلا که تازه از قدیمیای این بازارن، هنوز ۲۰ سال توسعه پشتشون نیس؟؟
بابا من عااااشق لامبورگینیم، نمیشه ماشین باز بود و روانی لامبو نبود! ولی همین که یه سدان برقی در اینحد یه سوپر اسپورت کارکشته رو به چالش میکشه، واقعا براتون جای تقدیر نداره؟؟
بخدا عجیبه
مهدی
۱۳ مهر ۱۴۰۰تا حالا اسم فناوری ابر خازن رو شنیدی عزیزم، مطمئنم نشنیدی همش تو گوشت خواندن ۱۲ سیلندر خورجینی خطی توربو شارژ w16 موتور بدون میل لنگ تنفس طبیعی و…..
فناوری ابر خازن باعث میشه ۸۰ درصد باتری ۱۰۰ کیلو وات ساعت رو زیر ۱۵ دقیقه شارژ کنی یعنی تقریبا با ۱۵ دقیقه شارژ میتونی تا ۵۰۰ ۶۰۰ کیلومتر رانندگی کنی
خنک کاری موتور و باتری ها خیلی مهم هستند مثل موتور های بنزینی نیست که تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد رو هم تحمل کنند اگه بیشتر از ۹۰ درجه داغ بشه موتور میسوزه
تازه راندمان موتور های احتراقی ۱۵ تا نهایتا ۳۵ درصد در ماشین های فرمول یک هست ولی راندمان موتور های برقی بالاتر از ۸۰ درصد هست که این خودش یک مزیت بسیار بزرگ برای ماشین های برقی است
پک باتری ماشین های برقی حدود ۴۰۰کیلو (بستگی به نوع ماشین هم هست) وزن داره که به صورت یک مکعب مستطیل به قطر تقریبا ۱۰ سانت کف ماشین رو کامل پر کرده البته به جز قسمت کمی که موتور ها هستند و این یعنی مرکز ثقل ماشین فوق العاده پایین هست و به ماشین پایداری خیره کننده میده و می تونید با سرعت های خیلی بیشتر نسبت به ماشین های بنزینی پیچ ها رو رد کنه بدون اینکه حتی یکی از چرخ ها هم از زمین جدا بشه، اصلِ شو بخواهید به خاطر همین هست که اتاق تسلا بر خلاف ماشین های سوپر اسپرت بنزینی که به خاطر بالا بودن مرکز ثقل تا حد امکان اتاق رو پایین میگیرند تا ارتفاع ماشین تا حد امکان کاهش پیدا کنه و کمی هم مرکز ثقل پایین تر بیاد ولی تسلا از این بابت خیالش راحته چون یه وزنه ۴۰۰ کیلویی کف ماشین داره و خیلی براش مهم نیست ارتفاع اتاق پایین باشه و ارتفاع رو کمی بالاتر میگیره که هم سرنشین ها راحت باشند هم بجای ۲ نفر ۴ نفر ظرفیت داشته باشه البته نا گفته نماند که هر چقدر ارتفاع ماشین کمتر باشه تسلط راننده هم بیشتره و اگر دقت کرده باشید ارتفاع فرمان و صندلی در مدل s plaid پایین هست و تسلط کافی رو به راننده میده (در جواب دوستمون که گفتند تسلا به جز شتاب و قیمت کمتر چیز دیگه ای نداره!!!)
