همه میدانیم که این دو خودرو بسیار سریع هستند اما خب پرفورمنس خود را به روشهای بسیار متفاوتی به نمایش میگذارند. درحالیکه لامبورگینی اوراکان پرفورمنته یک ایتالیایی بسیار ناب است تسلا مدل S سکوت خود را با قدرتی فوقالعاده و شتابی بسیار زیاد ترکیب کرده است.
پیش از آنکه وارد بحث نتایج شویم ابتدا آمار و ارقام را بررسی میکنیم. اوراکان پرفورمنته از نیروگاه تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری با قدرت ۶۳۰ اسب بخار استفاده میکند. این نیرو به هر چهار چرخ این سوپرکار که وزن حدود ۱۳۶۰ کیلوگرمی دارد منتقل میشود.
تسلا مدل S پرفورمنس نیز خودرویی چهار چرخ محرک بوده هرچند قدرت آن ۸۲۳ اسب بخار میباشد. علاوه بر قدرت زیاد، حالت درگ جدیدی وجود دارد که باعث کاهش ارتفاع این خودرو در زمان لانچ میشود. البته نقطهضعف اصلی تسلا به وزن اضافی آن مربوط میشود چراکه وزن این خودرو برابر با ۲۲۴۱ کیلوگرم است.
بدون تعجب باید گفت تسلا در ابتدای مسابقه اول که طی مسافت ۴۰۰ متر است پیش میافتد. این خودرو لانچ بهتری داشته و قدرت بیشتر آن باعث میشود شکست دادنش کاری غیرممکن باشد. اما مدل S نمیتواند تا انتهای مسابقه برتری خود را حفظ کند و خیلی زود اوراکان آن را مغلوب میکند. در مسابقه دوم که رسیدن به سرعت ۱۰۰ و سپس توقف کامل (۰-۱۰۰-۰) است هم این لامبورگینی است که در نتیجهای کاملاً سورپرایز کننده بر رقیب خود غلبه میکند و نه تنها وزن بیشتر تسلا، بلکه ترمزها نیز در این نتیجه دخیل بودهاند.
البته صرفنظر از نتیجه به دست آمده در چنین مسابقاتی، پیروز اصلی تماشاچیان آن هستند. با اینکه قدرت الکتریکی این بار برنده مطلق نیست اما نشان میدهد که آینده چه شکلی خواهد بود.
[دانلود ویدئو]
Reza
۷ آذر ۱۳۹۹لامصب فقط دلبری میکنه ♥️♥️♥️
Reza
۷ آذر ۱۳۹۹قسمت دوم درگ موتور ترند سال هشتم ???
https://youtu.be/6HHNgL0z7kk
M.A.S
۷ آذر ۱۳۹۹ازش خوشم نیومد
اخه چجوری سه بار هلکت اوردن نتونستن باهاش تایم خوب بزنن
دیگه از هر کی عقب بمونه به نظرم پرفورمانته رو حریفه
شاید نمیتونن لانچش کنن
Reza
۷ آذر ۱۳۹۹نه داداش بهترین تایم تسلا P100d هستش 10.5 و بترین تایم پرفورمانته 10.4
هلکت به زور خودشو به 11 برسونه
یانکی
۷ آذر ۱۳۹۹این درگها بیشتر جنبه نمایش دارن و علاقه اجرا کنندها تایین کننده برندهاست.وگرنه هر کسی میدونه چلنجر ردای تایم 10.1 رو هم ثبت کرده.درگ باید منصفانه و تو پیست مخصوص باشه.پیستهای درگ با چندین خط هم تو آمریکا موجوده.حتی اگر قراره تو زمین معمولی درگ بزنن باید لاستیک دف عقبها رو گرم کنن و از چسب اسلیک استفاده کنن.
Carbonado Aventador
۷ آذر ۱۳۹۹ماشینی که حرف واسع گفتن داشته باشه
نیاز به گرم کردن و سوخت مسابقه ای و چسب لاستیک این حرفا نداره..
.کف خیابون پشت چراغ قرمز مگه این چیزا پیدا میشه؟!
.
۵۰ بار با هلکت باید لانچ کنن که شاید یدونه زیر ۱۰.۵ بزنه…
.
مکلارن و پورشه و لامبو بدون این مسخره بازیا مثل موشک شلیک میشن..
M.A.S
۷ آذر ۱۳۹۹نه جناب carbonado aventador
میدونی خب اول اینکه من درباره دیمن حرف نمیزنم این حرفا بهانه برای خراب کردن دیمن بود (بخش سوخت مسابقه ای و….)