یه سرچ بزنید ابر خودروی اسپارک Owl پر شتاب ترین ماشین دنیا است که ۰ تا ۱۰۰ رو تو ۱.۹ ثانیه میره فک میکنید موتور این ماشین چند سیلندر باشه یا حجمش چند لیتر باشه یا توان توربو شارژ ها چقدر باشه خیر اصلا موتور ماشین بنزینی نیست یه موتور الکتریکی با توان خیره کننده ی فقط ۴۳۰ اسب بخار نیاز هست تا به شتاب ۱.۹ ثانیه برسید فقط برای مقایسه میگم و اگر نه بوگاتی شیرون در حد Owlنیست، بوگاتی ۱۵۰۰ اسب قدرت داره ولی شتاب ۰ تا۱۰۰ ۲.۴ ثانیه هست حالا حساب کار اومد دستتون که به موتور الکتریکی نگید آرمیچر؟ آرمیچر تو اسباب بازیِ بچگیاتونه
این شتاب فوق العاده ناشی از ویژگی بسیار جالب و کارآمد موتور های الکتریکی هست که در لحظه شروع و اولیهِ سرعت گیری می تونند تا ۴ ۵ برابر قدرت عادی کارایی داشته باشند البته بستگی به ساختار و نوع موتور ها این عدد متغیر است و بیشتر از این هم میرود
تازه اصلِ کار و فناوری بسیار پیشرفته خودرو های برقی آینده را براتون توضیح ندادم فقط اینو بگم که اصل این فناوری از دل مداد میاد!!!! اره مدادی که باهاش نقاشی میکنید🤣🤣🤣🤣
به نظر من خودرو های الکتریکی برتری ۹۹ درصدی نسبت به خودرو های بنزینی دارند
شرمنده سرتون رو درد آوردم احساس کردم دوستان واقعا هیچ اطلاعاتی در مورد موتور ها و خودرو های برقی ندارند و وظیفه دونستم توضیح بدم امیدوارم دیدگاهتون در مورد خودرو های برقی عوض شده باشه این رو هم بگم که بنده برای تمام خودرو سازان ارزش و احترام قائلم ولی کلا نفس خودرو های الکتریکی بسیار برتر و بهتر از خودرو های بنزینی است
سوالی داشتید در خدمتم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ مهر ۱۴۰۰باشه بابا فهمیدیم تسلا غوله، درگ گذاشتن با ماشینی که دو برابرش گشتاور داره! هه!😂😂😂 خنده داره مثل درگ ریماک و فراری شد که ریماک با دوبرابر قدرت شد سریعتر فراری شد شکست خورده، راستی داستان شکایت پلیس فدرال از سیستم خودران تسلا چیه!؟!؟😂اونو توضیح نمیدی؟
MC20
۱۱ مهر ۱۴۰۰لطفا اگر امکان داره ، تا مهندس جیوتو بیتزارینی زنده هست ، از این باتری سازها مطلب نگذارین . دستاوردهای شگفت انگیز یک عمر نبوغ مهندسی به طرز ناعادلانه ای زیر سوال می ره . هفتاد سال مهندسی کردن شوخی نیست .
Mad.z.Max
۱۱ مهر ۱۴۰۰اون ت خونده نمیشه مهندس! بیزارینی هستن..
MC20
۱۱ مهر ۱۴۰۰دابل زد در ایتالیایی صدای ت ز میده مهندس مثل پیتزا .
Mad.z.Max
۱۲ مهر ۱۴۰۰کلا اشتباهی گرفتی، باورکن..
ببخشید که من با لحن بدی گفتم دیروز
ارش
۱۱ مهر ۱۴۰۰لامبورگینی و فراری و ….. شتاب ۶ ثانیه ای هم داشته باشن اونا رو انتخاب میکنم .اصالت زیبایی هیجان و جذابیت چیزی که تسلا فاقد اونهاست بعلاوه حداکثر سرعت .
حسین
۱۱ مهر ۱۴۰۰واقعا هم
همینه آرش عزیز
تسلا ماشین خوبیه
ولی ارزش ماشین هایی مثل فراری و لامبورگینی
خیلی فراتر از این حرف هاست
جدا از روحیه اسپرتشون
هر کدوم ی اثر هنری ارزشمند در حال حرکت هستند
ولی امیدوارم حداقل آخرین کلاس
بنزینی ها شیرون بتونه انتقام سختی از
این برقیه خوش خط و خال بگیره
تا آبروی بنزینی ها رو بخره
منتظر یه درگ زیبا،هیجان انگیز و درست و حسابی
از این دو خودرو هستیم دوستان
ایام بکامتون❤
GT
۱۱ مهر ۱۴۰۰کسانی که پلاد میخرند از مفهوم خودرو هیچی نمیفهمند! خودرویی که با این قیمت فقط هی تو خط مستقیم قدرتنمایی کنه و در پیست از جولیا QV کند تر باشه به درد لای……. دیوار میخوره :)))
Carbonado Aventador
۱۱ مهر ۱۴۰۰اینا حکم همون ادمایی رو دارن که پراید رو bp میکنن..
بعد افتخار میکنن که اره با بنز c200 کورسگذاشتیم ، رندش کردیم..😂😂
.
درحالی که نمیدونن شیر همیشه شیر میمونه و سگ همیشه سگ!!
بذارید خوش باشن!!
.
در آخر کسی که پول (لامبورگینی یا فراری یا مکلارن یا..) رو داشته باشه نگاهشم به تسلا نمیندازه چه برسه بره تستش کنه!!
GT
۱۱ مهر ۱۴۰۰گل گفتی 👌
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ مهر ۱۴۰۰″اینا حکم همون ادمایی رو دارن که پراید رو bp میکنن..
بعد افتخار میکنن که اره با بنز c200 کورسگذاشتیم ، رندش کردیم..😂😂
.
درحالی که نمیدونن شیر همیشه شیر میمونه و سگ همیشه سگ!!
بذارید خوش باشن!!″
گل گفتی برادر 👌،درسته، یه مثالی هم هست که میگه دفعه های زیادیه که کفتار ها دور جسد شیرها میرقصن و شادی میکنن ولی نمیدونن شیر،شیر میمونه کفتار هم کفتار!
کسی که پول لامبورگینی رو داره براش اصالت و مهندسی ماشین مهمه با چهارتا آرمیچر یه بچه هم میتونه ماشین بسازه دیگه تسلا بماند…
Mad.z.Max
۱۱ مهر ۱۴۰۰آقا ماشین بازی توی ایران خودت میدونی که تهش همون تغییر غیر اصولی انجینه. منم خودم با هزااااار بدبختی و صرف کلی هزینه و وقت تونستم روی یه اتاق لنسر ۹۲ معمولی، یه انجین ایوو بذارم (عکساشم توی گروه تلگرام پدال دوبار گذاشتم) داداشی ایران فرق داره. اونی که توی ایران رو پراید و پژو و میتسوی ۳۰ ساله انجین و شارژر و اینترکولر میذاره، مطمئن باش اگه جایی مثه آمریکا بود به زیر موستانگ جی تی پونصد و هلکت رد آی قانع نمیشد..
هیچوقت بچه های هموطنتو بخاطر عشقشون مسخره نکن، خودتم توی همین کشوری
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ مهر ۱۴۰۰برادر من، بستگی داره چجوری لذت ببرن، اگه لذت تو اینه از اون ماشین یه بت بسازی و دیگه عالم و آدم رو بهم گره بزنی و توهین کنی، هی بهتر که طرف دستش به پرایدم نرسه، لیاقت خیلیا درهمین حده البته برای آدمای محترمی مثل شما آرزو دارن بهترین هارو سوار بشین…
Carbonado Aventador
۱۲ مهر ۱۴۰۰دوست عزیزم مدمکس جان؛ من هموطن های خودم رو مسخره نکردم ؛ اون پراید هم بالای صد و خورده ای میلیون خرجش میشه تا بی پی بشه..
من عرض کردم مقایسون مثل این میمونه…
.
وگرنه شما پراید بی پی بردار کل ایرانو باهاش تخته کن ؛ کسی نمیگه فلان و بیسار..
ولی همون رو برو بغل یه پانامرا وایستا پز بده ، کری بخون!!!
همه مسخرت میکنن.
نمیدونم عرض بنده رو متوجه شدی یا خیر!
Mad.z.Max
۱۲ مهر ۱۴۰۰بله بله، آقایون کربنادو و آبتین جان عزیزم، کاملا متوجه حرف شما هستم و درست هم میگین. منم فقط میگم اتفاقا و حسایی که توی این کشور بین قشر ماشین باز میبینین، بخش خیلی خییییلی زیادیش بخاطر محدودیت هاس. وگرنه مطمئن باشین حتی همون کسی که با پراید بی پی سواپ میره واسه پورشه شاخ میشه هم ته دلش خوب میدونه تهش پراید سواره و ماشینش اندازه صندلیای اون پورشه هم نمی ارزه.
همین :)
Mad.z.Max
۱۱ مهر ۱۴۰۰والا جیولیا کوادروفولیو هم اولا کم ماشینی نیس، دوما از اس پلید گرونتره هنوزم!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ مهر ۱۴۰۰ولی قبول داری اصلا حس یه آلفارومئوی خالص رو نمیده؟
Mad.z.Max
۱۲ مهر ۱۴۰۰والا چی بگم، من به آلفا و تولیداتش ارادت خاصی دارم! کلا ایتالیاییا تو دل برو هستن برام، مخصوصا اگه از تولیدات آلفارومئو هم باشه :)
از چه نظر میگی حس خالص بودن نمیده؟ کلا با طراحیش حال نکردی یا فنیشو میگی؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ مهر ۱۴۰۰راستش از لحاظ طراحی،معمولا آلفارومئو رو با مدلای اسپرت کوچیک و سبک میشناسیم تا یه سدان کوچیک…
از لحاظ فنی عیبی نداره دیگه چه بهتر از موتور فراری…
Sina10
۱۱ مهر ۱۴۰۰مطمئنی از جولیا که رقیب M3 هست از پلاد با قیمت بالای ۱۰۰ هزار دلاریش گرونتره؟
اگه منظورت GTA هست که اره ولی کوادریفولیو که ارزونتره
Mad.z.Max
۱۲ مهر ۱۴۰۰بله سینا جان، مدل جی تی ای رو منم منظورم هست.