من درباره هلکت ردای حرف میزنم
بعد حتی cars. com (فک کنم اسم مجله همین بود) با همین ردای 10.8 زده
تایمای بهتر از اینم خیلی داره
من میگم لانچشون سخته خب چون کنترل 797 اسب روی دیفرانسیل عقب خیلی سخته
ولی غیر ممکن نیست چون اگه بود که این تایم 10.1 در نمیومد که
من فقط گفتم خوشم نیومد نمیگم اینا دروغ میگن که(چون همون موتور ترند یه مقایسه بین فراری سوپر فست و ردای داشت و جیسون پشت فرمونش تو سه دست این تایمارو ثبت کرد
12-11.5-11
اختلافو میبینین ؟
این همون چیزیه که میگم
ولی خب مک لارن و پورشه و… لانچ راحت تری دارن و این دلیل اینه که تایمای بهترشون بیشتر دیده میشه
M.A.S
۷ آذر ۱۳۹۹ولی داداش مرسی گذاشتی
Reza
۷ آذر ۱۳۹۹ماشینی که حرف واسع گفتن داشته باشه
نیاز به گرم کردن و سوخت مسابقه ای و چسب لاستیک این حرفا نداره..
آقای carbonado aventador حرف دل منو زدی دمت گرم
MASIHA
۷ آذر ۱۳۹۹هوراکان عشقه عشق
من هیچی رو با اون v10 عوض نمیکنم حالا بیا کوارتر ۷ ثانیه ای بزن.
عشق است هوراکان پرفورمانته صدای وی ۱۰ رو ترجیح میدم به وی ۱۲ شخصا. خیلی دوست دارم نعره هاشو.
دلمونو برده لامصب پس هم نمیده??????
این با هم که خودش رو ثابت کرد?❤
akrh78
۷ آذر ۱۳۹۹گل گفتی داداش اصلا وی10 یه شخصیت خاصی داره که توی وی12 نیست، خیلی خیلی هم محدود تره چه در حال حاضر چه در طول تاریخ خودروسازی
ایشالا وی10 برا نسل بعد هوراکان هم تایید بشه
....
۷ آذر ۱۳۹۹کدوم رو بیشتر دوست دارین
لامبورگینی اوراکان : لایک ? (پرچم دار تنفس طبیعی?)
تسلا مدل s : دیسلایک ? (پرچم دار الکتریکی)
[—{^AMIN_MC20^}—]
۷ آذر ۱۳۹۹اون زباله الکتریکی رو از کنار پرفورمنته بردارییییید بریزیدش دوورر????????????
محمدهادی
۹ آذر ۱۳۹۹?
Ahmadreza2002
۷ آذر ۱۳۹۹پدال جان یکی از کاربرا قبلا یه ایده جالب داد که تو این مدل درگ ها اول یه نظر سنجی بزارین تا مردم خودشون اول پیش بینی کنن به نظرم ایده جالبیه کاش اجرا کنین
RezaRs
۷ آذر ۱۳۹۹اللله اکبر این همه جلال
الله اکبر اینهمه شکوه❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
[—{^AMIN_MC20^}—]
۷ آذر ۱۳۹۹فقط رخش به کل تسلا میارزه صدا و موتور که دیگه بماند…
مهدی
۷ آذر ۱۳۹۹لامبورگینی عشقه ولی اگه تسلا مدل اس P100D یا پلاس بود احتمال برد لامبورگینی واقعا کمتر میشد مخصوصا پلاس ولی هر دو باور نکردنی و اصلا ولش کنید
Elmiraj
۷ آذر ۱۳۹۹قدرت model S performance به ازای هر تُن ۳۶۷ اسب بخار…
قدرت huracan پرفورمنته به ازای هر تُن ۴۷۰ اسب بخار….
اختلاف وزن دو ماشین ۸۸۱ کیلوگرم…!!!
.
.
تا اومدن S plaid و Roadster دلخوش به این درگ های نابرابر باشند………
حسین
۷ آذر ۱۳۹۹شما هم فعلا دلخوش به ارزش سهام تسلا باشید و البته دلخوش به اینکه برای باخت های متعدد تسلا بهانه بیارین. زمینه کجه، آسمون خرابه و…
MAHDI
۷ آذر ۱۳۹۹وقتی تسلا SP100D در مقابل E63S و… درگ داشت که تسلا بیش از چندصد اسب بخار و چندصد نیوتن گشتاور بیشتر داشت نمیگفتی درگ نابرابر!!!!!!!
ببخشید باید نیم تن وزنه بار هوراکان میکردن تا درگ عادلانه بشه!!!!!!!!!!!!!
Elmiraj
۷ آذر ۱۳۹۹وقتی GT63S هم حریفش نمیشه…داری از E63S حرف میزنی…؟
.