نمیدونستم پلاد از کوادروفولیوی معمولی هم جا مونده، جدی ندیده بودم قبلا. حتما درست میگی
Sina10
۱۲ مهر ۱۴۰۰کوادریفولیو رکوردش همون حدودای ۷ دقیقه و ۳۸ ثانیه بوده برای نسخه دستی و 7 دقیقه و 32 برای نسخه اتوماتیکش
ولی هنوز رکوردی از GTA ندیدم
Elmiraj
۱۱ مهر ۱۴۰۰نسبت قدرت بر وزن دو ماشین تقریبا برابره ( ۰/۰۴ کیلوگرم کمتر به نفع svj )
با این حال اختلاف دو ماشین در ۴۰۰ متر ۱.۳ ثانیه هست…!!!
البته از گیربکس amt بیشتر از این انتظار نمیره .
محمد امین
۱۱ مهر ۱۴۰۰پیشرانه هاشون فرق داره
مثلا پرفورمنس موتور جت با قدرت ثابت نسبت به موتور های رفت برگشتی درون سوز خیلی کمتره در خط مستقیم
و اینکه نیروی موتور لامبورگینی باید تحت تاثیر گیربکس و مبدل گشتاور و صحفه کلاچ و سیستم های الکترونیکی ماشینشون قرار بگیره و تأخیری که در این سیستم های مکانیکی پیشرفته وجود داره ، خودش باعث میشه شرایط فرق کنه
اما نسلا مستقیم موتور به چرخ متصل هست و واسطه ای وجود نداره
Khosrow
۱۱ مهر ۱۴۰۰(۰/۰۴ کیلوگرم کمتر به نفع svj ) / اوه دیوانه کننده ست این منفعت 😂 ..
امیر
۱۱ مهر ۱۴۰۰پدال لطفا بجای این مطالب پوچ و بحث درست کن و بی محتوا چهار تا محتوای
جذاب بذارید.
دوئل ها معلوم نیست چی شد ، تاریخچه دیگه نمی ذارید ، بررسی ها خیلی خیلی کم
شده ، فقط شده این درگ های مزخرف و فراخوان و شکایت و ……
حتی خودرو بانک هم بررسی زیاد می ذاشت ولی الان اون هم نویسنده هاش فقط به
یه نفر محدود شده که خبر می ذاره.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ مهر ۱۴۰۰انگار قرنطینه روی همه اثر داشته، سایتای خودرویی قبل از کرونا خیلی مهیج تر بودن نمیدونم چی شد یهویی…
Sina10
۱۱ مهر ۱۴۰۰یعنی نه فقط این درگای تسلا پلاد ، هر درگی که این چند وقت اونم نه فقط توسط پدال ، بلکه تمام کانال های معتبر درگ هم چند وقته درگ رقابتی و جذاب نمیزارن
همشون نتیجه از پیش مشخصه
مثلا میاد RS7 و M5 CS رو میزاره کنار هم در حالی که نتیجه مشخصه
یا شیرون رو با ویرون
یه M3 نسل قبل و جدیدش رو میزاره کنار هم
از این درگ ها با نتیجه واضح کم نداریم
پدال اگه سعی کنه مطالب مربوط به درگ های کم اهمیت تر و تصادف و فراخوان رو کاهش بده و در عوض رو تاریخچه کار کنه و بررسی های خودرو از مجلات و دوئل ها ازشون بیشتر بزاره بهتره
والا خودم سعی کردم بررسی ها رو از سایت های خودشون بخونم مثل تاپ گیر و کارانددرایور و موتور وان
بعضی جاها که نتونستم بخونم مجبور شدم از گوگل ترانسلیت استفاده کنم که اصلا خوب نتیجه نداد و تبدیل به مطالب نامفهوم و بی معنی شد!!
البته میدونم اینکار واسه سایت پدال فشار کاری بیشتری داره مخصوصا جمع اوری مطالب و بررسی ها و ترجمه اشون ولی خب دلیل برتری پدال هم همینه
بقیه سایت ها وضعیت خوبی ندارن
خودروبانک که کلا انگار تعطیله ، سالی یه بار بررسی میزاره
اخبارش هم همه با تاخیر زیاد میزاره
بقیه سایتا هم انچنان برتری ندارن
از باما هم بعضی مواقع میخوندم بررسی های خوب و جدیدی داره ولی بقیه بخش هاش مشکل داره و بسیاری از مطالبش قدیمی شدن و همه اخبارش به چینیا و ماشینای ایرانی خودمون محدود میشه اما بعد از پدال ، از بقیه سریعتر خبر های دنیای خودرو رو میزاره ،اما در کل مشکل زیاد داره
زومیت هم یه بخش خودرو داشت که الان کلا هیچی نمیزاره ، تهش یه خبر حاشیه ای از ماسک میزاره و همین ، کلا سایت فناوریه بیشتر
بهزاد
۱۱ مهر ۱۴۰۰دوران حضور الکتریکی های لامبورگینی و فراری و … هم روزی آغاز خواهد شد و این اعداد و ارقام به یک امر عادی تبدیل میشود و اون زمان دیگه از تو آستین نمیشه مار و افعی بیرون کشید!
ارشیاsvj
۱۱ مهر ۱۴۰۰نمیگم بره تو پیست مقایسه شون کنه چون تسلا زیادی ضایع میشه
اگه مرده بره تو نوربرگ تایم جگوار xe sv project8
۴ سال پیشو بزنه
رامتین
۱۱ مهر ۱۴۰۰بنظرم درگ 0.25 مایل را کلا باید حذف کنند و درگ را طی 1 مایل انجام بدن. درینصورت نتایج واقعی تر میشه. کسی تا بحال درگ اس پلاد را با شیرون دیده؟
SF90 STRADALE
۱۱ مهر ۱۴۰۰روزی حداقل ۵ هایپرکار الکتریکی معرفی میشه که دوتاشون چینی هستن !!!!
اگه ساخت یک هایپرکار الکتریکی پیچیدگی خاصی داشت و سخت بود شاهد این همه هایپرکار الکتریکی با شتاب زیر ۲ ثانیه بودیم ؟؟؟؟
چرا یکیشون هایپرکار درون سوز تولید نمیکنه اگه ساختش راحت تره ؟؟
برای کدومشون هزینه تحقیق و توسعه بیشتری میشه ؟؟
Khosrow
۱۱ مهر ۱۴۰۰عقده گشایی به سبک عمریکا / تماشای لمبورگینی رو با کل شرکت تسلا مسلا نو چنج ..
MC20
۱۱ مهر ۱۴۰۰احسنت به sf90 عزیز
MC20
۱۱ مهر ۱۴۰۰حاجی زدی توو خال .
یانکی
۱۱ مهر ۱۴۰۰دوستان عشق ایتالیایی یا اروپایی گفتم قبلا با ته مونده گالگاریها خوش باشید که دنیای جدید خودرو بر اساس علم و تکنولوژیه سیلیکون ولی هست.اونا که میگن تسلا تکنولوژی نیست پس چرا کسی نمیتونه براش رقیب بسازه از اروپا.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ مهر ۱۴۰۰تو یه بار میای سر موتورای پوشراد گوش همه رو کر میکنی! یه بار سر باتری تسلا! بالاخره نفهمیدیم تو فن چی هستی….
Khosrow
۱۱ مهر ۱۴۰۰اون باده نه تکنولوجی / یانکی های متوهم ..
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۱ مهر ۱۴۰۰دیروز اینو گفتم بازم میگم چند دهم ثانیه زندگی کسی رو عوض نکرده ولی رو ۴۵ ثانیه میشه فکر کرد ، دنیا با جاده های ۴۰۰ متر درست نشده بلکه با جاده های پیچ در پیچ ساخته شده
MC20
۱۱ مهر ۱۴۰۰آیا در دنیا کسی تا به حال به گرمایی که باتری ها در انواع گجت ها و دیگر وسایل تولید میکنند و در آینده با خودروهای برقی بیشتر هم به گرمای کره زمین اضافه می شود فکر کرده ؟ یک کره زمین با میلیارد ها باتری که حرارت تولیدی هرکدام نه اسمی نه رسمی هرگز صفر نیست . این گرما کجا میره ؟ مرگ بر سیلیکان ولی .