اینجا هر دو ماشین در حالت ایدهآل تایم ۱۰/۴ ثانیهای دارن و قشنگ معلومه که تایم model S اینجا بالای ۱۱ ثانیه هست ، در حالی تایم پرفورمنته همون ۱۰/۴ هست…
.
در تست ۰_۱۰۰_۰ هم خیلی جالبه در حالی که در هر دو راند model S صفر تا ۱۰۰ بهتری داره اما ترمز گیریش به وضوح دیرتر انجام میشه…!!!!
MASIHA
۸ آذر ۱۳۹۹نه داداش منظور از نابرابر بودن احتمالا باید گشتاور آنی و ۷۰۰ نیوتن متر بیشتر از هوراکان باشه، یا ۲۰۰ اسب بخار بیشتر و موتور الکتریکی.
ماشین اگه حرف برا گفتن داشته باشه نه به باتری ۱۰۰ درصد پر احتیاج داره نه به دمای کم سیستمش.
پرفورمانته پیستا رو با اون عظمت میگیره این در حکم یه بچس
اگه به گفته اینا باشه که لافِراری و sf90 در مقابل مدل اس کم میارن!
R
۷ آذر ۱۳۹۹حالا اگه حریف میباخت حرف از قدرت به وزن نبود. خوشم میاد واس هر باختی یه دلیل دارین!! ۱۳۰۰ نیوتون متر گشتاور هم که هیچکارس!!
m40
۷ آذر ۱۳۹۹تنها برتری لامبورگینی وزن ۱۵۵۵ کیلویی شه
ولی تسلا ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری داری
نزدیک به ۲۰۰ اسب قدرت بیشتری داره
گشتاور لحظه ای موتور الکتریکی
حالت لانچ چیتا
بنظرم اگه نابرابرم باشه به نفع تسلا بوده
reza342
۷ آذر ۱۳۹۹اختلاف وزن 700 کیلویی هم یادتون نره :)
Carbonado Aventador
۷ آذر ۱۳۹۹۷۰۰ نیوتون گشتاور بیشتر تسلا هم یادتون نره
ارش
۷ آذر ۱۳۹۹واقعیت همینه ادعاهای قبلی همش تبلیغه .
ATa
۷ آذر ۱۳۹۹کار بکجا رسیده سدان تسلا رو با سوپراسپرت 280 هزار دلاری قیاس می کنند… از این بهتر نمی شه. منتظر شاهکار S Plaid هم هستیم. نمی دونم روزی که roadster رونمایی بشه بجای تولیدات برندهای سنتی تو خط درگ شاهد حضور چه برندی باشیم. احتمالا یک اروپایی تولید محدوووده محدووود 9 میلیون دلاری (انقدر محدود که حتی وجود نداشته باشه) !
[—{^AMIN_MC20^}—]
۷ آذر ۱۳۹۹به این تسلا بگو یه سر بره پیست خودشو نشون بده
Ramin
۷ آذر ۱۳۹۹نکته اول تسلا یه خودروی سدان خانوادگی هست.
نکته بعد هیچ ماشینی تو شتاب اولیه وحتی تو 1/8 مایل حریفش نیست.
0 تا 100= 2.3
0تا 160= 6.43
1/8 مایل = 6.5
1/4 مایل = 10.5 (هرچند تو درگ تایم با فراری اف هشت ترتیبویو 10.491 هم زده)
ولی موضوع حدکثر سرعته که لامبور 340 تا میره. ولی تسلا 250 تا. اینجاس که اختلاف حدکثر سرعت تو درگ 1/4 مایل وصد البته 1/2 مایل مشخص میکنه.
و نکته مهم قیمتاشونه. تسلا حدود 140 هزار دلار. لامبور حدود 300 هزار تا.
تسلا برای درگ طراحی نشده و همچینین برای پیست. ولی خوب توشون میدرخشه.
مشتاقانه منتظر s plaid هستیم. دوست دارم ببین قیافه یک بوگاتی سوار که تو درگ از مدل s plaid برقی وسدان میبازه چیه. (نه فقط بوگاتی. هر خودروی سوپر اسپرتی.)
بوگاتی شیرون 1/4 مایل = 9/48
تسلا مدل s plaid = زیر 9 ثاینه (1/4 مایل)
Carbonado Aventador
۷ آذر ۱۳۹۹پراید bp هم هرچی بنز و بی ام و جنسیس تو ایران رو میگیره..
.
ولی فکرنکنم هیچ بنز سواری از اینکه یه فرقون ازش جلو بزنه ناراحت بشه.
.
اونیهم که پشت بوگاتی میشینه؛هواپیمای شخصی وکشتی تفریحی و ۲۰ تا ماشیندیگه داره.
اصلا به تسلا نگاه هم نمیکنه..
.