M.A.S
۱۱ مهر ۱۴۰۰رکورد داری و رکورد شکنی هم به بزرگان میاد
یادم نمیاد زمانایی که دیمن و مک لارن 765 و فراری استراداله رکورد شکنی کردن طرفداراشون اینقدر اعصاب خرد کنن و اینقدر اوورهایپش بکنن (البته همیشه دو سه تا کاسه داغتر از آش هستن اونا به کنار)
خب پلاید پرشتاب ترین سریعترین قویترین و کلا هر جورصفت بیانی برترین که تصور میکنید برای پلاید
یکی از دوستان فرمودند قدرت به وزن برابر دارن اما برای درگ یک چهارم مایل عدد گشتاور معمولا عدد مهم تریه که گشتاور تسلا فوری و دوبرابر اونتادور هست و علاوه بر تاخیر گیربکس AMT اونتادور که شتاب زیادی رو از اونتادور میگیره عامل بعدی داون فورسی هست که این ماشین تولید میکنه و این درحالیه که تسلا چون برای شتابگیری مسیر مستقیم ساخته شده داون فورس انچنانی تولید نمیکنه و ضریب ایرودینامیکی خوبی داره
مشخصات انجین لامبورگینی اونتادور
نسل دوم انجین های دوازده سیلندر لامبو
موتور V12 با زاویه 60 درجه به 6.5 لیتر یا396.6 اینچ مکعب
چهار سوپاپ در هر سیلندر میل بادامک دوسر
سرسیلندر الومینیمی
بلوک آلومینیمی
حداکثر قدرت 770PS@8500RPM
حداکثر گشتاور720NM@6720RPM
قطر پیستون Xکورس حرکت=95×76.4mm
ضریب تراکم:11.8:1
ترتیب پاشش :8-5-10-3-7-6-11-2-9-4-12-1
تزریق سوخت پیاپی چند نقطه ای الکترونیکی
سیستم روغن رسانی مخزن خشک
استاندارد آلایندگی یورو6 با انتشار 398 گرم کربن
مشخصات سیستم انتقال قدرت
گیربکس 7 سرعته AMT
ضرایب دنده ها
1_3.91 2_2.44 3_1.81 4_1.46 5_1.19 6_0.97 7_0.89
ضریب دنده عقب 2.93
ضریب دیفرانسیل 2.86
ارشیاsvj
۱۲ مهر ۱۴۰۰میتونی حداکثر داونفورس ۴۹۸ کیلوگرمی رو هم اضافه کنی.
پیام
۱۱ مهر ۱۴۰۰کل صنعت جارو برقی سازی و فناش فدای صدای اونتادور بقول آرون افشار بگاز که محوت بشم گازیدنتا قربون خدا نوشت اسمتا پای آرزوهام
مهردادکمال
۱۱ مهر ۱۴۰۰یه شتاب ۰تا۳۰۰هم بگیرین ببینین داستان چیه
Sina10
۱۱ مهر ۱۴۰۰اصلا درگ با پلاد معنا نداره دیگه
از قبل همه رو برنده است!!
البته اونتادورم انچنان تو خط مستقیم ماشین سریعی نیستا ولی شیرون و ویرون هم بزاری کنارش برنده پلاده
البته فقط توی همون ۴۰۰ متر !!
معتقدم هر کی دنبال یه سوپرسدان برای تحقیر سوپرماشینای دیگه فقط تو۴۰۰ متر دنبال یه ماشین میگرده ، پلاد بهترین انتخابه
صدای لامبو هم بسیار زیبا بود!!
علی رضایی
۱۲ مهر ۱۴۰۰این دیگه چه درگ مسخره بود
یه ماشین ۱۰۲۰ اسبی تسلا در مقابل یه ماشین ۷۵۹ اسبی لامبورگینی
در زمن قدرت لامبورگینی ۷۷۰ داره این نبرد خیلی مسخره بود آخه یعنی چی
یاس ی
۱۲ مهر ۱۴۰۰شکی درش نبود که تسلا مسلبقه شتاب را میبره. غیر از این موضوع چیزی که برای من جالبتر بود مدل دنده عوض کردن راننده آونتادور بود. من فکر میکردم این مدل دنده شلاقی عوض کردن مال لیور دنده های سنتی و دستی هستش نگو پیدا میشن کسانی که با شیفتر پشت فرمون هم دنده شلاقی عوض میکنن.!1. دوستی داشتم اینجوری دنده عوض میکرد وقتی دلیلش را پرسیدم گفت احساس میکنم اینجوری که دنده میدم ماشین تندتر میره.
اینکه تسلا شتاب بهتری نسبت به آونتادور داره خوب برمیگرده به قضیه عدم اتلاف قدرت ماشین در مسیر انتقال قدرت و اینو همه میدونیم و غیر قابل انکار هستش، منتهی همونطور که خیلی از دوستان گفتن شتاب صفر تا صد یا درگ 400 متر همه چیز نیست.نمیشه انکارش کرد ولی اینهم قابل انکار نیست که جذبه ای که یک لامبورگینی یا جگوار یا مرسدس حتی تویوتا داره قطعا بیشتر از یک ماشین الکتریکیه. نمیگم اونا بد هستند ولی اگر توی خیابون یک تسلا باشه که خیلی هم جدید هستش و یک مثلا مکلارن تماشاچی و تحسین کنندگان مکلارن قطعا بیشترند. بیننده میره کنار تسلا نگاهش میکنه چون جدیده ولی گذرا رد میشه ولی کنار مکلارن شاید بیست دقیقه هم وقت صرف کنه و چندتا عکس هم بگیره چون ما نمیریم کنار یک ماشین عکس بگیریم چون 400متر را خوب میره . مردم عادی این مورد را نمیدونن و مهم نیست براشون ولی زیبایی یک مرسدس و عقبه ای که داره یا طراحی زیبای یک پورشه یا جگوار هر قشری را جذب خودش میکنه.
mm.y@rlou
۱۲ مهر ۱۴۰۰تسلا قابل تحسین هست و مزر های سدان و یک سوپر اسپرت رو با هم جابه جا کرده ولی حتی اگر تسلا به سرعتی برسه که توی درگ بتونه دیوار صوتی رو بشکنه من باز هم اونتادور محبوب و دوست داشتنی رو برتر میدونم
میلاد
۱۲ مهر ۱۴۰۰اصلا شما بگو تسلا شتابش 1 ثانیه
صدای اگزوز لامبو و فراری به هرچی صنعت ماشین برقی می ارزه
هرچیزی لذتی داره ، ماشین و موتور با صدا خوبه نه که صدای باد و لاستیک و پیچ و مهره فقط بشنوی
جبر دنیا باعث شده که همه سمت برقی برن ، ولی تا ابد هم حس ماشین برقی نمی تونه جای بنزینی بگیره
رضا
۱۲ مهر ۱۴۰۰کسی که از تسلا طرفداری میکنه اول باید ب معنی سوپر اسپرت برسن که با چار تا درگ مسخره به به و چه چه میکنن اگه یه روز خریداران لامبو و غیره بخوان در ارامش باشن میرن پلی استیشن میخرن هزینه کمتری داره .
ROBOLEXvic
۱۳ مهر ۱۴۰۰ولی من اصالت، صدای زیبا، قیافه بهتر، و… لامبو رو ترجیح میدم به ماشین بی روحی مثل تسلا، درسته تسلا ماشیناش تحسین برانگیزه ولی من لامبو رو ترجیح میدم
Peyman
۱۳ مهر ۱۴۰۰در جواب دوستانی که میگن تسلا یه ارمیچره و نمیشه یه درون سوز باهاش مقایسه کرد ووقتی اسم تسلا رو میشنون اون ارمیچری که تو پنکه ها میزارنو باهاش یکی میدونن باید بگم که سخت در اشتباهن نتیجه میلیون ها دلار سرمایه گذاری و تکنولوژی و نواوری تو یه ارمیچر خلاصه نمیشه
آریا ماشین
۱۸ مهر ۱۴۰۰یه درگ ۱۰۹ تا دیدگاه
یه مشت بچه در حال دعوا
خودتون خسته نشدین؟
علی
۶ آبان ۱۴۰۰یه درگ با چینی ها هم بنداز ببینیم چند چندیم میای با بنزینی درگ میزاری که اصلا بهت ربطی نداره ؟😂😂😂
برو با تایکان و nio و لوسید درگ بنداز نه s کلاس و اونتادور svj