مقایسه بوگاتی با تسلا مثل مقایسه شیر با سگ ولگرده
M.A.S
۷ آذر ۱۳۹۹حاضرم یه معدن طلا (اگه داشتم) صرف یک کار خیر کنم
اونم این که این کامنتو با طلاهای اون معدن بنویسم
خصوصا تیکه اخرشو
[—{^AMIN_MC20^}—]
۷ آذر ۱۳۹۹الماس خالص ، طلا کمه براش!!!!حتی شده سنگ های مریخ و ماه
M.A.S
۷ آذر ۱۳۹۹تسلا تنها نقطه قوتش همون درگه
ایشون میگن برا درگ طراحی نشده
پس برا چی طراحی شده؟
Ramin
۷ آذر ۱۳۹۹آقای ام ای اس خود الان ماسک میگه تسلا صرفا برای شتاب طراحی نشده.
الان آیرودینامک رودستر 2020 رو برو با مدل s مقایسه کن
نکته بعد همه سوپر اسپرت ها که زیر 11 زمان میزنن همه گی 2 در هستن وبنزینی.
ولی مدل s برقی هست و 4 در.
تسلا سریع هست چون گشتاورش بالاس.
سایبر تراک برای درگ طراحی نشده ولی تو درگ از نیسان جی تی ار نیسمو
سریع تره. چون نیسمو تایم 11 زده تو موتور ترند ولی اون وانت هیولا و فاقد آیرودینامیک سایبر تراک ازش سریع تره ؟؟ به نظرتون سایبر تراک واسه درگ ساخته شده ؟؟
اگه تسلا به خواهد وقتشو صرف ساخت یه خودرو کنه که مخصوص پیست باشه ودرگ. به راحتی تو درگ تایم زیر 8 میزنه.
اولویت مدل s plaid زمان شارژ و زمان پیمایش زیاده. ولی فقط 2 ثاینه از اوونتادور svj تو پیست لاگوآنا سگا کندتر بود و درگش زیر 9 ثاینه.
حالا فرض کنید ماشینی بسازه مخصوص درگ و پیست. ??
چه شود
MAHDI
۱۱ آذر ۱۳۹۹M8 گرن کوپه هم که یه سدان چهار در هستش زمان زیر 11 رو ثبت کرد. در پیست معمولی CARWOW زمان 10.8 رو ثبت کرد.
اینطور نیست که فقط سدان الکتریکی تسلا زمان زیر 11 داشته باشه.
بعدشم تسلا با قدرت و گشتاور خیلی بیشتر از پورشه تایکان توربو S کندتره.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۷ آذر ۱۳۹۹کلا برقی ها تو درگ خوبن ولی تو پیست انقدر لنگ میزنن
M.A.S
۷ آذر ۱۳۹۹اهان یادم نبود رامینی
X
۸ آذر ۱۳۹۹خوبی یه ماشین که به تند رفتن نیس. کی گفته هر ماشینی که تند تر میره بهتره. لطفا پای بوگاتی رو وسط نکش. بوگاتی یه تولید کننده خودرو های لوکسه (حتی ویرون و EB110 که قیمت هاشون خیلی بالاس و از قدیم بوگاتی جز لوکس ها بوده و از قدیم هم همین بوده مثل t57 atalntis که 30 میلیون هس) و 3 تا از ماشیناش تو لیست 10 ماشین گرون قیمت جهانن تا اینکه بخواد پرفورمنس داشته باشه(لا ویچر اوله 18 میلیون) . پس دلیل الکی ملکی نیار. چرا بوگاتی یه خودروی لوکسه باید بیاد رو پرفومنس کار کنه. همین که رکورد هایی رو هم ثبت کرده خودش خیلی خوبه. اگه اینطوره رولس رویز هم باید بیاد تو کار پرفورمنس با منطق شما. همین بوگاتی دیوو جز زیبا ترین ماشین های جهانه و طراحی فوق العاده ای داره که هیچ کدوم از این پرفورمنس ها ندارن و هر چی میخواد بنزین بخوره نوش جونش. تو سایت های زیادی که بری برای مثال سایت های دانلود والپیپر ماشین بوگاتی ها مخصوصا دیوو جز پر دانلود ترین ها هستن. من طرفدار دو آتیشه ی بوگاتی نیستم ولی دیدم داره حق بوگاتی الکی ضایع میشه. پس هر ماشینی تند بره که نمیشه گفت خوبه (فقط تو پیست یا درگ شاید خوب باشه منحصرا و اینا دلیل نمیشه که کلا خوب باشه) و این رقابت ها جنبه تبلیغاتی داره یه جورایی.
X
۸ آذر ۱۳۹۹در ضمن همین دیوو شتاب فوق العاده داره. از p1 laferrari 918 و… هم بیشتر. نمیگم اوله ولی بازم شتاب خیلی زیادیه.